رواية نور الاعمى الفصل الرابع 4 بقلم تارا
رواية نور الاعمى الجزء الرابع
رواية نور الاعمى البارت الرابع
رواية نور الاعمى الحلقة الرابعة
صفاء بغضب وصوت عالي: وانا مش موافقه علي الجوازه دي
حسناء : نعم؟!
محمد بغضب : ازاي يعني اومال وافقتوا ليه من الاول
حاتم بعصبية : اي اللي بتقوليه دا يا وليه
صفاء: ايوا مش موافقه علي الجوازه دي ومش عايزه نقاش واتفضلوا برا
حسناء بعصبية: ونحن ميشرفناش نناسب اشكالكم يلا محمد
حاتم : استنوا يا جماعه حقكم عليا
محمد: ينفع التهزيق دا يا استاذ لحد هنا وكفاية
مشي محمد وحسناء واحمد وهم علي اخرهم من صفاء
حاتم بعصبيه: اي اللي هببتيه دا هااااا
صفاء مردتش عليه وبصت علي نور الخايفه وراحت مسكتها من شعرها
صفاء بغضب: بقا انتي يا بنت الكل*ب تعملي كده وبقيت تضرب فيها
حاتم بعصبية: سيبي البت يا صفاااء اي اللي بتعمليه دا
صفاء نازله ضرب بغل في نور ومش بترد عليه
صفاء بغل وغضب: بقا انتي يا بنت الكل*ب تعملي زيها لا وكمان نفس الموقف يا بنت الكل*ب اي ناقصني هااا روديييي عليااا ليه يختارها هي هااااا نور جسمها ضعيف مقدرتش تقاوم ف وقعت علي الارض وبرضو صفاء مكمله عليها
مايا وحاتم باصين لها بصدمه ومصدومين من كميه الغل بتاعها وفاقوا لما نور اغمي عليها جري حاتم شال صفاء من عليها وضربها بالقلم
حاتم بعصبية : انتي ازااااي تعملي كده هاااا رودي عليااااا
مايا بصدمه وخوف: بابا مش وقته تعالي شوف نور مش بتتحرك احلقهاااا بسرعه
حاتم جري عليها وشالها وحطها علي السرير وصفاء كانت لسه علي حالتها مصدومه ومغلوله
مايا بصدمه: اي اللي عملتيه دا
صفاء:…..
مايا: ردي عليا ازاي تعملي كده
حاتم بصوت عالي من اوضه نور: ماياااا الحقيني
مايا جريت علي اوضه ووقفت مصدومه
عند زين
يزن: وبس يا سيدي
زين: يااااه كله دا حصل معاك ومحدش يعرف ولسه هيكمل سكت فجأه وحط ايده علي قلبه
يزن: مالك
زين مش عارف حاسس قلبي وجعني فجأه
يزن: ليه يا قلبي الف سلامه
زين بقرف: قلبي اي ياض ما تتعدل
يزن بضحك: هههه بهزر معاك يسطا
زين بقرف: لا متهزرش معاي
يزن كان هيرد لكن سمعوا صوت عالي جاي من تحت
زين باستغراب : اي الصوت دا
يزن: مش عارف استني هروح اشوف اي في
يزن نزل تحت لقي محمد وحسناء بيزعقوا
حسناء بعصبية: اي قله الذوق دي هي ازاي تتجرأ تعمل كده
محمد: اقسم بالله ما هسكت ونور برضو هتتجوز زين حتي لو عملوا اي
احمد: انا مش فاهم هي غيرت رأيها ليه اكيد في حاجه الست دي مش ساهله انا مش عارفه ازاي نور بنتها
يزن: اي يا جماعه اي حصل
حسناء بعصبية: اللي ما تتسمي مش موافقه علي الجوازه دي وطردنا
يزن بهدوء: طردتكم
محمد: ايوا ست قليله ذوق
يزن: اممممم وانتوا ليه مصممين علي البنت دي
حسناء: دي نور يا يزن اصلا مش بنتهم
يزن: نعم
عند سيا بعد مشيت من الكليه روحت البيت واستنت باباها لما جه
مصطفي: السلام عليكم ازيك يا حبيبتي
سيا : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمد لله يا حبيبي انت عامل ايه
مصطفي: الحمد لله
سيا بتوتر: بابا مش عارفه من شويه حسيت بشعور وحش وقلبي اتقبض مره وحده وحسيت بخنقه
مصطفي: تاني لا انا مش هسكت علي الموضوع لازم نروح لدكتور تاني
سيا: ما نحن يا بابا روحنا وقالوا مافيش حاجه وكل حاجه تمام
مصطفي: لا انا اعرف دكتور كويس في القاهره هننزل وهحجز لك هناك مش هسكت تاني
سيا: بس يا بابا
مصطفي: مافيش بس هكلمه واشوف وقت مناسب
سيا : حاضر يا بابا استأذن انا هيريح شويه
سيا طلعت اوضتها ونامت علي السرير وغمضت عينيها شافت صوره سليم وهو بيشرح
سيا قامت بسرعه: اي دا بفكر فيه ليه دا هو انا ناقصه
في نفس الوقت سليم كان بيفكر فيها
سليم: مش عارف عينيها فيها اي شدتني ليها من اول نظره اي البقوله دا فوق يا سليم دي طالبه عندك
عند نور
مايا دخلت اوضه نور ووقفت بصدمه لما لقيت نور فاقده الوعي وبتنزل دم من بقها ومناخيرها
حاتم: مايا مش وقت صدمات رني علي الإسعاف بسرعه البت بتموت
مايا لسه مصدومه من شكل نور اللي يدل انها خلاص مش هتعيش تاني
حاتم بصوت عالي: ماياااا رني بسرعه
مايا فاقت ورنت علي الإسعاف
وحاتم بيحاول ينضف الدم النازلمن بقها و مناخيرها بس النزيف مش بياقف
حاتم: ها يا مايا رنيتي
مايا بخوف: ايوا عشر دقايق ويكونوا هنا
حاتم: تمام انا هطلع وانتي غيري لنور هدومها دي لأنها اتقطعت من كتر الضرب
مايا: حاضر
حاتم خرج من الاوضه لقي صفاء قاعده ولا علي بالها
حاتم مسكها من ايدها ووقفها
حاتم: انتي اي هاا انتي ملة اهلك اي ازاي تعملي كده في البنت انتي مش بتحسي دي بنتك واي الكلام اللي كنتي بتقوليه ده يا مدام
صفاء بغضب: سيب ايدي انت ازاي تمسكني كده وبعدت ايده عنها
حاتم بصدمه: انتي ازاي كده يا بجاحتك يا شيخه انا مش قادر استوعب انتي ازاي تعملي كده
صفاء: علي اساس اول مره اضربها وكمان وانت كنت بتضربها ولا نسيت
حاتم: انا كنت بضربها لما تعمل حاجه غلط
صفاء بضحك: والزي نور بتعمل حاجه غلط هههه دا انت طيب اوي
حاتم بصدمه اكبر: نعم مش فاهمه واللي كنتي بتقوليه ليا والحاجات اللي كانت بتعملها
صفاء: ههههه كنت بكدب عليك وانت عبيط كنت بتصدق ههههه
حاتم ضر*بها بالقلم
ولسه هيتكلم الباب خبط
حاتم: لينا كلام تاني واعرفك ازاي تعملي كده تاني
حاتم فتح للاسعاف تعالوا من هنا
اخدوا نور وحاتم راح معاهم
حاتم: مايا ابقي تعالي ورانا انا رايح معاهم
مايا: حاضر
عند أهل زين
حسناء: اصلا هي مش بنتها
يزن: نعم ازاي مش بنتها اومال عايشه معاهم ازاي
حسناء وهي بتبص علي محمد بتوتر
محمد ادخل بسرعه: اسلك هم اتبنوها
يزن: اممممم تمام وانتو بقا مصرين تجوزوها لزين ليه اي المميز فيها
حسناء: البنت كويسه وحلوه وطيبه وانا حبيتها المهم فكك مصطفي وسيا عاملين اي
يزن: الحمد لله تمام يسلموا عليكم
حسناء: ما تقولهم يجوا يا يزن سيا وحشتني
يزن: ما انت عارفه عشان كليه سيا وشغل بابا
حسناء: حتي يومين محمد ما تحاول تنقل كلياتها هنا
محمد: هي بس توافق وانا انقلها بس هي مش عايزه تسيب مصطفي وحده هناك
حسناء جات في بالها فكره وبصت لمحمد بابتسامه
حسناء وجهت كلامها ليزن: يزن حاول مع مصطفي انه ياخد اجازه ويوكل شخص موثوق يدير الشركه في غيابه
يزن: حاضر هكلمه بعد اذنكم رايح لزين
احمد: استني خدني معاك
وطلعوا لزين
محمد: عندك خطه صح
حسناء بفرحه: ايوا بس الاول لازم نور وزين يتجوزوا
محمد: اي هي الخطه
حسناء: هقولك
عند نور نقلوها المستشفي ودخلت العنايه وحاتم مستني برا وجات له مايا
مايا بخوف علي نور مهمها كانت ف هي اختها: اي يا بابا نور عامله اي
حاتم بحزن: مش عارف محدش قالي حاجه انا خايف عليها اوي
مايا ببكاء: متخفش هي هتكون كويسه نور طبيه متستهلش اللي حصل لها وهتقوم بالسلامه
( الشخص بيحس بقيمه الحواليه لما يحس انه هيخسرهم)
احمد: ان شاء الله تقوم بالسلامه
فضل احمد ومايا يدعو لها بالشفاء ومستنين اي حد يطمنهم
عند صفاء
صفاء بغل: انت تضربني مرتين وعشان مين عشان دي البنت اللي امها بوظت ليا حياتي طب وحياتك عندي لاقت*لها بايدها وهند*مك علي الي عملته يا حاتم الك*لب
وطلعت الفون ورنت علي شخص
صفاء بغل: عايزك تراقبهم لو طلعت عايشه خل*ص عليها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور الاعمى)