روايات

رواية نور العاصي الفصل الخامس 5 بقلم غنوة حبيب

رواية نور العاصي الفصل الخامس 5 بقلم غنوة حبيب

رواية نور العاصي الجزء الخامس

رواية نور العاصي البارت الخامس

رواية نور العاصي
رواية نور العاصي

رواية نور العاصي الحلقة الخامسة

عاصي صفعها الم: عشان انتي ملكي يا حيوانة
نور: تفو عليك انت واحد حيوان ليه كل ده؟؟؟
عاصي: مسكها من شعرها وقربها ليه وقال بصوت ضعيف ومخيف : عشااان انتي ملكي انا ليا الحق بيكي انا اللي ساعدتك عشان تبقي كويسة من سنتين لحد دلوقت انا اللي وقفت جمبي مش من حقك ان تكوني لغيري فاهمة
نور: ربنا ما يسامحك
عاصي ابتسم: شكرا
نور : سيب شعري يا حيوان بتوجعني
عاصي ساب شعرها:يلا قولي ان انت ملكي
نور بقرف : انا ملك نفسي وبس
عاصي ضحك باستهزاء: تؤ تؤ اجابة خاطئة ممكن نعيد السؤال
انتي ملك لمين؟؟؟
نور ربته الم : انا ملك اللي بحبو حابة اعرفك ان هو موجود وانا بحبه اوي وهتجوزه غصب عنك
عاصي بغضب باسها وزقها على السريرووو……
___________________

 

 

حمزة : الو
…ازيك
حمزة قام وقف بلهفة: اشرقت؟؟؟
اشرقت: اه ازيك
حمزة: وحشتيني ازيك انتي
اشرقت بكسوف: لو سمحت ما تتكلمش كده احنا ما فيش حاجة بيننا
حمزة بجدية: عندك حق انا اسف
اشرقت بكسوف: ما فيش مشكلة بس عاوزة اقولك ان احنا جايين الجمعة انشالله
حمزة: بجد؟؟
اشرقت: اه وبابا بيقولك اتكلم مع صاحبك عشان يجهز بيتنا القديم وكده
حمزة: حاضر
اشرقت: يلا انا عاوزة اقفل
اه وما تفتكرش ان اتكلمت معاك لوحدي لا بابا عارف وهو اللي اصر ان ان اقولك مش عارفة ليه
حمزة بفرحة: عشان وافق 😉
اشرقت: ما فهمتش
حمزة: اا..اه لا لا ما فيش اقصد مستنيكم انشالله
اشرقت اوك سلام
___________________
عند عاصي ونور
بعد عاصي عن نور لما شافها مش قادرة تتحرك
عاصي بخوف : نور
نور……..
عاصي لبس هدومه وغطا جسم نور العاري بالملاية
عاصي خرج لأوضة امه
هاصي بصوت ضعيف: ماما
هيام: في ايه
عاصي: نور مش عارف مالها

 

 

هيام: اييه
وطلعوا للاوضة
هيام دخلت تلاوضة واتفاجأت من منظر نور
هيام بصت لعاصي: ايه مالها
عاصي بحرج اخفض رأسه: مش عارف
هيام صفعته الم : الله لا يوفقك على اللي هببته ده يا حيوان ازاي تعمل كده دي مراتك بتغتص** ب مراتك
عاصي بندم؛ والله مش قصدي والله
هيام : غور من وجهي هلبسها هدومها وناخدها للمشفى
……..
خرج الدكتور من الاوضة
الدكتور: البنت تعرضت لحالة اغتص**اب عنيف واتوقع لازم نعمل محضر عشان وضعها سيئ جداا
عاصي : طب هتفوق امتا ؟
الدكتور: انشالله بكره
هيام : شكرا يا دكتور
هيام: اسمع ولا دلوقت نرجع للبيت نعرف ابوك باللي حصل ونجيب حاجات للمسكينة اللي ملحوشة جوا ونرجع
حمزة وهيا ما تقول حاجة ليهم عشان نور ما تتحرج قدامهم فاهم
عاصي: حاضر
____________
زياد: عاااااصي
دخل عاصي للاوضة
زياد بغصب: انت ازاي تعمل كده انت بني آدم ؟
مش على اساس تحافظ على البنت لحد ما تلاقي اللي تحبه ويحبها ؟
عاصي بغضب” تحب مين؟ دي مراتي وممنوع تكون لحد غيري
زياد ضرب ابنه الم : وحياة ربنا لهندمك يا عاصي عشان تعرف ان مش كل حاجة من حقك وملكك
عاصي خرج من الاوضة متعصب واخد هدوم لنور وطلع المشفى
…………
تاني يوم بليل صحيت نور
نور بصوت ضعيف: فين انا؟؟ هيام قربت منها: انتي هنا يا حبيبتي
نور استوعبت وقامت بفزع: اييه انا انا ازاي هنا ؟
هيام : اهدي يا حبيبتي عشان نتكلم
نور وتذكرت كل اللي حصل

 

 

نور بعياط: ماما ارجوكي انا مش عايزة افضل معاه ارجوكي انا عاوزة اطلق
هيام: اهدي يا حبيبتي
نور: مش ههدى الا لما اطلق منه ارجوكي ارجوكي يا ماما
هيام: حاضر يا حبيبتي اللي عاوزاه هنعمله
دخل عاصي الاوضة وتفاجئ ان نور صحيت
جري عليها بلهفة
عاصي: نور نور عاملة ايه؟؟ انا اسف ارجوكي سامحيني انا بحبك والله وعملت كده عشان تفضلي معايا
نور خافت واتعلقت بهيام
ماما ارجوكي قوليله يخرج من هنا مش عاوزه اشوفه
هيام: غور لبرا
عاصي : نور ارجوكي خلينا نتكلم مع بعض
هيام: سمعت انا قولت ايه ؟ بقولك غورررر
عاصي خرج بحزن على اللي عمله
…………
عدا وقت وخرجت نور من المشفى
هيام ساعدت نور تدخل الاوضة
نور بحزن بعد ما بصت للسرير : انا مش عايزة انام هنا
هيام بحزن: بس النهاردة والله من بكره هفرجيكي هعمل ليه ايه
نور بدموع : حاضر
هيام مسحت دموعها : ما تخافيش يا قلبي
وخرجت هيام لأوضتها
دخل عاصي الاوضة وبص لنور اللي بتغير ملاية السرير
نور خافت واتوترت بس حاولت ما تظهرش
عاصي : الملاية نضيفة ما فيهاش حاجة
نور: فيها ريحتك وانا قرفانة من ريحتك
عاصي بندم: نور ارجوكي
نور عيطت: ارجووك سيبني انام وحدي ارجووك ابعد بكره هطلع من اوضتك ومش هتشوفني هنا تاني
عاصي بحزن خرج من الاوضة ومش عارف يعمل ايه وخبط على حمزة
حمزة: ايه
عاصي : عايز انام هنا
حمزة : اه ادخل
دخل وقعد على السرير
حمزة: مش من حقي اتدخل بس متخانقين؟؟
عاصي بصله بحزن
حمزة: بصراحة انا عارف سمعت بابا مبارح بس مش حبيت اتكلم عشان ما احرجكش انت او نور
عاصي دموعه نزلت: والله بحبها

 

 

حمزة قرب وحضنه: خلااص بلاش عياط مش هيحصل حاجة نور قلبها طيب وانشالله هتعدي
عاصي: انشالله
……….عدا شهر كامل ونور ما بتخرجش من الاوضة وعاصي مش بيشوفها
على سفرة الغدا
عاصي: مش هتاكل
هيام : اخدتلها الاكل للاوضة
عاصي: اجبلها حاجة؟؟ محتاجة حاجة؟؟
زياد: مش عاوزة حاجة منك بس عايزة تفضل بعيد
عاصي بحزن قام عن الاكل وخرج للعيادة
هيام: مالك قسيت عليه ده مكملش اكله
زياد: عشان يتربى
عدا اليوم والكل دخل اوضته عشان ينام
نور كانت جعانة دخلت للمطبخ عشان تعمل ساندوتش
وعيطت اول ما دخلت المطبخ؛ منك لله يا عاصي
كانت بتعنل الساندوتش اول ما حطت اول لقمة بتمها شافت عاصي على الباب
عاصي كان حزين على حالة نور وعيونها المنتفخين من العياط
عاصي: اعملك حاجة؟؟
نور بخوف سابت الساندوتش وكانت خارجة من المطبخ
عاصي مسك ايدها وبص لعيونها: وحشتيني

 

 

نور زقته بس هو مسك ايدها وقرب اخد السادنوتش واعطاها
عاصي: ارجوكي كليها ما تسيبيهاش بسببي
نور اخدتها من ايده ودخلت الاوضة
………تاني يوم الصبح
هيام دخلت تصحي نور بس اتصدمت لما …….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور العاصي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى