رواية همس القلوب الفصل الخامس 5 بقلم يارا عبدالسلام
رواية همس القلوب الجزء الخامس
رواية همس القلوب البارت الخامس
رواية همس القلوب الحلقة الخامسة
احمد بعصبيه:انتى اتجننتى يا مليكه جواز اي دلوقتي مهو بقالو كتير بيتحايل عليكى وانتى رافضه
مليكه بدموع:ارجوك يا بابا افهمني انا لازم اكون مع كريم لازم اكون جنبه ارجوك هوا محتاجلي يبابا
وبصت لامها ماما أقنعى بابا أنا هتجوز كريم دلوقتى اجوكوا
على الرغم من أن هذا الخبر يسعد كريم إلا أنه لا يعرف ايفرح ام يحزن كان ينظر إليها دون حديث
احمد :متتكلم يا كريم عقلها
مليكه هى تمسك يد كريم وتنظر في عينيه:كريم ارجوك انا عوزا ابقى معاك وجنبك ارجوك مش عوزا حاجه غير انى كون جنبك كل مره كنت بقولك مش بحبك كنت بقول بعدها انى كدابه وانا فعلا كدابه انا بحبك يا كريم وبقولها قدامهم ارجوك خلينى جنبك
*كانت دموعها تمزقه أيعقل هذا مليكه التى انتظر سنوات لياتى هذا اليوم ياتى وفي تلك الظروف اااااااه لا اري ماذا سأفعل لكننى احبها…
كريم:انا موافق
ونظر إليها
انا كمان محتاجك جنبي يا مليكه بحبك
ونظر الي احمد
واهو يا عمى تخلص مننا شويه
احمد بإستسلام:خلاص تمام يلا قدامى على المأذون
مليكه باست احمد من خده:حبيبي يا بابا
كريم بغيظ:نعم يا اختى هوا مين دا اللي حبيبك وبعدين اي اللي عملتيه دا
مليكه:دا بابا علي فكره ودي تحيه منى ليه وكمان انت مش قولت هتتفير ولا انا بيتهيألي
_لا بيتهيألك انتى ملكي انا وبس سامعه
لا مؤاخده يا عمى
احمد بنفاذ صبر:لا وعلي اي لامؤاخذه متضربوا بعض احسن واحنا واقفين
كريم:طيب يلا يا عمى قبل مبنتك ترجع في رايها
مالك :ماما هوا مش انتى وبابا اتجوزتوا كدا برضو انتى كنتي حكيالي
يارا :اها كان يوم وفاة ماما فكرتنى بأيام الحنين ربنا يرحمها
احمد:لا يحبيبي بنتك هتعمل زيك اه بس عمرها مهيبقوا زينا دول مجانين بس
ياسين قرب عليهم:عمتو انا مضطر امشي بقى علشان عندي شغل ابقى طمنيني عليهم والف مبروك يا مليكه انتى وكريم
مليكه:االله يبارك فيك يا ياسو عقبالك انت واللي في بالي يارب
نظر إليها ياسين بنظره مغزي تمالكت نفسها ونظرت إليهم فالجميع ينظر بفضول ومن بينهم همس التى انقلب وجهها وأصبح كتله حمراء من هى التي خطفت قلب ياسين فهوا معروف بانضباطه وحبه لشغله وفقط
مليكه:بصوا بقى هتسالونى هي مين هقولكوا معرفش أو بمعنى أصح هتعرفوا قريب صح يا ياسين
ياسين:انا ماشي يا عمتو عوزا حاجه وابقى طمنيني
وهوا ماشي تقابلت عينيه وبعينيها فصارت رجفه في جسدها كانت تلك النظره تطمئنها كأنها يقول لها انتى لي
أحست همس أن الدنيا تدور بها هل يحبها ام يحب غيرها لا تعلم فهى تريد أن تسأل مليكه حين ياتى الوقت فهى لا تريد أن تعلق نفسها بحبال ذائبه
ذهب الجميع الي المأذون فمليكه فعلت ما صممت عليه واللي هي عوزاه
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”
في تلك اللحظه أخذها كريم بين زراعيه بل بين ضلوعه واحضانه احس أن روحه رجعت للحياة فمعشوقته الان بين يديه وهمس في أذنها “بحبك”
_مش خلاص بقى اتجوزتوا عاوزين نروح نتطمن عليهم ونروح
كريم بتوهان كأنه في عالم اخر:اه طبعا يلا
احمد:والله انا خايف علي بنتى حتى وهي بقت مراتك مش واثق فيك
كريم:عيب عليك يا عمى انا محل ثقه
احمد:يارب بس المحل ميطلعش مسروق
همس :مبروك يا اجمل مليكه في الدنيا
مليكه قربت عليها وحضنتها:الله يبارك فيكي يا رب وهمست وافرح بيكي انتى والواد ياسين
همس بفرحه:بجد يا مليكه
مليكه:ما الجميل واقع اهه امال كنتي سائقه الهبل والتقل لي
همس:احم هوا مش في دماغى اصلا
هوا في قلبي والله يا مليكه وربنا اللي يعلم
مليكه:عارفه والله وانا اللي هجمعكوا سوا متقلقيش
همس:شكرا يا مليكه
سارا قربت عليها:والله مش عارفه ازعل ولا افرح بس انتو مجانين بس كدا
مليكه:الحب من غير جنان ميبقاش حب ولا اي يا دوك دانا حتى شايفه عينك كانت طالعه عالدكتور بتاع الامتياز
سارة:يشيخه هوا انا كنت فاضيه ابص لحد
مليكه:والله مش عارفه هوا ولا انتى ايهما أقرب
سارا:طيب اسكتي يا مليكه وخلينا نمشي
سلمى:مبروك يا اجمل مليكه اخيرا هنخلص من خناقكوا
مليكه:يا عمتوا انتى اكتر واحده عارفه اهداف العلاقه عندنا عامله ازاي
سلمى:لا استسلام في الحب ولا للمحن الخناق بيولد الحب
مليكه:هههههههههه
حسن:علشان كدا مطلعه عيني
سلمى:امال اي يا حبيبي اسيبك كدا
حسن:لا طبعا لازم نكد متبقيش سلمى حبيبة قلبي
مليكه:دائما مثبتها
حسن:امال دانا اللي كسبتها من الدنيا
سلمى:حبيبي
انتهت المباركات وطبعا مالك سلم عليها من بعيد لبعيد خوفا من كريم😂😂😂😂❤️
ذهب الجميع الي المنزل خلاف كريم ومليكه ذهبوا الي المستشفي
كريم:مع انى كنت مستنى اليوم دا في ظروف احسن من كدا بس فرحان اووي يا مليكه كدا انتى بقيتى ملكى وحبي وقلبي وحياتى كلها بحبك
مليكه:كان لازم دا يحصل انا شوفت في عنيك انك محتاجنى ومحتاج تترمي في حضنى تبكى وانا كان لازم اعمل كدا علشان اكون جنبك ومعاك وفي حضنك ومتروحش تحضن بابا انا موجوده
_انا مش عارف اعمل اي اعيط ولا افرح انك بقيتي معايا جوايا افكار كتير متلغبطه يا مليكه مش عارف اعمل اي انا انا عاوز احضنك مش عاوزك تبعدي عنى ثوانى عاوز احس انى مش لوحدي عاوز احس انك معايا انتى معايا صح
_اهدي يا كريم انا معاك وبحبك اووى وعوزاك متحسش انك لوحدك انا نصك التاني انا حبيبتك بحبك يا اغلى حاجه في حياتى بحبك من وانا في اللفه يا اجمل كوكى في الدنيا …
أخذها بين أحضانه وكأنه امتلك العالم أجمع …
نسيبهم ونروح القصر وتحديدا في غرفة مالك
*انا معجب بيها من اول مشوفتها حقيقي هي جميله جدا بس مش عارف اوصلها ازاى ولا اكلمها ازاي انا متلغبط لولا انى لسه في اخر سنه في الكليه كنت اتقدمتلها…
اها فكره ..
دخل علي الفيس وبدأ في البحث عن الاكونت بتاعها وبعد محاولات عده وجده
دخل البروفايل ووجد موقع صراحه…
جاءت في باله فكره ما…..
علي الجانب الآخر في منزل سهيله..
*مليكه طول عمرها بتكلمنى عن اخوها بس معرفش انى لما اشوفه هيحصلي كدا !؟
وفي تلك اللحظه جاء لها إشعار لرساله صراحه
*جميله انتى كالورد …بريئه كنسمات الهواء…لذيذه كحبات الفاكهه….متألقه كأحد النجوم….عندما تذهبين لمكان تلتفت الاضاءه حولك …فاي جمال تمتلكين انتى…جمالك جعلنى لا اتمالك نفسي عندما رايتك اليوم..اتدرين انكى ملكتى قلبي❤️❤️
قرات الرساله ودقات قلبها تتعالى من هذا الشخص المتيم بها ..
عند ياسين
*انت بقى يا استاذ ياسين هتفضل تحب من بعيد لبعيد كدا مش ناوي تاخد خطوه جاده كدا
انا لازم اعترفلها بحبي لا هوا انا لسه هعترفلها
_الو يا عمى حسن
_اي يا ابنى في حاجه
_لا كل خير انا كنت عاوز اطلب طلب
_قول يا ابنى
_انا طالب ايد همس بنت حضرتك..
و…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية همس القلوب)