رواية همس القلوب الفصل السابع 7 بقلم يارا عبدالسلام
رواية همس القلوب الجزء السابع
رواية همس القلوب البارت السابع
رواية همس القلوب الحلقة السابعة
_نور فاقت ولا لسه
_الدكتور قال هى فاقت بس لسه عالاجهزه عقبال ما الأجهزة تشتغل والجهاز العصبي اهم حاجه والبصر
_طمنى عليها يا كريم اول باول علشان انا قلقت
_متقلقش يا بابا هتبقى كويسه متقلقش
_ماشي
_عن اذنك
_خرج كريم من الغرفه كان قد وصل احمد ويارا ومعاهم سارة
احمد:ابوك بقى عامل اي يا كريم
كريم:كويس الحمد لله فاق
يارا:ونور عامله اي طمنى
كريم:فاقت بس لسه تحت الملاحظه
_كويس الحمد لله
مليكه:اتطمنوا هم بخير ناقص بس ماما نور تصحى
متقلقيش يا سارة هم كويسين
ساره:الحمد لله يا مليكه
الدكتور جه
_مدام نور فاقت وهننقلها غرفه تانيه بس هتفضل تحت الملاحظه
_هى كويسه يا دكتور
_اه الحمد لله
كلهم فرحوا وحمدوا ربنا
ساره:طيب انا كليه طب وممكن ابقى جنبها يا دكتور
الدكتور بإعجاب:انتى كليه طب
ساره:اه
_طيب تعالي معايا
خدها ودخلت معاه الغرفه اللي فيها والدتها
_بصي هى حالتها اتحسنت وشويه وهتفوق خلى بالك من اى انفعال من ناحيتها
_حاضر يا دكتور
_دكتور اي بقى احنا زملا اسمي زين وكمان الفرق بينا مش كتير انا لسه متخرج من سنتين بس اكتسبت خبره واشتغلت في كذا مستشفى في كذا بلد
_ربنا معاك وعقبالي هكون زيك كدا
_يارب أن شاء الله هتبقى احسن كمان بس لما تدربي تحت ايدي😎
_ههههههه أن شاء الله
خرج الطبيب زين وعلى وجهه ابتسامه رائعه كم انتى جميله يا سارة!
في منزل حسن
سلمى:انا نازله يا حسن هزور اخويا وانت روح المستشفى وخد همس في طريقك عندها تدريب عندك النهارده
_ماشي متقلقيش وابقى طمنيني على يحىى
_حاضر
همس:يلا يبابا انا جاهزة
_يلا يا بنتى
في الطريق
_انتى لسه زعلانه منى
_لا طبعا يبابا انت اكيد عارف مصلحتى
_هتعرفي أنى اختارتلك الشخص الصح
_ربنا يخليك ليا يا بابا
وهم ماشيين
كان في كمين
وقفوا
كان ياسين
_اهلا يا عمى صباح الخير وبص لهمس معقول اصطبح بوش القمر كدا قلبي مش هيستحمل
حسن :نعم!
_ازيك يا عمى يا حبيبي عامل اي
همس فرحت اووي جواها أن ياسين قال كدا بس هوا ممكن يكون في امل!؟
_عاوز تشوف الرخص
_لا عاوز القمر
_يا ابنى أهدى
_حاضر
_نمشي
_ينفع كدا تاخد قلبي وتمشي اتفضل قريب هيكون القمر بتاعى تمام
حسن بضحك:ماشي يخويا سلام
حسن :عاجبك اللي حصل شايفك مبتسمه
همس:ها لا خالص يا بابا مفيش حاجه خالص
حسن سكت وهوا مبتسم وهمس راحت في عالمها الخاص…
كان مالك قاعد في كافيه عالنيل وفجاه سمع صوت بنت بتزعق مع حد بص ناحية الصوت
وشاف البنت
_سهيله!؟
قام من مكانه وراح ناحيتها
_سهيله!؟
في اي وبتزعقى لي كدا ومين دول
_دي ناس بتعاكسنى ومش عاوزين يسيبونى في حالي
_طيب ممكن تروحى عالترابيزه اللي هناك دى
_حاضر
راحت عالترابيذه ومالك بدأ يتكلم
بصوت واطي
_بصوا انا مش ههدد بس ولا عاش ولا كان اللي يبص بس لحاجه تبع مالك الباز
_اها هى المزه بتاعتك يعنى طيب مكنت تقول كنا ظبطناك معانا
عندما سمع مالك هذا الكلام فار الدم في عروقه
وبدأ بالضرب فيهم وظهرت قوة مالك وأثبت مقوله اتقى شر الحليم إذا غضب ..
اخذ يضرب فيهم حتى فروا من أمامه هاربين
عاد إلي سهيله
_انتى كويسه
_انت اللي كويس انت اتخرشمت خالص
_كلو لجل القمر هخف متقلقيش المهم انك كويسه
_شكرا جدا يا مالك على مساعدتك ليا
_ولا يهمك المهم انك بخير انا فداكى
_ها
_اي
_اي!؟
_بقولك تعالى اوصلك
_احم مش هينفع معلش اصلى من حى شعبي والناس وكدا وانا عارف
_محدش يقدر يبصلك حتى انتى معايا
_معاك بس مش هتعرف تحمينى من عيون الناس
_لا هعرف احميكي
_ازاي!؟
_في قلبي…
_اي مش فاهمه
_بصي انا الصراحه معجب بيكي من اول مشوفتك دا غير كلام مليكه عنك خلانى احبك اصلا من غير مشوفك فاي عمى يقوم بالسلامه وهتقدملك اي رايك
_احم هفكر عن اذنك
سهيله مشيت وهي متلغبطه يعنى الدنيا ابتدأ تبتسملها ابوها عاوز يجوزها غصب عنها هى كمان بتحبه بس هتعمل اي!؟
لازم اطفش العريس دا
جت في بالها فكره تطفش بيها العريس وتخلى ابوها يعاملها حلو..
يا تري سهيله هتعمل اي…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية همس القلوب)