روايات

رواية هذا هو الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم سمر عبد الحي

رواية هذا هو الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم سمر عبد الحي

رواية هذا هو الحب الجزء الخامس عشر

رواية هذا هو الحب البارت الخامس عشر

هذا هو الحب
هذا هو الحب

رواية هذا هو الحب الحلقة الخامسة عشر

فضلت سوسو تعلم آن طول اليوم ولكن بلا فائدة آن واقفة متخشبة وسوسو بتتمايص
سوسو:والله ما هيتفع كدة دة لو بعلم حمار كان زمانة اتعلم
آن:حمار
قسما بالله لو ما احترمتي نفسك لاكون مداخلاكي السجن
سوسو:هيهيه سجن
وانتي تبقي مين علشان تداخليني السجن انتي مجردة حتة بت ولا راحت ولا جات عاوزة تبقي رقاصة
آن:بقولك اية انا جبت آخري منك
ادهم:في اية يا جماعة صوتكو عالي
آن:اتفضل الست هانم بتقول عليا حمار
سوسو:لا لا انا ما بحبش كدة
انا قولت لو بعلم حمار كان زمانة اتعلم
آن: يلعن ابو دي شغلناة
ادهم:اهدي بس ياآن
آن:بلا اهدي بلازفت سيبني كدة
وبتروح تغير هدومها
سوسو:شوفت اسلوبها دي منظر واحدة عاوزة تبقي رقاصة محترفة في تلت ايام دي قدامها ولا عشر سنين ومش هتتعلم برضو
ادهم:معلش يا ست سوسو بالراحة شوية عليها اصلها صعبة شوية
سوسو:علي نفسها مش عليا
لولا ان احمد باشا موصيني كنت زماني مسحت بيها بلاط المكان
ادهم:معلش احنا هنمشي النهاردة ونكمل بكرة بس ماتجببش سيرة لاحمد باشا
سوسو:علشان خاطرك بس
بس قسما بالله لو ما تعدلت هوريها الوش التاني
ادهم:تحيبي نوصلك في طريقنا
آن:نوصل مين دي
اهو دة الا ناقص
سوسو:اللهم طولك ياروح علي هذا اللوح
آن:بتقولي اية يا ست انتي سمعيني
ادهم:بصوت عالي خلاص اسكتي بقي
آن:انت بتزعلقي لية انت مالكش كلام عليا
سوسو:هيهيه لا هو مش جوزك ولا اية
بس لو كنتي مستغنيا غيرك في الخدمة
آن:لمي نفسك ياولية انتي والا هتشوفي الوش التاني
ادهم:بس بقي هو انتي محدش مالي عينك خالص
سوسو:لا دكر
كوكو:بمياصة اتفضلو انتو احنا معانا عربية
ادهم:اتفضلي قدامي
كوكو:بكرة في معادنا يابودي
ادهم:يتك نيلة في تقل دمك
وبيوصلو للعربية وبيركبو
آن:انت ازاي تكلمني كدة
ادهم:انتي تسكتي خالص وما سمعش صوتك
آن:لا بقولك اية سيبك من شغل سي السيد دة
الكلام دة ما يخلش عليا
ادهم:اهو دة الا انتي فالحة فية لسانك شبرين وهتودينا في داهية بسبب تسرعك دة
آن:بقولك اتعدل معايا في الكلام احسنلك
ادهم:يا شيخة اتلهي دة انتي حتي مش عارفة تعملي زي اي بنت وتهزي وسطك شوية سوسو كانت هتقول لاحمد بية وهو لو عرف هتنسحبي من العملية
آن:وانا عمري ماهانسحب
وبعدين الا بنات الا بتتكلم عليهم دول قوللات الادب
ادهم:بنات مصر كلهم مش مؤدبين روحي دوري علي خبيتك اجري دي سعدية بتعرف ترقص عنك دة انتي حتي الاكل مش بتعرفي تعملية
آن:قول كدة بقي انتي عاوزني اشتغل خدامة واطبخ لسعاتك
ادهم:ولا تطبخيلي ولا اطبخلك كل واحد يعمل اكل لنفسة
آن:يكون احسن علشان معديتي وجعتي من اكلك
ادهم:وبتاكلية لية بدل مش عاجبك
آن:مضطرة اعمل اية
ادهم:طيب ورينا شاطارتك وورينا هتاكلي اية بقي
وبيوصلو للبيت ادهم بيغير هدومة وبيعمل اكل لنفسة ريحتة تجنن وبيقعد ياكل لوحدة
آن:تعشر بالجوع ولكن كرامتها منعاها تروح تطلب منة اكل فبتطلب اكل من برة وبيفضلو ما يتكلموش وبيروحو الشغل تاني يوم ادهم بيتعلم الشغل بسرعة وسوسو تعبت مع آن ومش عارفة تعمل معاها اية
سوسو:خلاص انا حطيت ايدي في الشق منك
آن:ترجمي علشان مش فاهمة كلامك
سوسو:اهو دة الا انتي شاطرة فية لسان طويل وبس
آن:اتعدلي في الكلام معايا ياست انتي
انتي مجرد رقاصة يعني مالكيش لازمة في الحياة
غير قلة الادب دي
سوسو:هيهيه قلة ادب
حوش حوش لما الرقص قلة ادب بتتعلمية لية يا عنيا
آن:يخربيت الا حوجني ليكي يا شيخة
سوسو:لاانا الاسلوب دة ما ينفاعش معايا
يابودي بية
ادهم:نعم يا ست سوسو
سوسو:تعالا شوف مراتك انا جبت اخري منها خليها تعدل والا هستخدم اسلوب تاني معاها
ادهم:الا انتي شايفاة صح اعملية هي حرة انا غلبت معاها وهي عارفة نتبجة الا بتعملة دة اية
آن تنظر لة بحنقة وشعرت انها فشلت في نظر الجميع وكادت ان تبكي ولكن تمالكت نفسها حتي لا تضعف امامهم
سوسو:انا همشي دلوقتي ونكمل بكرة واهو احمد باشا يكون جة يشوفلي صرفة معاكي
ويغادر الجميع ويصل ادهم وآن الي الشقة وتدخل آن الي غرفتها وتظل وقت طويل بداخلها دون ان تخرج يقلق ادهم عليها وبيفكر يدخل يطمن عليها ولكن بيلاقيها لابسة وخارجة
ادهم:انتي خارجة ولا اية
آن:اة خارجة عندك مانع
ادهم:لا
بس ياريت ما تتاخريش علشان انا بنام بدري ومش هصحي علشان افتحلك
آن:وتفتحلي لية هات مفتاح الشقة وكمان مفتاح العربية
ادهم:وكمان العربية دة انتي داخلة علي طمع بقي
آن:طمع
للاسف عربيتي لسة في التوكيل والا ما كنتش اتحوجت لواحد زيك
ادهم:واحد زيي
آن:هتجيب المفتايح ولا امشي
ادهم:خديها اهي بس خلي بالك منها
وتخرج آن ويظل ادهم قلق عليها ولا يخلد للنوم مر الوقت ببطء وادهم في داخلة حيرة اين ذهبت كل هذا ظل ينتظرها حتي الساعة2صباحا وهو مستلقي علي السرير حتي شعر ان الباب بيتفتح فيبيص عليها من خرم الباب بيلاقيها جت وتحنل في ايدها اكياس بيطمن ادهم علي سلامتها من غير ما يطلعلها وبيروح ينام (نشوف بقي الحلقة الجاية آن بتروح فين واية رد احمد لما يشوفها مش عارفة تعمل حاجة)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هذا هو الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى