رواية هذا هو الحب الفصل الثامن عشر 18 بقلم سمر عبد الحي
رواية هذا هو الحب الجزء الثامن عشر
رواية هذا هو الحب البارت الثامن عشر
رواية هذا هو الحب الحلقة الثامنة عشر
الحلقة18من هاذ هو الحب
وقف الكل مصدوم من براعة آن في الرقص وكأنها رقاصة محترفة وبعد ما خلصت آن رقص الكل سقف ومن ضمنهم سوسو
احمد:برافو يآن
اي حد هيشوفك هيقول انك رقاصة محترفة
آن:مش قوي كدة يا باشا
سوسو:لافعلا الباشا معاة حق
انتي الا يشوفك يقول رقاصة بقالك كتير
آن:ميرسي يا سوسو
سوسو:بس نفسي افهم كنتي مطلعة عيني معاكي لية
آن:معلش بقي يا سوسو
اصل بحب اتعلم نظري الاول وبعدين عملي ودة الا عملتة
كوكو:تجنني يا شوشو ويقولها بمياصة
ادهم:ما تتعدل في كلامك يا راجل انت
راجل اية بس دة انت سوءت سمعتنا
سوسو:بصوت عالي كوكو
كوكو:خلاص سكت اهو
احمد:يلا يابودي علشان ورايا شغل
ادهم:حاضر يا باشا
وبيدا ادهم في الطبلة وبيشتغل عليها ببراعة وبيبدا ايضا بالرقص مثل كوكو
سوسو:هايل يا بودي تجنن
كوكو:تعليمي بقي
سوسو:تعرف تسكت
كوكو:الله ياسوسو بقي كل حاجة اسكت اسكت
احمد: يحدث نفسة اية شغل الحريم دة
يخربيت قرفك ياجدع انا عارف ادهم استحملك ازاي
سوسو:تمام يا باشا كدة ولافي حاجة تانية
احمد:لا تمام يا سوسو تقدرو تمشو
وبيسيبو المكان ويمشو
احمد:كدة تمام قوي قدامكم لاخر النهار هنا هترقصي علي طبلة ادهم ياآن مفهوم
آن:تمام يا باشا
احمد:بكرة الصبح هتروحو العنوان دة في شقة مفروشة هتقعدو فيها وبالليل تروحو كبارية اسمة…..
في شارع الهرم هتتفرجو كاي زبون عادي واول ما يشتغل الرقص هتقومو ترقصو انتو الاتنين وهنا هتكون مهمتكم انكو تقنعو صاحب المحل انكو هتشتغلو فية دة طبعا بعد ما رجالة من بتوعتنا يعملو خناقة مع الرقاصة الا فية ويطرودوها مفهوم ولا لا
ادهم/آن:مفهوم يا فندم
احمد:يلا سلام عليكم
ادهم وآن: وعليكم مالسلام
احمد:تسيت اقولكم خالد هيكون معاكم خطوة بخطوة بس طبعا من بعيد
وبيسبهم وبيمشي
ادهم:جاهزة
آن:اة جاهزة
والاتنين بيبتدو الشغل وآن بترقص علي الطبلة بالظبط مع بعض الحركات الا فيها ليونة ورشاقة
آن:انا خلاص تعبت
ادهم:وانا كمان تعبت وجوعت
آن:طيب هنعمل اية
ادهم:انا بقول نروح البيت ناكل ونبقي نكمل هناك اية رايك
آن:معنديش مانع
وبيغيرو الهدوم وبيروحو يركبو العربية
ادهم:بس ما قولتليش انتي جبيبتي بدلت الرقص دي منين واتعلمتي دة كلة امتي
فلاش باك
نور:مين الا بيرن الجرس دلوقتي
وبتفتح الباب بتلاقيها آن
نور:آن
آن:ترتمي في حضنها وبتعيط
نور:اية يا حببتي مالك
تعالي ادخلي واهدي كدة وفهميني حصل اية
ٱن:في حد هنا ولا لو حدك
نور:لا ماما وبابا بتيتين عند جدو النهاردة وسارة نايمة
وبيدخلو يقعدو في اوضة نور
نور:ايةيا حببتي ادهم زعلك
آ ن:وهي بتعيط هو يقدر يزعلني
نور:حتي وانتي بتعيطي مفترية
قوليلي بقي اية الا حصل
وقصت آن كل ماحدث في مكان التدريب
نور:بصراحة آن ومن غير زعل انتي الا غلطانة
آن:انا الا غلطانة
نور:ايوة انتي ياما حذرتك انك لازم تكوني في البيت بنت وتبقي كل البت في اللبس والميكب وفي الشغل تبقي زي مانت عاوزة واهو جة الوقت الا احتجتي اونثتك فية
آن:يعني اعمل اية دلوقت
انا مش ممكن انسحب من المهمة
نور:بصي احنا ننزل نشتري ليكي بدلة رقص دلوقت وانا هعلمك
آن:ولازمتها اية مانا ممكن اتعلم كدة
نور:لازم تكوني مندمجة وبعدين هتساعدك بالترتر الافيها دة
آن:خلاص ماشي
وبينزلو يشترو البدلة وبتغصب نور علي آن انها تشتري البدلة دي بالزات علشان تندمج اكتر وهي بترقص وبيروحو البيت ونور بتبدا تعلم آن الرقص وبتخرج البنت الا جواة واكتشفت آن انها بتعرف ترقص زي اي بنت وهنا صحيت سارة لقتهم بيرقصو نزلت رقص معاهم
آن:انا مش عارفة اقولك اية والله يا نور
انا متشكرة بجد
نور:اية الادب الا حط عليكي بعد الجواز دة
آن:لمي نفسك يابت مانتي عارفة الا فيها
نور:طيب قوليلي هو عامل معاكي اية
آن:هحكيلك بعدين يلا بقي لازم امشي اتاخرت
نور:ماشي ياعم زمان حبيب القلب مستانيكي وقلقان
آن:هههههههه زمان نام وبيشخر
نور:تراهنيني انك هتلاقية صاحي مستانيكي
آن:وانا قبلت الرهان
نور:والله بكرة تعرفي ان بيحبك
آن:سلااااااااام
وبتدخل آن البيت بتلاقي فعلا ادهم صاحي وواقف ورا باب اوضتة فبتسيبة وبتدخل اوضتها
باك
ادهم:روحتي فين
آن:هه
ولا حاجة ان موجودة اهو
ادهم:ما رضتيش علي سؤالي يعني
آن:بعدين هبقي اقولك
ادهم:خلاص وانا هستني اشوف بعدين دة هيكون امتي
وهنا تبتسم آن وتخجل من نظرات ادهم لها فبتبص من الشباك
وبيوصلو للبيت وبيغيرو وبيدخل ادهم يجهز اكل
آن:تحب اساعدك
ادهم:لا خليكي ما تهونيش عليا اتعبك
آن:شوف ازاي
ادهم:اة والله زي ما بقولك كدة
آن:ماشي ياعم
هساعدك بس علشان انا هموت من الجوع
ادهم:خلاص اوكي
وبيجهزو الاكل سوا والزيت بيقع من آن علي الارض فادهم بيزحلق وهي كمان بتتزحلق وتقع فوق ادهم
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هذا هو الحب)