روايات

رواية نغم وجاسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر الجزء الخامس عشر

رواية نغم وجاسر البارت الخامس عشر

نغم وجاسر
نغم وجاسر

رواية نغم وجاسر الحلقة الخامسة عشر

اسير:لا عادي انا عارف دا..واحسن انك تساعد عدي علشان هو محتاج
غسان:لا ي جدو عدي مش محتاجني ولا حاجه..دي شراكه مؤقته عارف اني مش بطيقه..و وافقت عليها علشانك بس
اسير:ماشي ماشي..تعال ننزل
غسان بقرب منه وبساعده يقوم:جدو في حاجه؟؟
اسير:نغم شغاله بالي مش اكثر..ابوك دا عمره مش هيتفهم
غسان:دي مش حاجه جديده مفيش حد بفهمه
اسير:وانت شكلك طالع لابوك
غسان ضحك:اظن دا..بنزلو غسان بقرب من غرام و جاسر و عشق و نغم..بابا انا اسف لاني كلمتك بالطريقه دي..بس انت كمان استفزيتني بكلامك انا بكمل شغلي على اكمل وجهه وانت عارف دا عمره غسان ابنك مش ساب حاجه غير وكملها
جاسر ببص عليه:يعني افهم ايه مفروض اني اعتذر منك؟؟
غسان:لا طبعا ايه البتقوله دا ي بابا؟؟بابا انا لو زعلتك في حاجه قولي مباشره بلاش نلف وندور بطريقتك دي ممكن
جاسر بهدؤ:ماشي هندخل في الموضوع..غسان انت كبرت بقا وللازم تتجوز
غسان بضيق:تاني رجعنا لنفس الموضوع انا هروح وهبات في المزرعه..بروح وهو مع معصب غرام بتلحقه بسرعه
جاسر بضحك:شفتي ي نغم
نغم:دا انت رخم اوي ازي طاوعك قلبك تزعل غسان
جاسر بضحك:والله رخم علشان غسان بتاعك..ما انا كنت هجوزهولك
نغم بتضحك:لا مش عايزاه
غرام بتمسك ايده:اهدا بس مالك في ايه ي غسان
غسان بعصبيه:ازي يعني في ايه مش سامعه هو بقول ايه ي غرام
غرام:مالك بس في ايه هو بابا غلط؟؟
غسان بجز على سنانه:هو بابا غلط؟؟اومال ايه البقوله دا صح برايك
غرام:ما انت ناقصك ايه كدا كدا هتتجوز
غسان:لا مش هتجوز ريحيلي دماغك وبلاش تفكري فيني انتي وابوك ماشي..وبعدين انا مش فاهم مالكم عايزيني اتجوز انتو قوليلي مش طايقنك وشوفو هختفي من حياتكم ازي
غرام بتضحك وبتحتوي وجهه بين ايدها:حبيبي عارف انو الموضوع مش كدا..غسان انا وبابا قلقانين عليك انت يومك كله في الشغل حياتك كلها شغل في شغل
غسان بضيق:لا كدب انا لما اجي مصر يومي بكون فيه شغل و انتي و رعد الصغير
غرام:رعد الصغير؟؟مش معقوله دا انا نسيت ما اروح اشوفه امس
غسان بضيق:شفتي نسيتي ما تروحي تشوفي ابن اخوك وكله بسبب زواجك من الحمار الجوا دا
غرام:الكلام دا عيب على فكره..وبعدين اخويا مش شايف ابنه من سنتين بسبب الشغل
غسان بغيظ:بس انا عارف كل حاجه عنه..سيبني اروحله انا مش فاضي لموضوعك انتي وبابا دا
غرام بتبعد عنه و تضحك:والله انت عسل بكل حالتك تعرف البنات بجنو عليك ازي
غسان:لا ي ستي ومش عايز اعرف ممكن
رحيم بضيق:غرام
غرام بتبعد ايدها عن غسان وتبص عليه وتقول بهدؤ:نعم
رحيم بغيظ:مش قولتلي انو غسان جا عندنا
غسان كان ببص على غرام وفهم انو حصلت بينهم مشكله
غسان:غرامي انا هروح تصبحي على خير
رحيم بضيق:انت بتقولها كدا ليه
غسان ببص على رحيم وبقول ببرود:اختي وانا حر
رحيم بسخريه:بنت عمك قصدك
غسان ببعد عن غرام و يقرب من رحيم
غسان ببص على رحيم ويضربه بوكس:انت قولت ايه..بمسكه ويضربه..انا بسكت عن غلطاتك كلها بس ي رحيم والله العظيم اسمعك تقول اني و غرام مش اخوان تاني بكون موتك ساعتها..بضربه تاني غرام بتجي وتوقفه بكمل بتحذير وهو ببص على رحيم..غرام وانا البينا اعظم من انو يفمهمه واحد حقير زيك بس لو غرام نزل من عيناها دمعه هحرقك انت وامك واي حد منكم بضايقها يبقا بضايقني..بكمل بصوت جمهوري..واظن العالم كله بعرف لما غسان المالكي يضايق بقلب لشخصيته التانيه المش هتعجب حد طبعا
غرام:غسان علشاني اهدا
#بقلمي_يارا_احمد
غسان:هو انا اصلا علشانك متحمل فكره انو الحمار دا جوزك انا مش عارف حبيتي واحد زي دا ازي ي غرام..انا هروح دخليه جوا..ببص على رحيم بتحذير..صح لو مامتك عرفت وقالت كلمه لاختي يبقا ودعها ي دلوع الماما..ببص على غرام ببوسها على راسها وبقول بابتسامه حلوه تصبحي على خير ي غرامي
غرام:وانت من اهلو..بروح بتبص على رحيم بتقرب منه علشان تساعده بس ببعدها
رحيم بعصبيه:بعدي..كنتي فين لما كان بضربني ولا علشان بتحبيه اكثر مني
غرام بتبعد ايدها وتدخل جوا ومش بتهتم لكلامه بتقرب من عشق
عشق بتشوف غرام مضايقه:هو اتخانقتو انتي واخوك؟؟
غرام بتضحك:لا انا وغسان مش بنتخانق
عشق:طب مالك انتي كويسه؟؟حصل حاجه حد زعجك؟؟
غرام بابتسامه:يعني انتي بتهتمي؟؟
عشق:طبعا بهتم..مش نحن اخوات؟؟
غرام بفرحه:بجد ي عشق!!
عشق بتضحك:اه اصلي عايزه اجرب شعور نغم والدلع شويا
غرام بتحضنها:وانا هدلعلك زي ما عايزه..هي صحيح فين نغم؟؟
عشق:معرفش اختفت فجاه
نغم:امير اسرععع جدو هيدبحني
امير:وانا هيدبحوني ويشربو دمي لو عرفو اني طاوعتك انتي رايحه ليه انتي اكيد اتجننتي
نغم:ي سيدي مصيبتك انك مجبتش هديه
امير:امري لله..بوصلو نغم بتنزل بسرعه و تشوف فهد وهو بقفل الدكان
اوفففف هقوله ايه مش انا كنت عميه بنظرهم يعني دي اول مره اشوفه فيها
نغم:احم لو سمحت ي استاذ..فهد ببص عليها بصدمه..هو انت عارف فين بيت عم محمد؟؟
فهد بصدمه:نغم؟؟
رجعنا لتمثيل
نغم بصدمه:فهد!!
فهد:اه انا فهد..بكمل بفرحه..انتي شايفني ي نغم انا بجد مبسوط علشانك
نغم بتبتسم لما تشوف فرحته علشانها:شكرا ي فهد
فهد بعتراض:نغم و فهد مش بينهم شكرا
نغم بتضحك:اه..صح انا مستعجله اوي هات الهديه وسيبني اروح قبل ما يلاحظو اني اختفيت دا جدو هيدبحني
فهد بزعل:هتروحي..بدخل ايده في جيبه وبطلع هديه مغلفه و بديها لنغم..معليش تفتحيها هنا
نغم بتمسك الهديه بفرحه:طبعا..بتفتحها بتلقا خاتم و عقد مصنوعين من الفضه بس تصميمهم راقي..حلوو اوي بس ليه عقد وخاتم؟؟
فهد:الخاتم ليك و العقد لعشق عارف انك بتحبي تشاركيها في كل حاجه
نغم بتنبسط اوي:بجدد بجد؟؟!!احلى هديه ي فهد بجد شكرا
فهد ببتسم:لا عادي المهم انك مبسوطه
نغم:ط..
امير:نغم جاسر بيه اتصل فيني يلا
نغم بخوف:م..مصيبه..فهد شكرا اوي بجد اسفه للازم اروح بتروح جري..بتلوح له بلوح لها وبتروح
امير بسوق بسرعه:هنموت
نغم:حصل ي رب استرها..بوصلو بتجري لجوا بعد ما تقرب من الباب بتوقف جري و تمشي ببطئ و هي خايفه
جاسر بجديه:نغم تعالي هنا
هموت خلاص وداعا ي دنيا
نغم بارتباك:ح..حاضر
غرام:بابا..نغم كنتي فين؟؟
نغم:في الحديقه
جاسر ببص عليها بعصبيه:نغم قدامي على مكتب خالي
نغم بزعل:حاضر..بروحو..عمو انا
جاسر بعصبيه:مش عايز اسمع صوتك الظاهر انك اتطورتي في موضوع الكدب دا..بدخلو اسير ببص عليها
اسير بحده:كنتي فين ي نغم
نغم بدموع:روحت لحي الكنا ساكنين فيه انا وعشق ي جدو
جاسر بضيق:وليه روحتي
نغم:علشان فهد كان عايز يقدملي هديه..وهو مش هيعرف يجي هنا
اسير بعصبيه:تقومي انتي زي الهبله تروحيله..نغم الحركات دي مش بتعملها بنت عيله الكيلاني
نغم بدموع:بس ي جدو انا مقصدش حاجه صدقني
جاسر:انتي عارفه فهد دا بشوفك ازي يمكن ياذيك انا مش بستبعد
نغم بضيق:لا فهد مش كدا هو انت فاكره واحد من عيله الكيلاني ولا ايه..عمو انت كنت مراقبني وانت عارف فهد كويس هو مش بتخطى حدوده معايا انما الاستاذ المحترم ابن عمي جا وباس ايدي مع اني اول مره اشوفه والله اعلم لو مش التاني بكرهني كان هيعمل ايه..وجوز بنتك دلوع ماما دا سيبه على جنب دا قصي وهارون احسن منه الوحيد الطلع ابن يعتمد عليه اخويا للأسف
جاسر و اسير بضحكو
جاسر بضحك:طب ليه للاسف؟؟
نغم:علشان انا لو اضطرت اتجوز واحد من العيله هتجوز واحد من العيال الرخمه دي..يععع مستحيل اكون مع قصي ولا هارون نووو طبعا
اسير بضحك:ريحي دماغك انتي مش هتجوزي
نغم:هاه بجد طب تمام كدا..بتكمل ببراءة..بس يعني غسان حاجه تانيه
جاسر بضحك:لا ي ستي ابني مش عايز يتجوز واديك شفتي
نغم:ما انا فهمت دا..علشان كدا بقول لو عايز يعني..بس كمان غسان عنده مشكله ودا اكبر سبب اني مش هتجوزه
اسير:والهي ايه؟؟
نغم:غسان كل البنات بتحبه لانه بيرفكت فكل حاجه ودي شيء معروف طبعا..انا مبحبش كدا عايزه جوزي ليا لوحدي محدش يبص عليه
جاسر:دي سرحت بعيد اوي
اسير بضحك:فوقي انتي مش هتجوزي اصلا
نغم:طب ماشي ممكن انزل تحت
اسير:بس تاني متعمليش حركه زي دي ماشي..تستاذني اول و تطلعي
نغم:امرك ي جدو..بتروح بتنزل الحفله بتعدي و بنتهي اليوم الكل بكون تعبان و بروحو غرفهم
نغم:ااا يلا نفترح الهدايا
عشق:افتحيهم انا عايزه انام
نغم:طب شوفي هديه غرام الاول..عشق بتبص على نغم بتكمل بغيظ..انا شكلي هكره غرام
عشق بتضحك:خلصتي هنام بجد يلا
نغم بتفتحها بتشوفها دميتين محشوات على شكل اميرات واحده سندريلا واحده سنو وايت
نغم بصدمه وانبهار:واااااو عشق شوفي
عشق بتضحك:عجبتك صح..انا وغرام اشترينها مع بعض
نغم بحب:حلوه اوووووي..بتمسك دميه سندريلا وتحضنها..دي شبهك اوي طب يلا نشوف قره عيني جابلي ايه..بتحط الدميه جنبها وتفتح هديه غسان بتشوف عقدين اللماس مكتوب على العقدين اسمائهم هي وعشق بتقول بصدمه..مش معقول
عشق:في ايه مالك..بتشوفهم بتنصدم..ايه دا؟؟دا اللماس؟؟
نغم بصدمه:هو اكيد اتجنن..عشق مش قادره اصدق
عشق بتنصدم لما تشوف عقد عليه اسمها بتخده:دا عليه اسمي ايه داااا!!!
انا لسه مش مستوعبه هو ازي بجبلنا هديه غاليه زي دي طب فهمنا انا بنت خالته بس عشق؟؟؟في حاجه غريبه بتحصل
نغم بتقوم:عشق هروح اجيب نمرته من غرام وارجع..بتروح عشق لسه مصدومه
نغم بدق على الباب غرام بتفتح:غرام هاتي نمره غسان
غرام:لحقنا معاكسات كمان؟؟
نغم:هاتيه بدون لماضه ممكن
غرام:ماشي..بتمسك فون نغم وتكتب نمره غسان..اا بلاش يعرف اني..
نغم:ماشي مش هيعرف..بتمسك فونها و بتروح تلقى عشق سرحانه..جبته
عشق:هنقله ايه
نغم:هنساله عن التهريج البحصل دا
عشق:ماشي ي نغم بس انا مش عايزه اكلمه ماشي
نغم:ماشي..بتصل على غسان برد
غسان:الو
نغم:الو غسان..انا نغم
غسان:عايزه حاجه؟؟
نغم:بصراحه عايزه اسالك..غسان انا فتحت الهديه و شوفت..
غسان وهو بقاطعها:عادي ي نغم هو مش غالي ولا حاجه خديه وبالنسبه لعشق ارفعي السماعه
نغم بتبص على عشق:ماشي..بترفع السماعه..اتفضل
غسان:عشق اقبليه ماشي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نغم وجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى