روايات

رواية نور في قلب صعيدي الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي الجزء السادس

رواية نور في قلب صعيدي البارت السادس

رواية نور في قلب صعيدي
رواية نور في قلب صعيدي

رواية نور في قلب صعيدي الحلقة السابعة

كان الكل مجتمع علي السفرة في وقت العشا بس كان في واحد ناقص اللي هو خالد
عثمان : اومال فين خالد
رد يونس : هو قال ان عنده شغل ومشي
عثمان : طب لما ييجي ابقي خليه يجيلي لاني عاوزه
يونس : حاضر
كل دا كانت نور بتسمعلهم وهي مش فاهمة حاجة
عثمان : مها ي مها
جات مها بسرعة : نعم ي جدو تؤمر بحاجة
عثمان : انتي مجتيش تكلي ليه
مها : اصل يعني مينفعش
عثمان : ومينفعش ليه
مها : اصل انا خدامة اهنة ويعني
عثمان بمقاطعة : تعالي ي مها اقعدي كلي انتي حفيدتي زيك زيهم ووحدة من العيلة ولازم تكلي معانا
مها : بس
عثمان : مبسش يلا اقعدي
قعدت مها جمب نور اللي ابتسمت لها لان مها باين عليها الطيبة وهي اتكلمت معاها واتصاحبت عليها تقريبا هي كلمت الكل ما عدا سها وفتحية
بعد الاكل دخل الجد المكتب وبتد فترة صغيرة جيه خالد
يونس : كنت فين ي زفت
خالد : كان عندي شغل مهم
يونس : ما انا عارف شغلك كويس اوي المهم ادخل لجدك المكتب قال انه عاوزك
خالد : طب مقالش عاوزني ليه
يونس : لا بس اكيد عاوزك في موضوع ضروري
راح خالد لجده المكتب ودخل
عثمان : تعالي ي خالد اقعد
خالد : خير ي جدو في حاجة
عثمان : اه كنت عاوز آخد رايك في موضوع
خالد : اتفضل
عثمان : اصل في عريس متقدم لمها
خالد : ايه لمها
عثمان : اه وانا بصراحة موافق عليه وهو ميتعايبش
خالد : موافق ازاي ي جدو وهو يبقي مين
عثمان : مش لازم تعرف انا بس حبيت اخد رايك في معاد الخطوبة
خالد : استحالة الجوازة دي تتم
عثمان : خالد اتعدل واعرف انت بتكلم مين
خالد : انا قصدي ان لازم نسال عنه الاول يعني وبعدين نشوف
عثمان : انا سالت عنه وطلع محترم وحالته حلوة واكيد هيسعدها
خالد : بس انا مش موافق ي جدو
عثمان : ليه ي ولدي
خالد : عشان عشان
عثمان : عشان ايه
خالد : عشان بحبها
عثمان : اخيرا نطقت دا كان شوية وهقول انك اخرس
خالد : قصدك ايه
عثمان : اقصد اني عارف من زمان وعارف كل عمايلك فيها يعني انا كنت عارف بس كنت عاوز اسمعها منك
خالد : يعني مفيش عريس
عثمان : اه دي لعبة خططت لها انا ويونس عشان تنطق
خالد : يونس ماشي ي يونس بس لما اشوفك
عثمان : ودلوقتي ناوي تخطبها واللا
خالد : طبعا
عثمان : خلاص تكون خطوبتك انت ويونس بكرة
خالد بسعادة : موافق بس هي لسة متعرفش
عثمان : سيبها عليا انا
خالد : ربنا يخليك ليا ي جدو اطلع انا بقي انام شوية
عثمان : اطلع ي ابني اطلع
خرج خالد من المكتب هو فعلا كان متعصب في الاول لانه عرف انهم ضحكو عليه بس فرح انها اخيرا هتبقي باسمه وخطوبتهم بكرة
نور كانت في الاوضة لحد ما سمعت الباب بيخبط فتحت لقته يونس
نور : يونس في ايه
يونس : لا بس كنت عاوز اتكلم معاكي في حاجة
نور : اتفضل تعالي
يونس : لا مينفعش تعالي تحت واحنا نتكلم
نور : تمام
نزلوا هما الاتنين تحت وقعدوا
نور : ها قول بقي في ايه
يونس : عاوز اعترفلك بحاجة
نور : اتفضل
يونس : انا بحبك اوي
نور : بتحبني بتحبني ازاي يعني دي اول مرة تشوفني
يونس : لا انا عارفك من زمان وبحبك من سنين
نور : يعني ايه
يونس : انا هفهمك بصي جدي كان عارف مكانكم من زمان قوي وكان مكلفني اني اراقبكم عشان احميكم لو في حاجة حصلت فانا وانا براقبك غصب عني حبيتك وكنت زعلان قوي لما عرفت انك هتتخطبي بس مظهرتش ليكي ابدا لحد ما بوي وعمي عرفو مكانك
نور بصدمة : يعني ايه كنت بتراقبني
يونس : عشان حمايتكم والله وبامر من جدي وفي حاجة كمان
نور : في ايه تاني
يونس : خطيبك انا …………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور في قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى