رواية نور وعمايلها الفصل الرابع 4 بقلم سارة حريرة
رواية نور وعمايلها الجزء الرابع
رواية نور وعمايلها البارت الرابع
رواية نور وعمايلها الحلقة الرابعة
=يونس بحزن حاول اخفاءه: انا عايزه فسخ الخطوبه دي
ياسمين بخضه: ايه٠٠٠٠ ايه اللي انت بتقوله ده
يونس: زي ما سمعتي
ياسمين:طب ليه ٠٠٠انا عملت ايه٠٠٠٠ ده انا باحبك ليه بتعمل كده
يونس بألم وحزن وقلب مجروح: اصل انا كنت باحب بنت وسيبنا بعضو من كام يوم رجعنا نتكلم مع بعض ورجعنا لبعض٠٠ انا اسف
ياسمين: اسف٠٠٠ اسف ٠٠٠لا ما تتأسفش انا اللي كنت غبيه عشان حبيتك انا اللي غلطانه عشان لتعلقت بيك بس انا عملت ايه عشان تعمل فيا كده
ودخلت غرفتها بقلب مجروح ومكسور بيتالم وهي تبكي بشده وهي وهي تقول: انا ازاي كنت غبيه كده بجد ازاي كنت كده ايه ما كنتش شايفه غيره قدامي عشان عبيطه طب٠٠٠ هي احسن مني في ايه٠٠٠ ايه اللي مميزها عني ٠٠ انا المفروض اشيله من قلبي ودماغي انا هاتعب شويه و هازعل شويه بس خلاص ولازم ابين ليونس ان مش فارق معايا بس هابقى مجروحه بس لازم اشوف نفسي واعيش حياتي مش هتقف عليه
روح شايفات ياسمين بتجري على الاوضه فراحت وراها قالت: ايه يا زميكس بتيجري كده ليه
ياسمين مش بتتكلم
روح: ايه ده يا اسطى انت بتعيطي
روح: ياسمين ما تتكلمني بتعيطي ليه
ياسمين: ما فيش حاجه
روح: ما فيش حاجه ازاي يعني ما تضحكيش على نفسك قولي لي في ايه
ياسمين: يعني كل ده كان كذب بجد مش قادره اصدق ومش قادره استوعب ٠٠بجد مش قادر استوعب
( وهي تبكي بشده ومع كل دمعه يتمزق قلبها )
روح: انا مش فاهمه حاجه ما تنطقي
ياسمين: اخوكي كان بيضحك عليا ليه طب انا عملت ايه عشان يجرحني ويضحك عليا كل الفتره دي
روح: ايه مين قال كده
ياسمين : هو اللي قال كده قال انه بيحب واحده ثانيه والفتره اللي كان خاطبني فيها كانوا سايبين بعض و دلوقتي رجعوا لبعض تاني
روح: انتي بتقولي ايه ٠٠٠ ازاي ده بيحبك من بدري
ياسمين: لا كل ده كان كذب في كذب بس اللي مش قادره اعرفه انا ايه ذنبي بيضحك علىا بالطريقه دي ليه
تكمله
مني: ايه اللي حصل يا شيماء البنت دخلت الاوضه من غير كلام ويونس كمان دخل الاوضه على طول
شيماء (ام روح): مش عارفه دلوقتي روح تطلع من عند ياسمين ونعرف منها
منى:؛روح خرجت
منى : بنت يا روح اللي حصل
روح ساكته مصدومه من اللي سمعته من ياسمين
شيماء: يا روح في ايه
روح راحت على اوضتها من غير ولا كلمه وسابتهم حيرانين عشان ما فيش حد عايز يتكلم
بعد ساعه خرجت ياسمين بشنطة سفرها يلا نروح لازم نمشى
مني: ليه يا بنتي
شيماء : ايه يا بنتي ايه اللي حصل ليه هتمشوا
روح ويونس خرجوا علي الصوت
روح:ايه الشنطه دي يا ياسمين
ياسمين: يلا يا ماما انا عايزه ارجع كفايه قعاد هنا
شيماء : يا بنتي طب الخطوبه طب و الفرح بعد ثلاث شهور
ياسمين وهي تنظر ليونس بحزن وكسرها والم : معلش يا خالتي مش عايزه اكمل في العلاقه دي مش عايزه اتجوز يونس و ياريت كل واحد فينا يروح يشوف حالو
* قبل ان تسقط منها دمعه قالت :انا مستنيه بره يا ماما البسي ويلا انا حضرت شنطتك
منى و شيماء مصدومين وروح بتنظر ليونس نظرة عتاب
وبعد نصف ساعه خرجت مني لابسه وودعت الكل و قالت لأختها : ما تزعليش يا شيماء بكره العيال تعقل
منى وبنتها مشوا
ورحت دخلت ورا يونس الأوضه وقالت: انت قلتلها ايه
شيماء: اتكلم يا يونس
روح: ماما ممكن تسيبينا لوحدنا شويه لو سمحتي
شيماء: ماشي يا بنتي وخرجت و قفلت الباب
روح : ما تتكلم يا يونس دافع عن نفسك حتى٠٠ ايه اللي انت قلتهولها ده
يونس مش بيتكلم و عمال يفكر في كلام عمار؟!!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور وعمايلها)