رواية نور قلب الصعيدي الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء رمضان
رواية نور قلب الصعيدي الجزء السابع عشر
رواية نور قلب الصعيدي البارت السابع عشر
رواية نور قلب الصعيدي الحلقة السابعة عشر
نور قلب الصعيدي 17
نور صحيت من النوم لقت جاسر جنبها صوتت انت عملت اييييه
جاسر صحي بخضه الله يخربيتك علي بيت هبلك هكون عملت ايه انتي مراتي يامهبوله
نور بكسوف ده ميدكش الحق تعمل كده انت ضحكت عليا
جاسر بضحكه رجوليه وايه كمان
نور وقليل الادب
جاسر بقبله واي كمان
نور بتوهان ومش متربي
جاسر وهوا بيغطي وشهم داانا مشفتش تربيه
نسيب المتربوش دول لوحدهم ياجماعه ونروح لجابر
جابر فتح عينه لقي ساره جنبه ملاك نايم جنبه جابر ده ايه الهنا الي انا فيه ده اتجوزت حتت قشطه ياناس
ساره فتحت عيونها بكسل لقت جابر بيتامل فيها اتكسفت وقالت صباح الخير
جابر صبحيه مباركه يامراتي ياقمر انتي
ساره اتعدلت الله على كلامك ياسي جابر عارف ياسي جابر
جابر عيون سي جابر
ساره انا بحسد نفسي عليك اه والله حاجه كده كبيره عليا حلم عمري كله واتحقق بجد بتحبني ياسي جابر
جابر بحبك بس داانا بعشق امك ياسوسو بقولك ايه
ساره باهتمام اييه
جابر تعالي اقولك كلمه سر
ساره بكسوف بووه عيب ياسي جابر
جابر هنجيب ساره صغننه قمر زيك تعالي تعالي
نسيب العرسان دول ونروح للمجنونه مريم
مريم بتتمشي في الجنيه وبتغني وسرحانه
صقر اي الصوت الجميل ده
مريم انت علي طول بتخضني كده يا صقر
صقر بذمتك في اسرع متي كده عرفتك في يوم وحبيتك في نفس اليوم واعترفتلك تاني يوم عمرك شوفتي سرعه كده
مريم بارتباك اانت بتقول ايه انت سخن
صقر اه شوفيني كده سخن ولا ايه
ومسك ايديها وبيحطها علي دماغه
مريم شدت ايديها ووشها قلب احمر بقولك ايه عيب كده علي فكره اوعا بقا خليني اعدي
صقر استني بس انا خليت خالتي كلمت اهلك وعزمتهم يجو عندنا عشان يتعرفو علينا اكتر وهيقضو اسبوع هنا وهخلص كل حاجه وهما هنا
مريم جريت من قدامه وقلبها بيدق
مروه سافرت بس معتز بيفكر فيها وام جاسر بتزن عليه تجوزهالو بس هوا شايف نفسه اقل منها وميستاهلهاش
بعد كام يوم الكل قاعد ومجتمعين. في جو من الضحك والهزار ومعاكسه صقر لمريم لقو الي بيقول السلام عليكم
الكل اتلفت للصوت وقالو بصوت واحد فهد
جاسر قلب وشه وقال فهد اي جابك وفكرك بينا
(فهد يبقا ابن اخو الجد وبيحقد علي جاسر جدا وبيغير منه)
فهد اخص عليك مش احنا ولاد عم ولا ايه وبيبص علي نور بجراءه وكمل كلامه ومعزمتنيش علي الفرح كمان
جاسر بيجز علي سنانه نور اطلعي فوق
فهد ليه كده مش تعرفني علي المدام
جاسر مالكش دعوه بلمدام وخليك معايا هنا
جابر عشان يخف من حده الحوار
جابر اهلا يافهد اقعد تعال
فهد فيك الخير ياجابر ياخويا
صقر خلاص يافهد ادخل واخلص
فهد اي ده صقر هنا مختش بالي خالص
صقر كويس انك مختش بالك اترزع بقا ولا امشي وريحنا
فهد لا اصل انا قاعد يومين
ام جاسر بطيبه تنور ياولدي
فهد باس ايديها وحشتيني ياعمتي
ام جاسر انت اكتر ياولدي ادخل ارتاح عقبال ماالغذا يجهز
جاسر فهد متقربش من الدور الي فوق فاهم
فهد بخبث فاهم طبعا ياجسوره
جاسر انسان سمج
جابر اهدا بقا
معتز خلاص ياجاسر اهدا واقعد
جابر صح يامعتز لقينا دينا
معتز بغضب هي فين عايز اشوفها
جابر للاسف مش هتعرف تشوفها
معتز ليه
جابر عشان لقيناها مق. توله
معتز اي ازاي مين عمل كده
جابر مقدرناش ننعرف اتسجلت ضد مجهول
معتز الله يجحمها
ام جاسر حرام ياابني ادعيلها بلرحمه
فوق جاسر طلع لنور
جاسر مش عايزك تطلعي برا الجناح طول مازفت فهد ده هنا
نور ايوه ياجاسر ده نظراته تخوف اووي
جاسر بغضب محدش يقدر يخوفك طول منا موجود
نور قربت عليه اهدا ياحبيبي طبعا محدش يقدر اهدا مش هخليه يشوفني اصلا
جاسر انا نبهت على جابر يعرف ساره برضو ومريم معاكم فوق اهو كام يوم ويغور
نور بدلع قربت عليه خلاص اهدا بقا
جاسر هواانتي احلويتي ليه كده بقولك ايه
نور بخجل اييه
جاسر تعالي احطلك قطره في عنيكي
نور بخضه اي ده عيني مالها ياجاسر
جاسر لا ياروحي عينك حلوه بقول عايز نجيب نونو بقا
نور بعدم فهم نجيب نونو
جاسر ايوه تعالي اقولك بقا وشدها ووو غرقو في عالمهم
بعد كام يوم جه رساله لنور بصوره فهد مع بنت وهوا مقرب منها والبنت بتبوسه من خده ومكتوب جوزك بيخونك
نور بصت وبرقت عيونها ونزلت جري علي تحت ولقت جاسر وقالت له
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور قلب الصعيدي)