روايات

رواية نغم وجاسر الفصل الخامس 5 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر الفصل الخامس 5 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر الجزء الخامس

رواية نغم وجاسر البارت الخامس

نغم وجاسر
نغم وجاسر

رواية نغم وجاسر الحلقة الخامسة

عشق:صراحه مش مهم انا عايزه انام يلا..دا نحن اتاخرنا اوي والمكان برا بقا ضلمه اوي
نغم:مش كلها سنتمترات ي ستي
عشق:انااا مليش دعوه عايزه انام
فهد:لسه بدري
يمنى:لا دول اتاخرو
فهد:اتاخرو؟؟انتي اكيد حصلك حاجه
عشق:فهد نحن اتاخرنا
يمنى بتبص عليه بغيظ كانها عايزه تفهمه حاجه:اه اتاخرو ي فهد
اناااا شايفه نظراتكم على فكرةةةة
نغم:طب يلا ي عشق..بتمد ايدها
فهد عقله بجمع وبفهم الحكايه و بقول:هاااا صح اتاخرتو
يمنى بتضرب راسها:هههه من غبائگ ي فهد
عشق:هو مش كنتي عارفه انه اغبى واحد في الكون
انااااا فاهمه كل حاجه على فكرةةةة
نغم:عشق مش هتمسكي ايدي ولا اروح لوحدي يعني
عشق بتمسك ايدها:ممكن تلمي لسانك ي نغم مش نقصاك وهوبا الكهرباء قطعت يا جمااااعه ممكن افهم مالها المنطقه دي مع الكهرباء انااااا بخاف ولا انتو بتعملوها قصد علشان بخاف يعني
نغم بتشد على ايد عشق:عشق عايزه انام
عشق:ماشي
هي خايفه من ايه؟؟انا مش فاهمه؟؟
فهد:انا هوصلكم عشق مش جابت فونها
يمنى:انا هروح معك يلا
بنطلع بوصلونا البيت يمنى بتدخل معنا الغرفه لاننا بجد مش شايفين حاجه عشق بتلقا فونها وفهد بنتظر يمنى برا هو مش بدخل غرفتنا ابدا ودي من الحاجات الكتيره البحبها في فهد انو عنده مبادئ هو جدع اوي صراحه بس بردو مش هحبه واتعلق فيه
عشق:خلاص ي يمنى لقيت الفون
يمنى:ماشي تصبحو على خير
نغم وعشق:تصبحي على خير
يمنى بتروح وتخد فهد وبروحو بيتهم ونحن بنام على السرير عشق بتغمض عيونها هتسيبني وتنامي!!!
نغم:عشق عشق
عشق بياس:خير مالك!!!
نغم:معليش احضنك وانام؟؟
عشق بياس منها:نغم دي مش حاجه جديده عليك ي بنتي فبطلي تساليني السؤال دا انا حتى لو قولت لا هتتعلقي فيني زي القرود
كرااااااامتي ي عالم
نغم بضيق:مش عايزه احضنك
بعد 5 دقائق نغم حاضنه عشق..الكهرباء مش جات اعملكم ايه!!!
عشق:نغم نامي وبلاش حركه
نغم:حاضر..بتنام
عشق بتضحك:دي الحاجه الوحيده البتعرفي تعمليها كويس
#بقلمي_يارا_احمد
بعد يومين عشق بتفوق
عشق:نغم قومي ي كسلانه انتي هتتاخري عن المدرسه قومي ي نغم!!
نغم بتفوق بتقول بصوت طفولي:ليه اخترعو المدرسه ليههه
عشق بتضحك:علشان الزيك يطلعو بفائده
نغم بضيق:انا يوم هضربك و اوي كمان..بس انتظري لحد ما اشوف الاول
ما هو اضربها ازي وانا عميهههه اه منك ي عمو جاسر اه
عشق بتقرب راسها من راس نغم:هتشوفي و هتضربيني زي ما عايزة بس انتظري لحد ما اجمع فلوس العمليه
عمليه؟؟؟انتي اكيد اتجننتي علشان كدا بدايتي تشتغلي كتير اوي و ترقهي نفسك علشان تجمعي فلوس لعمليه؟؟نحن هنهزر ي جماعه لا بجد انا كل يوم بحس اني حقيره اكثر من القبله ممكن ننهي الموضوع دا بقا
نغم بصدمه:عمليه؟؟عمليه ايه دي ي عشق؟؟
عشق:عمليه لعيونك علشان تشوفي تاني..انا مش متخيله انك هتشوفي يااااه هرتاح اوي ساعتها ي نغم
انا كنت هعيط هنا بجد كنت هعيط
نغم:بسس انتي هتجيبي الفلوس ازي دي غاليه اوي
عشق:اه هي فعلا غاليه بس متخافيش انا هشتغل واحاول اللمهم بقدر ما اقدر
نغم مش قدرت تتحمل و دموعها نزلو وبدات تعيط
عشق:مالك بتعيطي!!!هو نحن هنبدأ نكد من وش الصبح زعلانه تعيطي فرحانه تعيطي ي نغم
نغم بعياط:بس انا مش فرحانه خالص ي عشق
عشق:ليه هو مش خبر حلو بالنسبالك؟؟لا اكيد انتي محتاجه مستشفى مجانين
ي جماعه بتصدمني بتصدمني مش قادره ارددد البت دي عندها انفصام ومش بعيد يكون بسببي!!
عشق:نغم بطلي عياط بجد مالك في ايه؟؟ومش فرحانه ازي يعني؟؟
نغم:انتي بتهتمي فيني اوي ي عشق مع اني مش بستاهل كل دا منك..عشق انا مش محتاجه عمليه وخلاص مش عايزه اشوف
لاني بشوف اصلا
نغم بتكمل:مش للازم تضغطي على نفسك علشاني اكثر من كدا كفايه موضوع المدرسه
عشق:لمره المليون انا معنديش غيرك ي نغم..فدلعي يختي قبل ما امل منك واهرب
شفتوووو التنمر بجري في عروقهااااا
نغم:مش عايزه ي عشق مش عايزه واقفلي السيره دي و
بعدين سيبي موضوع الشغل الإضافي دا انتي كدا هتمرضي
عشق:نغم انا مش انتي والله
متنمرةةةة ي جماعه والله العظيم انتو ظالمني اوي
نغم:هتقفلي على السيره دي بقا ولا اروح المدرسه وما ارجعش تاني
عشق:ماشي ي ست نغم قفلنا السيره بقا..بتقوم..انا هروح اتحمم وارجعلك..بتروح
نغم:عموو للازم ترجع بقا كفايه كل دا البنت اتحملت فوق طاقتها بمراحل علشاني انت بتحسسني بالذنب اوي كمان عشق بتطلع نغم بتبص عليها بحزن بعدها بتبص قدامها
عشق:يلا..بتشد ايدها بتروح تحممها وتجهزها..انتي مش عارفه انك قمر ازي ياااه لو تشوفي نفسك في المراياا ي نغم
هههه نحن هنتحايل على بعض ي عشق..هو انا شايفه اني ملكه جمال مصر وعيوني الشبهه الاتراك العسل دول بس بردو انتي احلى بنظري بس لما تضحكي مش لما تتنمري
عشق:فصلت البنت
نغم بتضحك:عشق انا كبرت و اوي اوي كمان..مش هتحايلي عليا
عشق بابتسامه:عارفه ي نغم بس انا هعمل الفي راسي وانتي اعملي الفي راسك وبالفوز هو الاقوى ماشي
نغم:ماشي!!
بطلعو و بلقو يمنى منتظرهم برا
يمنى:يلا يلا
نغم:فهد فين؟؟
يمنى بتضحك:حبيب القلب كبر وراح الكليه ليه بتسالي
نغم:لا ما انا متعوده على صباح الخير منه مش يلا بتاعتك
يمنى:هاه..مش هرد لانو عشق هنا
عشق:انتي بتنمري عليها لما تكونو لوحدكم يعني؟؟؟
فرصةةةةةةة
نغم بسرعه وببراءه:ااااه ي عشق هي بتعمل كدا
يمنى:ي كداااابه
عشق:اتنمري براحتك ي يمنى اللهم انها مش هتوقع لانها بتعملي صداع لو حصلها حاجه
هو انتي اختي سندريلا بجد؟؟؟بديت اشك انو في غلط بالعنوان
يمنى بتضحك:واحد صفر ي نغم
نغم بصوت واطي:سندريلا شريره
عشق بتسمعها:سندريلا تاني!!!ممكن افهم بقا مالك مع سندريلا دي انا مش سندريلا
نغم:انتي في ايه ولا ايه ي عشق هتاخر عن المدرسه بسببك
عشق:نحن اصلا قربنا نوصل ي بنتي
طلعنا بنمشي ونتكلم لا انا بجد بفصل مرااات
نغم:يلااا
بوصلو المدرسه
عشق:اهو وصلتي ي ست نغم..يمنى خدي بالك منها ماشي
يمنى:انتي مش بتملي من انو تقولي دا كل يوم ي عشق؟؟و بعدين نغومه حبيبتي متخافيش عليها وهي معايا
عشق:لا ما انا عارفه انك ماسحه ذاكره يلا اشوفكم بعدين
نغم بتشد على ايد عشق
عشق:عايزة ايه ي نكديه
نغم:انتي نسيتي الشرط؟؟
عشق:نغم نحن مش هنعقل بقا
نغم:لا يلا
عشق بتنهد بياس و تبوس نغم على راسها
ااا ما انا مش هدخل المدرسه بدون شروط يعني هدلع على مين لو مش ادلعت عليها
عشق:انا هروح باي..بتروح
يمنى:يلا ي نغم..بتمسك ايدها و بدخلو المدرسه بروحو الفصل وبتخلي نغم تقعد في مقعدها و هي كمان بتقعد في مقعدها القدام نغم مباشره
