روايات

رواية نصيبي الحلو الفصل الثامن 8 بقلم ملك أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية نصيبي الحلو الفصل الثامن 8 بقلم ملك أحمد

رواية نصيبي الحلو الجزء الثامن

رواية نصيبي الحلو البارت الثامن

نصيبي الحلو
نصيبي الحلو

رواية نصيبي الحلو الحلقة الثامنة

خلصو الاكل وهايدي اخدت العلاج ونامت حبه علشان ترتاح
اخدت الام صنيه الاكل وخرجت
احمد: هي هايدي عامله اي دلوقتى ياامي
الام: الحمدلله اهو اكلت وسيبتها تنام شويه
احمد: ربنا معاها ويقومها بسلامه يارب
الام: يارب … احطلك تاكل
احمد: لا مليش نفس هقوم البس وانزل
الام: ماشي ياحبيبي
كانت هايدي مش قادره تنام من كتر التعب ف قامت وسندت ضهرها ع السرير
وقعدت تدعي ان ربنا يريحها من هي فيه
ف مكان تاني كان محمود جاب كل المعلومات عن هايدي وبعتها ل عبدالله
عبدالله: الله ينور عليك.. هبعتلك فلوسك حالا
محمود: ميتحرمش منك ياباشا
عبدالله بقي مبسوط انه عرف كل حاجه عنها وبقي معاه رقمها وكل حاجه خاصه بيها بس قال ميكلمهاش دلوقتي غير لما يشوف هيعمل اي معاها بس قال يروح يقابلها الاول
عدي ايام وكانت هايدي خفت شويه وبدات تنزل الجامعه بتاعتها وكالعاده ولا بتكلم حد ولا تعرف حد راحت قعدت ف كافتريا الجامعه وهي قاعده جت بنت جميله ف نفس سن هايدي واسمها ريهام(ريهام هي مش طويله ولا قصيره بشرتها بيضه بس مش اوي عنيها بني وهي جميله وادب واخلاق)
ريهام ب ابتسامه: هاي ازيك
هايدي ب ابتسامه: الحمدلله
ريهام: انا اسمي ريهام وانتي
هايدي: ونا هايدي
ريهام بحب: اتشرفت بمعرفتك… انا ع طول بشوفك بتقعدي لوحدك ف قولت اجي اقعد معاكي بما اني انا كمان معرفش حد وبقعد لوحدي برضو
هايدي: خلاص نبقي صحاب اي رايك
ريهام: موافقه هييييه وضحكت
هايدي ضحكت برضو علشان طريقتها اللي عامله زي الاطفال
وقعدو يتكلمو كتير اوي ويهزرو مع بعض واخدو ارقام بعض وبقو صحاب وكل واحده روحت بيتها بس مسكتوش قعدو يكلمو مع بعض ف الفون ويضحكو قد كده وبداو يحكو لبعض كل حاجه ويذاكرو مع بعض وضحكه هايدي رجعت تاني وبقت مبسوطه انها بقي ليها صاحبه زي ريهام وكمان هايدي عرفت مامتها ب صحبتها الجديده وبقت تقولها انها لطيفه معاها واخيرا بقي ليها صاحبه كويسه وام هايدي بقت فرحانه ان هايدي رجعت تضحك من تاني رغم اللي ابوها ييعملو معاها كل يوم الا ان امها بتحاول تعوضها عن كل ده
عدي تاني يوم وكانت هايدي اتصلت علي ريهام
*الـڪاتـبه: “مـلك احـمد”*
ريهام: اصحي بقي ياكسوله اي كل ده نوم وقعدت ترن كتير اووي لحد ماريهام ردت
ريهام بنوم: الو اي ياهايدي ف اي
هايدي: لا ونبي ازعجتك ولا حاجه
ريهام: اممم اه جدا
هايدي: ماتقومي ياختي عشان منتأخرش ع المحاضره
ريهام: حاضر حاضر قايمه اهو
هايدي: يلا متتأخريش هستناكي ف المكان اللي قولتلك عليه
ريهام: ماشي سلام
هايدي: سلام
فطرت هايدي ولبست ونزلت ع المكان اللي هتقابل ريهام فيه وبعد شويه كانت ريهام جت ودخلو المحاضره سوا
خلصت المحاضره وريهام قالت ل هايدي انها هتروح تجيب شويه حاجات وهتجيلها تاني
وهايدي قاعده جه عبدالله وقعد قدامها
عبدالله: عامله اي دلوقتي
هايدي: الحمدلله.. هو مش انتـ…
عبدالله: اه انا اللي كنت مع الدكتور
هايدي: اهلا وسهلا بحضرتك يـ….
عبدالله: عبدالله اسمي عبدالله وممكن تقوليلي يابودي عادي
هايدي بضحكه رقيقه: بودي ههه…. هقولك استاذ عبدالله
عبدالله سرح ف ضحكتها من كتر جمالها: استاذ اي بقي قوليلي يابودشي
هايدي بضحك اكتر: حاضر يااستاذ بودشي
ضحكو الاتنين سوا
عبدالله: ممكن اتكلم معاكي شويه
هايدي: اه طبعاً اتفضل
عبدالله: بس انا حابب اسمعك
هايدي: يعني اي
عبدالله: يعني عايزك تتكلمي عن نفسك حابب اعرفك ممكن؟
هايدي: ده ليه
عبدالله: اممم يعني تقدري تقولي معجب او حاجه زي كده
هايدي اتكسفت ومكنتش عارفة تعمل اي
عبدالله بضحك: اي ده اتكسفتي
هايدي: انا همشي دلوقتي عشان صحبتي بتنادي عليا باي
عبدالله: خدي بس انا لسه متعرفتش عليكي
كانت هايدي سابتو وجريت
عبدالله قعد يضحك عليها: مجنونه بس هتروحي مني فين
راحت هايدي ل ريهام صحبتها
ريهام: مالك يابنتي ف اي
هايدي بكسوف: ها لا مفيش حاجه انتي اتأخرتي كده ليه
ريهام: معلش ياقلبي انا خلصت خلاص يلا نروح وروحو الاتنين مع بعض و…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نصيبي الحلو)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى