رواية نور الزين الفصل العاشر 10 بقلم نورهان محمد
رواية نور الزين الجزء العاشر
رواية نور الزين البارت العاشر
رواية نور الزين الحلقة العاشرة
امال : زين زين بسرعه ياهنا كلمي حازم يجيب الدكتور
خرجت نور من اوضتها من غير ماتتكلم حاولت كتير مقدرتش جريت فتحت الباب وشاورت للحراس
الحراس شالوا زين ودخلوا الاوضه بتاعته ونور منهاره من العياط هي وامال وجت هنا قالت حازم جاي هو والدكتور حاولت امال تفوق زين ب برفم ونجحت بعد شويه انه بدء يفوق بس كان بيتألم
حازم ويحيي دخلوا وكان معاهم الدكتور طلعوا كلهم بره علشان الدكتور يكشف عليه
الدكتور: ايه اللي حصل ؟
زين ب صوت كله تعب : اتعصبت شويه حسيت بألم بعد كده ماحاستش ب حاجه
الدكتور : زين باشا اولا اتحركت وده غلط جدا والانفعال طبعا غلط بس الحمدلله شويه التهابات مكان الجرح من الحركه والضغط لازم يظبط
زين : تمام يادكتور
الدكتور : دي شويه ادويه هتساعدك وياريت بلاش انفعال
زين : حازم وصل الدكتور
خرج الدكتور وحازم ودخلت امال وهنا ونور اللي دموعها لسه ع وشها وصوابع زين معلمه ع خدها
امال : الف سلامه عليك ياحبيبي
زين : الله يسلمك ياماما
هنا : الف سلامه عليك يا أبيه
زين : الله يسلمك ياهنون
بصت نور ع زين وحاولت تتكلم بس الكلام مش طالع ولا قادره تتكلم زين بص عليها وزعل من نفسه من صوابعه اللي معلمه علي وشها
زين : انا عاوز انام لوسمحتوا
خرجو كلهم من الاوضه ودخل يحيي ل زين
زين : انا قولت عاوز انام
يحيي : اهدا يازين وقولي مالك
زين بص ل السقف وقالوا : حبيتها يا يحيي وكل ماتكلمني تقولي طلقني
يحيي : طيب هي بتحبك
زين : مش عارف شويه احس انها بتحبني وساعات تكون مش طايقاني
يحيي : بس دموعها دموع حد عاشق هيموت ع حبيبه
زين : لا دي دموع علشان ضربتها
يحيي : انت اتجننت يازين دي وصية اخوها
زين افتكر وزعل من نفسه اوي وقال ل يحيي : بتقولي طلقني وانا بحبها افهم بقا
عند امال وهنا في الصاله
امال : ماينفعش يانور اللي بتعمليه ده كل مايكلمك تقوليله طلقني وبعدين ياحبيبتي انتي ليه شايله هم مها هي اللي وصلت نفسها ل كده هو انتي اللي كنت قولتلها تسيب زين
نور ماقدرتش ترد بتعيط بس
هنا : ايه يانور هو انتي هتخاصمينا ولا ايه هي ماما مش بتكلمك
نور بتعيط اكتر وبدأت تشاور علشان يعرفوا انها مش عارفه تتكلم
نور شاورت ل هنا تجيب ورقه وقلم
نور كتبت انا صوتي مش راضي يطلع انا مش عارفه اتكلم
امال : بخضه هي وهنا نور مالك في ايه طيب حاولي كده طيب صوتي يمكن يطلع
امال : هنا روحي قولي ل زين ماسكتها نور وكتبت
لالا زين بلاش هو تعبان والدكتور قال بلاش يتعصب
امال : هنعمل ايه طيب تعالي نروح المستشفى
نور هزت رأسها بالموافقه وكتبت هنا جبيلي هدوم من الاوضه وحاولي تشغلي زين او قوليله نور نزلت مع ماما أمال
هنا : حاضر يانور خبطت هنا ع زين ودخلت وقالت ل زين
هنا : ابيه ماما نزلت تشتري حاجه وبتاخد نور تغير جو ممكن اخد هدومها
زين : خدي ياهنا اللي انتي عاوزاه
يحيي : اسيبك انا بقا تريح وامشي هجيلك بعدين
خرج يحيي واول ما امال لاقته
امال : يحيي إلحقني
يحيي : خير ياطنط ……. زين بقا كويس
امال : بدموع انامعرفش كان مستخبلنا ده كلوا فين …… نور يايحيي
يحيي : مالها مدام نور ؟
امال : مش قادره تتكلم وصوتها مش طالع
يحيي ب : زعر من ايه ؟
امال : ما أعرفش
طيب ياله ياطنط بسرعه ع المستشفي اناهأنزل ل حد ماتجهزوا
طيب ياحبيبي هنجهز وننزل وراك
دخلت نور ولبست هدومها
وامال كمان خلصت واخدتها ونزلت وراحو ع المستشفي
في المستشفي عند مها
رعد ب : دموع هموته لو حصل حاجه ل مها
احمد : اهدأ يارعد هو حد كان قال ل اختك تخسر دينها وحياتها
مني ب : دموع ياريتني ماضربتها ولا زعقتلها
علي : خلاص ياماما هنعترض ع قضاء الله
خرج الدكتور من عند مها
الدكتور : انا اسف ياجماعه بس الحاله جت متأخر وكانت صعبه جدا ودخلت في غيبوبه ادعولها
مني قعدت ع الكرسي وفضلت تعيط
احمد ب : دموع انا بنتي قويه وهتعدي
رعد : والله ل أقتله
علي : مش وقته يارعد ادعي ل اختك هي أهم
عند نور وصلوا المستشفي ودخلوا عند الدكتور
الدكتور : كشف عليها وقال هي اتعرضت ل ضغط عصبي
امال ب : حزن ايوه
الدكتور : للاسف اللي عندها بسبب الضغط العصبي هديها شويه ادويه وتعمل جلسات وان شاءالله بتكون في تحسن بس ياريت بلاش اي انفعال او عصبيه
امال : شكرا يادكتور
يحيي : خير ياطنط
امال : خير يابني ضغط عصبي افقدها النطق
ده كلوا ودموع نور ع خدها
امال : خلاص يا حبيبتي هتبقي كويسه حضنتها امال وقالتها ماتخافيش يانور انا معاكي
رجعوا البيت ونور طلبت من امال انها تقعد في اوضه لوحدها علشان زين مايعرفش وعلشان تتحسن
امال : ادخلي يانور الاوضه بتاعت الضيوف وخاليكي فيها براحتك وانا هأحاول اتكلم مع زين
نور : كتبت لو سمحتي ياماما مش تعرفيه وقوليله ان انا نمت عن اذنكم
دخلت نور الاوضه وكانت هنا جبتلها من عندها كام بجامه علشان زين ميعرفش انها هتنام في اوضه الضيوف قعدت نور ع الكنبه بعد مافردتها سرير واتكورت ع نفسها وفضلت تعيط وتفتكر حسن ومامتها وبابها
زين :ماما ماما
أمال : نعم يازين
زين : فين نور
امال : نور دخلت تريح جوه شويه
زين : تريح فين دي اوضتها
امال : زين لو سمحت كفايه اللي حصل انت تعبان وهي كمان سبها براحتها
زين : تعبانه مالها
امال : هي اللي شافته شويه
زين ب: نرفزه خلاص ياماما
انا : عايش يانور عايش وجانبك انتي ليه مابتروديش عليا
نور : كتبت انا فقدت النطق ياحسن انت هنا من امتي
حسن : ازاي يانور مالك انا عايش من يوم العمليه يانور
انت : عملت العمليه ياحسن
اة : طبعا وبقيت زي الفل ياله بقا عاوزك تخطبي ليا عاوز اتجوز
نور ب : فرحه ياحبيبي ياحسن ربنا يخليك ليا ويفرحك ب احسن عروسه
حسن : يارب يانور
تاني يوم في الشركه
دخلت لما الشركه وكان حازم داخل ركب هو الاسانسير الخاص ب المديرين وهي الخاص بالعاملين دخل مكتبه وبعده السكرتيره اللي تبع زين
سكرتيرة زين : حضرتك السكرتيره الجديده وصلت
حازم : تمام علميها كل حاجه وأهم حاجه المواعيد
السكرتيره : تمام يافندم والمقابلة مع حضرتك
حازم : لما تخلصي معاها دخلهالي ولا اقولك دخليها الاول
السكرتيره : تمام
طلعت السكرتيره وطلبت من لما تدخل ظبطت هدومها وخبطت ع الباب
حازم : اتفضل
لما : السلام عليكم
حازم وهو باصص في الورق : عليكم السلام اتفضلي عرفي نفسك
لما : انا ……….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور الزين)