روايات

رواية نغمة الياسين الفصل الثاني 2 بقلم ميرولا ممدوح

رواية نغمة الياسين الفصل الثاني 2 بقلم ميرولا ممدوح

رواية نغمة الياسين الجزء الثاني

رواية نغمة الياسين البارت الثاني

رواية نغمة الياسين الحلقة الثانية

ياسين = تحبي اقولك انا ولا تبدأي انتي
نغم بصدمه وعدم استيعاب _ لا انا هوفر عليك واطلع بره……
ياسين بغضب _ استني هنا رايحه فين
= مش شغلك بقي، م انا كده كده مطروده
ياسين بغضب اكبر _ يعني ايه مش شغلي، ثم انا مطردتكيش اصلا
نغم افتكرت ترند (يعني ايه اسكتي انتي) وحاولت تمنع نفسها م الضحك بالعافيه
نغم = احم، ايوه يعني انا موقفي ايه دلوقتي، انا مطروده ولا لأ
ياسين بخبث _ اقعدي دلوقتي لحد م اشوف شغلي معاكي
نغم بتوتر = ا…ايوه ي…يعني هتعمل ايه
ياسين بخبث _ هتعرفي
________________________
بعد انتهاء المحاضره………..
ياسين بإبتسامة خبث = الآنسه نغم يوسف تتفضل علي مكتبي، وبسرعه
مغم لنفسها : يالهوي هو عرف اسمي منين ده
يوسف= سمعتي انا قولت ايه
نغم وهي بتحاول ان تتصنع الشجاعه _ بس انا من حقي اعرف ليه
ياسين بخبث = م انتي تتفضلي علشان اعرفك
نغم وهي بتبلع ريقها _ حاضر
سما = عاجبك الورطه اللي ورطتي نفسك فيها دي
نغم _ ط….طب اهرب انا دلوقتي ولا اعمل ايه هااااا
سما = انتي اتجننتي، هتهربي فين وازاي، وبعدين ده حضرتك معاكي المعيد ده لاخر السنه، وشاب حليوه وصحته شديده، يعني مش هيفكس مننا زي المعيد اللي قبله
نغم _ طب قوليلي يا سما اعمل ايه انا دلوقتي
= روحي شوفيه عايز منك ايه
_ انتي اتهبلتي ف مخك، اروح ازاي، افرد قت*لني
سما بضحك= يق*تلك ايه يا عبيطه، احنا هنا ف محاضره ف مصر، مش ف مسلسل هندي ههههههه
= بس لقيتها
_ ايه
= هتنكر
_ او ماي قاد ههههههه هتتنكري ههههههه
= تصدقي ان انتي صاحبه واطيه جدا
_ فوق ما تتخيلي، بس انا في حاجه مش فاهماها، هو انتوا تعرفوا بعض منين، وماله شايط منك اوي كده
= انا ماشيه يا سما وهبقي احكيلك لو رجعت سليمه من عنده
_ يله يا هبله قبل م يرفدك طيب
نغم راحت لمكتبه…..
نغم = احم احم، اديني جيت اهه
ياسر _ مش سامعك بتقولي ايه
نغم بصوت اعلي = ادينيييييي جييييييت اهه
_ اه ماشي سمعتك دلوقتي اتفضلي
= ل…ل..لا انا مرتاحه كده
_ قولتلك اتفضلي
نغم بخوف = حاضر
دخلت وقعدت ع الكرسي
_ ماشاء الله ماشاء الله، تحبي تشربي ايه
= ممكن بيبس
_ انتي هتهزري معايا
= طب انا عملت ايه دلوقتي
_ قومي اقفي انا مقولتلكيش تقعدي
نغم بخوف = مش حضرتك طيب يا دكتور اللي قولتلي اتفضلي
ياسين بشر بعد ما شاف الخوف ف عينيها _ ايوه اتفضلي ادخلي مش اقعدي
= حاضر، انا اسفه
_ كنا بنقول ايه بقي عشان مش فاكر، ااااااااه افتكرت، انا جوزك وضربتك وبهددك صح
نغم لنفسها : لأ لأ بلاش جو الروايات ده بالله عليك، هيعمل ايه دلوقتي ده، اكيد هيطلع المسدس اللي مخبيه ف المكتب ويضربني دلوقتي انا عارفه
_ انا مش بكلمك
= ا..ا..ااه، م…م…ماهو اصلي…..
ياسين بخبث _ اصلك ايه ؟ اصلك مراتي وانا بضربك صح
نغم وقد وصل بها الخوف والتوتر الي اقصي حد = ا…انا مش عارفه يا دكتور حضرتك بتتكلم عن مين، انا اول مره اشوف حضرك يا دكتور
ياسين بخبث = اومال ايه اللي كنتي بتقوليه لصاحبتك ده
_……………….
ياسين بخبث = طب براحتك لو مش عايزه تردي، بس انا هرد عليكي دلوقتي، قولتي عليا اني جوزك وبضربك هااااااا
فرح بتوتر وخوف _ ا..ازاي يعني
ياسين قرب اوي لنغم وووووو…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نغمة الياسين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى