رواية قلبي لها الفصل الثاني 2 بقلم مريم حجاج مصطفى
رواية قلبي لها الجزء الثاني
رواية قلبي لها البارت الثاني
رواية قلبي لها الحلقة الثانية
قاسم فضل حاطط ايده علي خده وفجاة هي قالت
بخو”ف لما جه يقرب منها:متقر**بش مني
قاسم خد نفس وقال:انتي مراتي واي حاجة تحصل بينا عادي
نور:لا مش عادي احنا اتفقنا انك هتساعدني
قاسم سابها وخرج بض”يق وهي قعدت علي السرير
في بيت فهد
سحر بصت لفهد ومتكلمتش وهو قال:اتكلمي يا امي
سحر:طل*قت نور ليه
فهد قام وقف وقال:لو كنت اقدر اقت*لها كنت قت*لتها
سحر:فهمني يا ابني حصل ايه
فهد بدأ يحكيلها وفجاة سحر ضر*بته بالقلم وقالت:انت
ازاي ابني ازاي تا*ذي الخلو**قة بالشكل ده انت ايه
عرفك ان الصور اللي اتبعتتلك ديه حقيقية دورت ولا عملت ايه
فهد بز”عيق:عايزاني لما اشوف مراتي في صور في وضع
مخ*ل مع ابن عمها اللي اسمه مروان اعمل ايه
سحر:وريني الصور ديه
فهد اداها التليفون وهي شافت صور لمروان ونور ……
فهد:صدقتي
سحر بصتله وقالت:انت اغب*ي واحد انا شوفته في حياتي
ورمت التليفون وقالت:للدرجة دي معندكش ثقة فيها امال لو مكنتش
متجوزها عن حب كنت عملت فيها ايه وبز”عيق:انت مفكرتش لحظه
تكون الصور ديه متفبر**كة ممفكرتش تسمع الغلبا*نة اللي ضر**بتها
واغت.ص….. وسقطها ايههههه
فهد سكت وهي قالت:خليك فاكر انك هتفضل
شايل ذ**نب اللي عملته فيها وخرجت وسابته
فرح كانت واقفة بتسمع وهي حاسه بخو”ف وخدت نفس وقربت من فهد
فهد بصلها وهي قالت:هنتجوز امتي
فهد سكت وهو بيفتكر كلام امه وقال:فرح انا رايح مشوار
فرح أحمد بنت عندها ٢٦ سنه صاحبه نور وكانت مركزة مع فهد
عند مروان
الباب كان بيخبط بقوة
مروان فتح واتفأ*جا بضر*به في وشه
نوح قرب من مروان وقال لفهد:انت غب**ي
فهد بغ”ضب:هو سؤال واحد ايه علاقتك بنور
نوح:نور اختي
فهد:اه
مروان:بنت عمي
فهد وهو بيطلع تليفونه:وايه القر*ف ده
مروان:واللهي الع*ظيم ما حصل حاجة بيني وبينها والصور ديه مش حقيقية
نوح بصله وقال:اختي فين
فهد اتنفس بغ”ضب ونوح قال بز”عيق:نور اختي فين
فهد بز”عيق:طل&**قتها وطر**دتها
نوح ضر”به بالبو*كس وقال:انت ازاي دماغك فكرت في القر*ف ده
فهد خرج ونوح قال:ياتري انتي فين يا نور
عند نور
بصت من الشباك لقيت قاسم قاعد في الجنينه والجو بر*د
نور اخدت الشال ونزلت وقربت من قاسم ومدتله الشال
قاسم بصلها وقال:مش عايزه
نور:براحتك
جت تمشي شدها وقعت في حضنه
قاسم:اديني فرصه
نور هزت راسها بلا وهو قال:ليه
نور سكتت وهو قال:هاندي لبعض ولعلاقتنا فرصه
نور:ازاي
قاسم فجأة شالها وقال:بصي انا وانتي هاننام سوا
نور سكتت ودخلوا الاوضة ونزلها علي السرير وشدها لحضنه
قاسم حط راسه في رقبتها بين شعرها وهي قالت:قاسم ممكن تبعد
قاسم مردش وفضلوا كده لحد ما نور نامت
في مكان اخر
هي بصر**يخ:طلعنوني من هنا حر**ام عليكوا
قربوا منها وكت*ف**وها وهي بتعيط
في صباح يوم جديد
نور بدات تصحي علي حاجة علي وشها لقيت قاسم بيبو*سها
قاسم ابتسم وقال:صباح الفل
نور هزت راسها وجت تبعد شدها لحضنه وهمس:انا ناوي اخدك
معايا الشركة واهو منها مبقاش شغال لوحدي واز*هق ومنها تبقي معايا
نور بتوتر:طب ابعد عني اقوم
قلسم سابها وهي قامت من علي السرير بسرعة
بعد نص ساعة
خرجت من الحمام وهي لابسه بنطلون بوي فريند وعليه تيشرت ابيض وبدات
تلف شعرها
قاسم جه من وراها وطلع سلسلة علي شكل جناح ولبسهالها
نور ابتسمت لما شافتها وقاسم قال:يلا قبل ما مقدرش اتحكم في نفسي ونقضي
ليلة حلوة
نور جريت خرجت من الاوضه وهو ابتسم
عند فهد
فهد:معقول تكون مظلو*مة بجد معقول تكون كانت حامل في ابني
فهد فضل يفكر لحد ما فرح قربت منه بكأ*س وقالت:خد اشرب
فهد اخده منها وشر*به
بعد وقت
فهد كان هيقع وفرح سندته
فوق في الاوضة
فرح قعدته وجت تخرج مسك ايدها وعيونه شو*شت
قام وقف وقال:انا اسف ود**فن وشه في رقبتها
فرح ثبتت وقالت بتوتر:فهد
فهد:ششش انا بحبك
لم تستطع مقاومة مشاعرها لتستسلم له و…..
في الشركة عند قاسم
نور بصتله وقالت بابتسامة لاول مره:علفكره انا بعرف ارسم
فساتين وهساعدك جربني في شركتك
الاسانسير فتح وهو دخل ونور وقفت مكانها
قاسم:يلا يا نور
نور دخلت وفجاة والاسانسير بدا يطلع بيهم لحد ما فجاه وقف
نور وهي بتمسك قاسم:طلعني من هنا
قاسم:اهدي مالك
نور بخن*قة:مش قادرة اخد نفسي
قاسم حضنها وهي حضنته وهو ابتسم علي اللي حصل وان هي حضناه
بعد ساعة عند فهد
فتح عيونه وبر**ق لما…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلبي لها)