روايات

رواية نغم (وجع ودموع) الفصل السادس 6 بقلم لبنى دراز

رواية نغم (وجع ودموع) الفصل السادس 6 بقلم لبنى دراز

رواية نغم (وجع ودموع) الجزء السادس

رواية نغم (وجع ودموع) البارت السادس

نغم (وجع ودموع)
نغم (وجع ودموع)

رواية نغم (وجع ودموع) الحلقة السادسة

صديقتي ستبقين من تؤنس وحدتي وتملأ علي خلوتي، وتبعد عني وحشتي أنتِ يا توأم روحي. أرجوكِ، كوني بقربي، كوني ظلي حين أبحث عنكِ، ومرآتي حين أفتش عن قلباً يأويني.
❤❤❤❤

لَيْس آَلَمُوْت هُو آَكّبَر خَسَآرَة بِالْحَيَآة فَأَكْبَر خَسَآرَةهِي مَآ يَمُوْت بِدَآخِلِنَا ونَحْن مآ مَازِلْنَآ عَلَى قَيْد آَلْحَيَآة ..

نغم بقلمى✍️______________لبنى دراز

فـ شركة العامري

تانى يوم نغم و حياة رجعوا الشركة بعد أجازة الامتحانات اللى أخدوها .. و هما شغالين وصل

وليد:: بجدية و هو داخل مكتبه .. صباح الخير

وفاء:: بجدية .. صباح الخير يا مستر

وليد:: لـ حياة هاتي ملف الشحنة الاخيرة و تعالى

حياة:: حاضر يا مستر وليد و بالفعل دخلت وراه بالملف

وليد:: اخد الملف من حياة راجعه و مضاه و هو بيسلمه لـ حياة أبعتى إيميل لـ أسلام المعداوى مدير المصنع بلغيه ان الشحنة جاهزة ع الاستلام فـ المينا خليه يروح بنفسه يستلمها مع طارق

حياة:: حاضر يا مستر بعد أذنك و خرجت حياة تخلص الشغل اللى طلبه وليد

وليد:: طلع موبايله و عمل مكالمة .. الووو طارق باشا

طارق:: بنوم .. الوو صباح الخير يا وليد

وليد:: صباح الخير يا دكتور ايه ده انت لسة نايم و أنا اللى قولت هلاقيك من الفجر فـ المينا بتستلم الشحنة

طارق:: أتعدل فـ مكانه و ابتدا يفوق .. ما انت يا باشا مابلغتنيش انها وصلت هعرف منين أنا يعنى .. بنجم مثلا و لا بقرا الفنجان

وليد:: طيب يلا بسرعة قوم ألحق اليوم من اوله و انا بعتت إيميل لـ أسلام المعداوى هيكون هناك

طارق:: خلاص تمام مسافة الطريق ما تقلقش يلا سلام مؤقت
و بالفعل قام طارق بسرعة عشان يسافر يستلم الشحنة

برة عند نغم

وفاء:: بزهق .. أوووف ايه الزهق ده

حياة:: وهى بتبعت الايميل .. مالك يا متدلعة زهقانة من أيه

وفاء:: انتى بتكلمينى انا يا حياة

حياة:: أه ياختى بكلمك هو فى متدلعة غيرك هنا

وفاء:: بتنهيدة .. طارق وحشنى اوى ليا شهرين ماشوفتهوش

نغم:: أنتبهت ع الأسم بس ماحطيتش فـ دماغها و لنفسها يمكن طارق تانى

حياة:: طارق ده خطيبك يا بت؟!

وفاء:: بهيام .. لأ دكتور طارق العامري .. حاجة كدا وااااو چان بجد .. ياااه أمتى يرجع بقى وحشنى اوى

نغم:: بغيرة و من غير ما تحس .. نعععععم قولتى مييين

وفاء:: بأندهاش من تصرف نغم .. مالك يا نغم اتخضيتى ليه كدا

حياة:: ردت بسرعة قبل نغم .. عادى يا وفاء نغم هتتخض ليه يعنى .. بس قوليلى مالك بدكتور طارق يا منحنحة انتى

وفاء:: حطت إيدها ع خدها و بتنهيدة .. بحبه يا حياة و هو تقلان عليا

نغم:: بعـ ـصـ ـبية وغيرة قامت قالت كدا كتير اوى بصراحة .. و خرجت برة المكتب و الشركة و راحت قعدت فـ كافيه جنب الشركة و بتتصل بـ طارق فونه مغلق طول الوقت

وفاء:: استغربت أكتر رد فعل نغم .. و لـ حياة هى مالها صاحبتك ايه اللى غيرها كدا

حياة:: بغيظ متدارى .. مالهاش هى بس اعصابها تعبانة و متوترة بسبب النتيجة .. و لـ نفسها جاتك نيلة يا مايصة جاية قصاد نغم و تتغزلى فـ جوزها ده انتى ليلتك فل

_____________________

فـ شركة أبوضيف للتخليص الجمركى

أحمد وصل فعلا لـ والد حياة فـ شركته و طلب يقابله و بالفعل خبط و استنى الأذن

محمد:: أدخل

أحمد:: دخل .. السلام عليكم ورحمة الله

محمد:: و عليكم السلام و رحمة الله

أحمد:: حضرتك أستاذ محمد أبو ضيف

محمد:: بتأكيد .. أيوا انا .مين حضرتك؟

أحمد:: دكتور أحمد ألاسيوطى

محمد:: تحت أمرك

أحمد:: انا جاي لـ حضرتك بخصوص الانسة حياة

محمد:: بمحاولة تذكر .. حيااااة حيااااة .. و بأستنكار .. حياة مين اللى حضرتك جاى بخصوصها

أحمد:: بذهول .. بنت حضرتك الأنسة حياة معقول نسيتها ؟!!!

محمد:: أه أه افتكرت معلش يا دكتور السن بقى و مشاغل الدنيا كتير .. مالها حياة خير

أحمد:: بذهول .. مشاغل الدنيا تخليك تنسى بنتك يا استاذ محمد ؟!

محمد:: ببرود .. انت عارف بقى هى عايشة مع والدتها و أكيد مرتاحة معاها و مش فاكرانى اصلا

أحمد:: بأستغراب .. عايشة مع والدتها ؟! واضح انك ماتعرفش حاجة عن بنتك يا محمد بيه

محمد:: بنفس البرود .. حضرتك قولت جاى بخصوصها خير

أحمد:: أنا كنت جاى حسب الأصول أطلب إيدها من حضرتك و…… قبل ما يكمل كلامه دخلت

سما:: بسعادة باااابى وحشتنى اوى جدا خالص

محمد:: خدها فـ حضنه حبيبة بابى انتى كمان وحشتينى يا سمسمة

سما:: بابى عايزة فلوس عشان أروح المول مع صاحباتى

محمد:: قام و فتح خزنة مكتبه و طلّع مبلغ كبير .. قلب بابى خدى و انبسطى يا قمر بس ما تتأخريش و لـ أحمد كمل يا دكتور كلامك سامعك

أحمد:: بوجع جواه ع حياة .. بقول أنا كنت جاى أطلب إيد انسة حياة من حضرتك

سما:: لـ محمد مين ده يا بابى و مين حياة اللى بيتكلم عنها دى

محمد:: لـ سما لحظة يا حبيبتى .. و لـ أحمد و حضرتك عرفتها ازاى

أحمد:: أنا دكتور فـ كلية الهندسة و حياة طالبة عندى و اتعرفت عليها من خلال الجامعة و توسمت فيها الخير و حبيت أدخل البيت من بابه

محمد:: امممم و حضرتك ماروحتش ليه لـ والدتها اللى هى عايشة معاها و طلبت إيدها منها

أحمد:: بأبتسامة سخرية .. مش بقول لحضرتك انك ماتعرفش حاجة عن بنتك .. و بنرفزة يا استاذ محمد بنت حضرتك الانسة حياة كملت حياتها فـ المدرسة الداخلية اللى سيادتك و الست والدتها دخلتوها فيها و سيبتوها انتوا الاتنين و للاسف أضطرت تشتغل و هى طفلة عشان تكفى نفسها لما حضرتك و الهانم والدتها عاندتوا فـ بعض و نسيتوها .. انا اسف انى جيت أخطبها منك بس للاسف لازم امشى حسب الأصول

سما:: لـ محمد بأستفهام .. بابى هو انا عندى أخت ؟ الكلام اللى بيقوله الاستاذ ده صح ؟

أحمد:: لـ سما بغيظ .. أيوا يا انسة للاسف صح عندك أخت أكبر منك فـ كلية هندسة و والد حضرتك ناسي انه عنده بنت غيرك و لـ محمد انا كنت جاى و متخيل انك متلهف تعرف أخبار حياة و تقولى انك تعبت فـ التدوير عليها لكن للاسف طلعت ناسيها و للاسف أكتر مضطر انى أفكرك عشان شرع ربنا لازم يكون ولي أمرها هو وكيلها يوم كتب الكتاب

محمد:: قصدك ايه يا دكتور بكلامك ده

أحمد:: قام وقف و بعـ ـصبـ ـية قصدى انى هحدد ميعاد كتب الكتاب مع حياة و هبلغك عشان تحضر و تكون. وكيلها و ياريت تمهد لـ ولاد حضرتك عشان يتعرفوا ع أختهم و مشي ناحية الباب و قبل ما يخرج اه ياريت تبلغ والدتها و بتريقة و تفكرها هى كمان انها ليها بنت بتتجوز و ياريت تمثل انك كنت تعبان من غيرها و بتدور عليها بعد أذنك

وخرج أحمد من شركة أبو ضيف و قلبه وجعه ع حياة و مش عارف يعمل ايه

_______________________

فـ شركة العامري

طارق استلم شحنة المواتير و رجع بعد العصر عشان يخلص أخر شغل فيها مع و ليد و ينزلوها المصانع و شافته

وفاء:: بدلع حمد الله ع السلامة يا دكتور وحشتنى قصدى وحشتنا ايه الغيبة الطويلة دى

نغم:: بنرفزة و غيرة لـ حياة و بعديييين بقى .. حيااااة مش ناوية تحترمى نفسك شوية و تتلمى بقى

حياة:: لـ نغم بذهول .. هو انا كلمتك ؟!

طارق:: ابتسم ع غيرتها .. و بجدية وفاء أبعتى لـ عم جابر يجيبلى قهوتى فـ مكتبى و لـ نغم انسة نغم تعالى لو سمحتى شوية و سابهم و دخل مكتبه

نغم:: دخلت وراه المكتب و متعصبة .. أفندم يا دكتور

طارق:: قفل الباب و خدها فـ حضنه حبيبتى متعصبة ليه بقى ؟؟ و لا انتى غيرانة من وفاء

نغم:: بنرفزة .. انا مش غيرانة ع فكرة

طارق:: عينى فـ عينك كدا

نغم:: بتدارى عينيها .. أنا انا

طارق:: بأبتسامة أنتى ايه يا حبيبتى

نغم:: بقلق البت اللى برة دى هتاخدك مني يا طارق

طارق:: انتى عبيطة يا حبيبتي و لا هبلة و لا شكلك كدا ؟

نغم:: أنا عبيطة يا طارق

طارق:: أه يا روح طارق لأن مافيش مخلوق ع وجه الأرض يقدر ياخدنى منك انا ما يبعدنيش عنك غير الـ ـمـ ـوت بس

نغم:: حطت إيدها ع بؤقه تمنعه يكمل .. ما تكملش بعد الشر عنك يا حبيبى ما تقولش كدا تانى عشان خاطرى

شوية و الباب خبط قعد طارق ورا مكتبه و أذن بالدخول

وفاء:: أتفضل القهوة يا دكتور

طارق:: بعـ ـصـ ـبية وفاء انا كام مرة قولتلك لما اطلب قهوتى يجيبها عم جابر مش انتى

وفاء:: بصت فـ الارض .. كتير يا دكتور

طارق:: و برضوا مصممة تجيبيها بنفسك طيب ده أخر تنبيه ليكى و بعد كدا ما تلوميش غير نفسك اتفضلى

وفاء:: حاضر يا دكتور بعد أذنك و بالفعل خرجت

طارق:: لـ نغم ايه رأيك نتعشى سوا النهاردة

نغم:: امممم بس النهاردة كان يوم طويل و مُرهق .. ايه رأيك انت نتعشى فـ البيت

طارق:: لسة هيرد سمع رنة موبايله و رد و كان

أحمد:: الووو السلام عليكم

طارق:: و عليكم السلام ورحمة الله .. مال صوتك فى ايه

أحمد:: مخنوق و مش عارف أعمل ايه

طارق:: تعمل ايه فـ ايه

أحمد:: لما أشوفك هقولك كل حاجة

طارق:: ايه رأيك تيجى تتعشى معانا نغم عزمانا ع العشى النهاردة قولت ايه

أحمد:: ماشى هاجى طالما حياة هتكون موجودة

طارق:: بضحك هو انا جيبت سيرة حياة دلوقتي

أحمد:: الله يا جدع مش انت بتقول عزمانا يعنى عزماك انت و حياتى

طارق:: يااا رااااجل تصدق منطق برضوا .. أه يا سيدى هتبقى موجودة

أحمد:: خلاص انا راشق هههههههههه

طارق:: ماشى يا راشق هنستناك الساعة 10 ما تتأخرش سلام و قفل الخط و لـ نغم انا هخلص شغلى و اروح أغير هدومى و الساعة 9 بالدقيقة هتلاقينى عندك

نغم:: بأبتسامة بس انت قولت لـ أحمد الساعة 10

طارق:: يا حبيبتي هو يجى 10 يجى 11 ما يجيش خالص مش مهم انما أنا أجى بدرى عشان أقعد براحتى مع حبيبة قلبي من غير عزول

نغم::و هى خارجة من مكتبه طيب هستناك

طارق:: نغم .. روحى من دلوقتي يلا ماتتأخريش أكتر من كدا

نغم:: رجعت تانى و بغيظ حطيت ايدها ع المكتب .. و أسيبك مع المتدلعة اللى برة دى لوحدكم ده لا يمكن أبدا يا حبيبى رجلى ع رجلك

طارق:: ههههههههههههه انتى مالك قلبتى مرة واحدة ليه كدا .. راحت فين نغم الهادية

نغم:: ضحكت و هى خارجة من المكتب هاجرت يا قلب نغم

وبالفعل خرجت نغم و طارق دخل لـ وليد خلصوا شغلهم و روح بيته

__________________________

فـ ڤيلا العامري

رجع طارق الڤيلا و أول ما دخل استقبلته

غالية:: بسعادة .. حبيب ماما حمد الله ع السلامة يا حبيبى

طارق:: بأبتسامة .. قعد جنبها و باس إيدها الله يسلمك يا حبيبتى عاملة ايه النهاردة

غالية:: انا كويسة يا حبيبى طول ما انت و أخوك بخير

طارق:: دايما بخير يا حبيبتى

غالية:: كدا يا طارق تقلقنى عليك

طارق:: ليه بس يا حبيبتى ايه اللى قلقك

غالية:: استنيتك ع الفطار و لما أتأخرت عليا بعتلك هنية تطلع تندهلك قالت انك مش موجود و رنيت عليك فونك مقفول

طارق:: بأسف .. معلش يا حبيبتى نزلت بدرى روحت إسكندرية استلمت الشحنة الجديدة من المينا و نسيت أبلغك انا اسف يا أمى ماتزعليش

غالية:: عمرى ما ازعل منك يا حبيبى انا بس قلقت عليك و لما كلمت وليد قالى انك روحت تستلم الشحنة ربنا يخليكم لبعض و يباركلى فيكم يا حبيبى

طارق:: قام وقف و باس راسها و يبارك لنا فيكى يا غوغو .. أسيبك بقى أطلع اخد شاور و أغير هدومى و أصلى و انزل أخرج شوية

غالية:: باستفسار خارج رايح فين يا حبيبى

طارق:: و هو ماشى ناحية السلم معزوم ع العشا يا غوغو .. و بالفعل طلع أوضته و دخل أخد شاور و خرج و لبس قميص أزرق ع بنطلون أسود و كرافت أزرق فـ أبيض و رش برفانه و لبس ساعته وصلى فرضه خرج من اوضته و هو نازل

وليد:: قابله ع السلم .. ايه يا عم الشياكة دى ع فين العزم كدا ان شاء الله

طارق:: بهمس .. راح لـ نغمى هنتعشى سوا يلا سلام

و كمل طريقه و نزل سلم ع غالية و خرج من الڤيلا ركب عربيته و راح لـ نغمه

________________________

فـ شقة طارق

نغم روحت من الشركة هى و حياة دخلوا اخدوا شاور و غيروا هدومهم و صلوا فرضهم و ابتدوا يحضروا العشى و فجأة سمعوا جرس الباب

نغم:: لـ حياة و هى رايحة ناحية الباب تفتكرى مين هيجى دلوقتي

حياة:: أكيد طارق .. مش قولتى انه هيجى بدرى عن أحمد

نغم:: و هى بتفتح قال هيجى الساعة 9 و دلوقتي….. سكتت لما شافته واقف قصادها و بأبتسامة ساعتك مقدمة ساعتين يا دكتور ع فكرة

طارق:: أعمل ايه طيب مراتى حبيبتى وحشتنى ما أقدرتش اصبر الساعتين دول و جيت بدرى

حياة:: اممممم ده الحب و لـ ـع فـ الدرة ع الأخر يا دكتور بقى

أحمد:: من ورا طارق .. هو و لـ ـع بس ده و لـ ـع و حـ ـر ق المحصول كله ياختى

طارق:: بخضة .. بسم الله و لـ أحمد بغيظ ايه اللى جابك يا بنى أدم انت دلوقتي انا مش قولتلك تيجى الساعة 10

أحمد:: برفعة حاجب .. ما انت كمان جيت بدري و لا هو وحش ليا و حلو ليك يعنى يا عم انت

طارق:: بغيظ .. انت أهبل ياض و لا شكلك كدا

حياة:: بتريقة .. لأ شكله كدا

أحمد:: حط إيده فـ وسطه لـ طارق قصدك ايه يعنى يا أستاذ و لـ حياة انتى دورك جاى اصبرى و رجع تاني لـ طارق ها قول بقى قصدك ايه

طارق:: قصدى يا أفندى يا محترم ده بيتى و اللى فيه مراتى طبيعى أجى اى وقت انما اللى مش طبيعى انك تيجى قبل ميعادك وانت عارف انى مش موجود

أحمد:: بغيظ .. ع فكرة بقى اللى مع مراتك دى تبقى خطيبتى و بعدين انا قاعد تحت من بدرى و ما طلعتش غير لما شوفتك طالع ياخويا لانى بفهم فـ الاصول كويس و أخلصوا بقى هتدخلونا فـ ليلتكم دى و لا هنقضيها ع السلم كدا

نغم:: بأبتسامة .. أتفضلوا أدخلوا يلا

و بالفعل دخلوا و كالعادة أحمد و حياة ناقر و نقير و طارق و نغم مش مبطلين ضحك عليهم لغاية ما قام

أحمد:: وقف قصاد حياة و مسك إيدها .. ع فكرة انا قررت نكتب كتابنا و أعملك أحلى فرح فـ المجرة الاسبوع الجاى قولتى ايه

حياة:: بخجل .. انا مش عايزة فرح يا أحمد و بدموع كفاية بس نكتب كتابنا فـ المسجد و خلاص و مش عايزة حاجة غير وجودك جنبى

أحمد:: بسعادة .. يعنى وافقتى أخيرا تتجوزينى انا مش مصدق نفسي

حياة:: هتصدقنى لو قولتلك انى من اول ما شوفتك و انا مشدودالك بس كنت قلقانة منك و من اللى بتعمله

طارق:: اممممممم كنتى قلقانة .. و كان فعل ماضى و راح لحاله اممممم و دلوقتي القلق راح فين بقى

حياة:: بضحك لـ طارق .. ما هو خلاص أتربى بقى يا دكتور و عينيها ع أحمد انا مش هلاقى حد يتحمل جنانى و يحبنى زيه و لا هلاقى فـ حنيته و جنانه و بصراحة أحنا الاتنين حلة و غطاها هههههههههههه مالناش غير بعض

أحمد:: لـ حياة و أنا لو لفيت الدنيا مش هلاقى مجنونة زيك أحبها و تحبنى و نتجوز و نخلف عيال مجانين زينا كدا

طارق:: بسعادة مبروك ربنا يسعدكم و يفرح قلوبكم دايما

نغم:: حضنت حياة .. مبروك يا بلوتى ربنا يسعدك و يتملك بخير يا قلبى

حياة:: بدموع ربنا يخليكم ليا و مايحرمنيش منكم و لـ طارق ممكن تكون وكيلى يا دكتور

طارق:: أكيد يا حياة يشرفنى طبعا أكون وكيلك

أحمد:: بهزار ..خلاص مابقاش غيرك انت اللى تبقى حمايا و تحط ايدك فـ ايدى كمان

طارق:: برفعة حاجب .. ان كان عاجبك و لا اقول ماعنديش بنات للجوااااز

أحمد:: خلاص يا عم الطيب أحسن المهم هتعشونا و لا هتنيمونا من غير عشا

نغم:: ساعة زمن بالظبط و الأكل يخلص يا دكتور و لـ حياة يلا يابنتى نخلص العشى

و فعلا نغم و حياة دخلوا المطبخ يكملوا الاكل و أحمد قعد مع طارق فـ البلكونة و حكى كل اللى حصل مع والد حياة فـ شركته عشان كدا قرر انه لازم يتجوزها بسرعة و كدا كدا شقته جاهزة مش ناقصها حاجة

________________________

فـ كافيه ع النيل

والد حياة محمد أبو ضيف قدر يوصل لـ طليقته نيرة والدة حياة و أتصل بيها وطلب يقابلها

نيرة:: ببرود .. أيه اللى فكرك بيا .. و لا تكونش حنيت لـ أيام زمان يا محمد

محمد:: بنفس البرود .. عارفك يا نيرة هـ ـتـ ـموتى جواكى كدا عشان أحن لـ أيام زمان و أرجعلك بعد ما سابك جوزك و أخد فلوسك و هرب بس ده مش هيحصل أبدا

نيرة:: ع نفس البرود .. مين انا ؟! بيتهيألك ده خيالك المريض اللى صورلك ده .. مش نيرة الصيرفى اللى تتساب انا اللى سيبته و رفعت عليه قضية لما أكتشفت انه حرامى

محمد:: هنشوف مين فينا اللى خياله مريض يا نيرة .. لما تشوفينى مع مراتى و ولادى مبسوطين و انتى لوحدك

نيرة:: بضحكة استهزاء .. هو انت فاكر انك شاغل تفكيرى مثلا .. أخلص قول طلبتنى ليه مش فضيالك

محمد:: و لا انا والله فاضيلك بس للاسف مضطر اقابلك بخصوص حياة

نيرة:: حياة مين اللى مضطر تقابلنى بخصوصها

محمد:: النقطة السودة اللى فـ حياتى اللى ظهرت بعد السنين دى كلها عشان تفكرنى أنى غلطت فـ حق نفسى و اتجوزتك

نيرة:: و أديك صلحت غلطتك و طلقتنى من زمان تقدر تقول
بقى عايز ايه و تخلصنى

محمد:: حياة بنتك هتتجوز و خطيبها جاى عايزنا نحضر الفرح و بتريقة عايزنا نمثل اننا كنا تعبانين من غيرها و قال هيحدد الميعاد و يبلغنى

نيرة:: و هى بتقوم عشان تمشى .. أه طيب أبقى بلغنى بالميعاد عشان ما أجيش

و سابته و مشيت بالفعل و للاسف ما تهزتش لحظة من جواها و لا حتى حنت لـ بنتها

_________________________

فـ شقة طارق

بعد مرور أسبوع مافيش أى احداث فيه .. غير اتصال أحمد بـ والد حياة و عرّفه ميعاد و مكان كتب الكتاب و طارق عزم كل عيلته و هيعمل حفلة كبيرة تانى يوم كتب كتاب أحمد و حياة يعلن فيها جوازه من نغم .. مر الاسبوع و النهاردة كتب الكتاب .. أحمد اشترا فستان الفرح لـ حياة و جاب لها بنت ميك اب ارتيست عند نغم و كمان أخواته البنات جابهم و اتعرفوا ع حياة و نغم و حبوهم جدا و أخيرا

نغم:: بدموع الفرح .. يلا يا عروسة عريسك وصل

حياة:: بدموع هتيجى معايا صح ؟؟

نغم:: أكيد طبعا هنزل معاكى اومال هسيبك لوحدك

حياة:: بفرحة و هى بتحضنها يعنى هتسيبى شقة طارق و تيجى تعيشى معايا انا فرحانة اوى اوى

نغم:: خرجتها من حضنها بدموع .. ماينفعش يا حياة انتى النهاردة رايحة بيتك اللى هو بيت جوزك .. خلاص جه الوقت اللى كنت طول عمري خايفة منه و هنفترق بس أكيد هنفضل مع بعض برضوا حتى لو كل واحدة فـ مكان

حياة:: حالها مايفرقش كتير عن نغم ..و ما ينفعش ليه بقى مش يوم كتب كتابك انا جيت معاكى لغاية دلوقتي اهو

نغم:: عشان ظروفى غير ظروفك يا حياة و ابوس إيدك ما تصعبيهاش عليا و يلا بقى بطلى عياط الميك اب هيبوظ و هى بتمسح لـ حياة دموعها الباب خبط و كان

أحمد:: من برة الاوضة أدخل و لا بلاش

نرمين:: أخته اتفضل يا أبيه و قربت منه بهمس .. عروستك زى القمر

أحمد:: دخل باس أخته فـ خدها و لـ حياة اللى عينيه عليها من وقت ما دخل .. يـ ـخـ ـربيييت جمدانك انتى ايه يا بنتى جامدة ع طول كدا فـ اى وضع

حياة:: بغرور مصطنع .. عشان تعرف يا حبيبى انت مش متجوز اى واحدة
انا حياة ابو ضيف يا بابا لازم أبقى جامدة طبعا

أحمد:: اه يا قلبى طبعا حياة ابوضيف أجمد مزة فيكى يا بلد

نغم:: طيب انا بقول يلا بينا عشان هنتأخر ع الناس و خلوا جنانكم ده لما تروحوا بيتكم ههههههههههههه

نهلة:: أخت أحمد التانية لـ نغم انا بقول كدا برضوا ههههههههههههه

نرمين:: أبيه أحمد لا يمكن يعدى لحظة من غير ما يجنن اللى حواليه

أحمد:: لـ أخواته .. حلوياتى ياريت بلاش تحفيل هنا الهى تنستروا يا شربتات انتوا ها

طارق:: من وراه يابنى انت أيه مش عاتق حد .. حتى أخواتك حلويات برضوا

أحمد:: طبعا نرمين و نهلة دول الحلويات و السكريات اللى ماتتعِبش و لا يجيلى منهم كومة سكر أبدا يا خفة

حياة:: بدموع بـ ـتـ ـهدد بالنزول .. ربنا يخليك ليهم و يخليهملك

أحمد:: باس جبينها و يخليكى ليا يا حياتى و يلا بينا بقى عشان أنا عاملك مفاجأة يارب تعجبك

حياة:: مفاجأة ايه

أحمد:: لما نوصل القاعة هتعرفيها يلا بينا

و بالفعل نزلوا و راحوا الاستوديو و اتصوروا كتير و كمان طارق و نغم اتصوروا صور كتير لوحدهم و مع أحمد و حياة و أخيرا راحوا ع القاعة

فـ قاعة المسجد

أحمد و حياة وصلوا القاعة و وراه طارق و نغم اللى كانت فـ منتهى الجمال و كان موجود جوة القاعة وليد و كمان والدة أحمد و أخوه و كمان والد حياة و مراته و ولاده و والدتها و ولادها و قبل ما يدخلوا

أحمد:: بهمس لـ طارق .. أنا قلقان من ردة فعل حياة لما تدخل و تشوف باباها و مامتها جوة

طارق:: ما تقلقش نغم جنبها بس يلا أدخلوا و عرفها بوالدتك الأول قبل ما تشوفهم و تتعرف ع أخواتها

أحمد:: بقلق .. تمام و ربنا يستر بقى

طارق:: قولتلك ما تقلقش أنا جنبك لو حصل حاجة

و بالفعل دخلوا القاعة و فعلا أحمد أخد حياة يعرفها ع والدته الاول

سعاد:: بفرحة و هى بتاخدها فـ حضنها .. ماشاء الله تبارك الله و لـ أحمد عروستك زى القمر يا حبيبى

أحمد:: باس إيد أمه .. إيه رأيك بقى يا سوسو عرفت أختار؟

سعاد:: ما عنديش شك فـ أختيارك يا حبيبى طول عمرك بتعرف تختار صح
و لـ حياة النهاردة بناتى بقوا تلاتة و ياريت تقوليلى ماما

حياة:: أترمت فـ حضنها بدموع طول عمرى محرومة من الكلمة دى و كنت اتمنى اقولها و لو مرة واحدة بس

سعاد:: من النهاردة مش هتتحرمى منها أبدا أن شاء الله

أحمد:: لـ حياة يلا بينا بقى عشان المفاجأة اللى محضرهالك هتحمض ههههههههههههه

حياة:: امممممم مش ناوى تقول برضوا ايه هى

أحمد:: تعالى بس يلا عند المأذون اللى خلل هناك ده و انتى هتعرفى

حياة:: ماشية مع أحمد و قلبها بيدق جامد حاسة بحاجة مش طبيعية و لما وصلت شافت أبوها

محمد:: اول ما شافها أنبهر بجمالها و بدموع ندم حقيقية .. ماشاء الله كبرتى و بقيتى زى القمر يا حياة

حياة:: بصت له و بصت لـ أحمد هى دى المفاجأة اللى انت عملتهالى

أحمد:: بقلق .. ايه رأيك فيها يا حبيبتى

حياة:: أترمت فـ حضن أحمد بفرحة .. أنا بحبك اوى يا أحمد و بدموع أنا أه مش طايقاه بس كفاية أنك فكرت فيا و فكرت تعمل حاجة تفرحنى بيها

أحمد:: يا لهههوى عليا أخيرا نطقتيها يا بنت أبو ضيف و انا كمان بحبك اوى و عندى استعداد أعمل اى حاجة عشان بس اشوف فرحتك دى

محمد:: بيقرب من حياة بدموع .. مبروك يا بنتى أخيرا عيشت و شوفتك مع عريسك

حياة:: بعدت عن أبوها و بجمود .. عقبال ولادك يا محمد بيه

محمد:: بحزن .. فـ حياتك يا بنتى

حياة:: بنفس جمودها .. ياريت بلاش كلمة بنتى دى مش حاساها

طارق:: بابتسامة .. طيب يلا يا جماعة نكتب الكتاب قبل المأذون ما يطفش

نغم::بدموعها واقفة جنب حياة و عينيها عليها و جواها احساس انها خلاص كدا روحها بتروح منها

طارق:: أخد باله منها و ضمها من كتافها دخلها فـ حضنه .. دى سُنة الحياة يا حبيبتى كان لازم تأهلى نفسك لليوم ده

نغم:: و عينيها ع حياة .. تعرف يا طارق اول مرة حياة هتبعد عنى .. من يوم ما دخلنا المدرسة و أحنا مع بعض حتى فـ الأجازة كانت البنات بتخرج عند أهاليهم و أحنا الاتنين قاعدين سوا .. اول مرة هرجع البيت لوحدى من غيرها

طارق:: حبيبة قلبى انتى مش لوحدك انا هرجع و اقعد معاكى كمان و بكرة ان شاء الله هنروح الڤيلا سوا أحنا كمان

أحمد:: لـ طارق بمرح أنت يا عم الحبّيب الرومانسي ع فكرة يعنى ده كتب كتابى ياخويا أخلص و هات بطاقتك عشان تشهد ع جوازى

طارق:: بهزار .. انا قـ ـطـ ـعت البطاقة و ماشى برخصة العربية تنفع معاك و لا لأ

أحمد:: بنرفزة مرحة .. هات اى زفت ياض انت يثبت شخصيتك و أخلص فـ ليلتك دى خلينى ألحق أتجوز قبل البت ما تغير رأيها

و بالفعل قعد أحمد و حط إيده فـ ايد والد حياة و طارق و أسر أخو أحمد شهود ع العقد و أخيرا اتكتب الكتاب و اول ما خلص المأذون جملته الشهيرة ( بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكما فى خير) أحمد أخد حياة و جرى من غير ما يسلم ع حد خالص

__________________________

فـ شقة طارق

رجعت نغم البيت لـ اول مرة من غير حياة و دخلت اوضتها قعدت ع سريرها تعيط و دخل وراها

طارق:: و هو واقف ع باب الأوضة .. و بعدين معاكى يا نغم هتفضلى تعيطى كدا كتير

نغم:: بدموع ..أول مرة حياة تبعد عنى يا طارق .. مش عارفة هأقعد ازاى من غيرها

طارق:: دخل و قعد جنبها ع السرير .. يا حبيبتى و انا مش كفاية يعنى ؟؟

نغم:: بأبتسامة .. أكيد كفاية يا حبيبى ربنا ما يحرمنيش منك أبدا

طارق:: مسح لها دموعها ..طيب يلا و انتى زى العسل كدا قومى غيرى هدومك و انا كمان هغير هدومى و أعملك أحلى ساندوتشات مع كوبايتين نسكافيه و نتعشى سوا ايه رأيك

نغم:: حاضر بس بشرط

طارق:: أمممم ابتدينا أهو .. قولى يا ستى شرط ايه ده

نغم:: أدخل انا المطبخ و أعمل الساندويتشات و النسكافيه و انت تشوف فيلم حلو كدا نتفرج عليه سوا

طارق:: يا سلام وماله يا قمر بس كدا من عينى يا قلبى

و فعلا دخلت نغم المطبخ تجهز العشى و شوية

طارق:: دخل وراها و حضنها من ضهرها و حط دقنه ع كتفها .. نغمى خلصتى و لا تحبى اساعدك

نغم:: بتوتر و خجل من الحركة دى .. هااا اه اه خلصت بس ثوانى أصب النسكافيه

طارق:: لاحظ توترها و لفها ليه .. اهدى يا حبيبتى متوترة ليه كدا تعالى أقعدى و انا هكمل

نغم:: خلاص خلّصت أهو يلا بينا

و فعلا طلعوا من المطبخ قعدوا فـ الليڤنج اتعشوا و اتفرجوا ع فيلم كوميدى مع بعض و هما قاعدين رن موبايل طارق و رد

طارق:: الووو يا حبيبتى عاملة ايه

غالية:: ايه يا حبيبى انت فين كدا و مارجعتش مع وليد ليه

طارق:: انا فـ شقتى يا ماما و جاى بكرة ان شاء الله

غالية:: تيجى بالسلامة يا حبيبى

طارق:: غالية حضرى نفسك عاملك مفاجأة حلوة بكرة

غالية:: مفاجأة ايه دى يا طارق

طارق:: بضحك .. يا ماما يعنى لو قولتلك عليها دلوقتي هتبقى مفاجأة اصبرى لغاية بكرة بس و هتعرفيها

غالية:: حاضر يا حبيبى يلا اسيبك ترتاح تصبح ع خير

طارق:: و انتى بخير يا قلبي و قفل المكالمة

نغم:: قامت من جنب طارق و هو بيكلم مامته دخلت اوضة النوم و قعدت افتكرت حياة و أفتكرت نفسها يوم كتب كتابها و قعدت تعيط

طارق:: دخل وراها و قعد جنبها .. و بعدين يا نغم هتفضلى كدا كتير

نغم:: من غير ما تحس حطت راسها ع صدر طارق و ابتدت تتكلم بكل اللى جواها .. تعرف كان نفسي يوم كتب كتابنا ألبس فستان فرح كنت نفسى يكون بابا عايش و هو اللى يحط ايده فـ ايدك مش حد تانى .. كان نفسي جوازنا يكون طبيعى يا طارق مش بالطريقة دى

طارق:: ضمها أكتر لحضنه و حاوط عليها بإيديه الاتنين .. و مالها بقى الطريقة دى يا ست نغم

نغم:: بحزن جوازنا بالطريقة دى ورطة يا طارق و حطيت نفسك فيها

طارق:: خرجها من حضنه و أتعدل فـ قعدته و عينيه فـ عينيها و ماسك ايدها .. انتى شايفة جوازنا ورطة يا نغم ؟؟ معقول لغاية دلوقتي مش قادرة تحسى بحبى ليكى

نغم:: ايوا يا طارق شايفة و حاسة بس انت تستاهل احسن مني بكتير

طارق:: حط صباعه ع بؤقها يمنعها تكمل .. ششششش و انا مش عايز غيرك و بس فـ حياتى يا نغم

نغم:: بس

طارق::و مازال ع نفس وضعه عينيه فـ عينيها مابسش يا نغم انا بحبك انتى و أختارتك انتى و عايزك أنتى و بس فاهمة انتى و بسسس و……..

نغم بعد وقت طويل اصبحت مرات طارق قولا و فعلا

طارق:: بسعادة .. مبروك يا حبيبتى

نغم:: بخجل .. خبت نفسها جوة حضنه الله يبارك فيك يا حبيبى

طارق:: ها لسة شايفة جوازنا ورطة يا نغم بعد اللى حصل ده

نغم:: خايفة يا طارق يجى اليوم اللى تزهق فيه و تمل مني

طارق:: نغم يااااا حبيبتى يا روح قلبى
تفتكرى يعنى بعد كل الشهور دى و أحنا مع بعض و جوازنا كان ع ورق ما زهقتش منك .. هزهق منك دلوقتي بعد ما جوازنا بقى حقيقى معقول ده يعنى .. مش ممكن طبعا يا روحى ده يحصل و يلا بقى عشان نفطر و نروح لـ غالية و عشان كمان محضرلك مفاجأة تجنن

نغم:: مفاجأة ايه

طارق:: تؤتؤتؤ مش هقولك بالليل هتعرفيها

و بالفعل طارق و نغم بعد ما تمموا جوازهم قاموا اخدوا شاور و فطروا و ابتدوا يجهزوا عشان يروحوا الڤيلا

___________________________

فـ شقة أحمد

بعد ما خلص كتب الكتاب و أخد حياة و جرى ركب عربيته و طار ع شقته
و اول ما دخلوا شقتهم

أحمد:: بغُنى .. يا حياة يا بنت أبو
ضيف جوازتك الليلة .. يا حياة يا الروح الروح دى جوازتك الليلة

حياة:: بغُنى أحماااااد هييييه أحمد حمادة ميدو توتى إيه ده يا أحمد هللوا له له الليلة فرح أحمد

أحمد:: بسعادة .. قلب أحمد من جوة نورتى بيتك يا مسكرة يا عسلية انتى

حياة:: بمرح .. البيت منور بـ صاحبه يا برنس

أحمد:: بحب .. البيت و صاحبه نوروا بوجودك يا حياة قلبى

حياة:: بأمتنان ..شكرا يا أحمد ع كل اللى انت عملته عشانى النهاردة

أحمد:: ماسك إيد حياة .. ما تشكرنيش يا حياتى ده واجبى و ربنا يقدرنى و أسعدك طول ما أنا عايش

حياة:: بأبتسامة ربنا يخليك ليا يا قلبى و ما يحرمنيش منك

أحمد:: ماقولتليش بقى حسيتى بإيه لما شوفتى باباكى و مامتك

حياة:: اممممممم ممثلين فاشلين أوى يا مودى

أحمد:: بأندهاش .. بجد ؟!

حياة:: أه يا حبيبى طبعا بجد و بصراحة كان شكلهم باين اوى انهم بيمثلوا و بالذات نيرة هانم كانت واضحة اوى أما محمد بيه جايز لـ لحظة حسيت ان ممكن تكون دموعه حقيقية غير كدا كان شو مسرحى فااااشل طحن

أحمد:: يا شيييخة بقى و جودهم شو مسرحى

حياة:: فااااشل طحححن يا مودى

أحمد:: طيب يلا يا قلب مودى ندخل الأوضة مش هنقضي الليلة هنا فـ الصالة ياختى

حياة:: بضحكة جننت أحمد .. و أنا مالى يا خويا مش انت اللى واقف بترغى

أحمد:: بغمزة .. بقولك ايه مش كان نفسك تجربي الباى و التراى يا حياتى

حياة:: و هى بتجري ع الاوضة .. لالالأ يا حبيبى مش عايزة أجرب حاجة خلاص

أحمد:: جرى وراها أبدا لاااااا يمكن لازم تجربيها بنفسك يا حبيبتى هههههههههههه

و بالفعل بعد شوية وقت كله جنان و جرى و ضحك و هزار كالعادة أخيرا حياة اصبحت مرات أحمد قولا و فعلا

_________________________

فـ ڤيلا العامري

قاعدة غالية مع وليد و شيرين بيفطروا و وليد بيحكي لهم عن ليلة كتب كتاب أحمد و اللى عمله بعد المأذون ما خلّص و فجأة

طارق::دخل بسعادة و معاه نغم .. السلام عليكم يا قوم

غالية:: بأبتسامة .. و عليكم السلام و رحمة الله يا حبيبى .. و ابتسامتها أختفت فـ لحظة لما شافت نغم .. مين دى يا طارق

طارق:: بأبتسامة نغم الهلالى .. مراتى يا أمى

غالية:: بصدمة .. مراتك !!! أنت بتهزر مش كدا

طارق:: لأ يا ماما ما بهزرش نغم مراتى فعلا .. إيه رأيك بقى فـ المفاجأة دى يا ست الكل

غالية:: بـ ـغـ ـضـ ـب .. مراااااتك ازاااااى أتجوزتها أمتتتتتى اننننطق .. و لا خلاص أمك مـ ـا تـ ـت عشان تروح تتجوز من وراها و فـ الأخر جاى تعرفنى لأ بصراحة كتر خيرك

شيرين:: لـ غالية أهدي يا ماما لو سمحتى عشان نفهم بس

غالية:: أهدى ايييييه ماحدش يقولى أهدي الدكتور المحترم داخل عليا و فـ إيده واحدة ماعرفش جايبها من أنهى دا هـ ـية و بيقول عليها مراته طيب ازااااى و أمتى اتجوزها

طارق:: ماما لو سمحتى ممكن تهدي و تسمعينى

غالية:: أسمع ايه يا دكتووور أسمع اييييه .. بتتجوز من ورايا ياااا طاااارق من غير علمى للدرجة دى ماليش وجود فـ حياتك .. بتلغينى يا طارق من حيااااتك خاااالص كدا و جاى تقولى دلوقتي بكل بساطة انك أتجوزت .. اييييه فاكرنى هزغرطلكم و أخدكم بالحضن لا يا دكتور ده مش هيحصل ابدا

طارق:: بوجع .. ليه بس يا ماما بتقولى كدا .. أنا عمري ما لاغيت وجودك فـ حياتى و حضرتك عارفة كدا كويس

غالية:: بـ ـعـ ـصبـ ـية .. اوماااااال تسمي جوازك من ورايا ده ايييييه يا دكتووووور يا جامعى يا مثقف تقدر تقولى .. تسميه ايييه لما واحد يروح يتجوز و يخلى أمه و أخوه أخر من يعلم تسمييييه اييييييه اننننطططق

طارق:: بهدوء .. مالوش مسمى يا ماما غير انى حبيت و أخترت اللى حبيتها بإرادتى و برغبتى بعيد عن قعدات الصالونات اللى كل شوية تعمليها عشان فلانة و علانة

غالية:: بزعيق و غـ ـضـ ـب أكبر .. و عشان ما تتجوزش جواز صالونات تروح تجيبلنا واحدة من الشاااااارع مانعرفش هى مين و بنت مين و لا تكون غلطت معاااهااااا و بتصلح غلطتك يا دكتور

طارق:: بنرفزة .. ماما لو سمحتى نغم مش من الشارع .. نغم بنت محترمة و أخلاقها عالية .. و أسألى وليد و غير كدا انا بحبها و ما اقدرش استغنى عنها .. و بعدين حضرتك عارفة أخلاقى كويس مش انا اللى أعمل حاجة تغضب ربنا

غالية:: بعـ ـصـ ـبية .. و لمااااا انت ما عملتش حاجة غلط أتجوزتها من ورايااااا ليييييه

طارق:: قولت لـ حضرتك بحبها و ما أقدرش أستغنى عنها و قولت أسألى وليد و لـ أخوه قولها يا وليد أخلاق نغم شكلها ايه قووووول

غالية:: ما تقدرش تستغنى عنها ؟! و أسأل وليد .. و بصت لـ وليد انت تعرف الزبالة دى يا وليد ؟؟

وليد:: بقلق .. أيوا يا ماما أعرفها .. نغم تبقى سكرتيرة طارق .. دى تبقى البنت اللى وصانى عليها من كام شهر عشان تشتغل فـ الشركة

طارق:: بنرفزة أكبر .. مامااااا لو سمحتى كفاية تجريح فـ نغم أكتر من كدا من فضلك .. نغم مراتى و زيها زى شيرين بالظبط و هتعيش معايا هنا فـ اوضتى

غالية:: مش ممكن البنت دى تعيش هنا فـ بيتى انت فاهم .. أنت هطلقها حالا و ترجعها للشارع اللى جات منه

طارق:: مستحيل يا ماما اسيب نغم و مش هطلقها مهما حصل و مش هيبعدنى عنها غير الـ ـمـ ـوت

نغم:: بدموع مغرقة وشها .. لـ غالية انا عارفة ان حضرتك اتفاجئتى بس و الله أنتى ما تعرفيش الظروف اللى أتحطينا فيها و خـ……..

غالية:: بمقاطعة .. انتى تسكتى خالص ما أسمعش صوتك ده .. تلاقيكى طمعانة فـ قرشين و مثلتى عليه البرأءة و خدعتيه بدموع التماسيح دى عشان يتجوزك

نغم:: بدموعها .. أرجوك يا طارق عايزة أمشى من هنا

طارق:: مسك وشها بين إيديه ..أهدى يا حبيبتى و بطلى عياط عشان خاطرى و متخافيش من حاجة و لـ شيرين لو سمحتى يا شيرين خدى نغم خليها ترتاح فـ أوضتى شوية

شيرين:: حاضر يا طارق و لـ نغم تعالى معايا

نغم:: لسة هتتحرك من مكانها

غالية:: بقوة .. أستني عندك و لـ طارق انا قولت البنت دى مش هتقعد فـ بيتى ساعة واحدة و هتطلقها غصب عنك أنت فاهم

طارق:: بوجع أكبر .. طلاق مش هطلق يا أمى و حاضر هنفذلك طلبك .. و لـ نغم بهدوء ممكن تستني فـ العربية لغاية ما أطلع أجيب شنطة هدومى و انزل

نغم:: بدموع .. حاضر و خرجت فعلا من الڤيلا راحت عند العربية

طارق:: بعد ما خرجت نغم لـ غالية انا هاخد مراتى و أمشى يا أمى و مش هتشوفى وشى تانى بس لو حابة تفرحى بأبنك و تحضرى الليلة اللى بتتمنيها هستناكى النهاردة بالليل فـ قاعة( ….) الساعة 9 لو جيتى هكون أسعد أنسان فـ الدنيا و هرجع معاكى هنا و لو ما جيتيش هروح شقتى و مش هتشوفينى تانى خالص بعد أذنك .. و بالفعل طلع أخد شنطة هدومه و نزل خرج من الڤيلا

___________________________

فـ العربية

بعد ما خرج طارق من الڤيلا و ركب عربيته هو و نغم و مشييوا

نغم:: بأنهيار .. طلقنى يا طارق و ارجع لـ مامتك بلاش تخسرها بسببى أرجوك يا طارق انا مش هأقدر استحمل ذنبها و لا هتحمل أكون سبب انك تبعد عنها

طارق:: سايق و ساكت مش بيرد عليها

نغم:: أنا كنت عارفة ان كل ده هيحصل .. انا قولتلك خايفة و أهو اللى كنت خايفة منه حصل أرجوك يا طارق عشان خاطرى سيبنى و أرجع لـ مامتك و أخوك و انسانى

طارق:: ركن ع جنب الطريق .. و أخدها فـ حضنه و بهدوء ظاهر و جواه نـ ـا ر نغم أنا قولت مش هسيبك و مش هيبعدنى عنك غير الـ ـمـ ـوت و ياريت بقى عشان خاطرى أنتى بلاش دموعك دى

نغم:: مامتك يا طارق زعلت منك و انت سيبت البيت بسببى .. أنت فـ الأول و الأخر مالكش غير مامتك اوعى تخسرها أبدا لأى سبب او عشان أى حد حتى لو كنت أنا

طارق:: يا حبيبتى ماما شوية بس و هتهدى و كل حاجة هتبقى كويسة و بأبتسامة بطلى عياط بقى عشان مفاجأة بالليل ماشى

نغم:: بأبتسامة حزينة هزت دماغها .. و مش قادرة تسيطر ع دموعها و جواها ياااااه ع الوجع اللى حاساه قد ايه كلام غالية جارح أوى

طارق:: مسك إيدها بحنان بيطمنها .. ما تخافيش يا حبيبتى كل حاجة هتتحل بـ أذن الله .. بس عشان خاطرى كفاية عياط و أرجوكى بلاش دموعك الغالية دى تنزل لأنها بـ ـتـ ـحـر ق قلبى

نغم:: بصوت مبحوح و هى بتمسح دموعها .. حاضر يا حبيبى خلاص مش هعيط تانى .. مش هتقولى بقى ايه هى المفاجأة ؟؟

طارق:: و هو بيسوق العربية .. انا لو قولتلك هتبقى مفاجأة ازاى

نغم:: أخدت بالها ان الطريق اتغير .. طارق أحنا رايحين فين ده مش طريق البيت

طارق:: بأبتسامة .. انا مش قولتلك قبل كدا هـ ـخـ ـطـ ـفك

نغم:: بأبتسامة ايوا حصل

طارق:: يبقى خلاص تسمحى بقى تتـ ـخـ ـطـ ـفى و انتى ساكتة

نغم:: حاضر ياسيدى

وبالفعل قدر يهون عليها شوية و كملوا طريقهم و كل واحد منهم باله مشغول باللى جاى

نغم بقلمى✍️______________لبنى دراز

نغم:: يااااااااارب لييييه ماخدتنيش مع أبويا و أمى و رحمتنى من العذااااب ده يااااااارب خدنى و ريحنى بقى

طارق::……..؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نغم (وجع ودموع))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى