روايات

رواية نصيبي الحلو الفصل العاشر 10 بقلم ملك أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية نصيبي الحلو الفصل العاشر 10 بقلم ملك أحمد

رواية نصيبي الحلو الجزء العاشر

رواية نصيبي الحلو البارت العاشر

نصيبي الحلو
نصيبي الحلو

رواية نصيبي الحلو الحلقة العاشرة

هايدي: هاا؟
عبدالله: ها اي يابنتي بقولك انا بحبك
هايدي: انا… انا بس
عبدالله: بس اي مالك
هايدي: اصل انا خايفه تخذلني وف الاخر تسيبني وتمشي او متطلعش بتحبني يكون مجرد اعجاب بس مش اكتر
عبدالله: ليه بتقولي كده
هايدي: بص انا هقولك الصراحه… انا مريت بتجربه فاشله قبل كده وبسببها مبقاش عندي ثقه ف حد نهائي وبقيت اخاف اقرب من حد فهمت؟
عبدالله: صدقني انا بحبك بجد انا عمري مااعمل حاجه تكسرك او تأذيكي ووعد مني اني هنسيكي اي حاجه وحشه ف حياتك وهعوضك بس انتي اديني فرصه
هايدي: هحاول
عبدالله غير الموضوع وقعدو يتكلمو ف حاجات تانيه وبعدين خلصو وروحو البيت بس مبطلوش كلام فضلو يتكلمو لحد مانامو
عدي ايام وكان عيد ميلاد هايدي جه وعبدلله كان مجهز كل حاجه وكان اتعرف ع صحبتها واتفقو انهم يعملو ليها احلي عيد ميلاد في حياتها
جهزو كل حاجه وعملوه ف نادي وكان حلو اوي
ريهام غمضت عين هايدي ودخلت النادي وكان عبدالله موجود هو وصاحبو اسلام واللي كان معجب ب ريهام
اسلام بصوت واطي: واد ياعبدلله
عبدالله: عايز اي
اسلام: مين المزه دي
عبدالله: دي ريهام صحبتها
اسلام: حلو ده نبقي احنا الاتنين ناخد اتنين صحاب وضحك
عبدالله: اكتم بقي
فتحت عنيها هايدي وشافت المنظر الجميل وفرحت بيه اووي
هايدي: مين اللي عمل كل ده
عبدالله: انا يارب يكون عجبك
هايدي: اووي اووي بجد شكرا ياعبدلله مش عارفه اقولك اي
عبدالله: متقوليش حاجه…المهم كل سنه وانتي طيبه ياقلبي وعقبال مليون سنه يارب احلي حد يتم ال20 كده كده… وطي عبدالله ع هايدي وقالها والسنه الجايه تكوني ف بيتي
هايدي ضربتو ع كتفو: اتلم… ونت طيب وضحكت
عبدالله ضحك: خدي الهديه اهي
هايدي: شكرا شكرا بجد انا مش عارفه اقولك اي انا فرحانه اووي
عبدالله: مش قولتلك هعوضك عن حاجه شوفتيها وحشه ف حياتك
هايدي قربت عليه وقالت بصوت واطي: بحبك
عبدالله كان هيطير من الفرحه وحضنها جامد اووي
هايدي بكسوف: ياسافل
عبدالله قعد يضحك عليها
قضو العيد الميلاد واسلام مش مبطل رخامه ع ريهام وكل شويه تضربو من رخامتو وهو يضحك
وسط كل ده وكان ف حد مراقبهم والغل هيطلع منو
قوام بعتت رسالة لشخص
السنيوره قدرت تتخطاك وبتحتفل ب عيد ميلادها مع شخص تاني وشكلو غني
… تمام انا هتصرف
عبدالله وهايدي وريهام واسلام كلهم روحو بيتهم
بس كان حلو العيد ميلاد مش كده؟
هايدي لقت الرساله دي مبعوته ع فونها
هايدي: مين؟
تؤتؤتؤتؤ معقوله تكوني نسيتي حبيب القلب
هايدي عرفت انو محمد: انت عايز اي وانت مالك بيا اصلا متسيبني ف حالي
محمد: اي دا انتي حبتيه ولا اي
هايدي بغضب: وانت مالك اصلا
محمد: اهدي ع نفسك ياحلوه وبعدين انتي مفكره اني هسيبك كده بساهل لا انتي بتاعتي
هايدي اضايقت وعملتلو بلوك
تاني يوم راحت هايدي الجامعه بتاعتها بس لقت محمد وكان عايز يتهجم عليها
محمد: مسكها من ايديها…. تعالي هنا انتي رايحه فين
هايدي: ابعد ايدك عني ياحيوان
محمد: دلوقتي بقيت حيوان مش كنت قبل كده حبيب القلب ومتقدريش تعيشي من غيري ايي نسيتي كل ده
هايدي: ابعد عني بقولك
ولحسن حظها عبدالله جه وشاف اللي بيحصل مسك محمد وقعد يضرب فيه لحد ماكان هيموتو ف ايديو
عبدالله بغضب: انت ازاي تمسكها كده
محمد: اي دا حبيب القلب وصل
عبدالله: اه ياروح امك ونزل فيه ضرب
وهايدي واقفه عماله تعيط لحد ماالناس اتملت عليهم
عبدالله: لو فكرت انك تقربلها تاني انا همحيك من ع وش الارض انت سامع
وراح رماه وراح ناحيه هايدي اللي كانت واقفه خايفه
اخدها ف حضنو وقعد يهديها
عبدالله: هششش خلاص مفيش حاجه انا هنا
هايدي بصوت متقطع: عبدالله انا انـ..
عبدالله: اهدي مفيش حاجه… والحيوان ده مش هيقربلك تاني خلاص… يلا عشان نروح البيت
عبدالله روح هايدي البيت ونفس اليوم لقو الباب بيخبط
ام هايدي فتحت الباب ولقت عبدالله واقف ومعاه
عبدالله: ازي حضرتك ياطنط
الام بتسغراب: اهلا بيك يابني.. مين حضرتك
عبدالله: طب اي مش هتقوليلي ادخل ولا اي
الام: لا طبعاً اتفضل
دخل عبدالله ودخلت ام هايدي تعرف ابو هايدي ان عبدالله برا
الاب: مين حضرتك
عبدالله: عرفو بنفسو
الاب: اهلا بيك يابني بس انا مش فاهم اي سبب الزيارة دي
عبدالله: احم انا جاي اطلب ايد هايدي من حضرتك
الاب: والله يابني ده شرف لينا بس ناخد رأيها
عبدالله: اكيد طبعاً
دخل الاب وقال ل هايدي وهايدي اتفأجت لانها مكنتش تعرف بس هي كانت حبيتو ووافقت
الاب: يعني اخر كلام اي
هايدي: انا موافقه يابابا واللي حضرتك شايفو صح اعملو
الاب: تمام
طلع الاب وعرف عبدالله
عبدالله بفرح: ان شاءلله الفرح يكون الجمعه الجايه
الاب: يابني مش المفروض نعمل خطوبه الاول وبعدين احنا لسه متفقناش ع حاجه
عبدالله: خطوبه اي ياعمي مبحبش انا الكلام ده جواز ع طول وبعدين انا عايزها ب شنطه هدومها
الاب: بسـ
عبدالله: مفيش بس هو الفرح الجمعه الجايه
البيت كله اتملي زغاريط وفرح وهايدي وعبدلله كانو فرحانين اووي واسلام وريهام عرفو وفرحو هما كمان
عدي الاسبوع وكان الفرح جه وكانت هايدي زي القمر ب الفستان عامله زي الملكه
عبدالله اول ماشافها تنح ف جمالها
عبدالله: اي القمر ده يخربيت حلاوتك
هايدي اتكسفت: وانت كمان شكلك حلو اوي
عبدالله: عارف عارف وضحك
هايدي ضحكت
اسلام ل ريهام: عسل عسل… عسل اي دانتي قمر ان شاءلله الفرح الجاي فرحنا
ريهام بكسوف: اه ومالو
ابتدا الفرح وكان الكل فرحان ورقص وفرح وهيصه خلص الفرح وعبدلله اخد هايدي وراحو ع بيتهم
عبدالله: ادخلي ياعروستي
هايدي: متهزرش الڤيله دي بتاعتي
عبدالله: اه يانور عيني بتاعتك
هايدي: فرحت اووي ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا
عبدالله: ويخليكي ليا ياقلبي
نسيب العرسان لوحدهم بقي ملناش دعوه 😂
*الڪاتبه:” ملك احمد”*
عدي سنه ع جوازهم
ف متتصف الليل صرخت هايدي
عبدااااالللللللللللههه عبدالله قوم هموت
عبدالله صحي مفزوع منها: ف اي يروحي مالك
هايدي بصوت عالي: ماللللييي ايييي يابااارد قوم وديني المستشفى
عبدالله: اي ده انتي شكلك بتولدي
هايدي: قول والله كده اني بولد
عبدالله: والله اهو
هايدي بصريخ: قوم يابااارد وديني المستشفى بمووت
عبدالله: حاااضرر
اخدها عبدالله ووداها المستشفى وكلم اهلها عشان يعرفو انها بتولد
بعد ساعات كانت هايدي ولدت وجابت ولد زي القمر
الام: الف مبروك ياحبايبي يتربه ف عزكم
عبدالله وهو جنب هايدي: الله يبارك فيكي ياماما
هايدي: الله يبارك فيكي ياحبيبتي
الام: ها ناويين تسموه اي بقي
عبدالله وهايدي بصو ل بعض وقالو بصوت واحد (*كياان*)
الام: ياختي اي الاسامي اللي طالعين فيها دي… يلا ربنا يبارك فيه ويحفظه يارب
الكل يااربب
عدت الايام وعملو سبوع كيان وكان حلو اووي والكل حضر
اسلام كان خطب ريهام
اسلام ل ريهام: عقبالنا
ريهام بكسوف: يارب
وكل واحد منهم بقي مبسوط وعايش حياه جميله وهايدي مندمتش يوم انها حبت عبدالله وكل يوم حبهم بيكبر عن الاول
وبكده تكون اول روايه ليا خلصت
وتوته توته وخلصت الحدوته

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نصيبي الحلو)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى