رواية نور الفصل الخامس 5 بقلم رحمة محمد
رواية نور الجزء الخامس
رواية نور البارت الخامس
رواية نور الحلقة الخامسة
انت عايز اي ياعمر وانت رايح فين هدي السرعه يامجنون
بصلها باابتسامه
هتجوزك وهنروح عند المأذون وانتي مجنونه يانور
بصتله بصدمه
مجنونه. في اي مش فاهمه
وقف العربيه علي الطريق
واتكلم بعصبيه
انتي مجنونه كنتي عاوزه تسرقي معاذ وتاخدي كل اللي بيملكه
لفت وشها
واتكلمت بتوتر
لا طبعا اي الكلام العبيط ده
متلفيش بالكلام عليا مسعد قالي كل حاجه
بصتله بعصبيه
ايوه وانت مالك عاوز اي بقي انت مين اصلا
اتكلم بهدوء ماقبل العاصفه
ليه عاوزه تسرقيه
افتح العربيه
فتحها وهي نزلت
اتكلمت بعصبيه وهي بتشاور عليه
عشان اكون الكل في الكل عشان اكسر عين مروان اللي كان عاوز يتجوزني عشان اوريهم اني ممكن اشتريهم واخليهم خدامين عندي بفلوسي
ابتسم بسخريه
قصدك بفلوس معاذ اللي هتسرقيها
اهه اشرحيلي خطتك بقي لاني كشفتك
ربعت ايديها وقعدت علي العربيه
كنت بتفق مع مسعد انو يجهزلي اوراق تنازل عن البيت والشركه والفلوس وكنت هخليه يوقع وبعدين انا اكون صاحبه الشأن و
ايوه صح انت تعرف مسعد منين وعرفت ازاي
لتكون كنت مدبر المقابله الزباله وبتكدب عليا وقال ساعديني عشان اخلص من خطيبتي و
اي بلاعه ضربت في وشي
مسعد واخوكي كانوا شغالين عندي وبعدين هي اصلا مكنتش اول مره اشوفك كنت بشوفك لما كنتي بتجيبي لاخوكي الاكل في الشغل قبل مايسيبه
شوفتك اربع مرات والصراحه كانت صادفه اني اشوفك في الكافيه بس وانا داخل لاحظت انك بتكلمي حد علي الواتس وشوفت الاسم
رفعت حاجبها
عينك صقر وبعدين اش عرفك انو مسعد
امم عملت تحريات عليكي والامر مخدش وقت كتير عرفت عنك اللي عاوز اعرفه ووقعت مسعد في الكلام واعترفلي بكل حاجه
اتكلمت في سرها
اه يامسعد الكلب والمصحف لما اشوفك هاكلك بسناني
سرحتي في اي يانور
ولا حاجه روحني عند معاذ وبعدين انت اصلا ضربته ليه
الحيوان كان واعد واحده صحبتي بالجواز وخلي بيها وكان معشمها
بصتله بقرف
ده مش سبب
اسكتي اسكتي يعني اللي كنتي هتعمليه فيه كان هيبقي اكتر من كده
انا صح مش بحب معاذ بس كنت هخليه والله في البيت هو والعاملين وسليمان والباقي كنت هطردهم لانهم مستفزين
انت هتعمل اي فيا اوعي تقول انك هترجعني لسامي
لا هجهزلك جواز السفر وهسفرك
اي لا طبعا انت شخص مجهول انا حتي معرفكش لو سمحت رجعني تاني
نور احمدي ربك اني اخدتك من هناك ومنعتك من انك تعملي كده ديه فيها سجن سنين لعلمك
ياجدع قول والله
والله و هوديكي فرنسا عند اهلي
اوووه اوووه استوب اسكت خالص فرنسا اي ونيله اي انت عبيط كلامك مش منطقي انا هرجع بيتي
عند معاذ
بالظبط كده
لا
…………………………. عند معاذ
ودوه المستشفي وفاق
اتكلم بتعب
نور فين ياسليمان
جيه واحد وخدها انا معرفش
قام من علي السرير بغضب
انا هدور عليها
مسكه من دراعه
اهدي يامعاذ انت لسه تعبان
هات مفتاح العربيه
بس
هات بقولك
اداله ومشي باقصي سرعه وهو مش عارف يروح فين بس افتكر وش عمر في صوره كان حبيبته السابقه منزلها واتصل عليها وطبعا بعد كلام كتير ورفض منها ادته العنوان
……………………….
هي معايا دلوقتي
ابتسمت
كويس المكان فين
انا هوديها شقتي وممكن تيجي تشوفيها بس اقسم بالله لو فكرتي تآذيها لهكون دافنك مكانك
متقولش كده بس
عمر ماتركب
قفل الفون
وابتسم
تمام ياله
راحوا شقته
وهي كانت مقرره انها هتهرب وهترجع عند معاذ تاني
دخلت وهي مذهوله الشقه كبيره وباين انها مترتبه ونضيفه اوي مع انه قال انو ساب الشقه بقالها كتير
انت مش بقالك كتير سايب الشقه ديه
بصلها
ايوه
غريبه اصلها متنضفه واكن حد لسه مروقها
اه ماهو انا كنت بجيب حد ينضفها لانها كانت شقه اهلي لما كانوا عايشين هنا
لازم تقعد وتحكيلي قصتك لاني كده جيت علي العمي
هنزل بس الاول اجيب شويه طلبات لزوم الاكل
رفعت حاجبها
ومين قالك اني هاكلك انت هتمشي من هنا
ايوه فاهم هنزل
ماشي
كانت بتلف في الشقه وبتفكر هتمشي من هنا ازاي ولما ترجع هتقول لمعاذ اي
بعد ١٠دقايق
الباب خبط
كانت بتجري عشان تفتح
وبتقول اي سوبر مان يخواتي لحقت تيجي
بتفتح وبتتصدم
بترجع لورا بخوف و………….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور)