رواية نياط القلب الفصل العاشر 10 بقلم حور طه
رواية نياط القلب الجزء العاشر
رواية نياط القلب البارت العاشر
رواية نياط القلب الحلقة العاشرة
=هو ده اللي تقدر عليه يا سيدي الرجاله
عاصم وهو ير,بطها في الكرسي:: بلاش تستفزيني وقصري لسانك ده
ناديه ::وانت فاكر اللي انت بتعمله ده هو الحل
عاصم:: انت هتخرسي خالص ومش هتخرجي من البيت غير بعد ما اخلص الموضوع ده
ناديه:: الموضوع ده مش هيخلص غير زي ما انا ما قلت لك زي ما اخذت اختي الحيوان ده واغت,صبها هتجيبه علشان يتجوزها
عاصم:: وانت مفكر انها سهله قوي كده انت عارفه لما طلبت منه انه يتجوزها قال لي اخل,ص منها
ناديه بخوف::انا لو اختي حد فيكم لمس الشعره منها تاني مش هرحمك يا عاصم لا انت ولا الكل,ب الثاني
عاصم:: انا هودي ادهم عند ماما وانت يا ريت عقلك يرجع لك عشان ما تضطرنيش اعمل معاكي حاجه انا مش عايزها
ناديه بزعيق:: فكني يا عاصم بقول لك تعالى هنا فكني يا بني ادم
عاصم يسيبها ويخرج ويقفل عليها باب الشقه من بره
ناديه بنرفزه :: طيب يا عاصم ان ما خليتك تدفع ثمن كل اللي عملتهما بقاش انا ناديه جابر
💗💗💗💗💗 في بيت جابر 💗💗💗💗💗💗
وتين بصد,مه::ماما انت بتقولي ايه
فريال:: جهزي نفسك عشان ابوكي هيجي دلوقتي ونروح للدكتوره
وتين بارتباك ::: ماما انتم ازاي عايزين تعملوا حاجه زي دي
فريال بوجع ::يا بنتي اطمني ما تخافيش انا هبقى معاكي الموضوع بسيط وسهل جدا الدكتور هتكشف عليك ونرجع للبيت
وتين برافض:: لا يا ماما انتم مش ممكن تعملوا فيا كده انا بنتك وانت عارفه ان انا مستحيل اغلط او اعمل حاجه زي دي
فريال تضع وشها بين كفيها بحنان :: حبيبتي انا واثقه فيك وفي تربيتك بس ابوك مصر الدكتوره تكشف عليك وانت عارفه ابوكي
وتين بدموع ::ماما ارجوكي انا مش عايزه اروح اتكلمي مع بابا
جابر ::الكلام في الموضوع ده انتهى يا وتين يلا عشان الدكتوره مستنيانا
وتين تلتفت على الصوت::انت ازاي عايز تعمل في بنتك كده
جابر:: لازم اعرف انت رافضه الدكتور هشام ليه والجواز
وتين بانهيار ::هو اي واحده ترفض واحد ومش عايزه تتجوز دلوقتي تعملوا فيها كده
جابر يشد,ها من شعر,ها:: عارفه يا واطيه لو طلعتي ملوثه شرفي هعمل فيك ايه هد,فنك صاحيه
وتين تتا,لم من مسكته :: حرام عليك انت بتعمل فينا ليه كده مش ذنبنا ان ربنا خلقنا بنات ليه بتكرهنا وبتعاملنا بالقسوه دي
فريال تاخد وتين في حضنها من ايدين جابر وتنهار هي الثانيه :: انا هقول لك يا بنتي علشان ابوكي ما بيحبش البنات كان منى عينه ان هو يخلف صبيان
جابر بزعيق:: ايوه انا ما كنتش عايز خلفه البنات كنت عايز ربنا يرزقني بولد يشيل اسمي بس جيتي انت واختك بنات وعلشان اكمل لك كلام امك اللي زي الس,م هتمشي معايا على الدكتور دلوقتي وهتكشف عليك غص,ب عنك انت وامك
جابر يمسك وتين من ايديها ويسح,بها وراه
جواد يقابلهم على السلم وياخد وتين من جابر ويوقفاه وراه ::انت بتعمل ايه يا جوز عمتي
جابر بعصبيه :: ما تدخلش بيني وبين اهل بيتي اوعى من وشي
جابر يحاول ياخد وتين ثاني ولكن جواد يمنعه بتحذير :: قلت لك سيبها وما تقربش منها في ايه يا عمتي
فريال:: ما فيش حاجه يا ابني احنا رايحين مشوار احنا وعمك
جواد بانفعال:: مشوار ايه ده اللي يخليه يسحبها وهي بالشكل ده وراه
جابر بزعيق ::قلت لك سيب البنت وما تتدخلش في اللي ما لكش فيه
جواد يبص لوتين وكان عيونها بتقول له ما تخليهمش ياخدوني وقبل ما يوجه لها اي كلمه اغمى عليها وشالها وطلع بيها شقتهم
💗💗💗💗💗 في فيله نديم 💗💗💗💗
ماجد:: انت اتج,ننتي ولا ايه انا مستحيل اتجوز بنت زي دي
نوال:: ولما انت مستحيل تتجوزها اعتد,يت عليها ليه
ماجد:: علشان هي اخرها كده لكن جواز لا
نوال:: يبقى انا هروح لبابا واحكي له على كل حاجه انت عملتها وهو يتصرف معاك
ماجد بغيظ:: نوال انت اختي الكبيره اه لكن هتتحكمي فيا لا
نوال ::انت متخيل ان الغلطه اللي انت ممكن تعملها تكون السبب لتغيير حياتك كلها الافضل
ماجد بضيق:: بلاش والنبي كلام العظماء بتاعك ده
نوال ::هفهمك بطريقتك انت لما تتجوز وتين انا هخلي بابا ينفذ لك المشروع اللي انت بتحلم بيه
ماجد:: انت عايزه توصلي لايه وليه عايزاني اتجوز وتين انا عارفك برده ما بتعمليش حاجه غير وانت مستفاده منها هتستفادي ايه من جوازي بوتين
نوال تقف وتبص في ساعتها:: ده مش شغلك فكر في كلامي ورد عليا ولما ارجع بالليل تكون اخذت قرارك
يرن هاتف ماجد وبنرفزه ::عايز ايه يا زفت
عاصم:: انا بكلمك علشان اطمنك اني خلاص عرفت ازاي هحل المشكله دي
ماجد بتفكير يرجع يفكر في كلام نوال تاني ولا يعطي رد لعاصم
عاصم بتنبيه ::ماجد بيه انت سامعني بقول لحضرتك انا لقيت حد هيتقدم لوتين والموضوع هينتهي
ماجدبهدوء::انا هتجوز وتين
عاصم بصدمه ::انت بتقول ايه يا ماجد بيه هتتجوزها بس انت كنت رافض
ماجد يرسل تنهيده::ما لكش فيه يا,بهيم ؟خليك انت بعيد عن الموضوع ده وانا هتصرف
عاصم ::حاضر يا ماجد بيه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نياط القلب)