روايات

رواية نور العمر الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الجزء الحادي عشر

رواية نور العمر البارت الحادي عشر

رواية نور العمر الحلقة الحادية عشر

الناس كانت واقفه وبيبصولها تحاسب عشان يحاسبو هما كمان ونور واقفه متوتره من نظراتهم
عمر: حط الحاجه احسب دول كمان
نور: اخدت نفس كل ده
عمر: اي الي حصل انا متأخرتش
نور: بعد ما الراجل خلص فضل يقولي الحساب وانا مش عارفه اعمل اي والناس عماله تبصلي عشان يحاسبو هما كمان وانا الي موقفاهم بس مكنتش عارفه اعمل اي
عمر: فهم اهه معلش كنت بجيبلك ولله وخلاص انا جيت اهو وهحاسب بقلم حبيبه محمد
نور: الناس كانت بتبصلي اووي يعمر
عمر: معلش ولله بس كنت بجيبلك… العامل قال الحساب وعمر ادالو الكارد بتاعو وحاسبو واخدو الحاجه ومشيو
نور: هو انت مبتشتريش من فكهاني يعمر
عمر: لا
نور: لي
عمر: اكيد مش هنزل السوق افضل انقي في الفاكهه ينور انا باجي بشتري من الهايبر بتكون الفكاهه متنقيه وموزونه وجاهزه هي واي حاجه انا عاوزها
نور: طيب… بعد شويه وصلو وعمر شال الحاجه ودخلو
عمر: في واحده جايه بكره
نور: واحده مين
عمر: ست بتيجي تنضف يومين في الاسبوع وتمشي
نور: لا متجبش حد انا بعرف اعمل كل حاجه
عمر: هي بتيجي ينور وعارفه متتعبيش نفسك البيت كبير عليكي هي بتيجي هي وبنت كمان تبع الشركه الي بيشتغلو فيها بقلم حبيبه محمد الي هينسي اسمي ولله هدعي عليه انا تعبتتت😂♥
نور: يعني اي هما بيشتغلو فشركه تنضيف
عمر: اه دول شغالين في شركه لو حد مش قادر يعمل شغل بيتو بيجو علي حسب حجم البيت يعني لو البيت كبير اووي بيجي تلاته اربعه لو وسط بيجي اتنين لو عادي بتيجي واحده والشغل مش عيب فهمتي
نور: ايوا بس انا بعرف انضف يعمر
عمر: هو انتي غاويه تعب هي بتيحي تعمل كل حاجه م لازم تعملي حاجه انتي
نور: بس كده هبقي معاهم بكره لوحدي
عمر: متخافيش هما هيخلصو ويمشو
نور: خدني معاك
عمر: اخدك معايا فين
نور: الشغل بتاعك
عمر: مينفعش ينور
نور:خدني معاك هبقي جمبك واساعدك
عمر: قلت مينفعش ويلا ادخلي غيري
نور: نفخت يوووه واخدت هدوم ودخلت تغير وعمر حط الحاجه في المطبخ ودخل يغير هو كمان…
نور: انا مش عاوزه انام
عمر: هنسهر بس مش اوي عشان ورايا شغل واوعدك هعملك احلي سهره في يوم اتفقنا
نور: بفرحه اتفقنا وقعدو برا وشغلو فيلم ونور جابت مكسرات وقعدو يتفرجو وياكلو بستمتاع… بعد شويه
عمر: كفايا كده يلا
نور: طيب وقامو دخلو نامو
وهما نايمين نور قالت: متتأخرش بكره يعمر انا مش بعرف اقعد مع حد معرفهوش وهخاف هبقي لوحدي
عمر: حاضر وحط ايدو علي شعرها بحنيه يلا نامي ونامو
الصبح عمر قام وعمل روتينه وعمل الفطار وفطر واخد الفطار ليها وصحاها بقلم حبيبه محمد
نور: بنوم الله ريحتك تجنن انا بحب ريحتك اووي يعمر
عمر: طيب يلا افطري عشان اروح الشغل
نور: بنوم هاا حاضر حاضر…. عمر ساعدها في الاكل عشان ميتأخرش وشربها العصير الي جابو زي مقالتلو امبارح
نور: الله انت جبت عصير زي مقلتلك
عمر: اه يلا اشربيه بقي واداهولها وشربتو واخد الاطباق وغطاها وقالها نامي وهما هيفتحو في حد منهم بيجي ياخد المفتاح
نور: بنوم طيب متتأخرش يعمر
عمر: حاضر وباس دماغها ومشي ونور ابتسمت علي حنيتو وفنفس الوقت كانت حزينه علي الي فيه وهو بيبين عكس كده ونامت من التفكير
عمر راح الشغل وكلم فؤاد سألو علي الي نور كانت عوزاه لانو مش قادر يمنع فضوله انو يعرف وفؤاد فهمو انها بتستفسر مش اكتر وقالو ميزعلش منو لانو قالها علي رنا حبيبتو وهو كان مفكر انو حكالها كل حاجه ومكنش يقصد انو يبوظ الدنيا كده عمر اتعصب انو قالها وقفل معاه وكان مخنوق وكل الماضي رجع لمخيلته تاني وكان راسو هتنف”جر من التفكير ساب الشغل وكان متعصب جامد وراح البيت لقاها صحيت وبتغير والي هينضفو البيت جم عمر دخل اوضه الرياضه بتاعتو وقلع الجاكت والقميص وكان قلع الجزمه وفضل يلعب ويطلع كل غضبو وطاقتو السلبيه في الرياضه وكان كل ثواني بتمر بذكريات بتتعاد في خياله… نور خرجت وكانت متوتره وسلمت علي البنتين وقالو ان الاستاذ جه وسال عليها ونور فرحت ودورت عليه لقيتو قال،ع هدومو وبيتمرن بس باين عليه متعصب جامد دخلت وعمر مكنش مركز ولا حس بنور فضلت تبصلو وعينه كانت بتطلع شرار من كتر الغضب وكان بيتمرن وبيضرب بوكس بقوه كبيره.. كانت متوتره وشكلو ميطمنش بالخير خالص ف راحتلو وهي بتفرك فأيديها وخايفه وقالت بصوت مرتجف ععمر
عمر: كان فعالم تاني كل الي شايفه وبيمر قدام عينيه شكلها زمان وهي بتقولو…
🧸flash back🧸
رنا: بتوتر واضح عمر
عمر: بحب اي يقلبو
رنا: برتباك ككنت عاوزه اتكلم معاك في موضوع مهم
عمر:بقلق انتي كويسه في حاجه حد عملك حاجه
رنا: انا كويسه كنت عاوزه اتكلم بخصوص علاقتنا يعمر
عمر: بطمئنان انا مرتب كل حاجه واحنا كلها اسبوع ودبلتي تنور ايديكي وتبقي خطيبتي رسمي بقلم حبيبه محمد
رنا: بتوتر اكتر عمر احنا مش هينفع نكمل مع بعض
عمر: بضحكه بطلي هزارك ده بقي
رنا: عمر انا بتكلم بجد
عمر:بأبتسامه عارفك بتحبي المقالب بس مش هلبس المقلب
رنا: بضيق عمر متصعبهاش عليا اكتر من كده انا بتكلم بجد احنا مش هينفع نكمل سوا
عمر: بصدمه وعدم استيعاب رنا اانتي بتتكلمي بجد يعني اي
رنا: يعني مش هينفع يعمر
عمر: ممش هينفع مش هينفع اي هو انا بقولك اشتري حاجه عشان تقوليلي مينفعش
رنا: احنا مننفعش لبعض
عمر: بصدمه يعني اي طب وحبي وحبنا ده اي لعب وحط ايدو علي دماغو
رنا: انا محبتكش يعمر حاولت ومعرفتش انا بحب حد تاني بس انت لا بقلم حبيبه محمد
عمر: بصدمه انا لا انا لا اي انتي بتهزري اكيد رنا انا حبيتك ططب الحب والكلام ده كلو اي ده كلو تمثيل
رنا: انا اسفه بس حاولت احبك ومعرفتش
عمر: بسخريه ههه معرفتيش انا حاسس اني في حلم طب ازاي طب لي لي اهون سيباني سنه وسبع شهور وخلتيني احبك لي يرنا
رنا: كنت بحاول كلهم كانو بيقولو وافقي ده كويس وكانو بيقولولي فيك شِعر بعد ما كنت هنفصل خلوني اوافق تاني انت المناسب يعمر بس انا مش بحبك انا بحب مراد الحب مش بأيدينا يعمر لا سلطه لنا علي قلوبنا فهي تنبض لمن ارادت بقلم حبيبه محمد
عمر: بسخريه طب لي سبتيني اتعلق بيكي لي خلتيني احبك ومقدرش اعيش من غيرك وانتي اكتر واحده عارفه اني مش هستحمل انا حبيتك بجد يرنا انتي الاكسجين الي بتنفسو قوليلي انك بتهزري وده مقلب انا حقيقي مش هقدر اعيش من غيرك
رنا: انا اسفه يعمر بس مينفعش
عمر: ييعني اي مينفعش طيب فهميني لي خلتيني احبك بطريقه دي لي سبتيني لييهه
رنا: سكتت
عمر: بتفكير ايوا ايوا انتي قلتي ده معندوش شخصيه وبتاع ومينفعنيش صح بس انا بعمل ده عشان بحبك عشان انتي كياني من كتر حبي فيكي مبقتش عارف اعمل حاجه من غير ما اشاركك فيها واعملك الي انتي عوزاه لي دي تبقي جزاتي والنهايه لي انا حبيتك حب ولله لو اجتمع كل الحب الي فقلوب الناس ليكي مش هيجي نقطه في بحر عشقي ليكي ولا هيشوفوكي بعنيا لي تعملي فيا كده انتي عارفه الي مريت بيه لي كده بقلم حبيبه محمد
رنا: سوري يعمر بس انا حاولت ولله ومعرفتش
عمر: طاقتو كانت خلصت في الكلام يعني هتسبيني
رنا: هزت راسها ب اه ومشيت بسرعه وعمر فضل يكسر فكل حاجه حواليه مش مستوعب لغايه دلوقت انها محبتهوش بعد كل الي كان بيعملو وبيقدمهولها والحب والحنيه تسيبو طيب هو عاوزها هو محتاجلها بس هي كمان سابتو وقال اي معرفتش تحبو لا ولا سلطه لنا علي قلوبنا عمر كان عامل زي المجنون الي بيدور علي امو مش عارف يهدي نفسو ولا يتخيل حياتو فبعدها…. فاق من شروده وهي قدامه بصلها بغضب ومسكها من ايدها جامد وقال بفحيح وغضب اعمي
عمر:… 😡

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور العمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى