روايات

رواية هذا هو الحب الفصل الثالث عشر 13 بقلم سمر عبد الحي

رواية هذا هو الحب الفصل الثالث عشر 13 بقلم سمر عبد الحي

رواية هذا هو الحب الجزء الثالث عشر

رواية هذا هو الحب البارت الثالث عشر

هذا هو الحب
هذا هو الحب

رواية هذا هو الحب الحلقة الثالثة عشر

وبعد مرورعدة ساعات وصلو الي المقر المخصص للمخابرات المصرية حيث سيتم كل الاجتماعات الخاصة بيهم هناك دخل ادهم مسرعا وآن تلحق بية واخيرا وصلو الي مكتب احمد استاذن ادهم في الدخول من العسكري دخل العسكري اخبر احمد وافق علي دوخليهم فدخل كل من ادهم وآن
احمد:اهلا بالعرسان
ادهم:بعصبية ممكن اعرف حضرتك قصدك اية بالتمثلية الا عملتها الهانم
آن:انت متعصب كدة لية انا كنت بقوم بشغلي واظن دة ما يزعلش
ادهم:انتي تسكتي خالص ومش عاوز اسمع صوتك
آن:لا بقولك اية انت تفوق كدة وتشوف بتكلم مين
ادهم:هكون بكلم مين ..
احمد:بسسسسس
هو انتو مش هتبطلو خناقتكو دي
آن:يافندم..
احمد:مش عاوز كلام
اتفضلي دلوقت هتلاقي في اخر المرر مكتب مخصص ليكو اقعدي فية لحد ما اتصل بيكي
آن:تمام يا فندم
احمد: تصدق انا كنت هصدق الا بتعملة دة
ادهم:تلميذك يا باشا
احمد:طيب اقعد واحكيلي عملت اية نفذت خطتها كوبس
ادهم: نفذتها وبس
دة تقريبا لو مش عارف انها تمثلية كنت صدقتها
احمد:يعني تفتكر هتنفع للمهم
ادهم:وبجدارة يا فندم
اظهار انها بتحب شغلها قوي
احمد:فعلا ما بتفكرش في حاجة في الدنيا غير شغلها
احكيلي بقي يا سيدي عملت اية من ساعة مامشينا
وقص ادهم كل شئ حدث في الصعيد
احمد:لا كدة تمام قوي نبتدي الشغل بقي
(لا بقي الناس كدة تاهت مننا ولازم نفعم فية اية)
فلاش باك
احمد:انا عاوزك تركز معايا كدة وما تقاطعنيش وانا بتكلم
ادهم:حاضر يا فندم
احمد:انا اختارتك انت وآن لانكو من اكفء الظابط
ادهم:دي شهادة اعتز بيها يا فندم
احمد:مش قولتلك ما تقاطعنيش
ادهم:اسف يافندم
احمد:بس دلوقت عندنا مشكلك إن آن مسترجلة فيها شويتين ودة مش هينفع مع المهمة بتاعتها وعارف ان صعب عليها تغير حياتها فجاة بس للاسف هيا امهر و واكفأ واحدة نعتمد عليها فانا كلفتها بهمة هتقوم بيها عندكو في البيت انها لازم تكون بنت وتلف نظر الا حواليها بانوثتها وانا فهمتها انها لازم تمثل علي الكل حتي انت وانها لوفشلت في المهمة دي تعتبر نفسها منسحبة من المهمة ومطلوب منك انك تراقب كل حركاتها وتصرفتها لان دة جزء من نجاح العملية مفهوم
ادهم:تمام يافندم
باك
احمد:بس انت سبكت الموضوع كويس قوي
ادهم:بصراحة مش اكتر منها
احمد:معاك حق
هتصل بيها علشان تبداو التدريبات علي طول
وبيتصل بيها وآن بتروحلهم المكتب
آن:تمام يافندم
احمد:اتفضلي اقعدي
انا عاوزكو تركزو كدة لان الشغل المهم بدا
ادهم/آن:مع حضرتك يا فندم
احمد:دلوقتي احنا جتلنا معلومات بتؤكد ان في شحنة سلاح فاسدة هتدخل البلد قريب بس لسة مقدرناش نحدد الميعاد وقدرنا نعرف ان الا هيستلم الشحنة دي نفس الراجل الا هتتعملو معاة في المهمة وهو صاحب كبارية في شارع الهرم والا هتكون مهمتكم انتو الاتنين انكو تشتغلو فية وطبعا دة بعض ما تتعلمي الرقص وهو يتعلم الطبلة
ادهم:الطبلة
آن:الرقص
احمد:انتو نسيتو مهمتكو ولا اية
ادهم/آن:لا طبعا يافندم
احمد:انا طبعا عارف انكو ولا بتعرفو ترقصو لا تطبلو علشان كدة في ناس هتيجي تعلمكو ودة هيكون في خلال3ايام مش اكتر من كدةوطبعا انا مش عاوزكو تتعلمو وبس انا عاوزكو تكونو محترفين مفهوم ولا اكرر كلامي
ادهم/آن:مفهوم يا فندم
احمد:دلوقت تروحو تستريحو وبكرة الصبح الساعة6تكونو موجودين في ساحة التدريب علشان تتدربو علي مهارات القتال الاول ودة هيكون خلال يوم واحد
اتفضلو دلوقت
وبينسحب ادهم وآن من المكتب وبيطلعو برة المبني ويركبو العربية ومحدش فيهم اتكلم
آن:دة مش طريق البيت
ادهم:لا هو دة الطريق
آن:لا مش هو
ادهم:انتي هتعرفي طريق بيتي اكتر مني
آن:بيتك!
ادهم:اة بيتي انتي مستغربة كدة لية
انتي نسيتي اننا متجوزين ولازم نقعد في بيت واحد علشان ما نتكشفش
آن:اة صح نسيت
ادهم:لا وحياة ابوكي ركزي كدة احنا مش ناقصين توهان
آن:بعصبية ما قلنا خلاص
ادهم:محدث نفسة يالهوي ياما علي الجلحفة يارتنا فضلنا في الصعيد
وبعد وقت قصير يوصلو الشقة وبيدخولو
آن:مش بطالة
ادهم:يالهوي علي التناكة
آن:بتقول حاجة
ادهم:بقول الاوضة الا هناك دي بتاعتي والاهناك دي اوضة الضيوف تقدري تنامي فيها
آن:اوك
هتصل بماما تبعت الهدوم بتاعتي مع السواق
بيدخل ادهم ياخد دش وبيغير هدومة بيكون السواق جاب هدوم ٱن بتدخل تاخد دش هي كمان وبتلبس ترنج اسود يشبة ترنج الرجال وترفع شعرها وتدخل غرفتها وتنام بينما وهي نائمة تشم ريحة طعام لذيذ ولكن النوم يغلبها وبعد نص ساعة ادهم بيدخل يصحيها
آن:انت دخلت من غير ما تخبط ازاي افرض كنت قالعة هدومي
ادهم:انا.بقالي ساعة بخبط وحضرتك في سابع نومة
آن:انت عاوز اية دلوقت
ادهم: تصدقي الا انا غلطان اني بصحيكي
آن:اخلص وقول عاوز اية
ادهم:انا جهزت الاكل لو عاوزة تاكل تعالي مش عاوزة انتي حرة وبيسبها وبيروح ياكل وبتحس بالجوع فبتطلع تاكل وتدخل تنام من غير حتي ما تشكرة
ادهم:يارررب صبرني
وفي صباح اليوم التالي يذهبو لساحة التدريب ويفاجأ ادهم بنشاط وقوة آن في القفز والسباحة والصعود علي الشبكة وانها تفوق الكثير من الرجال في مهارتهم
وبيفوت اليوم بيروحو البيت وادهم بيجهز الاكل كالعادة بياكلو وبتدخل آن تنام من غير شكر وبيجي اليوم الا هيروحو يتعلمو الرقص والطبلة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هذا هو الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى