روايات

رواية نياط القلب الفصل الرابع عشر 14 بقلم حور طه

رواية نياط القلب الفصل الرابع عشر 14 بقلم حور طه

رواية نياط القلب الجزء الرابع عشر

رواية نياط القلب البارت الرابع عشر

رواية نياط القلب الحلقة الرابعة عشر

كان يوجد يخت بوسط البحر فخم وجذاب جدا يجذب النظر له من شده جماله وفخامته
نديم وهو يشعل تلك السيجار الفخم الذي يستخدمه الاغنياء قائل:: اكدب عليك !!ما صدقتش لما كلمتيني وطلبتي تقابليني؟
ناديه بجديه تقف قائله ::والله لو مش حابب انك تقابلني ممكن تؤمر القبطان يرجعنا تاني على الشاطئ وانت مش هتشوف وش تاني!!
نديم يمسك زراعها ويجلسها قائل::هو انت مش هتبطلي الحمائيه والعصبيـ ـه بتاعتك دي شويه! اقعد يا ناديه انا مبسوط انك وافقت تقابليني
ناديه تبعد ايده عنها وبتحذير قائله ::مش معنى اني وافقت اقابلك انك تتجاوز حدودك!! اوعى تفكر تلمسنـ ـي تاني
نديم يرفع ايديه لفوق بابتسامه قائل::تمام مش همدها تاني !انا اسف… ممكن تقعدي
ناديه تجلس مكانها وبنظر حاده قائله:: ممكن اعرف انت عايز مني ايه بالظبط ؟وليه بتحوم حواليا! وللاسف عاصم سهل طريقك لما وافق انه يبيع مراته
نديم قائل:: انت مش شايفه ان عصبيتـ ـك دي بتطلعيها في المكان الغلط!؟ انا عرضت على جوزك عرض وهو وافق المفروض تعصبي عليه هو مش عليا
ناديه بنظره استحقار قائله:: انتوا الاتنين ما تفرقوش عندي كتير !انا جايه هنا في سؤال محدد! عايز مني ايه؟
او بمعنى اصح عايز تاخد مني ايه ؟!
نديم بنظره مليئه بالرغبه اتجاهها قائل::عايز انـ ـام معاكي !
ناديه وكانت تتوقع انه بتلك القـ ـذاره ولكن تحدثوا باللغه الذي يفهمها قائله::بس انت عارف ان الوصول ليا مش سهل للدرجه دي! اوعى تفتكر انك علشان رميت عضمه لعاصم انك كده وصلت لي؟
نديم باعجاب قائل:: تعرفي ان اكثر حاجه عجباني فيك شخصيتك القويه دي!!انا عارف ان انا مش هوصل لك غير لما انت تكوني عايزه؟! … تمام انا قلت لك انا عايز منك ايه!!…انت بقى عايزه مني ايه..؟!
ناديه قائل::اللي عايزاه منك لسه وقته ما جاش !! خلينا في اللي انت عايزه… انت طبعا عارف ان انا مش البنت اللي هتقضي معاها ليله وتشبع رغبتك وتعدي من عليها
نديم بنظرات قـ ـذره تنهش بجسدها قائل::: وانت شايفه ان رغبتي فيكي ليله واحده بس؟!…انا عندي استعداد اتجوزك
ناديه وهي تقرف ان تنظر الى وجه قائله::وانا موافقه !! بس عاصم هتعمل معاه ايه ؟
نديم يطلب ضحكه بصوت عالي قائل:: عاصم ده اخر حاجه تفكري فيه… هرمي له عضمايه هيمص فيها وينفذ اللي اقول له عليه …وهيطلقك بكلمه مني
ناديه تعرف انه يقدر يفعل ما قاله قائله:::بس انا مش عايزاك ترمله عضمايه؟؟!
نديم لاستغراب قائل::امال عايزه ايه ؟!
ناديه بابتسامه تغلفها الحقد قائله:: هقول لك انا عايزه ايه… وقبل ما اقول لك انا عايزه ايه …! لازم توافق على جواز ابنك واختي في الاول
نديم يقترب منها ويحاول ان يلمـ ـس خدها قائل:: انا علشان اوصل لك مستعد اعمل اي حاجه… ماجد كلمني في الموضوع ده وانا وافقت ما عنديش مشكله في ارتباطهم
ناديه تضـ ـربه على ايده بانفعال وتقف قائله::: قلت لك الزم حدودك وما تلمسنـ ـيش تاني… ولا! الاتفاق ده هيتلغي ومش هتشوفني غير في احلامك!!….
نديم يرجع مكانه تاني قائل:::تمام انا اسف مره ثانيه …
اخر مره هتجوز حدودي معاكي فيها …ممكن تهدي
ناديه قائله:: رجعني على الشاطئ…!!
نديم ينظر لها ولا يقدر يمنع تلك الرغبه اللي بداخله اتجاهها ولكن يتحكم في تلك المشاعر الى ان يات الوقت المناسب لها… ويامر القبطان يرجع بهم على الشاطئ كما طلبت منه
_______________
ناديه ناويه تعمل ايه في عاصم..؟؟ !!
______________🖤🥀🖤🥀🖤🥀🖤
⭐في شركه نديم وتحديدا في مكتب جواد⭐
جواد ينظر في الملف بتركيز قائل::انا متاكد دي مش امضتي انا مستحيل اسرح بحاجه زي دي…؟
اردام قائل::انت متاكده جواد ان ده مش توقيعك؟! لا تكون مضيت على الملف ده وانت ناسي….
جواد بتاكيد قائل:: قلت لك مش امضتي يا اردام… ده مش شغلي انا مستحيل اعرض حياه الناس
للخـ ـطر… الرسومات دي مصيبـ ـه وحلت على راسنا كلنا…
لان مشروع بالرسومات دي ما يقعدش اكثر من شهر.؟
اردام بحيره قائل:: انا لما رجعت الرسومات دي اكتشفت كل التجاوزات اللي فيها… والمشكله ان المشروع اتسلم اتصدمت …واتصدمت اكتر لما لقيت توقيعك انت عليها
جواد يقف بصـ ـدمه قائل::: انت بتقول ايه يا اردام يعني ايه مشروع زي ده اتسلم …ده خطـ ـر كبير ..! المشروع ده ممكن يتهدي في اي لحظه
اردام يضع يده على راسه قائل::: احنا لازم نخلي المشروع ده باسرع وقت كل الناس اللي موجودين هناك
حياه في خطـ ـر
جواد بتفكير قائل::انا هتجـ ـنن مين اللي يقدر يلعب في الرسومات دي.!؟
اردام بالتاكيد قائل::في حد بيلعب من تحت الترابيزه وهو اللي زور توقيعك على الرسومات دي …اللي عمل كده عايز يؤذيـ ـك
جواد قائل:: منين الانسان اللي اتجرد من كل الانسانيه ويضحي بكل ارواح الناس دي علشان بس يؤذيـ ـني مين ده؟.
اردام قائل:::ما اعرفش مين ممكن يقدر يعمل كده.. بس احنا لازم نخلى المشروع ده في اسرع وقت.. قبل ما الكـ ـارثه تحصل
جواد ياخد مفاتيح عربيته بسرعه وينزل هو واردام ويتجه الى المشروع اللي اتسلم ولكن يصطدم بنوال ويمسك يدها قبل ان تقع قائل::: انا اسف جدا ..مستعجل وما اخذتش بالي!!
نوال بابتسامه وهي تنظر له قائله::ولا يهمك يا باشمهندس ..ليه مستعجل في حاجه؟!
جواد باندفاع قائل:: احنا واقعين في مصيبـ ـه ولازم نلحقها قبل ما حد يتـ ـاذي ؟!!
نوال باستغراب قائله::: طيب اهدى يا باشمهندس وفهموني ايه اللي حصل ؟!!!!
اردام قائل:: المشروع اللي اتسلم الاسبوع اللي فات الرسومات بتاعته فيها تجاوزات كثيره يعني المبنى ممكن يتهد في اي لحظه،،
نوال بصــ دمه قائله:::انت بتقول ايه يا باشمهندس ازاي مشروع زي ده يتبني ويتسلم وهو فيه كل التجاوزات دي…
جواد بقلق قائل ::: مش وقت تحقيق واستفسار لازم نلحق نخلي المبنى قبل ما يحصل كـ ـارثه ومش هنقدر نتصرف فيها بعد كده
نوال بهدوء ثائله::تمام يلا بينا…ان شاء الله هنلحق
يركبوا الثلاثه السياره ويذهبوا الى الموقع
____________________
يا ترى هيلحقوا المصيبـ ـه دي قبل ما تحصل ولا!؟
___________🖤🥀🖤🥀🖤🥀🖤🥀
في منزل جواد بالمساء تفيق وتين بعد ان نامت نوم عميق وكانها تهرب من واقعها بالنوم تدخل عليها بيسان بكاس عصير قاىاه:: طمنيني يا حبيبتي بقيتي كويسه دلوقتي؟!
وتين تعتدل بجلستها وتسند ظهرها للخلف قائله:: كويسه… هو ابيه مش هنا؟
بيسان تضع بجانبها كاسه العصير قائله:: لا لسه مارجعش من الشركه
وهنا تتذكر وتين هاتفها الذي وقع منها بالجامعه وبلهفه قائله:: تليفوني !!! تليفوني فين؟!
بيسان باطمئنان تديها التليفون قائله ::اهدي يا حبيبتي …تليفونك معايا اتفضلي
وتين تبلع ريقها وتاخذه منها وتخبيه بيدها قائله::شكرا يا بيسان
بيسان بوجع قائله:: ليه خبيتي عليا؟ ليه شلتي
الوجـ ـع ده كله لوحدك؟!
وتين تنزل دمعه من عيونها بحـ ـرقه وبخجل لا تقدر تنظر لها قائله:: انت شفتيه!؟
بيسان ولا تتمالك هي الاخرى وتنزل دموعها وتقترب منها وتحضنها قائله:: ازاي الحـ ـيوان ده قدر يعمل فيك كده؟
وتين تنهار بحضنها قائله ::انا خلاص انتهيت يا بيسان ماجد بيهـ ـددني !يتجوزوا يا ينشر الفيديو
بيسان تبعدها عنها قليل وتمسح دموعها قائله:: احكي لي ازاي ده حصل وامتى؟
وتين تحكي لها لما عاصم اخذها من امام الجامعه ..وهي كانت معاها وبعد ذلك اخذها الى ماجد وقام بالاعـ ـتداء عليها
بيسان تتذكر ذلك اليوم الذي اتى في عاصم امام الجامعه واخذ وتين وذهب بها لما قال لها بان ناديه تعبانه بصـ ـدمه قائله :: مستحيل! ابيه عاصم هو اللي اخذك للحـ ـيوان ده !طب ازاي قدري يعمل كده؟
وتين ببكاء قائله::ماجد حطني في دماغه من ساعه ما شافني في الحفله بتاع دينا صاحبتنا وابيه جواد اخذني من الحفله وساعتها ماجد ضـ ـرب على ابيه
نـ ـار
بيسان تحاول تستوعب اللي بتسمعه قائله ::يعني ماجد هو اللي ضـ ـرب ابيه بالرصـ ـاص
وتين قائله:: ايوه ماجد ! وانا كنت هشهد عليه بس ابيه جواد منعني وما رضيش يشتكي عليه
بيسان قائله:: كل ده بيحصل و احنا ما نعرفش حاجه!! خلاص انت ما ينفعش تسكتي لما ابيه يجي انا هحكي له على اللي حصل ده وهو هياخذ لك حقك من الحيـ ـوان ده مش هيخليك تتجوزيه
وتين بلهفه تغلفه خوف قائله::لا ارجوك يا بيسان اوعى تقولي لجواد اي حاجه …جواد لو عرف ممكن يقتـ ـله ويتسجـ ـن !!اوعديني انك مش هتقولي له حاجه
بيسان قائله:: طيب يا حبيبتي اهدي مش هقول له بس انت هتعملي ايه في المصـ ـيبه دي هو بيهـ ـددك يا تتجوزيه يا هينشر الفيديو
وتين بوجع قائله:: هتجوزوا ما قداميش حل تاني !
بيسان بصـ ـدمه قائله:: انت بتقولي ايه يا وتين يعني ايه هتتجوزي الحـ ـيوان ده ! مستحيل انا مش هسمح لك تعملي كده
وتين بتعب قائله ::انا مش هقدر اقول لابيه جواد ولا هقدر اقول لبابا اللي حصل ده!! ماجد حاصرني من كل اتجاه
بيسان تمسكها من ذراعيها بانفعال:: انت عارفه انت عايزه تعملي ايه؟ انت لو اتجوزتيه يعني رايحه
للمـ ـوت برجليك!!
انا عارفه انك بتحبي ابيه جواد !حتى لو ما تكلمتيش ف عينيكي بتقول كل حاجه انت مخبياها في قلبك ! حتي ابله نورا الله يرحمها كانت دايما بتحس حبك لابيه
بيسان تزيد من المها وهي لا تحتمل كل تلك الالام التي تشعر بها وبرجاء قائله::ارجوك يا بيسان اسكتي وما تتكلميش.. انا خلاص ما بقتش قادره اتحمل
بيسان عصـ ـبيه مغلفه بخوف قائله:: انت ما ينفعش تسكتي بقى ! اسكت لو كان هينفع كان نفع لازما تسرحي ابيه !! وانا متاكده انه هيقف جنبك وهيحميكي انت عارفه هو بيحبك قد ايه
وتين تقف بانفعال وصوت مخنوق من البكاء قائله:: عايزاني اروح اقول له ايه ان ماجد اغتصـ ـبني؟ علشان يروح يقتـ ـله ،،وهو يتعـ ـدم ! وابقى خسرته للابد!و لا عايزاني اروح اقول له اني بحبه وانا خلاص ما بقيتش انفعله خلاص!
اتـ ـدمرت حياتي اتسـ ـرقت مني في لحظه ليه عايزاني اعـ ـذبه معايا؟
بيسان تقف وتاخدها في حضنها وتحاول تهديها قائله:: انا اسفه!! والله العظيم اسفه !!بس انا مش قادره اشوفك وانت
بتـ ـدمري حياتك كده مع الحـ ـيوان ده ..وانا عارفه ان قلبك مع حد ثاني
وتين من بين شهقاتها وهي بحضنها قائله ::خلاص حياتي
ما بقاش فيها حاجه علشان تتـ ـدمر سـ ـرقوها مني!! الدنيا سابت لي جرح وكسـ ـره هتفضل مرارتها في جوفي لحد ما امـ ـوت
بيسان قائله:: يعني انت خلاص هتستسلمي هتروحي له ؟
وبدل ما تعاقبيه بتهدي له نفسك على طبق من ذهب!
وتين تستجمع نفسها وتمسح دموعها قائله::ماجد هيجي مع اهله وانا لازم انزل اجهز نفسي علشان استقبلهم
بيسان تقف امامها قائله ::هتقدري تقفي قدام ابيه جواد وتقولي له انك هتتجوزي ماجد؟!
وتين تبعدها من طريقها وتسيبها وتنزل تتحضر نفسها لاستقبال ماجد واهله!!
بيسان بعد ما وتين نزلت قائله:: فاكره انك كده بتحلي المشكله انت بتعقديها اكتر يا وتين…! ابله نور كانت دايما تقول وتين هي قلب جواد… وانا متاكده ان جواد مش هيسيبك تتجوزي ماجد….! الايام اللي جايه هتبقى صعبه على الكل ….ربنا يستر منها…؟!
______________________
ماذا سيكون رد فعل جواد على جواز وتين من ماجد..؟؟ !

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نياط القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى