روايات

رواية نصيبي الحلو الفصل الأول 1 بقلم ملك أحمد

رواية نصيبي الحلو الفصل الأول 1 بقلم ملك أحمد

رواية نصيبي الحلو الجزء الأول

رواية نصيبي الحلو البارت الأول

نصيبي الحلو
نصيبي الحلو

رواية نصيبي الحلو الحلقة الأولى

استيقظت صباحاً علي صوت امي المرتفع
: اصحي بقي يابت خلينا نشوف اللي ورانا هتفضلي طول اليوم نايمه
هايدي: اي ياماما ف اي صوتك عالي كده ليه
الام: اصحي ياختي الساعه بقت 12 الضهر وانتي لسه مخمره ف السرير قومي خلينا نشوف ورانا اي مش هنفضل طول اليوم نايمين
هايدي: يووه ياماما هو كل يوم ع كده سبيني انام شويه
الام:انجزي قومي
هايدي: فففف حاضر
اعرفكو بنفسي انا هايدي عندي 19 سنه ف اولي جامعه عندي 3 اخوات وهما احمد و فاطمه واية
احمد عندو18 سنه وفاطمه 12 سنه واية 10 سنين انا اكبر واحده ف خواتي وهما كل حياتي هما وماما (هايدي هي بنت جميله عنيها بني وشعرها ناعم وطويل جسمها مظبوط وقمحاويه وقصيره)
قامت هايدي بـ الاستحمام لكي تفوق
احمد: اي يابت العيد مش بكرا
هايدي: خليك ف حالك انت وبطل برود
احمد: الله ياعم قول طب صباح الخير بدل مانت داخل علينا بقلب جامد كده
*تأليف: ملك احمد*
هايدي: صباح الخير ياخويا ولا تزعل نفسك … اي انت مش رايح الشغل انهارده ولا اي
احمد: لا ياست رايح اهو بس مستنين حضرتك عشان نفطر
هايدي: طب يلا نادي ع اخواتك وماما ويلا
انتهو من تناول الفطور
هايدي: طب ياماما عايزه حاجه ياحبيبتي انا نازله
الام: ماشي خلي بالك من نفسك
هايدي: حاضر ياست الكل يلا باي
الام: باي ربنا معاكي يارب ويستر طريقك
نزلت هايدي وهي بتتصل ع صحبتها واللي تعتبر البيست فريند
هايدي: اي يابنتي فينك وحشاني اووي
نورا: وانتي كمان يابنتي
هايدي: انا مستنياكي ف النادي اللي بنقعد فيه كل مره
نورا: اشطا انا جايه اهو
هايدي: اشطا باي
قعدت هايدي تستني نورا لحد ماتيجي
ولكن عقلها كان مع شخص اخر تتمني ان يحنن الله قلبه كي يرجع يحبها مره اخرى ف هايدي كانت تحب شخص وهو لم يعد يحبها مثل اول البدايه
هايدي: يااااه ياما نفسي ترجع اوي وحشتني انا معرفش ليه بعدت عني انا كنت بحبك اوى ولسه بحبك يااارب انت اللي عالم ب النار اللي جوايا
بينما هايدي كانت تدعو ان يرجع لها ذالك الشخص مره اخري كان هو يتلاعب بـ فتيات اخري
محمد هو شخص عادي عنده 22 سنه ليس له اي موصفات جيده بل هو شخص فاشل وليس له اهميه
محمد: اوف اي الزهق ده لما اخش ابعت للبت الهبله دي
محمد بعت رساله ل هايدي
محمد: عامله اي؟
هايدي قلبها دق بسرعه وقلبها فرح ان دعوتها استجابت وحبيبها بعتلها قوام شافتها وردت
هايدي: الحمدلله بخير طول مانت بخير وانتا؟
محمد بخبث: تعبان اوى من غيرك
هايدي بحنيه: وانا كمان مش عارفه اعيش من غيرك ارجوك متبعدش عني تاني انت وحشتني اووي
محمد بضحكه سخيفه: وانتي كمان وحشتيني ياحياتي
هايدي: انا مش مصدقه انك كلمتني حاسه اني بحلم
محمد: لا ياحبيبي انا بكلمك فعلاً مش بتحلمي
هايدي: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا ياروح قلبي
محمد: يارب… بقولك ياحبيبتي انا هقفل دلوقتي وشويه واكلمك
هايدي: ماشي ياحبيبي هستناك باي
محمد بتريقه: باي… ههه دي صدقت بنت الهـ”بله يلا خلينا نتسلي شويه
*نصيحه لـ اي بنت بلاش تحبي شخص هو مش عارف قيمتك بلاش تخلي كرامتك ف الاخر وبلاش تدي حب كتير اوى لحد مش مدرك قيمتهم 🤍*
نورا وصلت المكان اللي بيقعدو فيه
نورا: اي اتأخرت عليكي
هايدي: اي يابنتي كل ده
نورا: معلش
هايدي: شوفتي يانونو اللي حصل مش هتصدقي محمد كلمني
وحكت كل اللي حصل ل نورا
نورا: امممم ربنا يفرحك ياحبيبتي
هايدي: يارب
نورا هتيجي خطوبتي
هايدي: مش عارفه يانونو مانتي عارفه بابا مش هيرضي
نورا بفرحه انها مش جايه: اه معلش ياحبيبي مش مشكله
هايدي: كان نفسي اجي اوي عشان اشوفك وانتي عروسه بس انا واثقه ان اختي هتطلع قمر اصلا
نورا بخبث: دنتي اللي قمر ياحبيبي يلا عقبالك كدا
هايدي: يارب يانونو يارب
نورا: اممم يارب
ذهبو كلهما الي البيت ولكن هايدي وجدت ما لا تريد حدوثو….
تفتكرو اي اللي حصل؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نصيبي الحلو)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى