روايات

رواية نسر القمر الفصل العاشر 10 بقلم آلاء الرحمن

موقع كتابك في سطور

رواية نسر القمر الفصل العاشر 10 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء العاشر

رواية نسر القمر البارت العاشر

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة العاشرة

نسر بغضب :مش عااايز زفت انتي ايه ما بتحسيش
قمر بهدوء :عااايز ايه يا نسسر احنا مفيش بينا غير الفرراش مش ده كلااامك
نسر قررب منها بلهفه :غيررت كلاامي انا بنسحب حياااتنا دي مش حيااااه
قمر بصدمه مصطنعه :ليه هو انت مش ده الي عاايزه كل حد يعيش حياته وملناااش دعووه ببعض
نسسر بغضب وصرراخ :نفسي لمرره واحده مرره واحده اقررب منك واحس بلهفتك عليا نفسي تشااركيني لمرره واحده ما احسش،اني نااايم مع جماااد ووحده قررفاانه مني فيا ايه مش عااجبك
قمرر قااامت بغضب اكبببر منه وبتحذيرر :انا بكرررهك بكررهك فااهم بكررهك وبكرره ريحة نفسك لما بتقررربلي بكوون نفسي اجيب الي ببطني من قررفك انت اكتر حد اذااني انا عمررري ما كنت ضعيفه وطوول عمررري قوويه لكن لما ما لقيتش مهرررب من جووازتنا وانت جيتلي بكل برووود بدل ما تتطمني كنت بتخوووفني منك وبتقوولي بينا الفررراش اهو فعلا بينا الفرراش ليه دلوووقت بتغييير كلااامك
نسر بصرراخ :لاني قررفت انااام مع جماااد ما بيحسش
قمرر بصرراخ :عااااايز ايه هاااه عاايز ايييه انا قررفت من الحيااه دي
وبدمووع انا لما بتتأخر بخاااف انااام لانك بتيجي سكرران طينه وما بتعررفش بتعمل ايه بخاااف تأذيني بفضل صااحيه طوول الليل وانت ولا على بااالك عااايز مني ايه سيبني ياااا اخي سيبني
نسسر قررب منها وبجنووون شدها عليه وهو بيقبل فيها بهسيرريه :هتشاااركيني غصب عنك
قمر الدموع بتنززل منها وهو بيكمل الي بيعمله لكن اتخلت عن الدفااع وهو ده الي مجننه مليوون ست تتمنى نسر السيوفي يقررب منها ومرراته حلاله مش طايقااه وبتقررف منه
نسررر بعد عنها بغضب ولبس هدوومه وسااابها وخرررج وهي عيطت جااااامد
قمر بدمووع ؛ربنا ياااخدك ومااا ترجعش بكرررهك
قااامت خدت شااور وصلت شكت هموومها لرب العبااد وقراءة سوورة يووسف وغطت في نووووم عميييق
……………………..
عند نسر
خرج من عند قمر متجنن منها هوو مش عااارف فعلا عاايز منها ايه رااح لعمرر خبببط
عمر فتحله وهو بياااكل :ميييين
عمر :_اهلا وسهلا يا صاااحبي وبهزززار يبقى الليله عمررانه النهااارده
نسر دخل كااان متعصب وده ظاااهر عليه
عمر :هعمل اتنين قهوووه
وفعلا جه وباايده اتنين قهوووه :في ايه مااالك
نسر رجع بظهرره لوورا :تعباااان متلخبط
عمر :اتكلم في ايه
نسر :مليش،نفس صدقني لما هتلكم مش هيكوون لغيرك لكن دلووقت تعباان
عمرر:طما تيجي نعمر الليله ونكلم ريتا هي بقاالها فترره بتضرربلك ما بتردش
نسر :لا مليش نفس
عمر رفع حاااجبه :انت نسر معقوول نسر يتعررض عليه ستااات ويررفض
نسر :مش بقووولك قررفااان لو هتفضل ترررغي كدا هسيبك وامشي صدقني
عمر :لا خلاص وعلى ايه
فضلوا يرغوا فترره وبعدين نسر رووح القصر
……………………….
عند عدي
ووصل نوور لبيتها
عدي بمراوغه :ما تعززمي عليا اشررب حاااجه وحيااات عياالك يا شيخه
نور بكسووف :اتفضل تنوور
عدي :هوو ده الكلام الصح
وفعلا ركن العرربيه وطلع معااها بيتها
نوور اوول ما دخلت ندهت على مااامتها
نور:ماااما ياا ماااما
هنا خررجت مااامتها ست طيبه جدا
ام نوور :اهلا يا ابني نوورت البيت
عدي :ده نوورك يا حماااتي ازيك واززاي صحتك
ام نور :الحمددلله يا بني تشررربوا ايه
نور :مااا تتعبيش رووحك يا ست الكل انا هبدل هدوومي وهعمل حاااجه
فعلا نوور دخلت لبست بنلوون جينز ابيض على تيشيررت اسوود بكم وفرردت شعررها وخررجت
نور بكسووف :تشررب ايه يا عدي
عدي عينيه كااانت هتاااكلها
نوور :عدي رحت فين
عدي :هاااه قهووه قهووه ساااده
نوور :من عنيا
دخلت عملت القهووه وجت كاانت ماامتها مش موووجوده
نور :ماااما فين
عدي :دخلت تصلي العشا
نوور قعدت :اتفضل
عدي حط القهووه ومسك ايدها
نوور سحبتها باااحرراج
عدي قررب منها وهي بتبعد وحاااصرها باايديه
نوور بكسووف :عدي بتعمل ايه ما ينفعش
عدي بحب :ايه هوو الي ما ينفعش انتي مرراتي ومكتووب كتاابنا وبص لشفاايفها الجميله انتي جميله قوووي
نوور خجلت ونززلت عينيها الاررض
عدي :بحبك يا نور
نوور وشها جاااب مليوون لوون
عدي خد شفااايفها بقبله روومانسيه ونوور كااانت مكسوووفه جدا منه
عدي سند جبينه على جبينها :ربنا يقدررني واسعدك
نور بخجل :عدي مااما هتخررج ارجوووك
عدي :ههههههه حاااضر هرحمك المررادي لكن استعجلي بالفررح بلاش خطووبه طوويله
نوور :حاااضر
قعد عندهم وشربوا القهووه وراح بيته
………………………………
عند نسر
رووح القصر وطلع اوووضته كااانت قمرر نااايمه وحاااضنه القرران كااانها بتحتمي فيه
نسرر فضل باصص ليها فتررره وساابها ودخل خد شاااور ولبس بجااامه وطلع التررراس فضل فااايق مش جااايله نووووم
عند قمر
ضررب المنبه عندها لآذاان الفجر بصت حووواليها مااا كانش جنبها عررفت انه ما جاااش،وحمدت ربنا ودخلت اتووضت وخررجت
نسر حس عليها من الدووشه الي حصلت
ابتدت تصلي وتقرأ القرران بصوووت عذب يبكي المستمع
نسر فضل مرراقبها على ما خلصت لكن بعد ما سلمت من الصلاه
شاافته قدااامها اتخضت
نسر ببرود :ايه شفتي عفررريت
قمر التززمت الصمت ورتبت سجااادة الصلاه
نسر مسك ايدها :قمر انا اسف انا ماا اعررفش عملت كده اززاي
قمر ببرود :حصل خيير
نسر بغضب:ايه البروود الي انتي فيه ده اتكلمي صررخي اضرربي اعملي اي حاااجه ما تفضليش ساااكته ومحسسااني اني ولا حاااجه الي بتعمليه ده هو الي بيخليني اتغااابى عليكي
قمر وهي راايحه السررير :حاااضر المرره الجاايه
نسر خبط الباااب بااايده وطلع التررراس
وقمر اتنهدت وحاااولت تناااام
……………………………….
في الصباااح
فاااقت قمر ولبست هدووومها وكااان نسر لسى فااايق وبيدخن بالترراس
قمر لبست جيب كلوت وااسع ابيض وقميص احمر علئ كوتشي احمر ولبست حجاااب ابيض
وخدت شنطتها وهتخرررج
نسر :راايحه فين على الصبح
قمر ببرود :اوولا صبااح الخيير الناس بتقوول تاانيا رايحه لماااما النهاارده ما عنديش حاااجه
نسر :هتتأخرري
قمر وهي بتززبط حجاابها :مش عاارفه لو هتأخر هكلمك
سلام
وخررجت تحت نظرراته المتجننه من بروودها وفعلا رااحت لووالدتها من الصبح خبطت
عدي كاان هيخرررج للمشفئ فتح البااب كاانت قمر
قمر بابتسااامه :سربرااااايز
عدي فتحلها دراعه :احلى صباااح ده ولا ايه
قمر :واحشني يا عدي انت رايح فين
عدي :كنت رايح المشفى
قمر بزعل طفوولي :ما ترووحش انت واحشني جدا
عدي مسكها من خدوودها :هخلص كم حااجه واجي طيااره لكن ما ترووحيش على ما آجي فااهمه
ابتسااام :واحشتيني يا حبيبتتي
قمر جرريت عليها :وانتي كمااان يا ماااما عاامله ايه
ابتسااام :الحمدلله يا حبيبتي
تعاالي نعمل الفطااار على ما يصحى والدك
قمر باابتساامه :انا هصحيه
وفعلا عملوا الفطار ودخلت قمر تفووق والدها باااسته على خده ولعبتله في شعرره
بدرران :اممممم ابعدي يا ابتسااام عاايز اناام
قمر هنا فطست من الضحك:ههههههه دي ماااما بقئ مدلعااااك قوووي
بدرران فتح عينيه :يا بنت الايه جيتي امتى
قمر بااسته على دمااغه :من شوويه صغييرين يالله قووم الفطار جااهز
بدرران :يالله يا حبيبتي ده احلى صباح واللهي
وفعلا فطروا في جو عائلي جمييل
بدرران :يالله يا بت انتي عاايز ابقى جدوو
قمر اتوترت :لما ربنا يرريد يا باابا
بدرران :انشاء الله الحمدلله انا شبعت انا هرووح اجيب كم حاااجه من السووق وراجع
ابتسااام :بالسلااامه يا حبيبي
قمر بفخر :لسى بتحبوا بعض كأنكم اتجووزتوا امباارح عمري ما شفت بعنيكم نضررت توبيخ او ملل او اي حااجه من التاااني
ابتسااام بحب :والدك حنوون جدا وطيب جدا وبيخااف ربنا
بدرران غمززها :منووره يا قمرر
قمر :هههههههههههه
خررج بدران وفضلت قمر مع والدتها عملوا قهووه وقعدوا
ابتسااام :قووليلي بقى ايه سرر الحززن الي بعنيكي ده
قمر :مفيش يا ماااما انا كويسه
ابتساام :اتكلمي يا حبيبتي قوولي انتي عايشه ازاي بيعااملووكي ازاي انا لا بااخد منك لا حق ولا بااطل وعندي احسااس انك مش مرتااحه
قمر :صدقيني ياا مااما كوويسه
ابتساام :طيب انتي وجووزك عااملين ازااي
قمر :الحمددلله
ابتساام :بتكدبي يا قمررر اتكلمي يا بنتي فيكي ايييه
قمرر دمعت
ابتسااام قرربت منها وحضنتها :بيضرربك مش كدده
قمر هزت رااسها بلأ
ابتسااام :اماال بيعملك ايه
قمر عيطت جاااامد بحضنها
ابتسااام :بتحبيه
قمر هزت رااسها بعنف بلأ
ابتساااام :كرررهتيه
قمر بعدت عنها واتكلمت :كرررهته جدا جدا يا مااااما نسر صعب جدا مش هو الي كنت راسمه في خياالي ابدا وبدمووع ده متجووز وكل يوم مع ست وبيشررب وفي قذااارة عمرري ما شفتها في حد
ابتسااام بصدمه :وساااكته ليه يا بنت المجنووونه
قمر :لاني من البدااايه قلت ليكم هو قاالي ايه وما حدش صدقني خررجت وقولتلكم مش عاايزاه وبيقولي كل واحد يعيش حياااته وانتو كدبتوني وصدقتووه
ابتساااام :وعلاقتكم مع بعض عااامله ازااي
قمر بلا مباالاه :اهوو كل واحد عاايش حيااته زي ما هوو عاايز وبنتقاابل في اووضة النووم بس
ابتسااام مسكتها بغضب :ايه الي بتقوولوه ده
قمر بصت لماامتها اتعصبتي ليه ماااما انتي عاارفه وجددا الي بيحصل عندي ومتاكده انك حاااسه لكن ما تقدريش تتكلمي زيي بالضبط لانهم هيبوضوا الحووار كله ويقلبووه علينا
ابتسااام :لا يا بنتي ابووكي مش هيقبل بالحيااااه دي ده انتي عينيه الي بيشووف فيها
قمر :انسي يااا ماااما ولا كأنك سمعتي مني حاااجه انا اتعوودت على كدده والي حصل حصل واهو فعلا ما بيحشرش نفسه بحااجه بعملها وانا بررضه انا مرتااحه كدده
ابتسااام اتجننت جوواها وقررت تقوول لبدران
حياات بنتها مش حياااه فضلت عندهم للمسا
عدي :ما تناااامي هنا نفضل نررغي للصبح
قمر :مش عااارفه
………………………..
عند نسر
رجع من الشرركه وطلع الاووضه يررتاااح دخلت عليه والدته
ميس بغييظ :مرراتك ما رجعتش،لحد دلوووقت
نسر وهو بيقلع قميصه :عند بيت عمي
ميس :ومش غلط عرووسه تفضل بررا بيتها للووقت ده ما تتصررف يله ملكيش كلمه عليها ليه
نسر :ماااما اخررجي واقفلي البااب ورااكي
ميس خررجت وهي متغااضه ومتجننه منه
نسر فعلا كاان حااس بفرراغ بعدم وجوودها في الاووضه
هنا ضررب فوونه كااانت قمر
نسر :الووو
قمر؛انا قمرر يا نسر
نسر 😏:اكيييد مسييف رقم مرراتي ولا ايه
قمر :طيب انا هنااام النهاارده عن مااما
نسر :لا تررجعي البيت احنا ما اتفقناااش،على بيااات
قمر اتنهدت :هما واحشني جدا واووضتي واحشتني ارجووك
نسر :انا قوولت لا وشوويه هااجي آخدك
قمر بغيظ:وانت هتخسر ايه لو سبتني اتبسط شوويه بررا خنقت القصر ما انت هتنااام دلووقت
نسر بغضب :انا قوولت لا فااهمه وبعدين عيشتك هنا خنقه والبيت الصغيير الي انتي عاايشه فيه مش خنقه
قمر ببروود :عيشتي معاااك هي الخنقه وبقررف ما تتعبش نفسك وتيجي هخلي عدي يووصلني سلام
قفلت معااه وهو متجنن
خررجت لهم 😏ما قبلش انام هنا تعاال يا عدي وصلني
عدي :طب اكلمه انا
قمر :لا خلاص فعلا احنا مش متفقين على بيااات
بدران :خلاص يا ابني هي وجووزها متفقين كدده
عدي ؛انتي ازااي مستحملااه الرزل ده
قمر ضحكت بمسخرره :يالله يا عدي
وفعلا خدها عدي ووصلها
دخلت القصر كاانت ميس وريم قااعدين
قمر :مساء الخييير
ميس :مساء النوور واللهي بدرري ليه جيتي ما كنتي نمتي بررا
قمر بمسخرره :واللهي كااان نفسي يا مررات عمي لكن ابنك ما قبلش
ميس :واللهي كوويس انك فاااكره انو ليكي ررراجل
قمر بنفسها :مش لما يبقى راجل
قمر :لا فااكره يا مررات عمي ما تااخديش في بااالك
ميس اتجننت من برودها :بقوواك ايه يا بت بكرره هااخدك ونرووح للدكتووره
قمر رفعت حااجبها :وليه انشاء الله
ميس :هشووف لسا ما حصلش حمل ليه احنا مش واخدينك كده
ميس من غيضها تناااست ريم الي قااعده قداامها
ريم ببرود :خالتي هي ما وفتش تلات شهوور جوواز لسى بدرري
ميس بصتلها بغضب :فضلت اقوول بدرري لحد ما عدا خمس سنين عليكي ولسى ما جبتيش لابني عيل
قمر اتجننت من احرراجها لرريم :دي حاااجه بأمر ربنا يا مررات عمي ايه ده
ميس :وعلى شااان ما اكررش الغلط هاااخدك باايدي نفحص
قمر ببرود :وانا بقئ مش عاايززه عياال ومتفقه انا وابنك على كدده
ميس بغضب :يعني ايه
قمر :يعني انا وجووزي متفقين اننا مش هنخلف دلوووقت لما نقرر نخلف وربنا يرريد نبقى نخبررك وتفررحي
ميس بغضب :انتي بتتحديني بقئ
قمر :انا ما بتحداااش حد انا بقوول الي انا ونسر متفقييين عليه وساااابتها وطلعت تحت جنان ميس من كلامها وبرودها وطلعت اووضتها
قمر خبطت ودخلت كااان نسر قااعد وبيشررب قمر اتصنعت البرووود
نسرر كااان بيبصلها بغضب
قمر :مساء الخييير
نسر شررب الكاااس على دفعه وااحده وقااام
قمر كاانت خاايفه جوواها لكن اتصنعت القووه طنشته وقلعت حجااابها وكاانت هتدخل الحماااام
نسر شدها عليه وقبلها بنهم وهي هستفررغ من ريحته
هنا خبط البااب ودخلت ميس متجننه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى