رواية نلتقي في الحلال الفصل الثالث 3 بقلم جيسي محمد
رواية نلتقي في الحلال الجزء الثالث
رواية نلتقي في الحلال البارت الثالث
رواية نلتقي في الحلال الحلقة الثالثة
.. هاله ماشي يامصطفي يارخم هستنا سلام وسابته ومشت
.. مصطفي ههههه يابنت المجنونه والله ربنا يوفقك ياسليم يارب وتتقبل يارب وراح طالع وقفل الباب بتاع الاوضه
.. هاله نزلت جري علي اوضتها وفضلت رايحه جي فيها ومسكه التلفون وبتكلم نفسها ارن واعرفها عشان متفضلش متعلقه بيه ولا لا اسيبها حرام هكسر قلبها ولا لا هرن واللي يحصل يحصل مهو مينفعش افضل سيبها كدا وراحت رانه
.. همس الو اي ياهاله سليم في حاجه
.. هاله بسرعه لا بس سليم شكله رايح يخطب
.. همس سمعت كدا ووقعت قاعدها علي السرير ومش بتتكلم
.. هاله بقلق همس روحتي فين ردي عليا همس همس ردي
.. همس ها
.. هاله حبيبتي اهدي كدا وان شاء الله ربنا هيرزقك بابن الحلال غيرو
.. همس بعياط بس انا مكنتش عايزه حد غيرو هو بس انا روحي فيه هعيش كيف واشوفه كيف وهو مع حد غيري لا انتي شكلك بتهزري صح قولي انك بتهزري والنبي وحياتي عندك قولي الحقيقه دانا قولت ده اللي هيعوضني ليه الكل بيسيبني ومش حابب يبقا معايا
.. هاله وهي بتعيط علي عياط صحبتها همس حبيبتي اهدي والنبي والله هيجيلك الاحسن منه ومش انتي دايما بتقولي ربنا عمرو ما بيختار لينا شر ابدا ده قال في كتابه الكريم بسم الله الرحمن الرحيم “وعسي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم وعسي ان تحبوا شيئا وهو شر لكم والله يعلم وانتم لا تعلمون” صدق الله العظيم يعني اكيد خير ليكي اهدي بقا
.. همس ونعم بالله سلام دلوقتي عشان مش قادره اتكلم
.. هاله مش هينفع اسيبك كدا انا هلبس واجيلك
.. همس لا خليكي والنبي عايزه اقعد لوحدي شوي سلام
.. هاله طيب شوي واكلمك وانا جمبك
.. همس ماشي ياحبيبتي يديمك ليا سلام
.. هاله يارب سلام
.. همس قفلت مع هاله ورمت التلفون واترمت علي السرير وفضلت تعيط ليه ياسليم تاخد حياتي مني دانا عمري معرفت الحب الحقيقي غير بسببك ومبقتش متقنا الدين اووي كدا غير بسببك ليه جي تاخد كل حاجه بعد كل ده ارجوك يارب متاخدهوش مني انا والله من غيرو مش هعرف اعيش ولا هقدر اشوفه مع حد غيري اكتبهولي اانا يارب وفضلت تعيط
*الصبح
.. همس صحت علي صوت تلفونها
الو
.. هاله اخير رديتي حرام عليكي ياشيخه رنيت كتير عليكي ولم مردتيش رنيت علي حور اختك وقالتلي انك نمتي
.. همس معلش
.. هاله نشوف معلش دي لم نتقابل يلا نروح الجامعه
.. همس مش هروح
.. هاله ليه بقا
.. همس مش حابه اروح تاني خالص
.. هاله انتي اتجننتي ياهمس هو عشان تجربه فشلت حياتك توقفيها لا وهتوقفي تعليمك اللي بتحبيه
.. همس معلش ياهاله سيبني والنبي الفتره دي يمكن لم اهدي كل حاجه ترجع زي الاول يلا سلام دلوقتي
.. هاله امي بتنادم اشوفها واجيلك وشكلك هتتهزقي مني النهارده سلام دلوقتي
.. همس سلام
*عند سليم
.. الو يامصطفي افرح اتقبلت وخلاص حققت نص حلمي
..مصطفي لولولولوي الف الف مبروك ياخوي عقبال بقيت حلمك يارب هتنزل ايمتا من السفر وهروح اعرف العيله كلها
.. سليم لا مش دلوقتي لم انزل انا اعرفهم المهم دلوقتي خلي بالك منها وابقا طمني عليها وانا يومين كدا وهنزل اخلص الورق ده وهاجي
.. مصطفي تمام ياخوي ومتخافش في عنيه يلا خلي بالك من نفسك
.. سليم حاضر سلام
.. مصطفي سلام
*عند همس
.. ابقا جهزي نفسك عريس جيلك النهارده وهو شخص كويس ومهندس يعني معندكيش حجه ترفضيه
.. همس بحزن تمام ماشي
.. شاطرها بتسمعي الكلام يلا انا هروح الشغل سلام
.. سلام
.. همس ياحبيبتي مالك
.. همس مافيش حاجه ياماما انا هقوم اروق البيت عشان العريس اللي جي واجهز نفسي
.. بحزن علي بنتها لانها حاسه فيها حاجه ماشي ياحبيبتي قومي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نلتقي في الحلال)