روايات

رواية همس القلوب الفصل الثالث 3 بقلم يارا عبدالسلام

رواية همس القلوب الفصل الثالث 3 بقلم يارا عبدالسلام

رواية همس القلوب الجزء الثالث

رواية همس القلوب البارت الثالث

رواية همس القلوب
رواية همس القلوب

رواية همس القلوب الحلقة الثالثة

 

يوم العيد ميلاد بتاع مليكه

كانت متألقه بفستانها الزهري والحجاب الأبيض فكانت غايه في الجمال ..

 فكان ينظر إليها كريم ويريد أن يحجب الأنظار عنها فكانت حقا جميله ….

ذهب إليها وأخذها من يدها

ودخلوا أحدي الغرف..

مليكه بعصبيه:في اي يا كريم مش احنا مش بنتكلم

كريم:اي الي انتي لابساه دا

بلامبالاه:فستان

_انا عارف انو زفت بس دا مخليكى حلوة اووى يا هانم

مليكه بكسوف:بجد عجبتك

_اها عجبتيني بقولك اي

_اي

_بما أننا في حفله والجو رومانسي متيجي نتجوز

_لا يا كريم

كريم بعصبيه:لي بقى أن شاء الله ناقص ايد ولا رجل

:لا ناقص حاجات كتير يا كريم انت ناقص حنيه وعقل يفهمني وقلب يحس بيا

_امال قلبي اللي بينبض بحبك دا اي والصور الي راسمهالك دانا مفيش صورة ليا في اوضتى كلهم ليكي انتى اللي مزعلك انى بغير عليكى وبحبك اكتر من روحى مليكه انتى اول متولدتي انا اول واحد مسكك وحبيتك من أول نظرة انتى اتعلمتى كل حاجه علي ايدي اول اسم قولتيه كان أسمى وانا متاكد انك بتحبيني بس مشكلتك في غيرتي اوعدك انى هتغير علشانك وهخف غيره بس غصب عنى والله

مليكه بدموع:انا موافقه يا كريم اتجوزك بس مش دلوقتى الا لما اتاكد انك هتنفذ وعدك ليا

_بجد يا مليكه

_بجد يا قلب مليكه بس توعدنى تتغير

:انتى قولتى اي

_توعدني تتغير

_لا اللي قبلها

_يوووه بقى يا كريم

_يوووه اى دانتى قلب كريم وعقله بحبااااك بحبك يبنت عمى بموت فيكي

_صوتك

_عادى كلهم كدا كدا عارفين بحباااك

جريت وسابته

وهي.بتضحك

_ههههههه مجنون

كريم راح لعمه

_عمى

_اي يا كريم

_بما أن بنتك تكرمت عليا ووافقت اي رايك نعمل الخطوبه النهارده

_مستعجل اووي

_اووي يا عمى انت اكتر واحد عارف انى مستنى اللحظه دي من زمان

_طيب انا موافق اقنع مليكه وأمها بقى انا مليش دخل

_كدا يا عمى تبيع ضناك حبيب قلبك علي أول الطريق

_انا مش عارف اي دا ابوك يسافر ويسيبك انت تدوشني وسع من وشي كدا

_حبيب قلبي عمى دا

جه مالك

مالك:اي في اي

كريم بفرحه:مليكه وافقت تتجوزنى

مالك:انت محسسنى انك خدت كاس الأولمبيات دي اختى يا كريم عادي يعنى

_بالنسبه ليك عادى بس بالنسبه ليا كل حياتى انا كنت ممكن اموت لو هى مش بتحبنى

مالك مالك انت رحت فين

فكان مالك في عالم اخر يشرد في تلك الحوريه التي أمامه ظل سارحا حتى فوقه كريم

مالك بانزعاج:عاوز اي

كريم بغمزه:للدرجادي مش مركز معايا بس حلوة

مالك بشرود:فعلا وخطفت قلبي اصلا هى مين دي

كريم:دي تبقى أنتيم اختك اللي هطلقها بسببها أن شاء الله

مالك :لي

كريم:الاتنين عاملين زي التوأم الملتصق اطرد دي دي تخرج معاها ازعق لدي دي تقف ازعقلها معاها دى تتخانق دي معاها الاتنين معروفين في الجامعه كلها التوأم الملتصق وانا بغير منها

مالك:هى دي سهيله

كريم:الله ينور عليك عرفت منين

مالك بضحك:دي مليكه مش دوشانى غير بيها سهيله عملت سهيله سوت راحت جت كلت شربت وكانت بتترجانى امبارح اتجوزها علشان تفضل جنبها بس الصراحه مكنتش اعرف انها قمر كدا

كريم:اها اديك اتدبست وشكلك وقعت وهفرح فيك قريب

سارة:هتفرحوا في مين ها فرحونى معاكوا

كريم :هوا انتى مش بتيجي غير في المصائب

سارا:طبعا اومااااال ها احكولي بقى

لسه كريم هيتكلم مالك حط أيده علي بقه وقال

:مفيش حاجه يا ساره احنا بس كنا كنا عاوزين نعمل مقلب في مليكه بما أنه النهارده عيد ميلادها

ساره:اها لو عالمقلب فسيبنى انا اعمله

مالك:ماشى

وكانت سهيله معديه من جنبهم وسارة ندهت عليها

ساره:ازيك يا سوسو عامله اي نورتى

سهيله بابتسامه خطفت قلب مالك:دا نورك يا سارة ازيك عامله اي

سارة الحمد لله

كريم بص لمالك وهوا كان مركز مع سهيله

كريم بضحك:يبنى عينك البنت خدت بالها وبصت في الأرض

مالك:اعمل اي يا كريم خطفتنى

كريم:يسيدي عالواقع ويا عيني عالحلو لما تبهدله الايام

مالك:ايام اي يبنى انا لسه شايفها

كريم:هوا انت مش شايف نفسك دانت بتكلمها كأنك بتعشقها

كريم بص ناحيه الباب وكان داخل الد أعداءه بالنسبه ليه (ياسين)ايوا بالظبط هوا ياسين ابن عمر كريم طول عمرة مش بيحبه لانه علاقتوا مع مليكه حلوو ا وهم أصحاب جدا جدا وكمان مليكه عارفه انو بيحب همس بس هوا مستنى الوقت المناسب

مليكه قريب عليه ويضحك

_اكيد طبعا حضرت الظابط عمره مكان هيرفض دعوتى وبغمزه دا غير أن المزه جايه

ياسين :بجد هى جايه يا مليكه

:اها جايه ولسه مأكده عليها وحايه في الطريق

_انا مش عارف اقولك يا احسن اخت ولا يا اجمل صديقه بس اللي اقدر اقدمهولك دي

_اي دي

_هديه الحاجه اللي انتى بتحبيها

_كتب صح الروايات الجديده صح

_دايما قفشانى كدا

_اماااال الحلو مش بيجي الا من الحلو يا حلو

كريم من وراهم:واي كمان كملي …

مليكه:كريم تعالي شوف ياسين جابلي اي الكتب اللي بحبها

كريم محاولا التماسك حتى لا يفتك به:اها جميل يا حبيبتي عن اذنكوا

*انا وعدتها انى اتغير بس مش كدا انا كنت عاوز امسكه اضربه انا مش عارف هوا اصلا مالو بيها واي علاقتهم دي انا لازم اكلمها في الموضوع دا

لسه جاي يخرج تليفونه رن

مجهول:معايا استاذ كريم

_ايوا حضرتك مين

المجهول:حضرتك انا عندى خبر مش كويس والد حضرتك في العمليات دلوقتي كان عمل حادثه بالعربيه وكان معاه والدتك بس هى كويسه بس لسه مفاقتش

الصدمه لجنته:اي مستشفى اي بسرررررعههههههه…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية همس القلوب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى