روايات

رواية نور في قلب صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي البارت الثالث

رواية نور في قلب صعيدي الجزء الثالث

رواية نور في قلب صعيدي
رواية نور في قلب صعيدي

رواية نور في قلب صعيدي الحلقة الثالثة

رحمة : دا امر ي بنتي من جدك محدش يجدر يكسره
نور : خلاص انا هبقي اتكلم معاه
رحمة : براحتك ي حبيبتي بس دلوقيت ادخلي ارتاحي شوية
نور : شكرا ليكي ي طنط
رحمة : انا زي امك ي بتي ادخلي يلا دي اوضتك
دخلت نور الاوضة وسابت حنان مع رحمة
حنان : تعالي ي رحمة انا عاوزة اتكلم معاكي شوية
رحمة : تعالي وانا كمان في كلام كتير بدي اجولهولك
دخلوا اوضة حنان عشان يتكلموا براحتهم من غير ما حد يسمعهم
اما تحت فكان الجد قاعد في المكتب
عثمان بعصبية : يعني ايه مش عاوز تتجوزها دا امر مش اختيار ي يونس
يونس : بس ي جدي هي كدة مجبورة وعمرها ما شافتني حتي
عثمان : مش مهم توافق الكلام اللي جولته هيتنفذ من غير كلام كتير
يونس بحزن : حاضر ي جدي
عثمان : انا عارف انك مش عاوز تجبرها علي حاجة وعاوزها تحبك الاول زي ما انت بتحبها بس انا عاوزك تعرف ان انا مبثقش غير فيك انت ومش هأمن عليها غير وهي في ايدك
يونس : انا عارف ي جدي متجلجش انا هحميها دايما
عثمان : انا واثق من كدة ي ابني وعشان كدة اختارتك انت انا علي ما صدقت انها بقت جودامي وخايف عليها وانا مش هعيش طول العمر ليها
يونس : بعد الشر عليك ي جدي باذن الله ربنا هيطول لينا في عمرك
عثمان : ي ابني نهايتنا كلنا الموت وانا اخدت نصيبي في الدنيا خلاص يلا انت دلوجتي وانا هتكلم معاها وهقنعها
يونس : تمام انا هستريحلي شوية عشان ابجي اروح المصنع لان خالد مش هيقدر لوحده
عثمان : تصدق انا نفسي اجوز الواد خالد دي لانه لو اتجوز هيتعدل
يونس : باذن الله ي جدي استاذن انا بجي
طلع يونس من المكتب قابل والده اللي باين عليه السعادة
يونس : كيفك ي بوي ياتري ايه سر السعادة دي
عماد : انا بخير ي ولدي صحيح انت وافقت علي جوازك من بت عمك
يونس بتفكير : اه عشان كدة جولتلي وانت لو فرحتش في كدة هتفرح امتي
عماد : روحت فين ي ولدي
يونس : ايوة ي بوي وافقت هو في حاجة
عماد : لا ي ولدي دا انا بس فرحان ان اخيرا بت اخوي بجت في حضننا
يونس : طب استاذنك ي بوي اطلع اريحلي فوق شوية عشان ورايا شغل كتير
عماد : اطلع ي ولدي اطلع
طلع يونس وهو بيفكر في نور ي تري ممكن تكرهه لو اتجوزها بالطريقة دي وياتري هتوافق علي الجوازة دي واللا لا دخل اوضته ونام بسرعة لانه كان تعبان اوي
بعد فترة كانت ملك بتخبط علي اوضة نور
ملك : نور ي نور فوقي يلا العشا جاهز
صحيت نور وفتحت لها الباب : تعالي ي ملك انا صحيت اهو هدخل بس اغير واغسل وشي عشان افوق
ملك : براحتك ي بت عمي
نور : طب استنيني هنا لاني مش هقدر انزل لوحدي
ملك عرفت انها مكسوفة : متقلقيش انا هستناكي هنا وانت ادخلي غيري
ابتسمت لها نور واخدت هدوم من الشنطة لانها لسة مطلعتش هدومها ودخلت عشان تغير بعد فترة قصيرة خرجت وهي لابسة بنطلون اسود ضيق وقميص لبني قصير شوية كان لايق علي عنيها الزرقاء اللي ورثتها من مامتها وسابت شعرها نازل بطول ضهرها لانها مش محجبة
ملك : جمر ي بت جمر يلا دلوقتي ننزل عشان ميستنوناش اكتر من اكده
نور : يلا انا جهزت اهو
نزلوا هما الاتنين واول ما وصلوا الكل كان باصص لنور ودا اللي خلاها تتوتر اكتر
نور : مساء الخير
عثمان : مساء النور ي بتي تعالي اقعدي جمبي اهني
امتثلت نور لكلام جدها وقعدت جمبه فعلا بس هي لاحظت شبين اول مرة تشوفهم ومكنوش مع اللي سلمت عليهم
عثمان لاحظ كدة ودا اللي خلاه يقول : دا يبقي خالد ولد عمك جمال الله يرحمه ودا يونس ولد عمك عماد
نور فضلت باصة علي يونس وبتفكر هل هو فعلا اللي هتتجوزه
عثمان : انا عاوز اعلن حاجة بكره هيبقي كتب كتاب نور ويونس
انصدمت نور ودا اللي خلاها تقول : ………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور في قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى