روايات

رواية نغم وجاسر الفصل الأول 1 بقلم يارا أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية نغم وجاسر الفصل الأول 1 بقلم يارا أحمد

رواية نغم وجاسر الجزء الأول

رواية نغم وجاسر البارت الأول

نغم وجاسر
نغم وجاسر

رواية نغم وجاسر الحلقة الأولى

طفله بتعيط
الطفله بعياط:اناااا عايزةةةةة مامي وبابي
الراجل المسكه في رجله ومش راضيه تسيبه:نغم انا فاهم انو صعب تفهميني بس انتي ذكيه اوي..بنزل علشان يبقا بنفس طولها بس هي لسه قزمه قدامه..انا بوعدك هترجعي لمامي و بابي قريب اوي بس انتي للازم تتخبي منهم
نغم بتمسح دموعها و بتقول ببراءة:مين هم ي عمو جاسر هو نحن هنلعب غميضه مع حد
جاسر ببتسم بحزن:اه ي نغم هنلعب بس الغميضه دي هتطول شويا
نغم بغضب طفولي:بس انا مبحبش اللعاب الطويله
جاسر:انتي مش عايزه اخت زي سندريلا كدا
نغم:بس سندريلا معندهاش اخوات ي عمو لو على قصدك بنات مرات ابوها لا مش عايزه دول أشرار اوي
جاسر بضحك:ما انا عارف بس قصدي هي شبه سندريلا اوي
نغم بتفكير:همممم طب بشرط تكون اكبر مني لاني عايزه ادلع
جاسر:اه هي اكبر منك وادلعي براحتك..بس اوعديني بحاجه ولو خلفتي الوعد انا هموت ي نغم
نغم بتملي عيونها دموع:انت هتموت وتسيبني لوحدي ليه انا زعلانه منك ي عمو
جاسر:انا مش هموت الا لما تعملي عكس الكلام الهقوله ليكي
نغم:هتقولي ايه؟؟انا مش عايزك تموت ي عمو انا بحبك اوي
جاسر:ماشي ي نغم مش هموت بس انتي هتقولي لاختك انك مش بتشوفي يعني..
نغم:اسمها عميه صح..!
جاسر:بالضبط ي نغم عميه
نغم:وليه هقول كدا ي عمو؟؟كدا انا هكدب و الكدب مش حلو خالص
جاسر:احيانا بنضطر نكدب ي نغم ولا انتي عايزني اموت؟؟
نغم بخوف:لا اكيد مش عايزه..طب هقولها اني عميه وبعدين؟؟
جاسر:هتعيشي معاها لحد ما تكبري ويبقا عندك 18سنه ي نغم
نغم:بس ي عمو انا لسه عندي 7سنه وكدا هفضل مع اختي سندريلا دي..بتعد في اصابعها..بتقول بصدمه..11سنه
جاسر:صح ي حبيبتي برافو عليك
نغم بضيق:بسس ي عمو ازي هبقا معاها 11سنه واعمل نفسي عميه
جاسر:عايزني اموت يعني!!
نغم بخوف:طب..طب ماشي بس بابي ومامي هيزعلو مني
جاسر:متخفيش ي حبيبتي انا هقولهم كل حاجه
نغم بفرحه:هما بحبوني اوي وهيفهموك قولهم اني بحبهم
جاسر بحزن:اه اوي..يلا ي نغم هتعملي زي ما اتفقنا ماشي بقوم وباشر بايده..اجري و لفي يمين لما توصلي اخر الشارع وهتلقي اختك سندريلا هناك عيطي وقولي انو في كلب بلحقك وانك عميه واهلك ميتين ماشي واطلبي منها تبقي معها لانو معندك حد اتذكري القصه الحكيتها ليك ونحن جايين عن البنت لي ابوها وامها اتوفو في حادثه واهل ابوها رموها في الشارع اتقمصي دول البنت دي بكل حذفير القصه مفهوم
ي نغم وبعدين هتبقيك عندها و تهتم فيك..واتذكري انا هموت لو مش قولتي كدا
نغم:بس انا هعرفها ازي؟؟وهي بجد هتهتم فيني طب افرض مش حبتني مثلا؟؟
جاسر:هي وحدها في الشارع..وهي هتحبك اصل عيونك دول بوقعو اي حد..ببص على عيونها الخضرا..نغم انا هرجع لما يبقا عمرك يبقا 18 سنه واشرحلك كل حاجه..انا متاكد انك بنت قويه وانا عايزك تهتمي بنفسك كويس ماشي نحن هندخل لعبه وللازم تفوزي كالعاده
نغم بتفكير:حاضر ي عمو..بس كله علشان خاطرك وانا مش عايزك تموت..على فكره ي عمو انا بحبك اوي وانت طيب اوي هروح لاختي سندريلا..بتجري و تلوح له بلوح لها وبتكمل جري
جاسر بتنهد وبقول بحزن:كله علشانك ي نغم صدقيني..هي هتعرف تاخد بالها منك اكتر مني للازم ابعدك عنهم علشان احميك..هي هتنقذك منهم
#بقلمي_يارا_احمد
نغم لنفسها:يلا ي نغم عيطي..بتعيط بتمثيل وهي بتجري بتلف يمينها و بتقع بسبب حجر في الشارع و تضرب راسها و بتعيط جامد
هي مين البنت دي اول مره اشوفها في شارعنا؟؟بتقرب من نغم
البنت:انتي كويسه؟؟هاتي اشوف..بتنزل لمستواها وبتمسك مكان الضربه وبتبدا تدلكه بايديها علشان يخف الوجع..انتي كنتي جاريه ليه افرضي اتاذيتي مثلا..وبعدين ايه جابك هنا انتي شكلك بنت بابي ومامي ايه الجابك الشارع الكله مجرمين دا!!
نغم اذكري انك عميه علشان عمو ميموتش واكيد اختي سندريلا هي دي وهي متفقه مع عمو انو يلعبو معايا لعبه الخوف بس لسه مش بعرفو نغم الكيلاني دا انا ممثله اشطر من هنا الزاهد اوف مش علينا..بفوق على صوت اختي سندريلا وهي بتكلمني بضيق شكلها فاكره اني اتجاهلتها
البنت بضيق:مش هتردي يعني!!
نغم:ا..اصل ا..انا اسمي ن..نغم وانا..بتحكيلها القصه الحكاها لها جاسر في العربيه و بنزلو دموع من عيونها..ه..هما رموني هنا وانا معنديش مكان اروح عليه وكان في كلب ورايا فكنت بجري منه..بتعيط جامد
البنت باسف:الدنيا دائما ظالمه الناس الطيبين..بطلي عياط هخدك تعيشي معايا..علشان محدش يقرب عليك وانتي مع عشق
نغم بطفوليه:مين عشق؟؟
عشق بتضحك على تصرفات نغم الطفوليه:انا عشق وانتي قولتيلي اسمك ايه ي حلوه؟؟
نغم بضيق:هو انتي لحقتي تنسي..انا الاميره العسل السكر نغم
عشق بابتسامه:كدا مش هنسى اصلك ي اميره قولتيه بتردد اول مره..بتضرب باصبعها على جبهه نغم
نغم بالم:ااا..على فكره انا كبيره اوي ومش هتحايلي عليا
عشق بتضحك:لا دا نحن شكلنا هنقضيها تعارف في الشارع بتقوم و تروح..يلا اللحقيني
نغممممم انت عميةةةةة اتذكري عمو جاسر
نغم بتحاول تقوم بس بتوقع نفسها بتعيط:ب..بس انا مش بقدر اشوف خالص همشي وراك ازي
عشق وقفت بصدمه واللتفت لنغم:ايه!!
نغم دي شكلها هتسيبك هنا شكلنا ادبسنا انا عايزه اختي سندريلا الحقيقيه اكيد دي مش هي دا عمو جاسر قال انها طيبه اوي
نغم بعياط:ا..انا مش بشوف خالص
عشق بضيق من دموع نغم:انا لو شفتك عيطتي تاني اقسم بالله هرميك لكلاب
نغم بتكست بخوف
عشق:كدا احسن..بتقرب من نغم وتمسك ايدها وتساعدها تقوم بتشد ايدها..يلا نروح البيت
نغم بتمسك ايدها جامد:سندريلا مش هتخديني لكلاب صح
عشق بتنهد:ربنا يصبرني على المصيبه الوقعت فيها دي..لا ي نغم مش هخدك لكلاب..واسمي عشق مش سندريلا
نغم:لا سندريلا
عشق:كويس اني تعبانه ومش قادره اجادلك تعالي اهو وصلنا
هو البيت قديم اوي دا شبه مسكون هي ليه عايشه هنا اومال المطعم فين؟؟
عشق بضيق:نغم وربنا هسيبك بطلي تفصلي كل دقيقتين
نغم:ا..اسفه
بندخل وهو شكله من جوا مش احسن من برا يعني بس واضح انه شويا و يقع ي رب سيبني ابقا 18سنه بسرعه وارجع على الفيلا حتى لو مش بحب جدو ومرات عمي بس هم احسن من انو يقع عليا السقف..هخد سندريلا معايا
عشق:نغم ي بنتي انتي بتفكري في ايه؟؟
نغم:لا مفيش..انا عايزه انام ممكن
عشق:لا
نغم:هو ايه لا؟؟مش هنام يعني!!
عشق:اه مش هتنامي ي اميره نتعشى اول وبعدها النوم ماشي
نغم:هو انتي قاصده ايه بالعشا..مش هتاكليني لكلبك صح
عشق:هو انا ممكن ارجع الخمس دقائق الورا واقول لنفسي بلاش تكلمي البنت دي!!لا ي نغم مش هكلك لكلبي واصلا معنديش كلب ارتاحي بقا
نغم:هو انا مش اختك اومال بتعامليني كدا لي..
نغم انتي اكيد اتجننتي عمو جاسر قال مش هقول اني اختها اصلها مفاجئة
عشق بصدمه:لا انتي اكيد مجنونه وامتى لحقتي تكوني اختي!!
نغم:ا..انا اسفه
عشق:انا هصبر عليكي بس وربنا لو فتحتي بقك تاني هرميك لكلاب الشارع
نغم بخوف:ح..حاضر
عشق بتخدها على غرفه فيها نور هي تقريبا اول مكان تشوفه نغم فيه نور من لما دخلت البيت بتقعد نغم في السرير:انا هروح اجهز العشا تبقي هنا من غير حركه فاهمه
نغم:فاهمه
عشق:احسن تكوني كدا فعلا..بتروح
نغم بتبص على المكان بتكلم نفسها:مش بطاله يعني..بتقوم و تقرب من المكتبه..الله حلو..بترفع نفسها وتنط لفوق علشان تمسك كتاب عجبها غلافه بتشده بعد عناء طويل بس بتوقع فيها الكتب بتعيط عشق بتجي جاريه وهي ماسكه صينيه الاكل بتنصدم من المنظر بتحط الصينيه و بتجري على نغم
عشق بتبعد عن نغم الكتب بسرعه وهي خايفه عليها:نغم انتي كويسه؟؟
نغم بتحضن عشق و صوت عياطها بزيد:ر..راسي و رجلي بوجعوني اوي رجلي اتكسرت صح انا عارفه
عشق بتفاجا بحضن نغم لها بس بتبادل نغم الحضن وبتقول بحنان
عشق بحنان:اهدئي دا طبيعي لانو الكتب الوقعتيهم كتيره علشان كدا رجلك اتخدرت مش انكسرت ولا حاجه
نغم بدموع:كدابه انا شكلي هموت قريب علشان كدا بتكلميني بلطافه
عشق بضيق:نعم يختي
نغم:مش انتي بتزعقي ليا من لما شفتيني
عشق:وابقا الشريره في قصتك علشان دا؟؟بتبعد عن نغم
نغم:هو انتي زعلتي مني!انا مقصدش..انا بحبك اوي على فكره
عشق:تحبيني ايه هو انتي امتى عرفتيني اصلا..نغم بصي العالم مش في البراءة بتاعتك دي للازم تتخلي عنها وتواجهي العالم اكيد كلامي صعب بالنسبالك بس للازم تكوني قويه و..
نغم بحب:انتي معايا ودا بكفيني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نغم وجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى