رواية هربت لتسكن قلبي الفصل الثامن 8 بقلم رحمة محمد
رواية هربت لتسكن قلبي الجزء الثامن
رواية هربت لتسكن قلبي البارت الثامن
رواية هربت لتسكن قلبي الحلقة الثامنة
معتز فضل متابع ليله لغايت ما خرجت من المكتب وبعدها بص لقاسم بخ.بث: جاي اعرض عليك اتفاق
قاسم ابتسم بسخريه: اتفاق؟؟ انا وانت؟؟.. غريبه
معتز قعد علي الكرسي الي قدام المكتب: مش غريبه ولا حاجه.. اظن اننا زهقنا من كل المشاكل الي بنا دي صح
قاسم ضحك بسخريه: لا انا مز.هقتش اطلع برا
معتز بصله بغ.يظ: ليله ملكي ي قاسم فالاحسن اننا نتفق وترجعلي ليله بدل ما..
قاطعه قاسم ببرو.د: ما ايه؟؟
معتز جز علي سنانه بغ.ضب: اخدها غ.صب عنك
قاسم ببرو.د اكبر: اممم المفروض اني اخا.ف من تهديدك؟
معتز قام وقف وهو بيخبط علي المكتب وبصوت عالي نسبياً: سواء خو.فت او لا انا هاخد ليله ي قاسم ي راوي
قاسم سند بضهره علي الكرسي وربع ايده: خلصت؟
معتز كان حرفيا هيطلق من الغ.يظ.. فضل باصص ليه بصمت لكن كل تعبيرات وشه ش.ر وغ.ضب
قاسم: اطلع برا
معتز: كلمنا مش هيخلص لحد هنا ي قاسم وفتكر ان معتز الهلالي هو الي جه وعايز يتفق معاك بس انت الي رفضت وهرجع واقولك ان ليله ملكي انا وبس وهخدها يعني هخدها
كل دا وقاسم بصلله بم.لل وبرو.د
وقاطعهم صوت دوشه برا قاسم كشر وقام يخرج يشوف اي الي بيحصل واول ما خرج لقي كل الموظفين متجمعين في مكان معين.. قرب منهم بغ.ضب
قاسم بغ.ضب جحيمي : اي الدوشه الي في الشركه دي
السكرتيره بحز.ن مصطنع: حضرتك البنت الي انت جيبها معاك دي فضلت تقول اني مش محترمه وتعلي صوتها عليا
قاسم: ليله؟؟(وانتبه لعدم وجودها) هي فين
السكرتيره بكد.ب : اول ما شفتك جاي جريت علي برا
قاسم بصد.مه: ايه!!!!
في نفس الوقت جت لمعتز رساله اول ما شفها ابتسم ابتسامه عر.يضه وكان محتواها
“معتز بيه.. ليله هانم بقت معانا”
قاسم جز علي سنانه وخرج بسرعه يشوف ليله
في نفس الوقت نفس العربيه الي كانت ماشيه وراهم لما جم الشركه…عدت من قدام الشركه بسرعه عاليه
قاسم بص للعربيه بض.يق وجري بسرعه ركب عربيته ومشي وراهم باقصي سرعه عشان يلحقهم بعد ما شاف واحد ماسك ليله في العربيه
في نفس الوقت معتز خرج من الشركه بسرعه وشاف قاسم ركب عربيته وراح ورا العربيه الي فيها ليله
طلع تليفونه ورن علي الحارس الي في العربيه.. وهو بيجري علي عربيته بسرعه وركب وساق بسرعه عاليه عشان يلحقهم
واول ما الحارس رد
معتز بصوت عالي: قاسم وراكو بالعربيه اوعي ياخدها منكم انت فاهم اوعي.. ليله لازم تكون عندي النهارده
الحارس: اوامرك يباشا
معتز سمع صوت ليله بتصر.خ وهي بتعي.ط”سبوني ي قااااسممممم.. ابعد عني بقولك عااااااااا” والمكالمه انتهت
معتز بغ.يظ:بتنادي علي قاسم عشان ينقذك مني ماشي ي ليله
وفضل ماشي بسرعه عاليه متابع عربية قاسم.. لحد ما قرب منها وحاول يعطله وخبطه بالعربيه خبطه خفيف
معتز بخب.ث وهو باصص من الشباك لقاسم: ازيك ي قاسم بيه مالك سايق العربيه بسرعه كدا ليه مش محتاج اي مساعده
قاسم ببرو.د: لا
معتز ابتسم بخ.بث: الي يريحك
وخبطه بالعربيه تاني بس المره دي خبطه جامده
خلت عربيه قاسم بعدت شويه وكانت هتخبط في عربيه ماشيه جنبها بس قاسم لحق نفسه وبصله بغ.ضب (دا كله ومعتز باصص ليه ببتسامه خ.بيثه)
قاسم قرب منه فجاه وخبط عربيته جامد خلت معتز يفقد السيطره علي عربيته.. وبص قدامه بصد.مه لقي عمود والعربيه خبطت فيه
معتز خبط علي دركسيون العربيه بغ.ضب كبير وهو شايف عربية قاسم بتبعد
في نفس الوقت الحارس شاف الي حصل في عربية معتز بلع ريقه بخو.ف هو فعلا بيخا.ف من قاسم وكل ما بتقرب عربية قاسم منه بيتو.تر اكتر بس كان سايق بسرعه عليا: قاسم بيه خبط عربية معتز بيه
الحارس التاني بص وراه لقي عربية قاسم وراهم اتكلم بخو.ف: طب هنعمل ايه
الحارس الاول: هنحاول نتوهه مننا وناخدها المخزن
ليله بصوت عالي وهي بصه وراها : قاااااسممممم الحقني
” ليله من وقت ما ركبت وهي بتصر.خ وبتحاول تنط من العربيه وتخبط علي الازاز وتنادي علي قاسم ”
(الحارس التاني طلع منديل عليه مخدر وحطو علي وشها وفعلا اغمي عليها)
الحارس التاني بخو.ف: نتوه مين؟ هو عيل صغير الي ماشي ورانا دا قاسم الراوي
قاطعهم صوت رنت تليفون وكان معتز: معتز بيه
معتز بغ.ضب: خدوها علي المخزن وخلو قاسم وراكوا واول ما تدخلو المخزن.. اخرجو من الباب التاني هتلاقو عربيه مستنياكو خلو ليله تركب فيها وتمشي وانتو والحرس الي هناك خلصو علي قاسم.. اظن انها مش هتبقا صعبه وهو لوحده مفهوم
الحارس بسرعه: مفهوم ي معتز بيه
وقفل معاهم
الحارس التاني: قالك ايه؟
الحارس الاول قاله كل الي معتز قاله وفعلا نفذو ومشيو في طريق المخزن بتاع معتز
قاسم كان متابع العربيه بعيون صقر..وسايق باقصي سرعه مش فارق معاه العربيات الي حوليه.. وفضل يعلي السرعه اكتر لغايت ما قرب من العربيه الي فيها ليها ليله ولسه هيخبطها
العربيه غيرت اتجها فضل ماشي وراهم شويه لغايت ما فهم هي راحه فين وابتسم بخ.بث: كل مره بتثبتلي انك غ.بي ي معتز
وهو غير الاتجاه ومشي في اتجاه غير الي مشيت فيه العربيه
الحارس الي سايق بص في مراية العربيه: مبقاش ورانا شكلنا توهناه
الحارس التاني بص وراه: غريبه دا كان لسه ورانا بالظبط
الحارس الاول : طب دلوقتي نطلع علي البيت علي طول ولا ننفذ الي معتز بيه قاله عليه برضو؟
الحارس حرك كتفه (بمعني مش عارف): رن عليه اساله
الحارس الاول هدا السرعه وطلع تليفونه ولسه هيرن علي رقم معتز سمع الحارس التاني بيز.عق
: حااااااسااااااببب
بص قدامه بسرعه لقي عربيه وقفه في نص الطريق وقاسم واقفه قدامها (كان طريق شبه مهجو.ر مفهوش عربيات)
الحارس وقف بسرعه وفضلو بصين لقاسم بخو.ف
الحارس التاني: مش معتز بيه قالنا نخلص عليه ودي فرصتنا تعالي نخلص عليه انا وانت وهو واحد.. ومعتز بيه هيفرح بينا
الحارس الاول حرك راسه بالايجاب ورفعو المسد..سات بتاعتهم وطلعو من العربيه وبداو يضر.بو نار علي قاسم
قاسم جز علي سنانه بغ.ضب وطلع المسدس بتاعه ولانه شاطر جدا في التصو.يب في من اول ط.لقه جت في رجل الحارس الاول خلاه يصر.خ ويقع علي الارض
ووجه مسد..سه علي الحارس التاني الي رفع ايده في الهوا بستسلام وخو.ف من نظرات قاسم.. ودا مخلاش قاسم يشفعله وضر.به ط.لقه في كتفه
وقرب من العربيه بكل هيبه وخد ليله الي كانت لسه مغمي عليه شالها ولف عشان يمشي حس بحركه وراه.. لف عشان يشوف مين الي وراه
لقاه الحارس الي ضر.به في كتفه بيحاول يمسك المسد.س.. قاسم نف.خ بض.يق ونزل ليله تاني مكانها وراح للحارس داس علي ايده الي بتقرب من المسد..س
قاسم ببرو.د: بتعمل ايه؟
الحارس بخو.ف: ا.. انا.. انا.. اااااااااههههه
قاسم كان بيدوس علي كتفه(مكان الاصا.به): انت ايه اتكلم
الحارس با.لم: ا.. انا.. اسف
قاسم بصوت مخي.ف: عارف لو فكرت تعمل كدا تاني المره الجاي هتبقا الرصا.صه هنا (وشاور علي دماغه) في نص دماغه.. انا مبحبش اقت.ل حد بس متخلنيش اعمل كدا اتفقنا
(دا كله بيتكلم وهو دايس علي كتفه بغ.ضب وتعبيرات وشه تخو.ف)
الحارس بسرعه حرك راسه بالايجاب
قاسم بعد عنه وراح شال ليله ومشي علي عربيته نيمها علي الكنبه الي ورا وهو ساق العربيه
ولف العربيه بسرعه ومشي
كان كل شويه يبص ل ليله في المرايا.. كان مكشر والغ.ضب ظاهر علي ملامحه
لغايت ما وصل القصر بتاعه ونزل وشال ليله ومن غير اي كلام طلع علي الجناح بتاعه
سماح بصد.مه: ليله!!! ليله مالها ونايمه كدا ليه اي الي حصل
بس قاسم تجاهلها وكمل مشي في اتجاه الجناح
داده فاطمه: اهدي يبنتي شويه وهنعرف في ايه
سماح بخو.ف: لا ي داده انا عايزه اعرف اي الي فيها
ولسه هتطلع ورا قاسم داده فاطمه شدتها
داده فاطمه: يبنتي استهدي بالله ومتجبيش لنفسك مشاكل اصبري وهنعرف مالها ما انا قلقا..نه عليها زيك برضو
سماح بصت في الارض بحز.ن وسمعت كلام داده فاطمه وراحت معاها علي المطبخ
قاسم نيم ليله علي السرير بخ.فه.. ورجع قعد علي الكرسي الهزاز بتاعه وفضل مركز علي ليله
“كان سرحان بيفكر في الي حصل ولاول مره قاسم يحس بشعور الخو.ف.. كان فعلا خا.يف علي ليله.. مكنش همه حاجه غير انه يوصل ليها.. واول ما شالها وقربها منه حس براحه
مكنش فاهم اي الي بيحصل معاه ولي اصلا حب يفرح ليله وخدها الشركه.. ولي خا.ف عليها لدرجه دي لما شافها في العربيه
ازاي خا.ف علي واحده..اهلها كانو بيأذ.و وحاولو كتير يخلصو منه عشان يبعدو عن شغلهم ”
كان باصص ليها بوش خالي من التعبيرات.. لغايت ما خرج من شرودو علي صوت انين طالع من ليله
ليله: سبوني.. عايزين مني ايه.. قاسم
قاسم اول ما سمع اسمه قرب منها: ليله فوقي انا معاكي
ليله فتحت عيونها بهدوء واول ما شافت قاسم بدات تعي.ط: كانو هيخدوني ليه ي قاسم.. كنت هرجع تاني لمعتز وكان هيحبسني تاني ويتجوزني غصب عني انا كنت خا.يفه اوي
قاسم: هوووش اهدي مش هيحصل اي حاجه من دي
وسكت فجاه لما لقاها اترمت في حضنه وفضلت تعيط ومحسش بنفسه غير وهو بيرفع ايده وحوطها وفضل يطبطب عليها
قاسم بحنان: بطلي عيا.ط ي ليله خلاص واحكيلي اي الي حصل ولي خرجتي من الشركه
ليله بصوت مليان عيا.ط: البنت الي قولتلك عليها بتبصلي بنظرات غريبه لما خرجت من المكتب فضلت تتر.يق عليه وتقولي بصي لنفسك في المرايه وشوفي شكلك وكل الموظفين سمعوها وهي بتتر.يق عليا وخرجت جري علي برا مكنتش قادره اقف واسمع كلامها تاني وفجاه لقيت عربيه جت وقفت قدامي وشدني واحد ومشيو بيه عرفت انهم حرس معتز وهيودوني ليه بس لما شوفت عربيتك ورانا اطمنت وعرفت انك هتنقذني منهم انا بشكرك اوي ي قاسم
قاسم كان مضا.يق من الي سمعه وحس انه عايز يو.لع في السكرتيره: بطلي عياط ي ليله
ليله انتبهت انها في حضنه بعدت بسرعه عنه: انا اسفه
قاسم تجاهلها وقام وقف: هخلي داده فاطمه تعملك حاجه تشربيها وطلعلك الاكل هنا
ولف عشان يمشي: وانت هتروح فين
قاسم من غير ما يلف ليها: راجع
وسابها وطلع من المكان ونزل راح لداده فاطمه وبلغها تطلع لليله الاكل وحاجه تشربها للجناح بتاعه
سماح بسرعه: قاسم بيه ممكن اطلع اطمن علي ليله
قاسم بصلها بستغراب ولسه هيمشي
داده فاطمه وقفته: عشان خاطري يبني دي من ساعة ما شفتها وهي هتمو.ت من الق.لق عليها خليها تطمن عليها وتنزل علطول
قاسم حرك راسه بالايجاب ومشي
سماح بصت لداده فاطمه ببتسامه ولسه هتتكلم
داده فاطمه طبطبت علي كتفها بحنان: يلا اطلعي بسرعه وانا هجيب الاكل واطلع وراكي
سماح حركة راسها بالايجاب وطلعت بسرعه علي فوق
هيثم كان نايم علي الكنبه الي قدام التلفزيون حس بحد زقه وقعه علي الارض صر.خ با.لم لقاه معتز اتكلم بغ.يظ: انت غ.بي حد يصحي حد كدا
معتز رمي الچاكت بتاعه علي الكنبه وترمي جنبه وتجاهل هيثم
هيثم قام وقعد جنبه: مالك حالك متبهدل كدا ليه
معتز بغ.يظ: جاي مواصلات
هيثم بصله بستغراب: فين العربيه؟
معتز حكاله كل الي حصل وان العربيه بتتصلح وبعت رجالته كلهم يستقبلو قاسم عشان يخلصو عليه
هيثم: يعني ليله هتيجي علي هنا؟
معتز حرك راسه بالايجاب وابتسم بخ.بث: وقاسم يمو.ت ونخلص منه اخيرا
هيثم لسه هيتكلم لقي تليفون معتز بيرن رد عليه بسرعه ووقف مصدو.م
معتز بغ.ضب: يعني اي خدها منكو يبها.يم
وسمع كلام الطرف التاني خلاه اضا.يق اكتر وقفل في وشه
هيثم: حصل ايه؟!
معتز جز علي سنانه: قاسم الز.فت خد ليله تاني
هنا ونفجر هيثم من الضحك: ااااه لو تشوف كل الثقه الي كنت بتتكلم بيها من شويه وانت بتقول ليله جايه وهنخلص من قاسم اه بطني همو.ت من الضحك
معتز بصله بغ.يظ وضر.به بالبو.كس في وشه خلاه يصر.خ
هيثم بأ.لم : والله انك متخ.لف
قاسم وصل قدام الشركه وراح علي المكتب بتاعه لقي السكرتيره قعده ومركزه في اوراق قدامها وبتبص للاب توب الي جنبها
قاسم: تعالي ي مرام عايزك
مرام السكرتيره ابتسمت وقامت بسرعه: حاضر ي قاسم بيه
ودخل قاسم المكتب ومرام دخلت بعده: تأمرني بايه ي قاسم بيه
قاسم فجاه رمي كل الي علي المكتب بغ.ضب خلاها تتر.عب وترجع خطوه لورا وووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هربت لتسكن قلبي)