روايات

رواية نور قلب الصعيدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شيماء رمضان

رواية نور قلب الصعيدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شيماء رمضان

رواية نور قلب الصعيدي الجزء الثالث عشر

رواية نور قلب الصعيدي البارت الثالث عشر

نور قلب الصعيدي
نور قلب الصعيدي

رواية نور قلب الصعيدي الحلقة الثالثة عشر

جاسر دخل وقال بعصبيه اي الي سمعته ده
الجد. بتوتر استنا هفهمك
جاسر تفهمني ايه ان معتز اخويا ازاي ياجدي ازاي
جابر دخل في ايه ليه صوتك عالي كده ياجاسر حصل ايه
جاسر اسال جدك في ايه
الجد اقعدو وانا هحكيلكم كان لازم تعرفو من الاول
جابر نعرف ايه ياجدي ماتفهموني
سالم اقعد ياجابر وانت هتفهم
جابر قعد وجاسر قعد والجد بدء يحكي
الجد زمان من سنين كتير تعبت من عدهم دخلت ام السعد الخدامه الي كانت عندنا زمان ست وهي بتبكي وبتقول
فلاش بااك
ام السعد الحقني يابيه الحقني
الجد. في ايه ياام سعد بتبكي ليه
ام السعد. سي راضي بيه ضحك علي بنتي ودلوقتي حبله انا خايفه ميسترش عليها جيت ليك عشان عارفه انك عادل مش هيهون عليك ام سعد الي خدمتك السنين دي كلها تنفضح مريم البت اليتيمه
الجد بتخرفي تقولي ايه ياوليه كبرتي وخرفتي اياك والدي انا غلط مع بتك انتي
ام السعد. مبخرفش يابيه ابنك لازم يتجوز بتي ويستر عليها والله العظيم افضحكم واقول للكل ان ابنك ضحك علي البت اليتيمه
الجد انتي بتهدديني ايااك ياوليه ولا ايه بتك لافت علي ابني وجايه دلوقتي تقولي ضحك عليها امشي من هنا ياوليه امشي
مشيت ام السعد وهي بتدعي عليهم وبتحسبن عليهم
الجد راضي ياراضي
نزل راضي جري علي صوت ابوه
راضي مالك ياابوي بتزعق ليه
الجد انت اي علاقتك بمريم صحيح انت ضحكت عليها
راضي حط راسو في الارض وقال ايوه ياابوي حصل بس انا هتجوزها واصلح غلطتي
الجد اتجنيت ايااك تتجوز بت الخدامه لا يمكن ابدا
راضي ازاي دي حبله ابني هرميه ياابوي انا راجل ياابوي ووعدتها اني مش هسيبها
الجد دلوقتي افتكرت انك راجل مفكرتش في رجولتك ليه وقت ماغلط معاها هي كلمه تبعد عنها خالص وانا هتصرف
راضي هتتصرف ازاي يعني ياابوي
الجد هجوزها اي غفير يستر عليها والواد يتكتب باسمه وخلاص
راضي لايمكن ابدا انا بحبها ياابوي مش ههملها واصل
الجد انا قولت كلمه وخلاص مراتك بت عمك لو عرفت هتموت فبها وهتبقي فضيحه وهي حامل انت ناسي ولا ايه
راضي. ميهمنيش كل ده كل الي يهمني الانسانه الي حبتها ووثقت فيا وسابه ومشي
الجد. راضي انت ياولد خد هنا رايح فين
بااك
الجد ابوكم لما خرج راح لمريم وكتب عليها وكان فاكر انه كده بيحطني قدام الامر الواقع لكن لما عرفت كتفته وخلبته يطلقها وجبت غفير وكتب عليها وابوكم فضل غضبان ومتعصب اني عملت فيها كده وطبعا علشان ملهمش حد عرفت اعمل اي عايزه بس الغفير مات بعد مامعتز اتولد بشهرين ابوك كان طايح ومش عارف اسيطر عليه شرط عليا مريم ومعتز يعيشو هنا وافقت بس بشرط انها تبقا خدامه وابنه هيتربا زيكم بظبط وسطكم بس يبقا ابن الخدامه والغفير وافق ابوك علشان بس ابنه ميبعدش عنه لما معتز كبر وانا طردتهم لان مريم كانت بتهددني انها هتقول لامكم علشان كده طرتها وابوكم جه يعصاني عرفت اسكته قولت له هرميك بره ومش هخليك تشوف عيالك تاني سكت وكان تعبان من جواه بعد فتره رجع معتز وانت عشان كان صحبك وبتحبه اووي مقدرتش اعمل اي تصرف خالص علشان متعرفوش وقتها ابوك فرح ان معتز رجع وخلاص بقا قصاد عينه بس ابوك اتجتل ومنعرفش مين عمل كده ومعتز عمل الي عمله في البت الي جبتها وقولت انك بتحبها وخطبتها وقتها عرفت ان معتز عرف الي حصل ورجع ينتقم مننا
جاسر ليه عملت كل ده ليه تظلم بنت يتيمه عشان ملهاش حد وترميهم كده لييه معرفتنيش
جابر يعني معتز اخويا ياجدي لازم نلاقيه
جاسر هلاقيه وهعوضه عن كل الي فات
الجد هتعوضوه كيف يعني بعد كل ده وعايزين تعوضوه
جاسر ايوه وهنعرف الكل انه اخويا وانتهي الكلام
وسابهم وخرج
الجد الحق اخوك ده ناوي يفضحنا
جابر الي جاسر هيعمله هوا الصح بعد اذن حضرتك ياجدي
جاسر خرج بره وهوا متعصب وبيفتكر كل المواقف الي بتجمعه بمعتز من صغرهم وبقا يقول بقا تبقي اخويا كل ده وانا معرفش انا كنت مستغرب وجعي منك كان كبير اووي يامعتز لازم الاقيك لازم ده انت اخوي الصغير لازم
راح عليه جابر
جابر اهدا ياجاسر كل حاجه هتبقا تمام وهنلاقيه صدقني الاقيه
جاسر ازاي بس ياجابر ازاي ده عايز ينتقم مننا من اخواته انا هطلع ارتاح شويه فوق
طلع جاسر وكان بدء يهدي وحلف هيلاقيه طلع علي السرير ونام عليه وحد قرب عليه بشويش ولسه بيرفع ايده بحركه سريعه كان جاسر ماسك ايده جامد
نور ااه ياايدي سيب ياجاسر اي ياعم ده
جاسر نور بتعملي اي هنا واي المياه الي في يدك دي
نور هه اصل كنت فكرتك نمت
جاسر بمكر اه ولما انام هتعملي اي بلمياه
نور ولا حاجه هشرب عشطانه
جاسر اسمها عشطانه يااخرت صبري
قام وقف وبقا يقرب منها وهي ترجع لورا
جاسر بتدخلي عندي ليه بقا مش خايفه
نور بقوه مزيفه هخاف من ايه يعنى ابعد كده بس شويه عيب
جاسر بيقرب وحاوطها في الحيطه تؤتؤ هقرب هتعملي ايه بقا
نور بمسكنه هعمل اي بس داانا مسكينه هعرف اعمل اي معاك بس
جاسر مسكينه ياعيني صح
نور صح بتتكلم والمياه في ايديها
جاسر قرب من شفايفها وبقا انفاسهم مختلطه وبحركه سريعه نور دلقت فوقه المياه كلها
جاسر يابت المجنونه
نور جريت من قدامه انا غلطانه اني جبتلك مياه تشرب قليل الادب انت كل ماتشوفني تعمل الحركات دي
جاسر بضحك مش مراتي حبيبتي اعمل الي عايزه
نور لسه ياحلو الفرح والفستان الابيض انا مش هدخل عندك تاني يالي مش متربي انت وجريت على بره
جاسر بضحك مجنونه بس بحبها بنت الايه
جابر داخل المطبخ يعمل لنفسه قهوه لقي ساره واقفه وبتغني اما النعيمه نعمين خلي عليوه يكلمني
جابر اعتبريني عليوه وانا جيت اهو
ساره بخضه بسم الله الرحمن الرحيم خضتني ياسي جابر
جابر الله بقا علي سي جابر دي انا مكنتش بشوف اعمي عشان ازعل علي جوازي من القمر دي
ساره بتصرع بعيد الشر عنك من العمي
جابر عايز اسالك سؤال
ساره اسال
جابر حد غصبك عليا يعني متجوزاني برضاكي
ساره بكسوف ايوه برضايا طبعا بعد اذنك همشي انا اشوف خالتي ام جابر بتنادي
وجريت من قدامه
جابر بضحك شكلي وقعت فيكي ياساره من اول نظره
ساره واقفه بعيد حطه ايدها على قلبها
ساره بيسال قال ميعرفش اني مجنونه بيه من واحنا صغار ااه ياسي جابر داانت كنت حلم واتحقق
جابر عمل اتصلاته في مصر عشان يدورو على معتز وبعد فتره جاله فون انهم مسكوه خلاص
جابر. جاسر ياجاسر لقيته
جاسر بجد طب يلا بينا
جابر وجاسر وصلو القسم وشافو معتز
جاسر هنطلعك يامعتز متقلقش
معتز مش عايز منكم حاجه هتعملو فيها ولاد ناس بقا وبتسامحو
جاسر احنا عرفنا انك اخونا الصغير يامعتز
معتز عارف انكم ولاد الراجل الي اتسبب في موت امي هموتك صدقني ياجاسر انت وجابر نهايتكم قربت اووي
جاسر راح بياس واتنازل وخرج من القسم وقال لما يهدا هيكلمه وهوا ماشي بلعربيه شاف نور راكبه حمار ومروه راكبه حمار وارها
راح عليهم
جاسر اي الي بتعمليه ده يانور
نور بطفوله تعال تعال ياجاسر اركب حمار معايا ده جميل اووي وكيوت والله
جاسر كيوت والله انتي الي مهونه عليا الي بيحصلي تعالي نروح وهبقي اركبهولك بعدين
نور وعد
جاسر وعد يلا يامروه انزلي
مروه هنزل اهو والله انت جدع ياجاسر انك انقذتني منها ومن هبلها ده
نور انا هبله ماشي لما نروح
جاسر ساق بيهم واول ماوصلو البيت لقو حد بيصوت
ياترا اي حصل ومين بيصوت وليه هعنرف البارت الجاي حبايب شيمو طولت البارت اهو حسب طلب المتابعين وبجد متشكره علي الكلام السكر الي بتكتبو وبتوع تم متشكره علي متابعتكم ليا

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور قلب الصعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى