روايات

رواية نكهة حب الفصل الثاني 2 بقلم كريمة حمادة

رواية نكهة حب الفصل الثاني 2 بقلم كريمة حمادة

رواية نكهة حب الجزء الثاني

رواية نكهة حب البارت الثاني

رواية نكهة حب الحلقة الثانية

:سبينى يا احلام هفهمه غلطه براحة والله
_اوعى يا مازن قال براحة قال لا يلا نتخانق
احلام بضيق:يووه ما تلم صاحبك يعم بدل ما يفكها يعقدها
مازن بغمزة:ما تيجى نخرج ونسيبهم
شفق:الله دا بيسبل للبت..اوعى يا احلام خلينى اشوف مجايبك
احلام سابتها وقعدت على الكنبة وهى بتنفخ بضيق منها ومن مازن..اما مازن ساب عمار برضو وقعد جنبها بس بمسافة بعيدة شوية
عمار:زى ما قولت كدا تمام
شفق قربت منه وقالتله بتحدى :بلا ش تتحدانى عشان شفق محدش يقدر يمشى كلامه عليها وصديقتك دى ابقى خليها تعدل عروستك يا بيه..
________________&

 

 

احلام بفرحة:قمر يا شفق والله بعد التغيير
شفق بسخرية وضيق:اه قمر فعلا قمر بالستر يا حبيبتى دانتى حسابك معايا تقل اوى والله
احلام بحنان:صدقينى يا شفق انا بحبك اوى وعشان كدا بعمل اللى بعمله دا انا عايزة اساعدك باى طريقة كفاية اللى عملتيه معايا واللى لسة بتعمليه
شفق بتأثر:بس بقى هتخلينى اعيط ولو عيطت هبوظلكم اللى انتو عملتوه دا
/لا بالله عليكى بلاش انا تعبت اوى
شفق:بصى انا حبيتك اوى مش عارفه ازاى اخت اللى اسم مازن وعمار دول والله
نيرة بضحك:والله ياستى نصيب…يلا بقى عشان نورى عمار يعنى ايه شفق
_____________&
عمار بضيق:الساعة داخلة على ٨ ولسة الهانم موصلتش
مازن:عمار حبيبى انت صاحى بدرى بالعافية اصلا عايزها هى تصحى بدرى وتجيلك بدرى كمان وبعد…oh my god
عمار:مالك يلا مبلم ليه كدا
مازن شاور بصباعه على باب المطعم وعمار بص باستغراب لغاية ما اتصدم
دخلت شفق المطعم بثقة وغرور وهى لابسة دريس جميل لونه كشمير وعليه حجاب ابيض، وقفت قصاد عمار وقالت.
شفق بغرور:مسمعاش صوتك يعنى
حمحم عمار باحراج ومردش
:هنبدا شغل امتى
مازن:المفروض من دلوقتى تحضرى الفطار لأن الزباين هتبتدى تيجى وكمان حظك بقى النهاردة مدراء شركة الشفق التابعة للمطعم هتشرفنا وتجرب اكلك ولو عجبهم الاكل هيختاروكى انتى اللى تشرفى على اكل حفلة مرور ال١٢ سنة للشركة وصدقينى حياتك هتتغير جدا

 

 

شفق:ربنا جلاب الأرزاق..استعنا على الشقى بالله فين المطبخ
احلام:تعالى هاخدك…وخدتها ومشيت
نيرة ومازن باصين لعمار بخبث وهو مش واخد باله أو عامل نفسه مطنش لكن هو عمال يفكر فى شفق وشكلها الجديد
مازن بخبث:الا يا نيرة البت شفق دى طلعت جامدة والله
نيرة بمكر:فعلا شوفت طلعت جميلة ازاى هى اصلا جميلة بس مش مهتمة
:لولا صاحبتها احلام اقنعتها كان زمانا دلوقتى لسة بنتخانق فى شقتها
عمار بسخرية:مش عاجبها النضافة اوى،بالمناسبة هى عادية يعنى
مازن بسخرية:والله لولا انى واقع لصاحبتها كنت حبيتها هى
عمار بضيق:انا رايح المكتب واللى عاوزنى ياجينى..ومشى
نيرة بحماس:هيحبها ومش هيسبها وهتقول نيرة قالت
مازن:ربنا يستر هو بارد وهى مش ساهلة ولو مسكوا فى بعض تانى مش هنعرف نفضها
نيرة:انا ركز مع احلام وسبهولى عمار انا هعرف ازاى اخليه يقول شفق مش لغيرى
______________&

 

 

عند شفق لبست لبس الطباخين وابتدت شغل مع مساعدة خفيفة..عملت وجبات كتيرة وجديدة من فطار لغدا واليوم بيعدى واحلام تقدم للزباين ويشكروها على الاكل
/ماشاءالله يا عمار الطباخة الجديدة اكلها عجبنى جدا
_فعلا حاسس كانى اول مرة اكل
:حابب اقابلها يا عمار واشكرها بنفسى
عمار:حاضر يا بابا
بعد لحظة خرجت شفق وهى ماسكة صينية عليها الحلو ومبتسمة واول ما وصلت عندهم وقفت بصدمة والصينية وقعت منها
شفق بصدمة:انت
وقف شخص منهم بصدمة وباين على ملامحه الشوق والحنين والحزن:شفق..
___________&

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نكهة حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى