روايات

رواية نصيبي الحلو الفصل التاسع 9 بقلم ملك أحمد

رواية نصيبي الحلو الفصل التاسع 9 بقلم ملك أحمد

رواية نصيبي الحلو الجزء التاسع

رواية نصيبي الحلو البارت التاسع

نصيبي الحلو
نصيبي الحلو

رواية نصيبي الحلو الحلقة التاسعة

روحو الاتنين مع بعض وكل واحده روحت بيتها
هايدي لقت مسدج ع فونها
(كنتي عسل اوي وانتي مكسوفه)
هايدي: مين؟
عبدالله: اي دااا لحقتي تنسي بودشي
هايدي ضحكت: جبت رقمي منين
عبدالله: تؤ تؤ ده سر
هايدي: يوه قول بقي
عبدالله: اصل انا لما بحط حاجه ف دماغي لازم تبقي معايا ف بعمل اي حاجه عشان اوصلها
هايدي: ياسلام
عبدالله: امال انتي مفكره اي
هايدي: وعايز اي بقي ياسي بودشي
عبدالله: لا ماهو انتي اللي هتتكلمي مش انا
هايدي: اقول اي
عبدالله: عرفيني عن نفسك
هايدي: ده ليه
عبدالله: ااه شكلك رخمه بقي وهتوجعي قلبي
هايدي بضحك: انا عملت اي
عبدالله: اقولك عملتي اي؟
هايدي: ياريت
عبدالله: اخدتي قلبي ونا عايزو بقي
هايدي اتكسفت وبعتت اموجي
عبدالله: اهو اتكسفنا تاني
هايدي: بس بقي اسكت
عبدالله: طب خلاص خلاص هقولك انا عن نفسي
وقعدو يتكلمو كتير اووي ويضحكو مع بعض
خلصت هايدي مع عبدالله وكانت حاسه بشعور حلو اوي اول مره تحسو بس كانت قلقانه ل يحصل اللي حصل معاها قبل كده
بس قالت انها تكلم صحبتها وتعرفها
هايدي: ريهام ريهام يابت
ريهام: ايييييي
هايدي: فاضيه احكيلك حاجه؟
ريهام: ارغي يااخرت صبري
هايدي ضحكت: حاضر بصي… دلوقتي ف واحد مزه اووي كلمني وقالي انو معجب بس انا خايفه
ريهام: خايفه ليه… استني انا هقولك خايفه ليه… خايفه لتكون علاقه فاشله زي الاولي صح وخايفه تتخذلي تاني مش كده؟
هايدي: الله ينور عليكييي
ريهام: اسمحيلي اقولك ان صوابعك مش زي بعضها ومش كل الناس زي بعض… زي مافي الحلو ف الوحش
هايدي: معاكي حق بس انا خايفه ليحصل زي ماحصل معايا قبل كده ونا مش حمل وجع تاني
ريهام: فهماكي بس حاولي تديلو فرصه وشوفي وبلاش تدي حب كتير اووي يعني خلي بالك
هايدي: تفتكري؟
ريهام: ايوا طبعاً
*الڪاتبه: “ملك احمد”*
هايدي: هسمع كلامك وامري لله
ريهام: ان شاءلله خير وربنا هيعوضك عن كل حاجه وحشه شوفتيها ف حياتك
هايدي: يارب ياقلبي يارب
عبدالله وهايدي بقو يتكلمو مع بعض كتير اوي وبقو يعرفو بعض اكتر من الاول واتفقو انهم يتقابلو
عبدالله رن ع هايدي: اي يابنتي انتي فين
هايدي: خلاص انا داخله ع المطعم اهو
عبدالله: تمام مستنيكي
هايدي: ماشي
دخلت هايدي المطعم اللي قالها عبدالله عليه وكان مطعم فخم اوي وشيك
شافت عبدالله قاعد ع الترابيزة اللي قالها عليها
عبدالله: اخيرا ماقولتلك اجي اخدك ب العربيه ونيجي سوا
هايدي: لا طبعاً مش بركب عربيات مع حد غريب
عبدالله بفرح انها مش زي البنات التانيه وانها بنت محترمه
عبدالله: طب يلا اقعدي وشوفي هتاكلي اي
هايدي: هاتلي ده وده ودي
عبدالله بضحك: هتاكلي كل ده لوحدك
هايدي: ابتدينا اهو خلاص مش عايزة حاجة منك
عبدالله ضحك اكتر عليها: انتي تؤمري واللي عايزاه يتنفذ يقلبي
هايدي بكسوف: شكرا
عبدالله: العفو
طلب عبدالله الاكل وبعدين اكلو
هايدي: امممم الاكل طعمه حلو اووي
عبدالله: ده عشان انتي اللي طلبتيه بس
هايدي بضحكه رقيقه: بس بقي
عبدالله: ياخلاثي ياناس ع اللي بيتكسف.. كلي كلي
خلصو اكل وطلبو عصير
هايدي: احكيلي عن نفسك ياعبدلله
عبدالله: حاضر… بصي انا شاب عادي جدا من الشركه للبيت للجيم حياتي عاديه خالص وملل يعني ومستني حد كده ينورها
هايدي: ان شاءلله ربنا يرزقك ببنت الحلال يارب
عبدالله: طب ماهي قدامي اهو… هايدي انا مش عارف اجبهالك ازاي بس انا عايز اقولك حاجه وخايف من رد فعلك او مثلا لما اقولهالك تزعلي وتبعدي عني
هايدي: ازعل ليه عادي قول
عبدالله بتوتر: يعني انا.. انا بحبك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نصيبي الحلو)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى