روايات

رواية عذاب الحب الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة أحمد

رواية عذاب الحب الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة أحمد

رواية عذاب الحب الجزء الثالث

رواية عذاب الحب البارت الثالث

رواية عذاب الحب الحلقة الثالثة

ام نور: انا عارفه انك انت بتحبي كريم وده من بدري بس كنت بستنى انك انت تيجي تحكي لي بس انت ما جيتيش بس بعد ما شفتك النهارده كده اتاكدت فعلا انك بتحبيه
نور فضلت تعيط: ماما انا كنت هحكي لك بس كنت خايفه
ام نور: خفتي مني انا يا نور دانا ماما حبيبتك دانتي عمرك مخبيتي حاجه عني
نور بعياط: انا اسفه ياماما
ام نور: بس يا نور عيني كفايه عياط انا قلبي وجعني عليكي يابنتي
نور: ماما عايزه انام في حضنك
ام نور: يااه وانا اطول القمر ده ينام في حضني تعالي يا حبيبت ماما
وفضلت تقرالها قران لحد منامت ودعتلها ربنا يريح قلبها
في الصبح
ام نور صحيت لقيت بنتها نايمه وباين علي ملامحه الحزن وزعلت اووي عليها
ام نور: نور قومي يا حبيبتي يلا علشان كليتك

 

 

نور قامت علي طول غير العاده
نور بحزن وملامح باهته: صباح الخير يا ماما
ام نور: صباح الورد يا عيون ماما اي النشاط ده اول مره تقومي علي طول منغير مطلعي عيني هههههه
نور ابتسمت
ام نور: قومي يلا صلي والبسي وتعالي افطري علشان كليتك
نور: ماما ممكن مرحش انهارده بجد مش قادره
ام نور: لا انا بنوتي شاطره وهتتغلب علي كل حاجه وهتشيل حب كريم من قلبها وتركز في كليتها يلا يلا قومي
نور حضنت مامتها: شكرا علشان انتي بتحتويني وبتخففي عني
ام نور: يا هبله انا امك يلا قومي وانا هحضر الفطار
نور هزت راسها وقامت
بعد الفطار
الباب خبط ونور فتحت
ساره: صبح صبح اعم الحاج ههههه
نور: هههه جموسه ياربي
ساره: تشكرات تشكرات لا داعي لتسقيف دعونا نعمل في صمت ههههه
نور: ههههه هبله يلا علشان اتاخرنا
ساره كانت فرحانه انها طلعتها من المود شويه
ساره: عامله ايه انهارده يا نور
نور: عايشه
ساره: عارفه انه صعب جدا عليكي بس هوني علي نفسك هو ميستهلش حبك ده والله
نور: مش عايزه اتكلم يا ساره ممكن

 

 

ساره بتنهيده: حاضر هسيبك براحتك
في البيت عند ام نور
سماح: مش هوافق يا هدي مش هيتجوزها برضو
هدي ام نور: وايه المشكله ليه توقفي في طريقه ادام بيحبها
سماح: ليا اسبابي ومش هوافق برضو
هدي: حتي لو كان علي حساب ساعدته
سماح: افهميني يا هدي انا مش شايفه انها البنت المناسبه لابني
هدي: طيب شوفيها الاول مش يمكن تحبيها
عند كريم
كريم: امي مش موافقه علي ندا يا مروان انا تعبت بجد
مروان صاحب كريم: اكيد ليها اسباب يا كريم اقعد معاها وشوفها
كريم: اسباب ايه اللي تخليها توقف في طر يق سعادتي يا مروان
مروان: مش يمكن في بنت معينه عايزه تجوزهالك
كريم: مظنش
مروان: اقعد معاها يا صاحبي واكيد هتلاقي حل
كريم: طيب سلام انا بقي هروح الجامعه للبنات اجيبهم واخرجهم بقالنا كتبر مخرجناش
مروان: اشطا بااي
نور وساره طلعين من الجامعه ونور باين عليها التعب والارهاق
وساره بتحاول تطلع نور من المود شويه بس بتفشل
فون ساره رن وكان كريم
كريم: ايه فينكم

 

 

ساره: خارجين من الجامعه اهو في حاجه ولا ايه
كريم: لا مفيش خلاص انا شوفتكم اهو سلام
ساره: شافنا فين ده
نور: في اي
ساره لسه هتتكلم كريم جيه عليه
كريم: ازيكم يابنات عاملين ايه
نور: الحمدلله
ساره: اي ده اي جابك
كريم: والله خساره فيكي قولت اجي اخرجكم شوية علشان تفكو من جو الكليه والمزاكره بس انا غلطان سلامو عليكو انا ماشي باي باي
ساره: خدي يلا انا اسفه معلش ده انت اخويا حبيبي
كريم بتكبر وهو بيعدل التيشيرت بهزار
ايوه كده ناس متحيش الا بالعين الحمرا
ساره بضحك: مخلاص ياعم المتكبر مكنتش خروجه دي الي هنتزل علشلنها
كريم: يلا بينا طيب وانا هفسحكم فسحه هتحلفو بيها
نور: معلش روحو انتو انا هروح علشان تعبانه
كريم: تعبانه مالك نروح المستشفى

 

 

نور بدموع: لا انا تمام انا مرهقه بس
كريم: طيب خلاص في اي انتي هتعيطي ولا اي
نور مسحت دموعها: عايزه اروح ممكن
ساره بصت عليها بحزن وقربت منها ومسكت ايدها وطبطبت عليها
كريم: مفيش اعزار يا ست نور يلا علشان نروح مطعم ناكل الاول ونشوف ست البنات مالها علشان انتي مبتعرفيش تخبي يا نونو اشطا
نور ابتسمت علي كلامه بس قلبها كان بيبكي

يتبع……..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى