روايات

رواية نغم وجاسر الفصل السادس عشر 16 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر الفصل السادس عشر 16 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر الجزء السادس عشر

رواية نغم وجاسر البارت السادس عشر

نغم وجاسر
نغم وجاسر

رواية نغم وجاسر الحلقة السادسة عشر

عشق مش بترد وتبص لنغم بمعنى أرفضيه
نغم:غسان عشق قالت مش عايزاه
غسان:لو مش عايزاه يبقى تسمعني صوتها
عشق بتبص على نغم بمعنى انها مش هتكلمه
نغم:هي قالت مش عايزه تتكلم
غسان:يبقى كدا هتقبله غصب عنها..تصبحو على خير..بقفل
نغم:ايه دا؟؟انتي ليه مش عايزه تكلميه؟؟
عشق:معرفش انا من وقفت قدامه مش عايزه اكلمه وصوتي مش عايز يطلع مني..هرجعله هديته بكره الصبح يلا ننام
نغم:حاضر..بتحضن عشق وتنام
الصبح بنزلو تحت بعد ما يجهزو ونغم بتكون غيرت مدرستها وهتروح مع رهف
نغم:صباح الخير
كلهم..صباح النور
اسير:نغم عشق تعالو افطرو اول
نغم بتبص على عشق
سيرين:يلا ي بنات
نغم وعشق بقعدو
اسير:افطرو بسرعه والسواق هيوصلك ي نغم وانتي ي عشق روحي مع عدي ماشي
عشق:لا مفيش داعي بخد تاكسي
اسير باعتراض:لا طبعا مفيش تاكسي ولا حاجه العربات هنا كثيره اوي لو مش عايزه تروحي مع عدي انا بكلملك اي حد من السواقين يروحك لكن تاكسي لا..وبعدين هو عدي عمل حاجه؟؟ببص عليه بتحذير
عدي كان بياكل و بشرق اول ما يسمع كلام جده بكح:ج..جدو انت بتقول ايه انت مش واثق في حفيدك؟؟!
عشق:هو مش عمل حاجه بس انا مبحبش اكون مع ولد لوحدنا
اسير:ماشي ي بنتي هكلم السواق يوصلك
عشق بتبتسم:شكرا لحضرتك
اسير باعتراض:بلاش حضرتك دي قولي جدو زيهم ماشي
عشق بتبتسم:ماشي ي جدو
نغم بتبتسم:نحن شبعنا يلا ي رهف
رهف:يلا..بخرجو هي و نغم وعشق..عشق خدي بالك من نفسك
عشق:ماشي وانتو اهتمو ببعض
نغم بتحضن عشق:هو انا مينفعش اروح معاك؟؟
عشق بتضحك:هنبدا دلع..لا مينفعش
نغم:لو حد زعجك قوليلي بعد نرجع ماشي
عشق:ماشي..نغم بتبعد عنها وبتروح هي ورهف عشق بتروح وتدخل العربيه السواق بوصلها شركه المالكي بتنزل و تدخل
عشق:عفوا هو الاستاذ غسان موجود؟؟
موظفه الاستقبال:اه هو غسان بيه موجود حضرتك عندك موعد؟؟
عشق:ممكن تقوليله انو في واحده اسمها عشق منت..
رعد:عشق نورتي الشركه كنت بنتظارك اتفضلي
عشق:شكرا ي استاذ رعد
رعد:لا بلاش استاذ دي اتفضلي..بروحو مكتب رعد بدخلو و بقعد..اتفضلي
عشق بتقعد بتبص حولينها:هو مش موجود
رعد:مين غسان؟؟لا هو في مكتبه دا يبقى مكتبي انا انتي هتشتغلي معايا بنا على اوامر عمي جاسر
عشق:ماشي..بس هشتغل ايه
رعد:هو انتي بتفهمي في ايه؟؟
عشق:اي حاجه
رعد:ماشي يبقى اشتغلي سكرتيره ليا اصلي مش عندي سكرتيره وكنت بدور على واحده
عشق:ماشي
رعد ببتسم:طب اتفضلي على شغلك ي عشق
عشق بتبتسم لما حست انو رعد طيب:حاضر..بتروح وتستلم شغلها بعدي اليوم
المساء
كيان بنفاذ صبر:غسان الموضوع مش لعبه انا جيت علشان احدد معاك موعد لاجتماع تجي تقولي مش فاضي طب ما تحدده انت وتخلصني!!
غسان برسميه:انسه كيان ي ريت نلتزم حدود الشغل..ثم انا قولت اني مش فاضي بس مش قولت انه مش هيقام الاجتماع قائم في موعده وكل حاجه
كيان بعدم فهم:ازي يعني؟؟
غسان:رعد هو الهيهتم بكل حاجه عن الشراكه دي وانا مليش دعوه فيها
كيان بغيظ:طالما انت بتجيب حياتك الشخصيه على الشغل ومش عايز تشوف عدي ليه وافقت من البدايه؟؟
غسان بغمض عيونه بتعب من اصرارها:كيان بس بقا ممكن..قولت ميه مره عدي مش سبب الشراكه دي وانا وعدي مفيش بينا حاجه سيبني في حالي مش عايزك تدخلي في مشاكلي العائليه ممكن
كيان بتسكت لما تشوف طريقته اتغيرت
كيان:انا بس عايزكم ترجعو انت وعدي صحاب زي زمان
غسان ببص عليها بعصبيه بس بتحكم بنفسه
غسان بهدؤ:كيان ممكن تخرجي..ولو يهمك عدي كثير اوي صدقيني نحن كدا احسن ولا اقلك انا هخرج انتي ابقي هنا بروح
#بقلمي_يارا_احمد
كيان:هتفضل تهرب كدا بس انا مش هستسلم..بتلحقه
غسان بوقف لما يشوف عشق واقفه مع رعد ببتسم ويقرب منهم
غسان بابتسامه:عشق عجبك الشغل..عشق بتهز راسها بتنهد بياس..مصره انك مش عايزه تسمعيني صوتك..عشق بتهز راسها تاني..ماشي براحتك
كيان:رعد
رعد:كيان..ايه جابك؟؟
كيان:في اجتماع بكره الساعه 10ص ي ريت تحطه في جدول مواعيدك..كانت بتكلم وهي بتبص على غسان بغيظ
غسان بتجاهل نظراتها:عشق تعالي اوصلك البيت
رعد:انا كنت بقولها كدا قبل شويا بس هي قالت انو جدك جايبلها سواق
غسان ببص عليه بضيق:وانت ليه عايز توصلها
كيان بتنصدم منه
رعد:علشان يمكن ما تلقى تاكسي و انا اصلا كنت طالع وهي اتاخرت بسببي
غسان بضيق:انا بس البوصل عشق فاهم ي رعد
رعد:فاهم ي زعيم فاهم
عشق بتخرج
غسان:يخربيتك ي رعد دا كلو بسببك
رعد:انا؟؟؟غسان بلحقها
كيان بصدمه:ايه البحصل هنا دا؟؟هو دا غسان البعرفه ولا واحد تاني
رعد:يظهر تم تبدليه امس هو غريب اوي وبهتم بالبنت دي اوي اوي
غسان بمسك ايد عشق:عشق لحظه بس متفهمنيش غلط انا مش قصدي الفهمتيه وربنا
عشق بتضايق منه وتبعد ايده وتروح بتشوف العربيه وبتدخل
عشق:عمو روح الفيلا بسرعه لو سمحت..بروح
غسان بروح عربيته و بروح فيلا الكيلاني
عشق بتنزل وتدخل جوا وهي متضايقه اوي بتروح غرفتها
غسان بدخل بسرعه بروح غرفه غرام وبدق الباب
نغم:عشق في ايه؟؟
عشق بضيق:نغم هو مسك ايدي
نغم:مين؟؟عدي؟؟هروح ادبحه وارجع
عشق:لا مش عدي غسان
نغم:ازي يعني مسك ايدك؟؟عشق بتحكيلها الموضوع
مش فاهمه هو انتي بجد بتكلمي عن غسان..غسان المالكي شخصيا ي عشق؟؟
عشق:نغم نحن هنعديها تريقه؟؟
نغم:اسفه متعصبيش مني بس غسان عمره في حياته معملش كدا مع حد..يمكن يكون من الناس الوقعت بحبك
عشق بضيق:نغم انتي جايه تبوظي اعصابي اكثر!!
نغم:اسفه خلاص بطلي تكشير بقا..بصي هو انتي اصلا شغلك مع رعد اتجاهلي غسان لحد ما يرجع عمو وخلاص ماشي!!
عشق بتذكر جاسر وكل العمله معاها:ماشي ي نغم..انا هتحمله علشان الاستاذ جاسر مش اكثر..بس مش هتكلم معاه ابدا ابدا
نغم:تمام تمام..يلا يبقى دوري احكيلك الحصل في المدرسه الجديده
عشق:في ايه؟؟
نغم بتقعد جنب عشق:كانو عايزين يتنمرو عليا
عشق:ايه مين دول؟؟
نغم:بنات جهله كدا..المهم نغم بنتك مش قصرت وعملتلهم الواجب
عشق بتضحك:ازي ي فلسفه
نغم بتكمل بحماس لما شافت عشق ضحكت ونست موضوع غسان
نغم بحماس:قولت لرهف امسكي الشنطه ورميتها ليها..ومسكت ازازه الميه الفي ايدي ورميتها على البنت القالتلهم الأوامر فهي صرخت وكل المدرسه اتجمعو على صراخها وفزميلها كانو عايزين يضربوني انا ورهف بس اختك مش سنو وايت بس دا انا بطله في الفنون القتاليه العمري مش اتعلمتها معرفش ازي بقيت احس اني خفيفه وبقيت اتحرك بخفه وضربتم كلهم وبقو يترجوني ويبوسو رجلي علشان اسيبهم..بتكمل وتضحك بفخر..اكيد انا ورايثه جاكي شان
عشق بتمسك نغم من قفاها:بت انطقي وقولي الحق
نغم بالم:ااا..ماشي..لما روحنا لساحه والطلاب اتجمعو المديره جات واتكلمت معهم ولما عرفو اني بنت عيله الكيلاني الكل اترعب وما اظن حد يقربلنا تاني سيبني بقا
عشق بتضحك وتسيب نغم:وراثيه جاكي شان هاه
نغم بطفوليه:ما كنت عايزه اضحكك واهو نجحت..صح ي عشق غمضي عيونك العسل السكر دول ممكن
عشق:ي رب استرها
نغم بضيق:نعم!!
عشق بتضحك:مفيش..بتغمض عيونها نغم بتلبسها العقد الجابه فهد عشق بتفتح عيونها وتبص لعقد..الله حلو اوي
نغم بتمد ايدها:بصي الخاتم دا
عشق:بجد حلويين..بس هو اكيد العقد بتاعك
نغم:لا هو بتاعك اصل الجاب الهديه قالي انو العقد ليك والخاتم ليا
عشق:دا مين؟؟
نغم:هتضربيني لو عرفتي
عشق بضيق:مين ي نغم
نغم بتغمض عيونها بتقول بخوف:ف..فهد
عشق:هاه حتى الاهبل دا عنده ذوق حلو
نغم بعدم تصديق:مش هتضربيني
عشق:لا انا قولت قبل دا انك كبرتي وهتقرري لوحدك..الباب بدق
غرام:نغم
نغم:اتفضلي ي غرام..غرام بتدخل..خير
غرام:لا عرفت انو عشق جات قولت اجي اشوف الشغل معاها ازي اصله بابا سافر وقال اطمئنه على عشق
عشق بابتسامه:حلو اوي
غرام:محدش زعجك صح
عشق بتهز راسها بالنفي:لا ابدا..رعد لطيف اوي وبعاملني كويس وبحترام
غرام بابتسامه:ماشي انا هروح اطمئنه..بعد شويا العشا انزلو ماشي
نغم:ماشي..غرام بتروح..كدبتي عليها ليه
عشق:مش عايزه اعمل مشاكل بينهم انتي شفتي امس علاقتهم متوتره بلاش نزيد التوتر
نغم:ماشي ي عشق
عشق:هروح اتحمم وارجع علشان ننزل..بتروح بتحمم وبنزلو
بقعدو على طاوله العشا
اسير:نغم رهف هي ايه المشكله الحصلت في المدرسه
نغم كانت بتاكل من سمعت كلام جدها سابت الاكل
اسير:خير
نغم:جدو اسمعني اول وتاني اقرر
اسير:ااا بلاش تتحايلي وسيبنا نتكلم بعد الاكل انتي ورهف
رهف بهمس:هو انا ما شفت غيرك اكون معاه ي مصيبه
نغم بتضحك لما تسمعها
اسير:في حاجه من كلامي بتضحك!!
نغم بخوف:ل..لا طبعا ي جدو..بتبدا تاكل
ادهم:بابا انا كنت عايز اخرج عشق ونغم شويا
اسير:لا نغم هتفضل هنا وتدرس مفيش خروجات تاني
نغم:ليه بس ي جدو؟؟
ادهم:بس ي بابا نغم كانت مش بتشوف
بصيت على جدو و من تعابيره عرفت انو عمو جاسر حكى له انو دي كدبه
اسير:مش مشكلتي ي ادهم..بنتك للازم تتفوق وترفع اسم عيله الكيلاني..صحيح ي نغم انتي عايزه تطلعي ايه
نغم بابتسامه:مهندسه ي جدو
فريده:مهندسه؟؟نحن عندنا البنات بتقرا طب بس
رحيم:الطب احسن ي نغم الهندسه صعبه على البنات
نهاد:اه مش للازم تطلعي مختلفه يعني
ادهم كان هيتكلم بس نغم بتسبقه
نغم بابتسامه:معليش يعني انا مش بهتم لرايكم دي حياتي وانا حره..وصراحه تفكيركم جاهل وسطحي اوي مش علشان انا بنت يبقى اسيب حلمي البنات بقدرو يكونو احسن من الرجاله مرات
فريده:قصدك ايه يعني؟؟
نغم:قصدي انو لو واحد منكم باستثناء جدو طبعا لو عاش الحياه الصعبه العشناها انا وعشق كان زمانه انتحر لانكم اتعودتو على الدلع و الرفاهيه مش كدا ي خالتو و عمتو
سيرين:نغم اتكلمي احسن
نغم بتبص على اسير
اسير:محدش طلب رايهم ي سيرين سيبها تعلمهم انو كل واحد يبقى في بالخصه
نغم بتبتسم ونهاد وفريده بتغاظو منها اوي
عشق بتضرب نغم في رجلها وتقول بهمس:رهف هنا راعي لمشاعرها
نغم بتبص على رهف باسف وبتقول بهمس:انا اسفه ي رهف
رهف بتقوم:جدو انا شبعت عن اذنك تصبحو على خير..بتروح
فريده ورحيم بقومو وبروحو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نغم وجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى