رواية نصفي الاخر الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح
رواية نصفي الاخر البارت الثاني
رواية نصفي الاخر الجزء الثاني
رواية نصفي الاخر الحلقة الثانية
كاميليا رجعت لورا بصدمة:ازاي
سالم قعد ببرود:مصدومة لي
كاميليا بدموع محبوسة:عايز اي
سالم :هما كلمتين الاسبوع الجاي كتب كتابك علي ابن عمك محمود
كاميليا بصدمة وبتحاول تستوعب :نعم!كتب كتاب مين
سالم وهو بيهز راسه ببرود:ايوة الي سمعتيه صح
كاميليا بغضب :وانت ميننن انت علشان تقولي كدة هااا انت مين
سالم ببرود:ابوكي
كاميليا بصتله وقالت بسخرية ودموع:ابويا انت اب انت كنت فين لما نغم ماتت كنت فين لما ماما تعبت كنت فينن لما ماتو ها جاي دلوقتي تقول بنتي وانت متعرفش عني حاجة بقالك سبع سنين انا بكرهك اوي بجد
ساالم بجمود:م عايز رغي كتير انا قولت الي عندي ..وقام وكان لسة هيمشي
كاميليا بغضب وتحدي:مستحيل ده يحصل حتي لو علي جثتي
سالم بصلها بضيق ومشي
___________________________________________________
بعد يومين
يوسف بهدوء:كاميليا لو سمحتي قوليلي ترب نغم انا عايز اتاسف ليها ياكاميليا والله انا بحبها
كاميليا كانت سرحانة ومكنتش معاه فاقت علي صوت يوسف وبصتله :بتقول حاجة
يوسف بااستغراب :انتي كنتي سرحانة في اي
كاميليا بصتله واتنهدت بتعب وحزن مفيش حد غيرك احكيله فحكيلك:بابا جالي امبارح وقال اي عايز يجوزني لمحمود ابن عمي الاسبوع الجاي
يوسف :ده ازاي بالعافية
كاميليا هزت راسها :م عارفة اعمل اي وللاسف هو ممكن يعمل كدة بالعافية ماهو للاسف ابويا بس ده علي جثتي اتجوز الواد ده
يوسف بحزن :طب هتعملي اي
كاميليا مسكت راسها بتعب :م عارفة م عارفة …وجت في دماغها فكرة
كاميليا بصتله وقالت باامل:لقيتها ..يوسف انا م بطيقك اه بس هو ده الحل الوحيد نجوز
يوسف قام بصدمة:اي
كاميليا :يوسف مفيش حل غير ده ومحدش اعرفو غيرك وهنبقي علي الورق بس يوقفف الجوازة المنيلة التانية ونطلق انا عارفة اننا م بنطيق بعد بس هو ده الحل
يوسف بصلها وافتكر نغم في شكلها فهو كان نفسو يجوزها اوي وقال بحزن:طيب
كاميليا بصتله بحزن :انا اسفة بس معنديش حل غيرو وملقتش غيرك مكان نغم يايوسف ***
يوسف بصلها بحزن ومشي
________________
محمود :اخيرا هتجوزك ياكاميليا …عمي انت روحتلها صح
سالم :وقولتلها واكمل بهدوء:بس حااسس انها م هتبقي مسالمة كاميليا شخصيتها قوية غير نغم وم هتستلم بسهولة
محمود:بس هي معندهاش حد تروحلو او تعمل حاجة
ساالم:ولو لازم نخلي بالنا…البت كاميليا ورثت من امها كل حاجة م عايزين نضيع حاجة
محمود بطمع وخبث:متقلقش ياعمي هاخد بس الي انا عايزه الاول
__________________
يوسف بدموع وحزن:م عارف اصدق انك ميتة بجد م قادر استوعب عارف انك م طيقاني وكرهاني بس كان غصبا عني زمان كلو بسبب امي هي الي قالتلي عنك حااجات خلتني اسيبك وهي الي دبرت السفر انا كنت غبي معنديش غير حاجة واحدة
هقولها انا اسف يانغم والله كان غصبا عني انا بجد اسف …انا رديت بالجواز من كاميليا علشان اساعدها واكفر عن غلطي م عشان ناسيكي انا بحبك وهفضل احبك وهفضل جمب كاميليا اختك احميها عارف انه انتي مبسوطة اني بساعد اختك ..وابتسم بحب :انا بحبك اوي بجد كان نفسي اشوفك وطلع خاتم من جيبه وبص عليه بدموع :بصي كنت جايبلك اي كان هيبقي تحفة عليكي بس هو ليكي وهيفضل ليكي … وطلعو ودفنو ومشي
____________________________________________________
بعد اسبوع
كاميليا بهدوء:كنت مستنياك
سالم :يلا معايا
كاميليا بضحك: م لما نستاذن الاول
سالم باستغراب:مين
كاميليا بصتله وظهر يوسف من وراها بابتسامة
يوسف:من جوزها
سالم….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نصفي الاخر)