رواية نور الآسر الفصل التاسع عشر 19 بقلم نوران جمال
رواية نور الآسر البارت التاسع عشر
رواية نور الآسر الجزء التاسع عشر
رواية نور الآسر الحلقة التاسعة عشر
في اليوم التالي
استيقظ اسر وجهز سلاحه وذهب إلي غرفه نوران لقاها كالعاده نايمه
اسر بهدوء: هتوحشيني بس هحاول مش اتأخر… ثم نظر اليها مره اخري ثم خرج من الغرفه ونزل الي الأسفل فوجد اسلام ينتظره
اسلام بإستغراب: هنروح دلوقتي ..
اسر: اه دلوقتي يالا..
خرج اسر وإسلام وذهبوا إلي القسم ثم الي مكتب اللواء رحب بهم اللواء كثيرا ثم
اللواء بجديه: طبعا يا اسر المهمه اللي جايه خطر في شحنه مخدرات كبيره هتتسلم ولازم نقبض عليهم وعشان هي خطر فأنا اخترتك يا قناص..
اسر بهدوء: تمام يا فندم بس ايه المعاد بالظبط ..
اسلام: لسه مش متأكدين النهارده الفجر ولا بكره ..
اللواء: وطبعا لازم تبقوا هناك النهارده بليل يمكن يكون ده معاد التسليم ..
اسلام: فين الفريق اللي هيبقي معانا ..
اللواء: في غرفه التدريب ..
خرج اسر وإسلام إلي غرفه التدريب ليتعرفوا علي الفريق الجديد .
في القصر
استيقظت نوران وبحثت عن اسر ولكنها لم تجده
نوران بإستغراب : غريبه هو مش هنا.. ، ثم ابتسمت حين تذكرت اعترافه لها وقررت الإعتراف هي الأخري عندما تراه ،
نزلت نوران الي الأسفل فوجدت الاء وحنين وملك ومليكه وريم
الاء بمكر: هو ايه اللي حصل امبارح أحنا خوفنا عليكي اسر كان متعصب جدا ..
نوران بإبتسامه وهيام : كل خير حصل كل خير ..
ريم بضحك: انتي مش معقوله ههه علي فكره أحنا سمعنا كل حاجه امبارح ..
نوران ووجهها قد أصبح لونه احمر: ايه انتوا سمعتوا ..
فأومأت لها الفتيات بمعني نعم.
ملك بسخريه: بس كان المفروض تقوليله أنك بتحبيه مش تجري ..
نوران بضحك: والله انا استغربت اني جريت بس هقوله لما ييجي هحاول اتكلم ..، ثم أكملت بمرح ..رغم اني بقف قدامه مش بعرف انطق غير لو بنعاند في بعض..
ضحكت الفتيات ثم تحدثوا في أمور عديده وخرجوا ليتمشوا علي البحر
جلست نوران مع الاء بعيد قليلا عن الفتيات
نوران بتساؤل: الاء كنت عايزه اسألك سؤال كده..
الاء: قولي..
نوران: هو مين القناص اللي بتتكلموا عنه ..
الاء بإستغراب: ايه ده انتي مش تعرفي ده الكل عارف ان اسر هو القناص ..
نوران بإستغراب: لا معرفش بس ليه بيقولوا عليه كده ..
الاء : اسر كان بيلعب رياضات كتيره ومنهم الرمايه ونظر اسر قوي جدا وكان دايما بيكسب بطولات فيها ده غير أنه معروف في الداخليه بكده ..
نوران بصدمه: داخليه ايه واضح اني معرفش حاجه عن اسر ..
الاء بهدوء: اسر مش درس الهندسه بس لأ هو كمان دخل الشرطه وكان بيروح مهمات كتيره وبيختروه هو بالذات ليها زي مقولتلك عشان هو كويس جدا في التصويب وكمان في الألعاب القتاليه وعشان كده هو ليه اعداء كتير مش في الإقتصاد بس ..
نوران : عشان كده الكل بيناديه بالقناص ده انا كنت فاكره انه قناص الإقتصاد بس …
الاء: انا اتفاجئت أنك مش تعرفي عنه كده بس خلاص انتي عرفتي اه نسيت مش اسر بس فهد وسيف كمان في الشرطه وطبعا اسلام ..
نوران بتساؤل : هو اسر فين ..
الاء: تقريبا كده راح مع اسلام عند اللواء سمعت أنه كان عايزه ..
نوران: تمام ..
الاء: هو مش هيتأخر متزعليش ..ثم غمزت لها وضحكت وذهبت..
نوران بضحك : ههه اخت اسر هتبقي عامله ازاي هههه.
في مكان بعيد يقف ايهاب مع ذلك الشخص
ايهاب :هنفذ النهارده ..
الشخص: أيوه أحنا هنستناها لما تخرج من القصر ونخطفها..
ايهاب: تمام ..
في غرفه التدريب
دخل اسر بشموخ وبجانبه اسلام
تفاجأ اسلام بوجود فهد وسيف
اسلام: انتوا ايه اللي جابكم مين هيبقي معاهم في القصر..
فهد: يوسف وعمر هناك ..
اسلام: صح نسيت ههه..
اسر بجديه: لازم نتدرب كويس مش عايزين اي خساره مفهوم .
الجميع: مفهوم ..
في القصر
تجلس نوران مع عمر
نوران بتساؤل: عمر انت كنت عارف بموضوع ان اسر هو قناص الداخليه..
عمر : طبعا عارف ..
نوران: ازاي مش تقولي ها ..
عمر: كنت فاكرك عارفه ، نوران ..
نوران: نعم ..
عمر: بكره عيد ميلاد حنين وكنت عايز اجبلها هديه ..
نوران: صح انا نسيت الموضوع ده تمام هنروح نجبلها هديه يالا.
خرجت نوران مع عمر ” للأسف لا تعلم ما سيحدث”
جاء الليل
ذهب اسر مع اسلام وفهد وسيف إلي المكان المحدد وهم ينتظرون الشحنه وعلي استعداد للهجوم.
خرجت نوران وعمر من المول ودخلوا السياره كان عمر يقود والوقت كان متأخر فكانت الشوارع لا يوجد بها أحد وفجأه ظهرت سياره لا نعرف من أين وكانت تطارد سياره عمر وعمر يقود بسرعه
نوران بصراخ: عمر حاسب..
عمر بصدمه: هما ظهروا من فين دول.. ، وهو يحاول تفادي تلك السياره الغريبه ولكن فجأه كانت تلك السياره أمامهم ونزل منها ثلاثه رجال ملثمين
عمر بحده: نوران متخروجيش من العربيه فاهمه ..
نزل عمر وكان يتعارك معهم بمهارة شديده وفجأه أصيب عمر برصاصه لا نعرف من أين أتت ولكن من حسن حظه كانت في كتفه ولكنه وقع علي الأرض بسبب ضربهم له أما نوران كانت تبكي وهي تري اخوها هكذا وفجأه ذهب إليها أحد الملثمين وقبل أن تصرخ كان قد وضع علي انفها المخدر ففقدت الوعي وقاموا بخطفها والذهاب، وكل هذا تحت أنظار ايهاب ، أما عمر كان لا يستطيع الوقوف وكان قلبه يتعذب لرؤيه شقيقته وهي يتم اختطافها فأخرج هاتفه من جيبه واتصل بيوسف
في القصر كان جمال ونجلاء قلقين علي نوران فهي ابنتهم ويستطيعون الشعور بأنها ليست بخير وكانوا جميعا يجلسون سويا
محمود بهدوء: اهدوا هي ان شاء الله هتبقي كويسه..
نجلاء بقلق: قلبي مش مطمن عمر أو نوران فيهم حاجه ..
وفجأه رن هاتف يوسف
يوسف : ده عمر، ثم قام بالرد : الو عمر ..
عمر بتألم وهو يكاد يفقد الوعي: نو نوران خط خطفوها..
يوسف بقلق : ايه عمر انت فين ..
عمر بتعب : انا في شارع …، ثم فقد الوعي .
وقف يوسف وذهب ناحيه الباب ليخرج وقال : الاء اتصلي بأسر حالا نوران اتخطفت..
الجميع بصدمه: ايه اتخطفت..
يوسف بحده: بسرعه مفيش وقت… ثم خرج ليذهب الي عمر ..
اتصلت الاء بأسر
في مكان التسليم
كام اسر يشعر بألم في قلبه لا يعرف سببه وفجأة اتصلت به الاء
اسر بقلق : الاء نوران كويسه كلكم كويسين..
الاء ببكاء: اسر نوران اتخطفت..، وهنا شعر اسر بالإختناق ، أغلق اسر الهاتف ثم ذهب وقاد سيارته إلي القصر دون ان ينطق بحرف واحد أما اسلام عرف ما حدث لأنه كان قريب من اسر وسمع المكالمه
اسلام بحده: نوران اتخطفت ولازم نبقي في القصر ..
فهد بحده : ازاي ده ..
في تلك اللحظه جائهم اتصال من اللواء يقول لهم أن معاد تسليم الشحنه ليس الأن وانهم قاموا بالقبض علي واحد من العصابه وسيجعلونه يعترف بمعاد التسليم ..
ذهب فهد وسيف واسلام إلي القصر .
في القصر
عاد يوسف ومعه عمر كان عمر فاقد الوعي وينذف
فأتت ريم بسرعه وقامت بمعالجته لأنها درست الطب وكانت أصابه عمر سطحيه ولكنه نذف الكثير من الدماء كما انه كان لديه العديد من الجروح
فاق عمر وجلس معهم ولكنه لم ينطق بحرف واحد
، دخل اسر وخلفه اسلام وفهد وسيف
اسر بغضب شديد: ايه اللي حصل ها كنتوا فين لما اتخطفت ما تتكلموا..
حكي لهم عمر ما حدث
بكت ملك كثيرا علي صديقتها كما فعل الباقي
اسر بتساؤل: ملك متأكده أن نوران ملهاش مشاكل مع حد افتكري كويس ..
ملك ببكاء: لا ملهاش.. ثم فجأه تذكرت ، اسر نوران كانت في مشاكل مابينها وبين واحد كان معانا في الجامعه وشوفناه مرتين فى الشركه ..
اسر: مين هو..
ملك: ايهاب الدميري…
عمر بصدمه : فعلا ازاي مفكرناش فيه ..
يوسف بتساؤل: ايه سر العداوه ما بينهم ..
حكت لهم ملك عن تلك العداوه..
حنين : يبقي عشان كده مكتفوش بإصابه عمر ضربوه تاني للإنتقام أحنا لازم نعرف مكانه قبل ما يأذي نوران..
اسلام: هنعرف ان شاء الله هنعرف ده غير ان البصمات بتاعت اللي قتل هيثم ظهرت ..
سيف: طب ما تشوف هي بصمات مين..
اسلام: الرساله اتبعتت بيقولوا لإيهاب الدميري ..
فهد: أحنا كدا اتأكدنا أن إيهاب هو اللي خطف نوران..
يوسف: بس هو هيقدر يعمل كل ده لوحده اكيد في حد تاني بيساعدوا..
عمر بموافقه: فعلا اكيد في حد تاني المهم دلوقتي أن احنا نعرف مكان ايهاب ..
وفعلا قام اسلام بمكالمه أصدقائه وقال لهم ليبحثوا معه عن مكان ايهاب ..
أما اسر فكان خائف جدا علي حبيبته وكان قلبه يؤلمه كثيرا عليها
اسر بحده : هلاقيكي يا نوران ، ثم أكمل بتوعد وتحول لو عينيه إلي الكحلي الذي يشبه الأسود فمن يراه سيموت من الخوف: ولو اتلمست منك شعره ساعتها هيشوفوا غضب الأسر غضب القناص …
” فيا تري ماذا سيحدث ومن هو الشخص الذي يساعد ايهاب، هنعرف البارت الجاي، انتظروا.”
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور الآسر)