روايات

رواية نسر القمر الفصل السادس 6 بقلم آلاء الرحمن

موقع كتابك في سطور

رواية نسر القمر الفصل السادس 6 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء السادس

رواية نسر القمر البارت السادس

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة السادسة

وفعلا خددها ورااحوا القصر كان الكل مووجود بااركوولهم ونسسسر بكل جراءه حملها وطلع فيها اوووضته وهي مكسوووفه جدا
نسر :يالله تصبحوا على خييبر
قمر بدمووع :نزززلني ارجوووك
نسر بهمس :وده ينفع بررضه دي حتى عيبه في حقي
بدر بعد ما طلع فيها
ابنك ده هيجيب اخررتي بدل ما يطمن البنت بيخووفها منه
ميس 😏:مش انت الي اصرريت تجووزه ليها
صقر :ادعوولهم دلووقت الي حصل حصل
ريم :انا هطلع ارتااااح مش هتنااام يا صقر
صقر غمززها :شووويه وهححصلك
لانا التززمت الصمت وطلعت اوووضتها وهي خااايفه على قمر جدا
……………………
عند قمر
نسر فتح الاووضه ودخل ونززلها قفل الباااب
نسسر كاان بيقررب منها وعينيه هتاااكلها :مبرووك يا عروووسه
قمرر بخووف وخجل :الله يبااارك فيك
نسر شدها عليه من ايدها ومشا صبااعه علئ وشها بررغبه :انتي جميييله قوووي
قمر حااولت تبعد عنه
نسسسر :هششش انا جوووزك يعني انتي دلووقت حلالي
قمر بدمووع :انا خاااايفه ارجووووك
نسر قررب قبلها قبل صغيرره على وشها :متخااافيش هحاااول ما أءذكيييش
قمر دمووعها ما بتووقفش كاانت مقهوره طوول عمررها بتتمنى نسسر ليها ليه يعمل كدده ليه طلع وسخ كدده
قمر زقته :ارجوووك ابعد
نسسسر بغضب :اييييه انتي وبعدين مع ام الجناااان ده
قمر بدمووع :عايزه شووية وقت
نسر بغضب مسك درراعها :مفيش وقت انتي مررراتي وده حقي
قمر بصتله بدمووع بعنيها الجميله ونسسسر اتكهرب من نظررتها دي
قمر مسحت دمووعها :هااخد شااور واخررجلك اعمل الي عااايزه لكن عاايزه اطلب منك طلب
نسسر بتأفف :ايييه تاااني
قمر :عاايزاك تصلي معاايا ركعتين قبل اي حااجه
نسر :هههههههههه ادخلي يا قمر ولما تخررجي فررج
قمر خدت هدوومها من الدولاب ودخلت الحمااام
بالعااافيه قلعت الفستاااان وخدت شاااور كاانت خااايفه جدا
لبست قميص نووم ابيض مفتووح من الصدر وقصييير
قمر بصت لروووحها بالمررايه ومسحت دموووعها :خلااااص يا قمر الي بتتمنيه طوول عمرررك طلع اوووسخ من الووسخ نفسه وبقيتي على ذمته
هو عاايز مني الفرراش خليه ياااخده لكن واللهي يا نسسسر لاتجيلي راكع وتقوول ساامحيني
خررجت قمرر عكس ماا خررجت تمااااما
نسر كااان بدل هدووومه
اوول ما خرررجت بصلها كاان متووقع انها تلبس حاااجه مقفوووله لكن اتصدم من الجمااال الي قداااامه
كان بيقررب منها بررغبه ظاااهره بعنيه
نسر بتووهان :ايه الجمااال ده انا عمررري ما شفت كده قبل كده
قمر :عاايزه اصلي يا نسر
نسر بثوواني حملها وتووجه فيها للفرراش
قمر دموعها نزززلت ونسر حطها بررفق على السرررير وهوو بيحاااول يهديها ويخفف الرعشه الي فيها من لمساااتها
كااان بيقبل فيها بفنوون هو عاارفها كويس وهي زي الصنم ما بتتحررركش خايفع وهووو بيكمل الي بيعمله غييير آبه بدموووعها ولا بووجعها
بعد مدده بعد عنها ونااام على ظهررره وصدررره بيطلع وبينززل
قمرر دااارت نفسها بالملايه وهي بتعيييط وخااايفه
نسر قعد وخد سيجاااره من جنيه وشعلها وقررب على قمرر
ومسح على شعررها بهدوء بتعييطي ليه
قمرر كاانت خااايفه منه بجد
نسر قرب علئ وشها قبلها
تجنني ياا قمر
قمر كاانت خاايفه وبتدااري نفسها كاانه فعلا نسسر وهينقض عليها
نسر :ههههههههه ايه يا بنت عمي دنا زي جوووزك يعني ما بنعملش حاااجه بالحررام
قمر فضلت سااااكته
نسر :حلوو كسووفك ههههه بيشدني ليكي اكتررر
قوومي خدي شاااور على ما انده لهم يجيبوولنا عشا وبررغبه بصلها اصلي بصرراحه جووعت قوووي قووي
قمر فضلت مكااانها خااايفه
نسر :هههههه لا مهو يا تقوومي يا هقوومك انا وانتي عاارفه هشووف ايه
قمر مسحت دمووعها ولفت الملايه عليها وخدت بيجاامه ودخلت الحمااام تحت نظرراته
نسر فضل متااابعها لحد ما دخلت وبص جنبه كاان دليل عذرريتها عالفررراش ابتسم على برائتها وعدم خبرتها بحاجه
وضررب على الخدم يجهزووله عشا ويجو يغيروا الملاياات
وفعلا الخدم جااابوا العشا وغيرروا الملايااات وخررجوا
عند قمرر خدت شاااور مختلط بدمووعها ولبست لكن كاانت خااايفه تخررج
نسر خبط عليها :قمر انتي كوويسه اتأخرتي
هنا خررجت قمر وآثاار الدمووع ظااهره عليها من خدوودها الموورده وانفها الاحمر
نسر :اتأخرتي
قمر خررجت بدوون ما تتكلم وخدت طقم الصلاه بتااعها وصلت الفررض الي فاااتها تحت نظررات نسر
وبعدين راحت السررير تنااام
نسر رفع حاااجبه :انتي هتنااامي بجد
قمر :عاايز حاااجه
نسر :مش هتتعشي
قمر :ما باكلش حااجه متأخر كدده
نسر :اووعي تقوولي بتعملي رجيييم
قمر طنشته وكااانت هتناااام
نسر بأمر :تعاالي اتعشي
قمر :مليش،نفس
نسسر قررب منها وبحرركه سرريعه اعتلااها
قمرر ما ابدتش رد فعل
نسر وهو بيمشي انفه على وشها :افهم انك مش خاايفه
قمر :خلاص مفيش حااجه اخاااف عليها اعمل الي انت عاااايززه
نسر غمززها :احبك وانت فاااهمني كدده وخد شفااايفه بقبله مسكرره بالنسبااله
وغااب معااها لعاالمه
…………………..
عند ابتسااام
ما وقفتش عيااط من لما رجعوا البيت
بدران :يا ابتسااام دي اتجوووزت ما ماتتش
ابتسااام :بدرران ابووس ايدك انا قلقاانه على قمر جدا كلمك اخوووك يطمني عليها ابووس ايدك
بدران :هقووله ايه اطلع شووف بنتي في اووضة النوم مع جوزها ما تقوولي كلام منطقي
بدران قررب منها وحضنها :اهدي يا ابتسااام انشاء الله هتكوون بخيير
عند عدي ما كاانش عااررف ينااام حاسس ان حاااجه كبيره نااقصااه بجوواز قمر كان نفسه يرروح يخطفها من حضن نسسر
………………………
عند صقر
طلع اوووضته كاانت ريم هتناااام
صقر بغييظ :وانا قوولت هطلع الاقي مررراتي حبيبتي مجهزالي رووحها وجووو وحرركاات
ريم بنعس :انا نعسااانه وتعبااانه مش وقت هزااارك ده
صقر قررب منها وشدها :لا فووقيلي دلوووقت مش وقت نووم خااالص مالص
ريم بعدته عنها :واللهي تعبااانه مرره تاانيه
صقر :ايه يا بت انتي محسساااني اني عااازمك عالعشا ايه مرره تاانيه
ريم بضحك :مع نفسك بقئ
صقر بغييظ :وبيقووله ليه الرجااله بتبص برره مهو من الي بنشوووفه
نااامي نااامي هو ده الي فاالحه فيه
…………………………….
عند بدر
كااان مبسوووط جدا جدا لجوواز نسر من قمر
ميس بغييظ،:ايه انا حاسس ان الفررحه هتنط من عينيك
بدر بضحك :ههههههه دنا طاااير من الفررح اخييرا ابنك اتجوووز
ميس :لكن جووازتهم فاااشله من البداايه هما مختلفين عن بعض تماااما
بدر رفع حااجبه :ما تنزعيش مرراقي بجووك ده فاااهمه وشدها قعدها على حجرره
ميس :سيبني يا بدر
بدر وهو بيقبل فيها :كنتي زي القمرر النهااارده
ميس :بجد
بدر حملها :ايوووه بجدد
ميس حاااوطت ايديها رقبته وقرربت عليه قبلته
وغاابوا لعاالم تواحد الاجسااد
……………………….
في الصبااااح
فاااقت قمر بصت جنبها كااان نسسسر نااايم ببراءه
قمر بنفسها :الي يشووف وشك وانت نااايم ما يشووفش افعاالك ابدا يا ريتني عررفتك على حقيقتك قبل ما قلبي يدقلك اوول مرره اختااار غلط واتنهدت قااامت خدت شاااور ولبست فستااان بلوون عينيها بكم دانتيل وصلت الفجر كاان راح عليها
وقفت عند الشباااك شرردت وما حستش بنسر الا وهوو حااضنها من ظهررها
طلعت من صررخه
قمر بغضب :خضتني
نسر وهو بيقبل بررقبتها :ايه الي فووقك بدرري كده
قمر بعدت ايديه عنها :انا متعووده افوق بدري كدده
نسر :اها طيب،حلوو مش واجب برضوا تفووقي جووزك
قمر ببرود :نسر انت قوولت كلمة حكمه واضن انا وافقت قوولت ليكي فيا في الفرراش غير كده مليش فيك ولا ليك فيا
نسر غمززها :صح يا قطه بتتعلمي بسرررعه وبص للفرراش طب ما تيجي
قمر نززعت ايدها منه :الشغااله خبطت ميت مرره بينتظررونا على الفطاار
نسر :ههههههههه هاخد شااور وننزل وهسمحلك تهربي المره دي بس
قمر لبست حجااابها علئ ما يخررج
خررج نسر ومش لابس حااجه غير منشفه على نصه الي تحت
قمر داارت وشها بسررعه واتكلمت بغضب :ايه ده انت ازاااي تخرررج كدده
نسر طنشها وسرررح شعرره
قمر :البس ارجوووك عيب كدده
نسر جه مت ورااها ولفها ليه :لابسه الحجاااب ليه
قمر بكسوف :انت قوولت هننزل تحت
نسر :طيب ولو هننزل لابسااه ليه مفيش حد في القصر
قمر بعدت عنه بصدمه :وصقر والشغاالين
نسر حك رااسه بغباء :تصدقي ناااسي
نسر :هههههههه هلبس وآجي وارحم كسووفك ده على،ما تتعوودي
وفعلا نززلوا كان الجمييع قااعد على السفرره
صقر اول ما شاافهم صفر من بعيييييد
نسر :ههههههههه صباااح الخير
بدر :مبرووك يا ولاد مبرووك يا قمر
قمر بكسووف :الله يبارك فيك يا عمي ويخليك لينا يا رب
ميس غمززت نسر ونسر حصلها
ميس :ايييه حصل ايييه
نسر :حصل ايه في اييه
.ميس بغيييظ :خدتها
نسر رفع حاااحبه :وانتي ماالك
ميس :انا بطمن بس
نسر :متخااافيش كله تمااام وبص على رقبتها وقررصه ايه ده يا ميسو
ميس،؛في ايه يله
نسر :ايه الي على رقبتك ده ده الحج عااامل عاماايله امبااارح
ميس :اخررس يا نسر لا اندهله دلووقت
نسر :ههههههه لا وتندهي ليه انا هرووحله
ميس اتكسفت عاارفه نسسر وجرئته
نسسسر :اييييه يا حج الشقاااااوه دي دنا عريس وما عملتهاااش
بدر رفع حاااحبه :هي ايه دي بتتكلم في ايه
نسسر وهو بيقعد عالسفرره :ايه الي عاامله في رقبة المسكيينه ده انت معلن الحررب يا رااجل
بدر :هههههههه دنا طاااقه يله
ميس بغييظ :ما تسكتوا انتو لاتنين
قمر كااانت مصدوومه بجد من جرئته الزيااده دي
صقر :داريها يا حجه ربنا يستررك وبص لرييم اتعلمي
نزلت لانا وحرريت على قمر حضنتها :صبااح الخير
قمر بابتساامه :صباح النور
بدر :ههههههه لانا تقريبا فرحاانه بجوازة قمر اكتر منها ههههههه
لانا حضنتها :هههههه اه واللهي
هنا خبط البااب ودخل بدران وعيلته
قمر اوول ما شاافتهم جرريت عليهم
ابتسااام مسكت وشها :انتي كويسه يا حبيبتي انا فضلت قلقانه ما عرفتش انام
قمر :انا كويسه يا مااما ما تخافيش،عليا
وقرربت على بدران باست ايده :وحشتني يا بيبوو
بدران :ههههه وانتي يا رووح قلبي
هنا جت عينها بعين عدي جريت عليه حضنته جااامد وهو شدد من حضنه ليها
البيت كئيب اوووي اوووي من غيرك يا قمر
نسسر جه من ورااها وحط ايده على كتفها :مهي جت تنوور هنا
عدي ببرود :مبروووك
نسسر :الله يباارك فيك ومالك بتقوولها كدده من غيير نفس
بدر :اتفضلوا عالفطااار يا جمااعه
بدرران :سبقنااكم بالعااافيه
ميس :يبقى نشررب القهووه بالجنينه
قعدوا الكل بالجنينه ونسسر محاااوط قمر بدرراعه تحت نظررات عدي الي هيتجنن
نسر :ههههههه عمي انا حاسس عدي هياااكلني بعنيييه اصله بيغييير على مرراتي مني
عدي :ما تخررس يله وتلم رووحك
الكل ضحك عليهم جاااامد
بدرران :هههههه اصله هيحصلك قررريب
بدر :ايوووه خش علينا بالكلام الحلو هيتجووز ولا ايه
هنا لانا دمعت وحوواسها كلها معاااهم
ابتسااام :انشاء الله قرريب
ميس بغييظ :ومين سعييدة الحظ
عدي بص على لانا :دكتووره عندي في المشفى
ووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى