رواية هذا فعل ابي الفصل الثاني عشر 12 بقلم سالي محمد السيد
رواية هذا فعل ابي الجزء الثاني عشر
رواية هذا فعل ابي البارت الثاني عشر
رواية هذا فعل ابي الحلقة الثانية عشر
هذا فعل ابي
بابا رفض اروح المستشفي وقال سبيها تموت فضلت اترجاه بوست رجله قولتله هعملك كل اللي عايزة واي طلب بس خليني اخرج ونعالج البنت ره كان لا ومشي بعد ساعه رجع قالي اجهزي هاخدك المستشفي بس الولاد هيفضلوا هنا وخلي بالك اي كلمه ولادك دول اعتبريهم ماتوا والمره دي مش هسامح قولتله ماشي كنت فرحانه من جوايا ماتتخيلوش قد اي بعد سج*ن 25سنه اخيرا هخرج لبست بسرعه وقولتله انا جاهزة مرضيش يخليني اشوف رموز الباب وخلاني اديه ظهري دا كان شرطه عشان اخرج لكن انا وافقت كدا كدا مش هرجع تاني انا مفكره ف خطه اساسا انقذ بيها ولادي خلص فتح الابوب وطلعنا فوق اول ما شوفت بقلمي سالي محمد البيت وصوره ماما فضلت اعيط وانتابني نوبه بكاء هستيري قالي بطلي عياط والدتك واخواتك اصلا مش هنا انا مرتب كل حاجه يلا وارجعك قولتله لا لا يلا حاولت اتمالك نفسي وخرجت معاه اول ماش فت نور الشمس عنيا تعبتني وقفلت ياه مش مصدقه اني خرجت وشوف الشارع تاني مش قادره اوصف ليكم قد اي انا فرحانه احساس لا يوصف والله روحنا المستشفي والدكتور فضلت يسألني اي حالتها الصحيه وكدا كنت بتكلم بتوتر وفجأه اغمي عليا محستش غير وانا ع سرير جمب بنتي والدكتور بيقولي اطمني انتي بخير بس عندك ضعف شديد وزي بنتك مافيش فيتامين دال ف جسمك هو صحيح #Sally_M_Ahmed بقالكم كتير محبو*سين ف اوضه تحت الارض غيطت وكتير قوي والدكتور فضل يهديني وقالي بقالك قد اي عايشه فيها قولتله 25سنه قاللي هل الشخص الي معاكي فعلا والدك قولتله ايوة انا جميله قالي طيب احنا بلغنا البوليس واتأكدنا انا والدك قال برسائل منك انك هر*بتي وسبتي البيت قولت مش صحيح هو اللي حب*سني ف القبو وتقدروا تسالوه بس قبل ما يعرف ياريت تتحفظوا عليه لأنه لسا اطفالي ف القبو وهيق*تلهم لو عرف اني قولت ليكم بقلمي سالي محمد حاجه قال مش تقلقي البوليس موجود فعلا وزمانهم مسكوه خرجت لقيتهم مسكوه وقالوا انه كان بيحاول يهرب واكن مسكوه قولتلهم ولادي ف البيت لازم تاخدوا يخرجهم هو بس اللي يعرف الباسورد بتاع الأبواب روحنا ع البيت والبوليس هدد*ه بالس*لاح وفتح الابواب واخيرا انا وولادي احرار بعد سج*ن وعذ*اب 25سنه كانت والدتي جت واحنا خارجين وعرفت اللي حصل اول ما شافتني وقعت ع الارض مغمي عليها من الصدمه وجرينا بيها ع المستشفي وللأسف دخلت ف غيبوبه مقدرتش تتحمل ان بنتها اللي بقالها 25 سنه يتدور عليها ونفسها تشوفها كانت تحت منها مباشرتا وكمان مين اللي عمل فيها كدا هو زوجها رفيق عملها إنما بابا بقي البوليس حبسه ف السج*ن فضل ينكر اللي حصل وقال انا معرفش حاجه هي اللي جتلي وقالتلي احطهم هنا وناخد بنتها للمستشفي والف كلام للبوليس ولكنهم مش صدقوه والدتي فضلت ف غيبوبه مصحيتش الصدمه كانت كبيره عليها وهو يوم المحكمه واجهته مقدرش ينكر لما بصيت ف عنيه حط دماغه ف الارض وقال ايوة حصل انا عملت كل دا القاضي حكم عليه بالسج*ن مدي الحياه ف مكان عازل بدون اي سبل للحياه مع الشغل الشا*ق إنما أنا وولادي الحكومه خصصت ليهم هوايات جديده بأسماء جديده ونقلونا لبيت بمزرعة نقدر نصرف ع نفسنا من شغلها كانت ف مكان واسع جديد قريه بعيده عن الناس لان قصتي كانت انتشرت وسمعت ف كل المدينه بتاعتنا ومعرفتش انا وولادي نعيش من التن*مر علينا مرينا بمراحل نفسيه لا بقلمي سالي محمد تتخيلوها وللأسف والدتي ماتت بعد سنه من اللي حصل وسمعت انا بابا مات بعدها بتلت سنين والحقيقه فرحت لما سمعت خبره وكل اللي همني اني ارتحت من س*جنه وانا وولادي عشنا مرتاحين ف بيتنا الجديد لكن نفسيتنا كانت متأثره جدا باللي عشناه نصيحتي لكل ام لما بنتها تقولها بابا نظراته ولمساته مريبه حاولي تتحققي من الموضوع احنا مش ف امان الدنيا حتي من اقرب الناس اللي عشته وعانيته اكبر دليل كل اللي حكيته حقيقه مفهوش اي كدب بابا لما القاضي سأله انت ازاي تعمل كدا ف بنتك قال حبيت ادوق محار*مي والمحاميين بتوعه ف دفاعهم قالوا هو حب يجني ثمار شجرته واشتهي بنته كزوجة مش ابنه ماكنوش عارفين يدافعوا عنه يقولوا اي حتي كلامهم ومبرراتهم غلط واخيرا انا نلت حريتي بعد 25سنه متخلوش بناتكم تثق ف حد حتي لو ابوها وطبعا مش كل الابهات زي والدي اكيد لكن الحرص واجب احسن من الوقوع ف المحظور انتهت قصتنا ع خير استنوني ف قصه جديده عن أحداث حقيقيه برضو زوجتي وامي
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هذا فعل ابي)