يمنى بتلتفت على نغم:نغم انتي ازي بتحسي بالحاجات كدا؟؟يعني مسكتك لايد فهد امس لو مش بعرفك كان قولت انك مش عميه
اهو بدينا المحقق كونان يعمل جاهدا!!!
نغم:ما قولت اني فكرتها عشق..وبعدين انا عندي الحساسه السادسه ي يمنى وهي لناس المميزين الزي كدا..بضحك وصراحه كدا انا بخفف عن نفسي التوتر مش بقنعها اصلا
يمنى بتبص عليا وانا طبعا مش قادره ابص لعيونها علشان مش عايزه انكشف اوفففف من المواقف دي
يمنى:معك حقك ي نغم..المهم ي ستي هتعترفي لفهد امتى اصل في واحده حاطه عينها عليه في الكليه
نغم:هو حب جديد؟؟
يمنى:حب ايه هو اصلا بشوف غيرك ي ست نغم دا الواحد يحلف يقول عملتي لولد عمل
طب افرح ولا ازعل انا هنا طب..؟
نغم:طب يعني هي بتلاحقه؟؟
يمنى:انعم الله عليك ي بنتي اه بالضبط بتلاحقه
نغم:هاه فهد هيعيش زي دور بطل الروايات الإمبراطوري يعني البنت هي البتلاحقه مش هو البلاحقها
يمنى بياس:يعني مش فرقت معاك..طب اقلك دي مسكت ايده حتى
نغم بضيق:دي لصقه مش اكثر بكرا تشوف مكانها الحقيقي مع واحد زيها..وازي مسكت ايده يعني!!
يمنى بتضحك:هههه هموت نغم غارت على فهد اخيرا
نغم:لا مش غرت ولا حاجة بس انا بكرهه الشخصيه الملزقه مش اكثر
انا بتكلم بجديه انتو كمان مش بتحبوها صح..هو مين البحب البنت الجاريه على الولد..معليش يعني انا هنا مش قصدي البطله انا قصدي البنت البتكره البطله..البطله مسموح لها تجري على البطل زي الهبله و اولاد الروايه كلهم مسموح لهم يجرو على البطله ويتخانقو عليها زي المجانين
يمنى:ي ستي على راحتك يوم فهد هيوحشك
نغم:فهد مش انتي ي يمنى علشان يفكر يتجوز علشان كدا ي ريت تسكتي يعني
يمنى بتضحك:ماشي سكت ي مرات اخويا
نغم:انا عايزة عشق
يمنى:لو قولتي لها حاجه بخصوص كلامنا عن فهد دا هتدبحني
نغم:ي ريت
يمنى:شريره اوي ي نغم..بتكمل ببراءة..انا مش هوحشك انا يمنى حبيبتك ي نغم
هاه لا مش هتوحشني بس يلا انا مش عشق فهتكلم بكياته زي العاده
نغم:لا هو مين البقدر يعيش من غير منمن
يمنى:انا عارفه اصلا
عايززززه ابقا زي عشق دول امه مش بتنفع معهم اللطافه
نغم:انا غلطانه ي يمنى
عند عشق في المطعم البتشتغل فيه
عشق بقرف:بجد الناس دول مش بعرفو يلمو عينهم انا ساكته علشان الراتب كبير بس..مش هقدر اضرب فيهم واحد للازم افكر في نغم اول..بتنفخ بضيق..لو مش عمليه نغم و مدرستها كان زماني في السجن بتهمه القتل..بتخد الطلب لطاوله بتلقا شاب باين عليه من ملابسه انه غني اوي لابس طقم بدله زرقا و قميص ابيض وحاطط نظارة شمسية سودا حتى الساعه الفي ايده بتحسها من الدهب الخالص عشق بتحط الطلب بهدؤ وتبص عليه وهو ماسك فونه ومركز فيه
عشق:حضرتك عايز حاجه تانيه؟؟
الشاب ببص عليها وبنبهر بجمالها:حلوه اوي
عشق:عفوا!!
الشاب:كنت بقول انك حلوه اوي..الصاروخ اسمه ايه
عشق اعصابها باظت وبتقول بضيق:مش مضطره اقلك اسمي
وبعدين احترم نفسك وانت بتكلمني فاهم أشكال تسد النفس ولا علشان غنيان جاي تفتري علينا
الشاب بقوم يوفق قدامها وبقول بعصبيه:اخر حاجه بتحصل في العالم قصي الكيلاني يتهزق لا وكمان من مين من شقفه نادله..انتي شكلك مش بتعرفي مين قصي الكيلاني..ازي هتعرفي اصلا شكلك تربيه ملاجئ الله اعلم من فين بتجي أشكالك دي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نغم وجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى