رواية نصيبي أنت الفصل الرابع 4 بقلم آية مصطفى
رواية نصيبي أنت الجزء الرابع
رواية نصيبي أنت البارت الرابع
رواية نصيبي أنت الحلقة الرابعة
بسم الله الرحمن الرحيم
ملك: شهد ازيك يا روحي
شهد: ازيك أنتِ يا لوكا
ملك: الحمدلله
شهد: ما تيجي نروح الكافية
ملك: ومالو يلا بينا
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
في بيت منى ام(بسملة وبسنت وشهد)
منى: بسنت يا بسنت
بسنت: نعم يا ماما
منى: فين شهد
بسنت: مش عارفه اممممم صحيح دي كانت بتقول انها خارجة
اتفضلي اشربي العصير دا
منى: اممم بالفراولة البمبي دي
بسنت: بمبي ازاي يا ماما هو في فراولة بمبي 😂
منى: ايوا فراولة الست ام فاروق الي جبتي منها
بسنت: يا ماما هي عشان كام واحدة طب بجد طعمها حلو
منى: لأ اشربيها انتِ مش عايزة
بسنت ان شاء الله ماشي اروح لبسملة ادلها تشرب
منى: ايوا احسن بس ابعدي عني 😂
استغفر الله استغفر الله استغفر الله 🌺
محمد كان بيصلي في المسجد
وجنة مع آيات ونور
جنة: ربنا يتقبل مننا يا حبايبي صلوا السُنة بقا
(ملحوظة اما تيجوا تصلوا السنة ما تصلوهاش بعد الفرض مباشرة يعني غيروا اماكنكم او اتكلموا يعني مثلا ممكن تسبحوا وبعدين ترجعوا تصلوا تاني بحيث تفصلوا بين صلاة الفرض وصلاة السُنة) صلوا على النبي 🌺
نور خلصت صلاة ومسكت الكراسة عشان تحل الواجب الي عليها وآيات بتساعدها وجنة راحت تحضر الأكل (العشاء)
آيات: نورا انا هروح أساعد ماما وان شاء الله نكمل بعد الاكل
نور: ان شاء الله انا هكمل شوية
آيات: ماشي يا قمر 😘
راحت تساعد جنة
ماما عايزاني اساعدك في ايه الي لسه مش كمل
جنة: مفيش يا جميل كنت بقطع طماطم وخيار لو عايزة تساعديني اعملي الطحينة
آيات: ان شاء الله حاضر
جنة: يحضرلك الخير يا قلب ماما
الجرس رن ونور فتحت
ألقى محمد السلام: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
نور: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ماما بابا جه
جنة: ماشي يا حبيبتي الاكل جهز خدي حطي معانا يلا
لا حول ولاقوة الابالله
عمر كان قاعد مع اصحابه في الكافية وشهد وملك قاعدين في نفس المكان
ملك: هو مش دا عمر
شهد: صحيح هو تعالي نروح
ملك: اممم
شهد: يلاا وخدت شنطتها
هاي عمر
عمر: بص لها وبعدين بص في الارض اهلا
امممم في حاجه ولا ايه
شهد: أبداً هيكون في ايه يعني
كنا قاعدين هنا وشوفناك فقلت يعني اجي
حسام: امممم مش تعرفنا يا عمر
ملك بهمس احنا هنفضل واقفين كدا 🙄
شهد: صحيح ايه هنفضل وافقين كدا
حسام: لا اتفضلوا
عمر كان مضايق ومش عارف يعمل ايه
ملك قاعدة بتوتر وشهد منشكحة 🙂😅
حسام: انتم تعرفوا بعض من زمان
شهد: يعني حاجه كدا
عمر: حاجه كدا ايه حسام شهد تبقى بنت خالتي وهي في مقام أختي الصغيرة وملك صحبتها وبردو في مقام أختي
وبص لشهد ايه الي جايبكم هنا مش اتاخرتم عشان محاضرتكم يعني
شهد بغيظ : لا متقلقش
حسام: ايه يا عم السيرة الغم دي
هشام قاعد ساكت بيتابع الحوار بس دا صاحبهم الثالث
ملك تليفونها رن
ايوا يا زين
(زين اخ لملك)
ايوا يا ملك انتِ فين
ملك: مع شهد احنا قريبن من البيت متقلقش
زين: طيب هتيجي معانا ولا ايه احنا رايحين لعمتك شوية
ملك بصت لشهد وشهد شاورت لها بمعنى في ايه
ملك: رايحين لعمتي
شهد: يا شيخة خليكِ شوية
ملك: طب يا زين روحوا انتم
زين: طب متتحركيش بقا خليكِ مع شهد مش معاكِ المفتاح
ملك: ايوا
زين: خلاص ابقي روحي انتِ علطول احنا مش هنتاخر يعني
قفلت ملك مع اخوها
زين من النوع الي مش بفرض رأيه وعلاقته باخته مش قوية
فمش مش بهتم هي مصاحبة مين ولا بتخرج فين بيصدق الي بتقوله وهو فاكر ان شهد صاحبة كويسة لانها معاها علطول
هشام اتكلم طب مش هتشربوا حابه
شهد: عمر عارف اطلب لي انت يا عمر
عمر كان مضايق من جواه مش عايزهم يقعدوا معاهم ومش عارف يقولهم قوموا ازاي قالها قبل كدا والبعيدة مبلطة خالص 😂
طيب احنا بس عشان ورانا مشوار فاطلبوا الي عايزينه وعشان متتاخروش
حسام: في ايه يا عمر انت مستعجلهم ليه ما ترسى شوية
عمر: لامعلش لازم عشان مينفعش نتاخر اكتر من كدا
هشام: اكتر من كدا ايه دا احنا لسه بعد العشا
عمر بهمس: يا ستار يارب يارب عني مش بفهوا دول ولا ايه
بقولكم ايه انا همشي يلا شهد عشان اوصلكم
ملك: طب مش هنشرب الاول
شهد ضربتها: مش مهم يلا احنا نمشي
عمر: السلام عليكم اشوفكم على خير
هشام: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ان شاء الله يا حبيبي
حسام ميل على هشام: مالو دا
هشام: يعني مش عارف 😂
حسام: يكونش بغير على الي مسميهم اخواته 😂😂😂
هشام: يمكن خلص يلاا عايز اروح
حسام: انت كمان دا انتم غم غور يلااا
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نصيبي أنت)