روايات

رواية نور وعمايلها الفصل الثالث 3 بقلم سارة حريرة

رواية نور وعمايلها الفصل الثالث 3 بقلم سارة حريرة

رواية نور وعمايلها الجزء الثالث

رواية نور وعمايلها البارت الثالث

نور وعمايلها
نور وعمايلها

رواية نور وعمايلها الحلقة الثالثة

يونس :انا٠٠٠ انا عايزه اتقدم لك
ياسمين : لا مش موافقه
يونس من صدمته على صوت ياسمين وهي بتقول: في ايه يونس
يونس: ايه
ياسمين: انت كنت بتقول حاجه
يونس :لا٠٠٠٠ اه من بكره هبقى اوصلك مع روح
ياسمين: ماشي
الام : يلا عشان تتعشوا
كلهم في نفس الوقت: يلا جايين اهو
ويونس في نفسه: انا غبي ليه ما قلتلهاش ليه
وذهبوا لتناول العشاء
عدت السنه دي وهم على نفس الحال يونس مش عارف يقول لياسمين بس بيحاول يلمح ؛ وياسمين اتعلقت بيه وبقت بتحبه ؛ وروح زي ما هي يونس خلص كليته و روح دخلت اولى كليه وياسمين دخلت ثانيه كليه
وفي يوم جديد اشرقت شمس الصباح على جميع اهالي اسكندريه
يونس: صباح الخير يا ست الكل
الام: صباح الفل يا حبيبي
يونس: كنت عايزك في موضوع بمناسبة ان البنات لسه نايمين
الام: قولي يا حبيبي
في تلك اللحظه ياسمين صحيت وكانت هتطلع من الاوضه فسمعت يونس بيقول: بصي يا ماما بصراحه كده انا بحب ياسمين وعايز اتقدم لها
الام: من امتى يا ابني
يونس: من ثلاث سنين واكتشفت ده لما سافرت بورسعيد وكنت هصارحها اول ما رجعت بس ما عرفتش
الام: ماشي يا حبيبي هاكلم مامتها واقولها
يونس:تبقى عملتي الصح يا احلى ام
ياسمين من الداخل بصوت منخفض: اللي انا سمعته ده صح ٠٠٠يعني بيحبني بجد
* بتقول كده وهي بتبص لنفسها فى المرايه مصدومه ومشاعرها متلخبطه و مبسوطه من اللي سمعته
فاقت من صدمتها على باب الاوضه بيخبط فعملت نفسها لسه صاحيه دلوقتي وأنها ماسمعتش حاجه
وقالت: ادخل
دخلت روح وقالت لها: ايه يا سوسو صباح الخير
ياسمين :صباح الفل يا رورو عامله ايه يا روحي
روح : الحمد لله ماما بتقول يلا عشان نفطر نروح الكليه
ياسمين ماشي يلا
فطروا وخلصوا فطاار ودخلوا لبسوا وراحوا الكليه
الام رنيت على اختها (ام ياسمين)
الام : ايه يا منى عامله ايه
مني( ام ياسمين): الحمد لله بخير وحشتيني
الام:وانت كمان والله باقولك ايه في عريس متقدم لياسمين
مني: بجد والله ٠٠٠فرحتيني٠٠ مين هو
الام: الدكتور يونس ابني
منى: الف الف مبروك انا هابقى اكلمها وآخد رأيها
الام: على بركه الله
__________________________
ياسمين مش مركزه في محضرتها وسرحانه ومبسوطه
ملك :في ايه يا ياسو سرحانه في ايه
ياسمين: ولا حاجه مش سرحانه
ملك بضحك: ايه حب جديد ولا ايه
ياسمين وهي بتضربها في كتفهل اسكتي يا بت
*ملك فتاه مشاغبه وجميله لديها عيون خضراء وشعر اشقر وهي زميلت ياسمين في الكليه
ياسمين وروح ويونس رجعوا للبيت شافوا خالتهم منى موجوده طبعا يونس وياسمين عارفين هي موجوده ليه بس كأنهم ما يعرفوش
راحوا يسلموا عليها
ياسمين: ايه يا ماما عامله ايه
مني: الحمد لله يا حبيبتي
يونس وروح :ازيك يا خالتو وحشتينا
مني : الحمد لله والله وانتم كمان وحشتوني
دخلوا غيروا وبعدها منى دخلت ورا بنتها وسألتها بخصوص موضوع يونس
ياسمين بخجل: اللي حضرتك شايفاه يا ماما
الام: يعني انتي موافقه يا بنتي
ياسمين بابتسامه: اه يا ماما
عملوا حفله خطوبه وكانوا مبسوطين اخر حاجه وبعد شهرين من الخطوبه كان كل العيله متجمعين
يونس: ياسمين عايزه اتكلم معاكي شويه
ياسمين: ماشي
دخلوا البلكونه يونس بحزن بس حاول يخفيه:٠٠٠٠٠٠٠
ياسمين بخضه: ايه ٠٠٠٠ ايه اللي انت بتقوله ده؟!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور وعمايلها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى