روايات

رواية نعمة الامومة الفصل الثالث 3 بقلم ميرا أبوالخير

رواية نعمة الامومة الفصل الثالث 3 بقلم ميرا أبوالخير

رواية نعمة الامومة الجزء الثالث

رواية نعمة الامومة البارت الثالث

رواية نعمة الامومة
رواية نعمة الامومة

رواية نعمة الامومة الحلقة الثالثة

ولاء بضحك دلع: ههههه كويس اوي يا بيبي المهم هنعمل ايه في احمد انا زهقت منه.
الشخص: عادي هنسـ. ـممه.
ولاء بابتسامة خبيثه: ههههه موافقه.
شدها لحضنه بدلع.
احمد داخل بيتسحب عشان يفجئ مراته وسمع صوت ضحك دلع مايع اتعصب داخل لاقي صدمه حياته كلها مرات في حضن شخص ما.
احمد بغضب طلع مسد”سه ولاء بخوف : هتعمل ايه لا ابوس ايددككك.
ولاء برجاء: ابوووس ايددك انا حامل في ابننا.
احمد ضر”ب الشخص في نص ر”اسه و صوتت ولاء: اعااااااا لاااا والنبييي.

 

 

احمد بغضب مسكها من شعرها: بتخونيني يا ر”خيصه خالتني ارمي امي في دار وانا عايششش ليههههه.
ولاء بدموع ورجاء: اسفه والله والله كنت عايزة اعيش لوحدي بقلم ميرا ابوالخير هي عمرها م عملت لي حاجه والنبي متا”ذنيش وهعمل يلي انت عايزو والنبي بقلم ميرا ابوالخير
احمد بغضب ضر”بها بالنا”ر هي كمان و قعوا قتـ. ـله.
قعد علي الارض يبكي بحزن علي اخره: اميييييي ااااه.
بعد مرور اسبوعين.
احمد طلع براءة بس فضل في عين الناس انه واحد ر”خيص و مراته خانته وخلاته يبيع امه يلي هي كل حاجه في الدنيا.
الام هي مصدر الحنان و العطف هي الدفاء في كل حياتنا من غيرها احنا ملناش وجود هي يلي تعبت فينا و سهرت علينا و خدت من روحها وتدينا الام هي لو مهما قست بتكون جواها حب وحنان ملهوش اول من اخر ودا بيبقا خوف.
احمد عرف معني الكلام دا و قرر يهاجر برا البلد بس بعد اما ياخد امه و تسامحه.
في الدار.
زينب بضحك: والله انت يلي سكر انت بقيت ابني.
راشد بابتسامة: و الله وانتي زي امي يلي اتحرمت منها عارفه انا اشتغلت هنا ليه.
زينب: ليه.
راشد بابتسامة: عشان انول حب كل ام و اب موجودين هنا الناس بتجيبكم هنا لانهم مش عارفين قيمتكم.
زينب حضنته: من النهارده انت ابني يلي مخلفتوش.
راشد لسه هيتكلم لاقي احمد واخته جايين عليهم: احم هاخد لفه كده ع الناس.
زينب لسه هترفض مشي.
احمد جري ع امه باس رجليها وهي بعدت وسندته: ابوس ايدك سامحيني انا غلطان واستاهل حقك عليا.
شفيقه بدموع: والله انا اتعلمت انا كمان والنبي تسامحينا احنا ملناش غيرك وجوزي لو اعتراض انا هطلق منه.
زينب بهدؤء: لا يا عيال بطني انا هفضل هنا انتو يلي جبتوني بايديكم كاني كـ. ـلبة.
احمد بزحف وبيبوس ايديها: والله ربنا عاقبني اشد عقاب سامحيني وارجعي معايا.
زينب لارد.
شفقيه بدموع وندم: هعمل يلي انتي تطلبيه بس سامحينا.

 

 

زينب ابتسمت وخدتهم في حضنها: سامحتكم من الاول يا عيال بطني مفيش ام بتزعل من اولادها و بعدين انتو لما تغلطوا جيتوا لامكم مستحيل اتخلى عنكم.
احمد ببكاء وباس دماغها: اسف والله انا اتغيرت كتير اوي.
زينب: هاجي معاكم بس ترحبوا باخوكم.
احمد وشفيقه: اخونا.
زينب نادت ع راشد: اه اخوكم يلي فضل معايا طول مانا هنا و عوضني كتير عن غيابكم.
احمد شكره: بجد مش عارف اقولك ايه.
راشد بابتسامة: متزعلش الحجه تاني.
احمد بيمسح دموعه: اموت لو اعملها بعد كده كله ايلا الام.
ابتسموا جميعا في حب و مرح كانت تلك احد روايات ميرا ابوالخير.

 

 

ميرا للجميع: الام مفيش احن واطيب منها في الدنيا دي كلها الام هي رمز الحب والحنان هي كل حاجه لينا في حياتنا الام هي يلي ربنا كرمها و عظمها في القراءن متزعلش امك و لا تعلى صوتك عليها ولا تزعق لها افتكر دموعها عليك وقت زعلك افتكر انها لما تزعقلك يبقا بتعلمك الصح لو كانت الام قاسيه وانت شايف كده فانت غلطان هي بتقسي عشان تعلمك وتقويك حافظ عليها لو راحت منك بيبقا كدب روحها وقلبها معاك.
#تمت.

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نعمة الامومة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى