روايات

رواية نور الاعمى الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم تارا

رواية نور الاعمى الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم تارا

رواية نور الاعمى الجزء الثاني والعشرون

رواية نور الاعمى البارت الثاني والعشرون

رواية نور الاعمى الحلقة الثانية والعشرون

الجزء الثاني البارت الثاني
وصلوا المستشفي وراحوا عند اوضه نور
مصطفي بحزن: طمني يا دكتور في تحسن
الدكتور بحزن: لا حضرتك ادعو لها
مشي الدكتور والكل ظهر عليه اليأس من تاني
عند يسري في اوضه سيف
يسري بصدمه بعد ما قرأت البرشان : اي ده
سيف باستغراب: في اي يا طنط
يسري بعصبيه: من امتي بتاخد العلاج دا يا سيف
سيف باستغراب: في اي يا طنط ماله البرشام دا
يسري بعصبيه اكبر: رد عليا من امتي بتاخد البرشام دا دا جديد مكنش مع باقي العلاج المره الفاتت
سيف بتذكر: ااااه افتكرت يارا لما خلص العلاج راحت تجيبه وجابت دا بديل لتاني عشان ملقتهوش ليه في حاجه
يسري بغضب بتحاول متبينهوش: لا مافيش
سيف: طيب تمام هاتي اخد البرشام
يسري: لا استني شويه وجايه ومشيت من قدامه بسرعه
بعد ما مشيت سيف أبتسم بخبث: ولسه
يسري راحت ليارا بغضب
يسري فتحت الباب فجأه وكملت بعصبيه: اي دا
يارا بتوتر: اي دا مش دا برشام سيف
يسري جابت يارا من شعرها: لا دا مش برشام سي زف*ت انتي ازاي تعملي كده هاااا ازاي جاتلك جرءه تعملي يا خساره تربيتي فيكي
يارا ببكاء: يا ماما سيبي شعري انا اسفه خلاص بالله عليكي شعري هيطلع في ايدك
يسري ذقتها وسابت شعرها: انا مش مصدقه ان بنتي انا تعمل كده ليه حرام عليكي ليه تعملي فينا كده لو كان حد غيري عرف بالموضوع كانو قالوا علينا اي حرام عليكي
راحت عليها ومسكت ايدها: انتي ليه عملتي كده ليه مش عايزه سيف يفتكر وبدلتي البرشام بتاعه ببرشام بيخليه فاقد الذاكره
يارا ببكاء وعصبيه: عشان بحبه لا انا عديت المرحله دي انا بقي عندي هوس اسمه سيف وهو لو افتكر هيسيبني ويروح لها مسحت دموعها بعنف : وانا مش هسمح ان دا يحصل حتي لو هقتلها
يسري مصدومه من بنتها وسابت ايدها بصدمه وعدم استيعاب رجعت لورا بخطوات بطيئه وحست بدوخه
يارا جريت عليها : ماما انتي كويسه ومسكت ايدها
يسري بعدت ايدها بعنف: ابعدي عني اياكي تلمسيني انتي لا يمكن أن تكوني بنتي يارا اللي اعرفها لا يمكن
يارا ببكاء: يا ماما اسمعيني
يسري بعصبيه: اسمع اي هااا اسمع ايييي بنتي انا تقول كده حرام عليكي نفسك وحرام عليكي انا وباباكي تخيلي لو عرف بحاجه زي كده هيعمل اي ولا هيحصله اي يا شيخه منك لله
يارا انهارت في البكاء وسيف وزين جو علي الصوت العالي
زين بقلق: في اي يا طنط صوتكم عالي
سيف بتمثيل القلق: في اي يا طنط ومال يارا قاعده علي الارض وبتبكي كده ليه
يسري بعصبيه وانفعال: اطلع برا ملكش دعوه اطلع برا
سيف: اي يا طنط في اي
زين بقلق اكبر: في اي انا مش فاهم حاجه اي حصل لدا كله ومضايقه من سيف ليه
يسري: زين بالله عليك خليه بعيد عن بنتي خليه يطلع برا مش عايزه اشوف وشه
زين: سيف اطلع انت دلوقتي
سيف: طيب افهم اي في انا عملت اي غلط وانا هصلحه
زين: ما مش عارف اي حصل اطلع برا وانا هشوف اي في
سيف: حاضر وكان طالع
يارا قامت بسرعه ومسكت ايده: استني
يسري بعصبيه وصوت عالي: ياراااااا
الباشا بخبث: اي الأخبار
أحد رجالته اسمه ايمن: كله تمام يا كبير والخطه ماشيه زي ما نحن عايزين ويارا بقت تحت تأثير سيف ومستعده تعمل اي حاجه هو بيقول عليها تخيل انها بدلت علاجه عشان ميفتكرش حاجه ههه
الباشا بخبث: ههههه حلو حلو اووي دلوقتي عايزه اضرب ضربتي الاقوي وهشوفهم هيعملوا اي
أيمن: دي هتكون انفجا*ر ههههه
الباشا: حلو ابعت لي صفاء وبنتها بسرعه
ايمن: حاضر وكان هيمشي
الباشا: استني
ايمن: نعم يا باشا
باشا: قبل اي حاجه لازم تهرب عاطف وباقي الرجالة
ايمن: ما انت عارف يا باشا اننا حاولنا كتير و
الباشا بغضب: أيمن واعبتر دي اخر فرصه ليك لو معرفتش تخرجهم اقت*ل نفسك احسن ما اقت*لك انا
ايمن بخوف وطاعه: حاضر يا باشا بعد اذنك ومشي
الباشا بشر : كده أبدأ اخد حقي منكم واحد واحد هعرفكم ازاي تلعبوا مع سامح باشا
في المستشفي كانوا قاعدين محدش بيتكلم باين عليهم اليأس والقلق علي نور
حسناء بتعب وحزن: يلا يا جماعه قعدتنا هنا مش هتفيد بحاجه هي محتاجه الدعاء اكتر
كلهم قاموا من غير كلام ولا نقاش ومشيوا
بعد فتره وصلوا الفيلا
عند يسري ويارا
يسري بعصبيه وصوت عالي: ياراااا
يارا ببكاء: بالله عليكي متخلهوش يمشي يا ماما انا بحبه ومش هقدر اكمل من غيره
زين وسيف مصدومين من كلام يارا
يسري شدتها بعنف من ايدها وضر*تها بالقلم: انتي ازاي بالبجاحه دي هاااا يا خساره تربيتي فيكي يا خساره تربيتي فيكي
سيف: ليه بتقولي كده يا طنط وفيها اي انها بتحبني طيب ما انا كمان بحبها
يسري ويارا وزين انصدنوا
يسري بعصبيه: انت بتقول اي يا جدع انت
سيف بتمثيل: دي الحقيقه ومسك ايد يارا
سيف: يارا انا بحبك تقلبي تجوزيني
كرم سحب ايد سيف بعصبيه وعنف وضر*به بالقلم
كرم بعصبيه: انت ازاي تتجرأ تعمل كده
سيف حاول يتمالك أعصابه: وفيها اي انا عملت اي غلط عشان كلكم مضايقين كده انا بحبها وهي بتحبني ولو مش مصدق اسألها
كرم بص علي يارا بعصبيه وكان هيتكلم بس قاطعه صوت جاي من تحت
كرم: اي في تحت
وكلهم نزلوا وكانت صفاء وبنتها
محمد بغضب : انتي بتعملي اي هنا يا ست انتي
صفاء بخبث: في واحد عاقل يسأل حد انت بتعمل اي في بيته

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور الاعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى