رواية نضجت ثم احببت الفصل الثالث 3 بقلم ملك وائل
رواية نضجت ثم احببت الجزء الثالث
رواية نضجت ثم احببت البارت الثالث
رواية نضجت ثم احببت الحلقة الثالثة
مين قال انها هتسقط الطفل انا هجوزها لبني
حسن بصدمه. انت بتتكلام بجد ي سيد بس ابنك متجوز
سيد بحزن. انا ميرضنيش تغضب ربنا ببنتك وكمان ممكن تروح منك بسبب عمليه زاي دي
حسن بدموع. طب اعمل ايه كدا حياة ابنك هدخل ابوظهالوا
سيد بحزن. هيا كدا كدا بايظة
حسن ازاي ي سيد لي بتقول كدا؟
سيد بحزن. ابني شاكك ف مراتوا وبدء يراقبها وطلعت ليها علاقه مع واحد ولحد دلوقتي حياته باظت بسبب مراتوا او طليقتوا بقي مهو سابها خلاص بعد م واجها وخلاص كل شئ قسمه ونصيب بس صعبان عليا ابني ي حسن كان بيحبها حب بس
هيا واحدة متستاهلش عرضت عليه يتجوز كذا مرة اصل الموضوع دا بقاله اربع شهور لكن رفض يتجوز بس انا هعرف اتصرف معاه ومتخافش ي سيد متخافش علي بنتك هتكون كويسة وكل المشاكل هتتحل بس الواد دا هتعمل معاه ايه ي حسن هتسيبوا كدا؟
حسن بحزن. وانا ف ايدي ايه اعملوا دا الواد بيكلمني بتكبر معرفش عنه حاجة بس مش عارف هقدر اعمل معاه ايه ساعدني ي سيد.
سيد. اهدي عليا بس انا هكلم عزيز وهوا هيتصرف وياخد حقها ونجوزهالوا
حسن. ارجوك ي سيد متضغطش عليه خاليه براحتوا وانا هراعي بنتي حته لو مش هتتجوز وكمان مبقاش يهمني كلام الناس لو الموضوع هيدايقها هاخدها نعيش ف مكان تاني
سيد متخافيش ي صحبي زاي م وعدتك يالله روح شوف بنتك واكلها كويس ي حسن وتابع معاها وانا اوعدك ان بكرة هجبلك الموافقه.
حسن. ربنا يخليك ليا ي صحبي متتغطش عليه ارجوك…..
حسن روح البيت وكانت نرمين كالعادة قاعدة زعلانه ف اوضتها والفون كان لسا مع حسن حته مش هتعرف تكلم لؤي ..
حسن. ي نرمين نرمييين
نرمين طلعت ليه بدموع. نعم ي بابا
حسن بشدة. اكلتي؟
نرمين. مليش نفس ي بابا اجبلك تاكل؟
حسن بحب. خليكي ي قلب بابا انا هجيب اقعدي وارتاحي.
ودخل المطبخ
حسن ف دماغوا. ايه العبط دا مش عارف اكون قاسي عليها شوية يعني ع الاقل تحس انها غلطانه شوية دا انا غبي
وفعلا عمل الاكل وهيا كانت بتعيط بره زعلانه مش عارفة لي عملت كدا الشي.طان ضحك عليها خلاها تخسر ابوها ومدايق منها بس اكيد مش هيبين دا….
سيد. ي عزيز اسمعني بس
عزيز بغضب. لا ي بابا لا ي يعني لا مش هتجوز تاني خلاص قفلت علي كدا. يعني اللي كانت مراتي كانت بتخ.وني مع واحد واللي عايز تجوزهاني حامل من واحد وانا البس اليله دي كلها وف الاخر ترجعلوا تاني او تشوف حد تاني وانا بقي مش انسان وعندي مشاعر بتجر.حوا فيا وبس
سيد بحزن. ي عزيز البنت محترمه ومتربية
عزيز بسخرية. واضح التربية
سيد. عزيز انا وعدت عمك حسن
عزيز بصدمه. انت بتقول ايه نرمين تبقي بنت عم حسن
سيد بحزن. ايوا هيا
عزيز. ازاي دي نرمين متقدرش تعمل كدا؟
سيد بحزن. زاي م مراتك عملت ي عزيز حبت ومشيت معاه وضحك عليها
سيد عشان خاطري ي عزيز وافق دا عمك انا قولتلوا هديلوا الرد بكرة متزعلنيش واهي تجربة ومتخافيش هيا وعدت عمك انها عمرها م هتعمل كدا تاني
عزيز. وهيا ليها عين تقدر تعمل كدا اصلا؟..
وتلفونوا رن ساب سيد ودخل يشوفوا
عزيز. الو
حسن. الو اذيك ي عزيز
عزيز. الحمد لله ي عمو حضرتك عامل ايه؟
حسن. الحمد لله
عزيز ف دماغوا اكيد مستعجل ع الرد…
حسن. عزيز روحت فين؟
عزيز. ها معاك
حسن. بص ي عزيز انا عارف ان سيد اتكلام معاك ف الموضوع بتاع نرمين بص ي حبيبي انا قولتلوا بلاش بس هوا صمم لو مش حابب ي عزيز بلاش عشان عارف ابوك زنان ف براحه كدا قولي ردك من قبل م يقولي هوا ويزن عليك.
عزيز. موافق ي عموا….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نضجت ثم احببت)