رواية هذا هو الحب الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سمر عبد الحي
رواية هذا هو الحب الجزء السادس والعشرون
رواية هذا هو الحب البارت السادس والعشرون
رواية هذا هو الحب الحلقة السادسة والعشرون
الحلقة 26من هاذ هو الحب
ادهم:اية الا انتي لابساة دة
آن:مالة ماهو كويس اهو
ادهم:مانا عارف انة كويس ومحترم ومخليكي زي القمر كمان ويغمز لها
آن:ااااادهم
انت قليل الادب
ادهم:تصدقي بالله انا نيتي سليمة
وانتي الا دماغك راحة شمال
آن:ياسلام
طيب قولي قصدك اية يابو نية سليمة
ادهم:اسمعي واتعلمي من خبرتي
آن:اتفضل ارغي
ادهم:تقدري تقوليلي احنا راحين في دلوقت
آن:يعني مش عارف احنا راحين فين
ادهم:عارف
بس جاوبي وخلاص
آن:راحين كبارية
ادهم:علشان اية
آن:هي فزورة ما تخلص يادهم
ادهم:طيب بس ماتزوقيش
راحين نقنع صاحب الكبارية اننا هنشتغل عندة بالعافية وحضرتك الا هتقنعية برقصك
تمام كدة
آن:تمام
ادهم:تقدري تقوليلي هتقنعة ازاي وانتي زي القمر كدة ومحترمة ولا بسة بنطلون جيبنز وبلوزة
آن:قصدك اية
ادهم:قصدي الا انتي فهمتية
لازم تلبس فستان علشان تعرفي ترقصي حلو وكمان زودي المكيب بتاعك دة والنبي في رقاصة بالرقة والشياكة دي
مش شايفة انا لابس اية قميص فيسكوز محترم وهو فية الوان الطيف ولا البنظلون ما قولكيش حكاية
آن:هههههههههههه
لا معاك حق
ثواني هغير واجي
وبتدخل آن تلبس قميص زهري فوق الركبة وبحمالة وتترك شعرها ينسدل علي ظهرها وتضع بعض الميكب الصاخب
آن:اية رايك كدة
ادهم:برضو زي القمر
بس هنعمل اية مافيش مفر من الهروب
آن:طيب يلا يابكاش
ادهم:يلا ياقلب البكاش
وبعد مدة قليلة يصلو الي الكبارية الا علية العين
وبدخلو وطبعا الكبارية مسخرة كلة خمرا وستات عريانة ورجالة مش هنا خالص
فيروحو يقعدو علي ترابيزة
آن:يانهار اسود
اية القرف دة
انا ما توقعتش انهم يكونو كدة
ادهم:امال توقعتي اية يكونو قاعدين علي سجادة الصلاة
آن:والنبي دة وقت هزار
ادهم:وانا بهزر دلوقتي
قاعدين في كبارية دي ااقل حاجة تبقي موجودة فية
وبعدين استرخي كدة علشان نعمل زيهم
آن:نعمل اية ياخويا دة بعدك
ادهم:هو انا باخد رايك احنا في مهمة ولازم تتنفذ
آن:ربنا يخلصنا من المهمة المنيلة دي
كان يوم اسود يوم ماوافقت
ادهم:طيب يلا ياختي نقوم نرقص
آن:يلا
فيروحو يرقصو سلو وطبعا ادهم استغلها فرصة ونازل فبها احضان وبوس
آن:ماتلم نفسك بقي
ادهم:مش بسبك الدور
آن:لا ما تسبوكش ياخويا وبطل بقي حركاتك دي
ادهم:خلاص هبطل بس افتكري المهمة لو فشلت هتبقي بسببك
آن:بسببي بسببي بس ماتعملش حركاتك
ادهم:خلاص انتي حرة انا قصدي المصلحة
وهنا بتتغير الرقصة وبيدخل صاحب المحل يقعد في وسط الزباين
ادهم:ارقص يلا الرقصة دي
آن:ما بعرفش ارقص دي
ادهم:ارقص اي حاجة
يعني شيفاهم بيعرفو اهو اي هبل وخلاص
آن:طيب هحاول
ادهم:لا ابوس ايدك
صاحب المحل دخل شدي حيلك شوية
آن:خلاص حاضر
وهنا بيرقص ادهم ببراعة لان دي الحركات الا علمهالة كوكو واهي جات في صلحة وعمال يقف ويقوم بحركات كلها رشاقة ودقة بينما آن اشتغلت في شغل الهبل وهبلها جاب نتيجة وهنا لفتو نظر صاحب المحل فشاور للبيرقصو الا كانو تبع المحلرطبعا ينزلو يسيبوهم وادهم وآن عاملين اعلي شغل
بيشاور صاحب المحل بتغير الاغنبة فبتقلب شعبي
وهنا يغمز ادهم لان ويقول يلا دورك جة وهنا بتبداآن بالرقص بكل براعة مع حركات الليونة والرشاقة وبتعنل بشعرها بعض الحركات المغرية وادهم بيلف حواليها وبيرقص ايضا والجميع تسلط انظارهم عليهم وبعد انتهاء الاغنية سقف الجميع وبينزل ادهم وهو ماسك وسط ادهم من علي الاستتدج وبيروحو يقعدو علي الترابيزة الخاصة بيهم وكل شوية ادهم يغازل في آن ويميل عليهاوهي بتضحك.ضحكات ساقطة مثل فتيات الليل
صاحب المحل(مرعي):لاحد العاملين بالمكان مين دول
العامل:شكلهم وجه جديد في المكان
مرعي:طيب انا داخل المكتب وانت اتقص واعرف ليا حكايتهم اية وابقي عرفني
عمال:اوامراك ياباشا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هذا هو الحب)