روايات

رواية نور في قلب صعيدي الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي الجزء السادس عشر

رواية نور في قلب صعيدي البارت السادس عشر

رواية نور في قلب صعيدي
رواية نور في قلب صعيدي

رواية نور في قلب صعيدي الحلقة السادسة عشر

الكل كان واقف برة مستني عثمان يخلص كلامه مع عماد وحسن في الوقت نفسه دخل عليهم اول ما شافته ملك اتوترت جدا من وجوده ومن نظراته ليها
مؤمن : السلام عليكم
الكل : وعليكم السلام
رحمة : اهلا وسهلا ي ابني
مؤمن : معلش اني جيت من غير ما اقول بس انا جيت اشوف جدي
رحمة : تنور ي ابني بس استني شوية لانه جوة بيتكلم مع عماد وحسن وبعدها كلنا هندخله
مؤمن : طب وفين يونس وخالد
رحمة : راحو للدكتور يسالوه اذا كنا نقدر نخرج بوي واللا لا
مؤمن : طيب انا هروح لهم لاني مينفعش اقف هنا يعني زي ما انتي عارفة
رحمة : فاهماك ي ولدي هما راحو من هنا اسال عن اوضة الدكتور وانت هتلاقيهم
مؤمن : سلام
راح مؤمن لهم عشان يشوفهم اما نور قربت من ملك
نور بهمس : ايوة بقي شوفتيه كان بيبصلك ازاي
ملك بكسوف : اسكتي ي نور
نور : هو انا قولت حاجة دا انا بقولك باين عليه انه بيحبك اوي
ملك : الله يعني مش هتسكتي
نور : اللي بفكر فيه دلوقتي هتكون ايه ردة فعله لما يعرف ان كتب الكتاب آخر الاسبوع دا مش بعيد يموت من الفرحة
ملك : بعد الشر عليه من الموت
ضحكت نور بصوت عالي ودا اللي خلاهم كلهم يبصولها
حنان : في ايه ي نور
نور : لا مفيش ي ماما
حنان : اومال فين فتحية
رحمة : معرفش هي طلعت مش عارفة راحت فين
حنان : هتلاقيها جاية دلوقتي
رحمة : روحي انتي ي نور انتي والبنات لان مفيش حد في الثرايا
مها : ما نستني هنا لتحتاجو حاجة
حنان : متقلقوش انتو وروحو وانبسطوا دا انتو عرايس
نور : حاضر ي ماما
مشيوا البنات وسابوهم طلع عماد وحسن من عند عثمان وهما مصدومين
عماد : انت مصدق اللي انت سمعته دا
حسن : انا مش مصدق ولا فاهم حتي
عماد : المهم محدش يعرف الحكاية دي غير باوانها
رحمة : في ايه ي عماد
عماد : مفيش ي رحمة
رحمة : اومال بوي كان عاوزكم ليه
عماد : انتي بترغي كتير ليه ي رحمة وفين البنات
رحمة : روحو انا وحنان قولنالهم يروحو اهو يستريحو شوية وينبسطوا
عماد : عملتوا خير طب وفين يونس وخالد
رحمة : عند الدكتور وآه مؤمن معاهم
عماد : وايه اللي جابو هنا ديه
رحمة : جاي يشوف بوي والنبي ي عماد ما تكسر بخاطره انا مش عارفة انت مبتطيقهوش ليه
عماد : بلاش كلام كتير ي رحمة
في الوقت دا جيه الشباب وهما بيتكلموا
عماد : ها عملتوا ايه
يونس : الدكتور قال انه ممكن يخرج النهاردة لو حابب
مؤمن : ازيك ي عمي
عماد ببرود : انت ايه اللي جابك دلوقتي
مؤمن باحراج : انا كنت جاي اشوف جدي
يونس : تعال ي مؤمن ندخله
دخلوا هما التلاتة ليه اول ما شافهم عثمان ضحك
عثمان : ماشاء الله انتو التلاتة متجمعين مع بعض
خالد : طبعا ي جدي دا بقي الضلع التالت وواحد من العيلة
عثمان : كويس اوي انا مبسوط انكم اتصاحبتوا وانت ي مؤمن انت عرفت الاخبار الجديدة
مؤمن : اخبار ايه
عثمان : انتو مقولتلهوش ليه
يونس : حبينا نعملهاله مفاجاة
مؤمن : جرا ايه ي جماعة هي ايه الحكاية
عثمان : كتب كتابك آخر الاسبوع دا
مؤمن : احلفوا كدة
عثمان : باين عليك مش موافق
مؤمن راحله بسرعة وهو بيحضنه : لا لا لا لا مين قال كدة لو عاوزين كتب الكتاب دلوقتي انا مش ممانع ابدا
خالد : باين عليك مستعجل اوي
مؤمن بحب ظاهر : اوي اوي
عثمان : والله انا خايف ي ولادي من الفرحة دي
يونس : ليه ي جدو
عثمان : من اخر مرة فرحنا فيها حصلت مصيبة دمرت الفرحة دي كلها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور في قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى