روايات

رواية نور الآسر الفصل التاسع 9 بقلم نوران جمال

رواية نور الآسر الفصل التاسع 9 بقلم نوران جمال

رواية نور الآسر البارت التاسع

رواية نور الآسر الجزء التاسع

رواية نور الآسر
رواية نور الآسر

رواية نور الآسر الحلقة التاسعة

اسر بمكر: نور..
نوران بشرود في عينيه: ها ..
اسر بضحك: ها ايه بس هههههه…
ففاقت نوران ودفعت اسر عنها وكان وجهها يشبه الطماطم..
فضحك هو عليها وهي خرجت وعندما خرجت لقت البنات مستنينها ولما لقوها كده
الاء بمكر : ايه يا نوران مال وشك…
نوران بتوتر: ها وشي ماله ..
مليكه بمكر:نور اعترفي ايه اللي حصل …، فحكت لهم نوران ما حدث ، فضحكوا وفي الوقت ده كل من فهد وسيف وعمر اتصلوا بالبنات ليذهبوا لهم فذهبوا بإستثناء ملك
فلاحظت نوران أن ملك يوجد بها شئ
نوران بقلق : ملك في ايه انتي كويسه..
ملك بتوتر: أنا شوفت حد انهارده مكنتش متوقعه اني اشوفه خالص…
نوران بإستغراب : شوفتي مين…
ملك: ايهاب الدميري…
نوران بصدمه : مين ايهاب وده ايه اللي جابه الشركه
ملك : لا ده بيشتغل هنا لإني شفت الكارت بتاعه بس هو كان خارج من الشركه …
نوران بهدوء : عموما متقلقيش هو هتلاقيه بيشتغل هنا بس وخلاص…
ملك بحده: مقلقش ايه انتي ناسيه أن عمر كان ضربه آخر مره ولا أنه كان عاوز يضحك عليكي عشان يكسب الرهان مع اصحابه …
نوران بهدوء : متنسيش ان أنا مسمحتش ليه أنه يقربلي وكنت فاهماه كويس…
ملك بقلق: انا قلبي مش مطمن…
نوران ببرود : كبري دماغك ميقدرش يعمل حاجه… ، فأومأت لها ملك بهدوء ثم ذهبت لمكتبها ،أما نوران كانت تفكر فيما قالته ملك وهي تطمئن نفسها وتتذكر ما كان قد حدث

فلاش باك
من سنه في الجامعه
كانت نوران وملك متفوقين جدا في الدراسه وكانوا يتكلمون في جنينه الجامعه وفجأة تقدم منهم ايهاب الدميري
ايهاب بإبتسامه : انسه نوران ممكن نتعرف.. ، نوران كانت تعلم بأنه فتي لعوب يحب أن يتسلي مع الفتيات
نوران بحده : بس أنا مش بتعرف عن اذنك…. ، وذهبت هي و ملك ، وظل إيهاب واقف مكانه فأتي له أصدقائه فقال احدهم: ايه طنشتك أول مره تحصل يعني ….
ايهاب وهو ينظر بإتجاهها بشر: هوقعها متقلقش
وبعد فتره كان بيحاول يقرب منها بس هي كانت فهماه وعارفه أن هو رهان حيث أن ملك كانت سمعتهم وهم بيتكلموا عن الرهان وقالت لنوران وفي يوم من الأيام وكان الأخير بالجامعه فتقدم ايهاب منها وكان يريد أن يكلمها وحين ابتعدت عنه قام بإمساك يدها في وقت خروج عمر فهو قد اتي معها في ذلك اليوم فقام بضرب ايهاب بقوه إن إيهاب لديه جسد رياضي إلا أن عمر جسده اقوي وبعد ما ضربه عمر قال لها ايهاب بتوعد: صدقيني عمري ما هسيبك يا نوران وهتندمي… ، ومنذ ذلك الوقت لم تراه مره اخري .
باك .
خرج اسر من مكتبه ثم
قام اسر بمنادتها فهي كانت شارده وقال لها
اسر بهدوء: يلا عشان نروح… ، فنظرت له ثم احمرت خدودها حين تذكرت ما حدث فضحك هو ثم خرجوا جميعا من الشركه للذهاب ، أما اسر كان يريد أن يعلم لما كانت شارده ولكنه لم يسألها حتي لا تقول بأنه يهتم بها

في شركه الهلالي
هيثم ينظر للصور بفرح وينظر للذي يقف أمامه بإستغراب
هيثم بإستغراب : انت ليه جايبلي الصور ديه اكيد مش لالله والوطن…
ايهاب بإبتسامه : ذكي وتعجبني أنا وانت مصالحنا مشتركه انت عايز تنتقم من اسر وانا عايز نوران…
هيثم: اممم اسمها نوران بس شكلها يعني مش قد كده..
ايهاب بضحك: لو شفتها في الحقيقة هتعرف قصدي..
هيثم بضحك: لا طبعا وديه تيجي اكيد هشوفها ده هي الوحيده اللي وقعت اسر وبقت نقطه ضعفه اقوم مشوفهاش طبعا مينفعش هههه، ثم ضحكوا هما الاتنين بشر وتوعد .

في قصر الجارحي
سيف بإبتسامه : مشوفتوش اللي حصل انهارده في الاجتماع إدوارد كان مبهور بتصميمات نوران وأسر جدا
لا ولا الشروط اللي ملك حطتها ولا العقود اللي عمر عملها لا كان عرض رائع وصفقه ناجحه …
ففرح الجميع بذكائهم ثم ذهبوا لتناول الطعام وفي وقت ذهابهم كانت نوران تنزل من علي السلم فهي كانت في الطابق الثاني تكلم ملك وهي تنزل انزلقت قدمها فوقعت وكان ذلك في نفس وقت صعود اسر ولكنها شعرت بألم خفيف وكأن هناك جسد يحتضنها فنظرت وجدت انها قد وقعت علي اسر الذي كان يحميها بجسده
اسر بإبتسامه جانبيه وصوت منخفض ومكر : واضح أنك مش بتقعي غير وانا موجود او عليا يا تري انتي قصداها بقي ولا ايه…
نوران لم تدرك نفسها الا وهي تبعده عنها ووجهها يشتعل من الخجل وسط نظرات الجميع لهم ووقفت وذهبت إلي الخارج بغضب وهي تخبط في كل شئ أمامها وكأنها لا تري والجميع يضحك عليها في داخلهم وبعد خروجها امتلئ المكان بضحكاتهم عليها ونظراتهم جميعا لبعضهم فهم كل مدي يدركون بأنهم ثنائي عجيب ، في الخارج
كانت نوران تقف وهي تحاول تهدئه أنفاسها وقلبها الذي يشتعل كلما اقتربت من اسر او نظرت إلي عينيه وفجأة خرجت إليها مليكه
مليكه: تعرفي يا نوران انا ارتحتلك قد ايه أنا والبنات لما شوفناكي حسينا أنك أختنا انتي وملك ..
نوران: وانا وملك كمان حسينا بنفس الاحساس …
مليكه:هقولك حاجه ومتقوليش لحد ..
نوران بمرح: احكي يا شهرزاد.. ، فضحكت مليكه عليها..
مليكه بهدوء : تعرفي أن أنا وسيف بنحب بعض… فأومأت نوران بمعني نعم، فصدمت مليكه
نوران بمرح: لا متتصدميش اوي كده ده الكل عارف ومستنيينكم تتجوزوا هههههه…
مليكه بصدمه: للدرجادي وانا كنت جايه علي اساس اني هقولك سر هههههه…
وفجأة خرجت باقي الفتيات
فقالت ملك: وانا الصراحه يعني أحم بحب يوسف …
نوران بضحك: ديه برضه حاجه عرفينها ايه الجديد … فضحكوا جميعهم
ثم قالت الاء: وانا بحب فهد…
حنين : متبقاش غيري وانا بنجذب لعمر …
نوران بإبتسامه : ربنا يحفظكم لبعض…
الاء:يارب وانتي يا نوران…
نوران: الحقيقه يعني ساعات بحس بإنجذاب لأسر بس انتوا بتتكلموا في حب أما أنا لا..
ملك: بس انتي بتنجذبي ليه وقلبك بيدق ليه برضه يبقي ايه المشكله…
نوران بتنهيده: انتو كلكم بتتكلموا عن الحب الحقيقي اللي من الطرفين ، اما أنا بتكلم علي الانجذاب اللي من طرف واحد…
الاء: عموما يا نوران انتي بتحبي اسر ومتنكريش ده لان كل اللي بيحصل بيقول كده …
نوران بتهرب: طب يلا ندخل…. ، فأدركت الفتيات ان نوران تتهرب منهم فلم يضغطوا عليها هم يريدونها ان تعترف بمفردها ودخلوا إلي القصر
تحاشت نوران النظر إلي اسر
أما اسر كان باله مشغول اولا بنوران وما يحدث بينهما ودقات قلبه التي تتسارع حين يري عيناها وثانيا باجتماع الغد فغدا سيكون اجتماع عمل مع شركه الهلالي..
“فيا تري ماذا سوف يحدث ….”

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور الآسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى