روايات

رواية نور الرعد الفصل الثامن 8 بقلم مروة مرزوق

رواية نور الرعد الفصل الثامن 8 بقلم مروة مرزوق

رواية نور الرعد الجزء الثامن

رواية نور الرعد البارت الثامن

نور الرعد
نور الرعد

رواية نور الرعد الحلقة الثامنة

_جتلك يا نوري، انا جيت
_لا جاسر الشرقاوي جه لا دا انا بحلم
جاسر بابتسامه جذابة :لا مبتحلمش يا اياد
اياد :الحمد لله على السلامة يا صاحبي
جاسر :الله يسلمك
كريم :ايه الجو ده احنا هنقضيها سلامات من بعيد كدا لا انا الجو ده مش داخل معايا ابدا بالحضن يا فواز
جاسر :ههههه بالحضن يا رمضان، وتعانق الأصدقاء
اياد :يلا يا جاسر علشان اوصلك وبالليل نتقابل وانا عايزك في موضوع كدا
جاسر :موضوع ايه ده
اياد :بعدين يا جاسر بعدين المهم دلوقتي انك لازم ترتاح شوية يلا علشان اوصلك
جاسر :يلا زمان نور دلوقتي في الشغل خليني اعملها مفاجأة وافجائها اني جيت
كريم :طب يلا يا عم انت هو اصل انا هموت واكل يلا
جاسر :هههههه مدغيرتش يا كريم لسه همك كله على بطنك
كريم :واتغير ليه هو انا كدا وحش
ستووووووووووووب
اياد مهاب الحديدي،عمره ٢٦سنة وطوله ١٨٠، صديق جاسر، عيون خضراء وشعربني، جسم رياضي وعضلات، رائد في المخابرات وشخصيتك بتتميز بأنها عصيبة جدا
كريم مهاب الحديدي، اخو إياد وصديق جاسر،عمره ٢٥سنة وطوله ١٨٠سم، شعر اسمر عيون سودا وعضلات وجسم ريادضي وشكل جذاب جدا “يعني من الاخر كدا سكرة الرواية وحبيب قلبي انا تمام، هو محجوز ليا يا جماعة 😂😂 نرجع للروايه”
وصل جاسر لبيته وصعد الي منزله بعد أن ودع أصدقائه ودخل منزله
جاسر :يا أهل البيت انا جيت نور نور

 

 

 

عبدلله :جاسر انت جيت
جاسر بمرح :بصراحة لا دي رسالة مسجله ودي صورة ثلاثية الأبعاد هههههه طبعا جيت ايه رايك في المفاجأة دي
عبدلله :احلى مفاجأة والله، طب خش ارتاح شويه
جاسر :ههههه لا انا هغير هدومي وانزل اروح لنور
عبدلله :تروح لنور
جاسر باستغراب :ايوه انت عارف اني لما باجي على طول بعمل كدا
عبدلله بحزن :نور مبقتش عايشة هنا يا جاسر انا جوزتها
جاسر بصدمة :ايه، ثم اكمل بعصيبة جوزتها ليه وطبعا اكيد مرفضتش طلب ليك ليه حر”ام عليك ديما كدا ظل”مها في كل حاجة في حنان الاب حتى في انها تختار شريك حياتها انت أدخلت فيه برده ليه رد عليا ليه
_عيب انك تكلم ابوك كدا يا جاسر
جاسر بعصيبة :وانتي مين علشان تتدخلي بين اب وابنه، لو سمحتي متد”خليش في اللي ملكيش فيه
عبدلله بغضب :جاسر احترم نفسك انت عارف دي بتكون مين
جاسر بعصيبة :هتكون مين يعني، اكيد حضرتك قررت تتجوز فقلت يلا على باركة الله وطبعا نور مش هنا وجاسر على طول برا يبقى مفيش مانع صح
عبدلله بغضب :جاااااسر وتلقى جاسر صفعة من ابيه
عبدلله بغضب :اللي بتتكلم عليها دي بتكون امك يا حضرت الرائد الست دي بتكون امك فريال بتكون امك عرفت ولا لسه
جاسر بغضب :ام مين انا امي اسمها مريم طلعت فريال دي منين كمان
فريال بدموع :جاسر ارجوك اسمعني
جاسر بغضب أعمى :انتي متد”خليش طلعتنا منين انتي كمان
عبدلله وهو يحاول ان ياتمالك اعصابه
عبدلله :جاسر ممكن تسمعني
جاسر بعصيبة :اسمع ايه هو في حاجة تتسمع
عبدلله :ايوه انت كبرت ولازم تعرف الحقيقة
جاسر وهو يحاول ان يسيطر على غضبة
جاسر :حقيقة ايه
عبدلله :….
عند رعد ونور
رعد :ممكن افهم انتي جيباني هنا ليه
نور :اهدي بس يا عم انت، انت خلقك ضيق كدا ليه
رعد :جيباني محل لعب أطفال عايزاني اعمل ايه اقعد أسقف
نور بضحك :تصدك فكره حلو يلا وبالمرة انا اطبل
موظف المحل :الظاهر انكم بتحبوا بعض كتير الخناقات اللي زي دي بتقوي الحب بنكم، ويا باشا طالما المدام جايه محل لعب أطفال يبقى حضرتك لازم تكتشف ان المدام حا’مل وبتجيب لعب لعيالها صح
نور بضحك :ههههههههه لا مش صح، حا’مل منين يا خويا
الموظف باحراج :اسف اصل انا فكرت
نور :هههه لامتفكر”ش تاني والنبي
الموظف بضحك :حاضر طلباتك ايه يا مدام
نور :بص انا عايزه********************
الموظف بانبهار :كل ده وانتي مش مخلفه امال لو خلفتي هتعملي ايه
نور بضحك :هشتري المحل اخلص هات اللي طلبتوا
الموظف بضحك :حاضر وذهب

 

 

 

والتفت نور الي رعد وجدت يكاد يق” تل ذلك الشخص بنظراته
نور باستغراب :رعد مالك في ايه
رعد بغضب لا يعرف سببه “بس احنا عارفين صح يا شباب”
رعد :انتي الزاي تكلمي شخص غريب بالطريقة دي
نور :طريقة ايه
رعد :واقفه بتضحكي وتهزري معاه، ايه واقف معاكي كيس جوا”فه انا يعني
نور :هههههه طب خلاص انا اسفه مش هكلمه تاني، وبمناسبة الجوافة يلا نشتري جوافة انا بحبها اوي
رعد :طب ليه جتي هنا
نور :يا بني آدم مش انت عايز تصالح زينب
رعد :ايوه
نور :طب هتصلحها الزاي
رعد :عادي هقلها انا اسف حقق عليا انا غلطت في حققك سامحيني
نور بصدمة :ايه
رعد :في ايه
نور بغضب :ا”لطم ا”لطم انا صح
رعد بضحك: ههههه ليه
نور :بقى اب رايح يصالح بنته هيقلها كدا يابني والله انت لو مش هتصلحها مش هتقول كدا
رعد :امل يعني اعمل ايه
نور بنفاذ صبر :رعد والنبي فتح مخك ده معايا هي مرارة واحدة لو راحت مش هتيجي
رعد بضحك :ليه
نور :المفروض يا حضرت الباشا انك لما تجي تصالح اي طفل صغير تاخدله العاب توديه ملاهي تفسحه تخرجه مش تقوله انا اسف والكلام ده، والله انا لو مكان زينب وانت جيت قلت كدا كنت كسر”ت البيت كله عليك والله قال جاي تعذر من غير هدايا
رعد:انتوا البنات حالكوا غريب والله علشان احنا نصالحكم لازم نجبلكم مرة شكولاته ما عني مش عارف بتحبوها على ايه وطبعا الدباديب ايه المميز فيها بتحبوها على ايه عايز افهم وكمان لازم لما نجي نصالحكم لازم تطلعوا خروجه طب ايه جب ده لده وكمان ايه لما تزعلي لازم تحكي لصحبتك او زملتك على اللي زعلك ايه مثلا هتجي تقولنا روح صالحها لا دي بتقلك انا هقلك على تخطة تنت”قمي منه طب دي صاحبة الزاي المفروض هي تقلك لا اهدي كدا واقعدي واسمعيه وشوفيه الأول إنما دا مبيحصلش ابدا وفي الاخر بتقولوا ان احنا اللي قا”سيين اننا غلطا”نين صح ولا لا، بجد انتوا كائنات غريبة والله “احمم رعد باشا مبروك عليك الإعدام نص الجروب قرأ كلامك وتم الحكم عليك بغسيل المواعين 😂😂😂”
نور بنظرات خبث :لا والله طب يا رعد انت اللي جبته لنفسك، يا بنات
ليلتفت جميع من في المتجر لنور
نور :الباشا ده بيقول علينا احنا كائنات غيربه وأخذت تقول لهم نور كل شي
البنت ١:دا انت نهارك اسو”د
البنت ٢:اتشاهد على رو”حك
البنت ٣:احنا هنوريك الكائنات الغريبة دي هتعمل ايه
الشاب ١:الراجل مغلتطش انتوا كدا فعلا
البنت ٢:طب يلا يا خويا هتشرف المشر”حة النهارده معاه
الشاب ١:لا انا قصدي انكم ملايكة نازه من السما هو انا اقدر على زعلك مني يا حبيبتي
الشاب ٢:جبان والله انا مع الراجل ده انتوا فعلا كدا دا انتوا بتعذ”بوا الواحد والله، الواحد لما بيتجوزك بيتجوز تكفير زنو”ب مش اكتر من كدا
الشاب ٣:معاك حق الواحد قبل الجواز بيكون حاجة وبعده حاج تانيه، قبل الجواز شاب موز والبنات بتجري وراه، وبعد الجواز بيلاقي مراته بتجري وراه بالسك”ينه، دا لو واحدة خبطة فيه بالغلط تقعد تقول انت تعرفها انت بتخو”ني انت شخص مخاد”ع وتبدأ مسلسل من بتوعها واللهي يا صاحبي احنا أبطال علشان بنستحملهم والله
رعد بضحك :ايوه والله
نور بغضب :بقى كدا، بنات هجوم

 

 

 

الشاب ٣بضحك :انا نقول نتعرف ايه رايك
رعد بضحك :وانا كمان
الشاب ٣ :تمام بس الاول نجري
رعد بضحك :يلا
الشاب ٢ :اشطا الجدع اللي يجري اسرع
الشاب ٣ :يلا على بركة الله، وجرى الشباب ونور الفتيات بيجروا وراهم، نسيب المجانين دول ونروح عند جاسر
جاسر بصدمة :ايه
عبدلله :ايوه يا جاسر زي ماسمعت كدا فريال بتكوا امك الحقيقية وانت عندك اخت تالته واسمها ملك
جاسر :طب ماما مريم
عبدلله :بعد ما جيت بيك انت ونور هنا كان لازم الاقي حد يهتم بيكوا وخصوصا انكم لسه صغيرين فمريم كانت بتهتم بيكوا وعلشان الناس متكلمش عليها اتجوزتها
جاسر ونظر الي فريال نظرات ندم
جاسر بندم :اسف على اللي قلته مش شويه سامحيني يا امي
فريال بفرحة :قلت ايه قلها تاني والنبي
جاسر :ماما، وحضنته فريال وأخذت تبكي
جاسر بحب :دموعك دي مش عايزها تنزل تاني طول مانا عايش تمام
فريال :ربنا اداني عوض كبير قوي الحمد لله
جاسر :امل ملك فين وشكلها عامل الزاي
فريال بحزن :ملك الله يرحمها يا بني
جاسر بصدمة :ايه
فريال بحزن ودموع :ماتت من خمس سنين لما كانت بتولد بنتها زينب
جاسر بحزن :الله يرحمها اكيد هي في مكان أفضل دلوقتي عند ربنا
فريال بحزن :عندك حق
جاسر :نور هتفرح اوي بيت جوزها فين، بابا ممكن تشرحلي ليه جوزت نور بالسرعة دي
عبدلله بحزن :جاسر انا مريض كانسر وممكن في اي وقت اموت الدنيا يا بني مليانه ناس ذئاب وانت كل يوم في مهمة شكل علشان كدا جوزتها يابني
جاسر بصدمة :ايه، طب ليه مقلتلناش ليه
عبدلله :مكنتش عايز اقلكم عليا
جاسر بغضب ودموع :انت ابونا مش واحد غريب، انت شفت نور لما ماما مريم ماتت كانت عاملة الزاي فكرك لما انت كمان تروح ايه اللي هيحصل ليه مقلتلناش كان بدأنا العلاج ليه عايز تعذ”ب فينا ليه
عبدلله بدموع :سامحني يا بني انا اسف، وحض جاسر
جاسر بدموع :مش هيحصلك حاجة هتكون كويس ان شاء الله، ثم انت نسيت بنتك بتكون مين دي الدكتور نور عبدالله الشرقاوي يعني المرض اللعين ده امل ما يشوفها هيهرب لوحده صح
عبدلله بضحك :صح
جاسر :طب انا عايز اروح لنور
فريال :جاسر نور متجوزه زوج ملك الله يرحمها
جاسر بصدمة :ايه
فريال :هقلك، وقصت عليه فريال سبب زواج رعد من نور وكل شي فعلته نور من وقت ما أتت حتى الآن
جاسر بصدمة :ايه نور عملت كل ده
فريال بضحك :ايوه

 

 

 

جاسر :ههههههههه هي دي نور
فريال :ايوه انا مش مصدقة امتى اشوفها واقولها اني انا بكون امها
عبدلله :عندك حق يا فريال نور لازم تعرف
جاسر :طب ايه رايكم نعملها مفاجأة في عيد ميلادها ما عن هو كمان عيد ميلادي بس يلا مش مشكله
فريال :تمام
عبدلله :تمام
وصلت نور ورعد للقصر
نور داخله من القصر بتضحك
رعد بغيظ :اضحكي مانتوا على طول كدا
نور بضحك :ااااه خلاص بطني بتوجعني مش قادرة
رعد :بطلي ضحك وهي هتخف
نور بضحك :مش عارفة كل ماجي انسى المنظر افتكره اقعد اضحك
وأتت ألفت
ألفت باستغراب :مالك يا نور في ايه
رعد :مفيش يا ماما
ألفت وقد شعرت بالسعادة لان رعدرجع يقولها ماما تاني
نور بضحك :لا هقلك ماهو انا مش هضحك لوحدي وأخذت نور تقص على ألفت ما حدث
ألفت بضحك :هههههههههه خلاص بجد دا كله حصل
نور :ايوه بس منظرهم وهما بيجروا كان بضحك جدا
ألفت :ههههه خلاص مش قادرة
نور :ولا انا
رعد بغيظ :طب حسابك معايا بعدين يا نور
جاي فؤاد في تلك اللحظة
فؤاد باستغراب :رعد هما مالهم
رعد :مفيش
نور والفت في صوت واحد :لا فيه
فؤاد بفضول :طب والنبي قولولي
ألفت بضحك :انا هقلك وقصت عليه ألفت كل ما قالته نور
فؤاد بضحك :هههههههه بقى رعد الأسيوطي يحصل معاه كدت هبتك راحة يا رعد بجد
رعد بغيظ :زينب أسر تعالوا هنا
وجاء أسر وزينب
زينب بخوف :نعم يا بابا
رعد بحب :تعالي، وذهبت زينب اليه
رعد :اتفضلي دي ليكي
زينب بفرحة :الله حلوه اوي يا بابا
رعد :وانت يا أسر تعاله

 

 

 

اسر :نعم
رعد :اتفضل يا باشا
اسر :ايه ده
رعد بضحك :هدية بتمنى انها تكون قد المقام
اسر بغرور :ماشي
رعد بضحك :لو والله
_رعد باشا في ست بره بتقول انها عايزه حضرتك في موضوع يخص ملك هانم
رعد باستغراب :ايه، طب تمام دخلها
لتدخل عليهم سيدة في عمر ٥٣ سنة
رعد :افندم
جميلة :انا جميلة الأنصاري الدكتور اللي ولدت كلك هانم
رعد :اممم
جميلة بتوتر :رعد باشا ملك هانم كانت حامل في توأم
رعد بصدمة :ايه
جميلة بخوف :وقت ولادة ملك هانم في مجرمين هجموا علينا وهددونا لو مقلتلناش الأطفال ساعتها أولادنا هيموتوا و
رعد بغضب :و ايه ردي
جميلة بخوف: ووقتها ابن حضرتك اتولد الأول بس احنا مقدرنا نقتله لانه روح فكان في دكتور اتكفله بتربيته ولما جينا نعمل كدا مع بنت حضرتك ملحقماش
رعد بغضب : واسمها ايه الدكتور دي
جميلة :إسمها مريم مهاب الأنصاري
نور بصدمة :ايه مريم
رعد :انتي تعرفيها
نور :ايوه
رعد :وهي فين دلوقتي
نور بحزن :الله يرحمها بس انا عارفة ابنك فين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية نور الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى