روايات

رواية نسر القمر الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم آلاء الرحمن

موقع كتابك في سطور

رواية نسر القمر الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء السادس والثلاثون

رواية نسر القمر البارت السادس والثلاثون

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة السادسة والثلاثون

فاااق عدي كااانت لانا مش جنبه خررج سأل عنها والدته قالتله ما شافتهاش
دخل الاوووضه بغضب وضرربلها كنسلته
عدي خبط الطاااوله بررجله وصررخ بعلوو صووته هنا جاااتله رسااله من لانا
(عدي انا عااارفه قررارك وشووفته بعينك من بداية كلامك انا هنسحب من حياااتك لاني بحبك واوعدك ان قلبي عمرره ما هيدق لغيييرك نوور دلوووقت احق فيك مني هي بحاااجتك دلووقت خد باالك من رووحك ويا ريت بدوون مشاااكل وخناااق ورقتي توصلني لبيت باابا انا اسفه يا عدي لكن كان لازم اعمل كدده على شااانك )
عدي شد على ايده بغضب وضررربله مرره تااااانيه لكن لم يتلقى اجااابه في كل مررره
عدي :كدده يا لانا ده انا عملت كل حاااجه على شااانك وكنت هتخلا عنها بررضوا على شاااانك
عدي لبس وراحلها القصر
……………………
عند لانا
خدت هدوومها وراااحت القصر الكل اتصدم لما شااافها
بدر بلهفه :في ايه يا بنتي بتعيطي كده ليه
صقر :لانا فيكي ايه في حد دايقك
ميس حضنتها :اتكلمي يا حبيبتي
لانا بصت للجميييع وضحكت جااااامد وعيطت بنفس الوووقت
لانا بدمووع وقهر :اوعوا تقولوا انكم خايفين عليا او اني اهمكم وبصت لوالدها ده انتو حتى ما وصلتووش بيت عمي تتطمنوا عليا بعد ما اتجووزت محدش كلف نفسه وعملي اعتبااار وحسسني اني مهمه بالنسباااله وبصت على مااامتها تعرررفي يا ماااما انا عشت في بيت عمي تقرريبا اسبووع لكن عمررري ما حسيت بالامااان وبالحنيييه غير معاااهم طنط،ابتسااام عوضتني عن حاااجات كتير كانت ناقصاااني مع ان المفرووض انتي الي تخررج منك لبنتك
وبص على بدر
وانت يا باابا اهوو الزمت ابن عمي يتجووزني واجبررته على ده وهو خاااطب ودلوووقت هيتجووز نوور عايزني افضل معاااه ومسحت دموووعها
انا مش هررجع لعدي وكفاااية اني بوضتهاااله من البداااية انا هكمل درااااستي واخد الماااجستير ويا ريت لو جه عدي هنا تقولوله ان لانا طالبه الطلاااق
بدر مسك ايدها بغضب :انتي اتهبلتي الناااس هتقووول ايه ما وفتش اسبووع جوواز واطلقت اكيييد العيب هيكوون فيكي
لانا نززعت ايدها من والدها :انا قووولت الي عندي ولو اجبرتووني ارجعله صدقوووني هنتحر قدام عينيكم انا مش هسمح لكررامتي تتداس اكتر من كدده
صقر :ومش يمكن هو مش عايز خطيبته انا حاسس بكده ليه تبعدي انتي اديه فرررصه
ريم :فعلا يا لانا انا حاسس بمشااعره تجااهك قوووية وضااهره للجميع
لانا بدمووع :عااارفه انه بيحبني لكن انا مقدرش اكمل معاااه وفي حد بحياااته غيييري
بدر :هو قاالي امبااارح انه هيبعد عن نور
لانا :ده كااان امبااارح قبل ما يكتشف ان خطيبته معاااه كانسر بالدم وهيكوون مش راجل لو بعد عنها وهي بالضروووف دي وانا مقدرش اقبل بالوضع ده كان لازم حد فينا يبعد على شاان عدي يعيش مرتاااح واحنا برضه نرتاااح انا الي جيت على نوور مش العكس نوور احق فيه مني ربنا يهنيييهم
ميس حضنتها :يا حبيبتي يا بنتي
لانا بعدت عن والدتها :بعد اذنكم انا عاااايزه ارتاااح وبدمووع مقهووره وارجوووكم لو جه عدي مش عاايزه اشوووفه ابووس ايديكم ارحمووووني
لانا طلعت اوووضتها
صقر :بااابا بلاش نضغط عليها خلاص سيبوووها تعمل الي هي مقتنعه فيه
ريم :صعب على اي وحده تشووف جووزها بحضن غييرها
بدر اتعصب وخرررج الجنينه
……………………….
عند نسر
كااان البااب بيخبط لبس شوورته
الخااادمه :نسر بيه دي المحااادثه كااامله
نسر بمكرر :حلوووو اوووي كدده استمرري عالنظااام
الخاادمه :كان عايزني احطلها حبووب تنزززيل كاان بيتكلم بحقد
نسر :شكررا ليكي وادااها شيك
الخااادمه :خيرك ساالبق يا بيه واللهي انا بعتبر مدام قمر زي بنتي ولا يمكن اسمح لحد يضررها ابدا على شاان كدده اوول ما كلمني جيت قولتلك كل حاااجه انا لا يمكن اعض الي الي تمدتلي
نسر :شكررا ليكي ومقدر الي عملتيه لكن الفلوووس دي شكر مني ليكي انك حميتي مراتي وعيااالي لكن عااايزك تستمرري على كدده ولو سألك اديتيها الحبوووب كملي معاااه وقوليله انه حصلها نزززيف وابعتيلته التحاااليل الي هديهااالك دلوووقت
الخااادمه :من عنيا يا بيه
نسر ابتسم بخبث :ان ما قلبت الطااااوله عليك يا عمر مش هكووون نسر السيوووفي الي مدوور العالم كعب داااير عليه
هنا فاااقت قمر بتعب :صبااااح الخيييير بتكلم مين
نسر راحلها بابتساااامه :صبااااح الفل واليااااسمين ازيييك دلوووقت
قمر :تعباااانه شووويه
نسر :مش عااايزك تتحرركي عن سريرك فاااهمه
قمر باستياء :لكن انا بتعب اكتر بقعدة السرررير
نسر شدها من خسرررها :الي قووولته يتنفذ عدي الشهووور الي جااااية على خير يا قمررري
قمر بدلع :حاااضر يا نسررري
نسر رفع حاااجبه :دلع ونسررري ومش عااايزاني اتهوور ارحميني يا بت انا مش عااايزه اتغابى عليكي
قمررر :ههههههههههههه
نسر قبلها بنهم كااانت هتقطع النفس
نسر بعد عنها وهو بيضحك :ده انتقاااام يا بيبي
قمر بغيييظ :ماااشي يا نسر ان ما وريتك استلقى وعدك النهااارده
نسر غمززها وباااسها عالطاااير
قمر بصتله بغيييظ
نسر :احبك وانت متعصب
…………………….
عند عمر
ضرررب على الخااادمه :حصل ايه
الخاادمه قصت عليه كل الي حصل مع قمر زي ما قالها نسر بالضبط
عمر بخبث تمااام مده سلام
عمر بحقد :حلوووو اووووي كدده اخلص من عيااالها وبعدين هاااخدها منه زي ما خد اختي بالزززبط هندمك يا نسر على كل لحظه قرربت فيها من دمي
……………………………..
عند عدي
وصل القصر كان عمه باااين انه متعصب وفي الجنينه
عدي بغضب :لانا فين
بدر اتنهد :في اووضتها
عدي :وعجبك الي عملته ده ازااي تسيب البيت من غير ما تقووولي
صقر جه من وراه :سيلها فترره ترتاااح من الصراع الي جوواها يا عدي هي متلخبطه جدا وحاااسه ان الكل بيجي عليها
عدي بغضب :مين الي بيجي عليها بالضبط ده انا بعاااملها كأنها ملكه عندي ومااما معتبرراها بنتها وباابا بررضه ايه الي ناااقصها
ميس :ناقصها تحس جووزها ملكها مش في حد مشااركها فيه
عدي بغضب :لكن احنا اتجووزنا وفي حد على ذمتي وانتو كنتوا مووافقين ايه الي حصل دلوووقت
بدر اتنهد :الي حصل يا ابني اني ضلمتها ودوست على كررامتها لما حووزتها بالاسلووب ده هي قالتلنا كلام النهااارده عمرري ما توقعت انه جوواها هي مقهووره جدا من كل حااااجه
صقر :هي مش متقبله فكرره ان حد يشاركها فيك ولما عرفت بمرض نور قررت هي انها تنسحب وما تفضلش كرره بالدووامه دي كله يلعب فيها
عدي بغضب :انا عااايزه اشوووفها هي فين
ميس :هي حذررتنا انها مش عاايزه تشوووفك اديها فررصه تفكر يا عدي انا متأكده انها بتحبك لكن مقهووره من كل حااااجه
عدي بغضب :وانا عااايز اكلم مررراتي ودلووووقت وصرررخ بعلوووو صوووته باااسمها لااااااااانا
لانا كااانت متااابعاااه من الشرررفه ودمووعها بتنزززل ودخلت الاوووضه وقفلت على نفسها مش عاااايزه تواجهه لانها متأكده انها هتضعف لما تشوووفه
بدر :خلاص يا عدي سيبها تفكرر وتلملم نفسها
عدي بغضب وصرراخ :انا عاااارف انك ساااامعاااني افتكرررري مين الي تخلا عن التاااااااني
وبص ليهم كلهم بمسخررره يا ريت تعقلوووها مش تكبروا بدماااغها انا مقوولتش اني هتجووز حد وهي الي بتستغنا عني بسهوووله جدا على اتفه موووقف ده وملناش اسبووع متجوووزين
…………………….
عند نوور
مامتها نقلتلها خبر مرضها بالكاااانسر بهدوء لكن الغررريب ان نوور ما ابدتش اي رد فعل
والدتها بقهر عليها :ده اختبااار من ربنا يا نوور لازم تكووني قده يا بنتي انشاء الله ربنا هيشفيكي لكن انتي تووكلي على ربنا
نور بصت لوالدتها بدمووع مقهووره :ليه بيحصل معاايا كدده يا ماااما الانسااان الووحيد الي حبيته قلبه راح لغيييري بعد ما علقني بيه ودلوووقت الموووت مصر يبعدنا عن بعض
والدتها :يا بنتي قووولي الحمدلله ربنا اكيييبد له حكمه من ده انتي ما شفتيش لهفة عدي عليكي امباارح مستحيل لهفة واحد عااادي ده لهفة عشقاااان وواقع لشووشته كان هيتجنن عليكي
نوور بأمل :بجد ياااا ماااما لكن هوو دلوووقت هيبقى معااايا شفقه انا عااارفه
والدتها :هو قبل كدده قالك انه هيسيبك لا صح فازاي هيفضل معاااكي شفقه
هنا خبط الباااب كاااان عدي ولما شااف الدمووع بعيوون نوور عرف انها عرررفت بمرضها
عدي بشفقه :ازيك يا نوور
نور :الحمدلله على كل حااال
عدي مسك ايدها بمووده ووالدتها سابتهم لوحدهم :ده كله ابتلاء من ربنا يا نور وربنا دايما بيمتحن عبااده الي بيحبهم فاانتي لازم تصبرري وتكووني قد الابتلاء ده وانشاء الله ربنا هيشفيكي قريب قوووي
نوور بدمووع :بجد معقووول اقوووم منها يا عدي يااااا رب ادعيلي يا عدي ادعيلي وما تسبنيش،انا مش عاايزه حد بعد ربنا غيرك في حياااتي
عدي :انا جنبك يا نوور ومش،هسيبك
نوور :ولانا
عدي بغضب :نووور ملكيش دعووه بلاااانا
نوور بدمووع :ازااي مليش دعوووه فيها وانا شاايفه دلوووقت جووه عنيييك
عدي قااام بغضب :لانا لانا لانا ريحي نفسك لانا ساابتلي البيت وضحت بيا على شااانك تخيلي طيبتها لحد فين
نوور بصدمه :بجد
عدي :ايوووه بجد وطاالبه الطلاق كماااان يعني نوولتي الي عااايززاه يا نوور واديني معااااكي بلاش تفضلي تجيبي في سيررة لانا لانها هي الوووحيده الي تدمررت في الموضووع ده كله
نور بدمووع :انا ذنبي ايه قووولي ذنبي ايه وبقهر انا وحدده كااانت مخطووبه وخطيبها فارشلها الارض جنه وبيحبها وفجاءه بعد ما نعلقت فيه يتجوز ويروح لغيرها ودلوقت كااانسر وقعدت عالاررض الاقيها منين انا ليه يا عدي ليه انا عمرري ما أذيتك ليه تحسسني اني طااايره في ابسما وبعدين تسيب ايدي وتوقعني
عدي قررب منها :انا اسف يا نوور ما قصدتش ادايقك بكلامي وحضنها صدقيني كل حاااجه هتتحل
……………………….
عدا شهرررين
عدي حاااول فيهم كتير يشوووف لانا وهي رافضه ده
ونسر بيهتم بقمر ومش مخليها معتااازه حاااجه
ونور وعدي اجلوا فررحهم على شااان حااالة نوور الي بتررجع لورا بفعل الكيماااوي
عند قمرر
كانت قااعده مع لانا
قمر :لانا انتي كووويسه صدقيني عدي بيحبك جدا لكن اتحط بضروووف فوووق قدرته
لانا بتعب :عاارفه يا قمر امانه عليكي ما تفكرينيش وكااانت هتقوووم دااخت ووقعت من طووولها
قمر بلهفه :لانا لانا انتي كووويسه لانا
هنا دخل نسر
نسر بخووف :في ايه
قمر بدمووع :اطلبهلها الدكتووور وقعت من طوولها
نسر حملها وحطها على سررير قمر وطلب الدكتوور
بعد مده وصل وكشف عليها
بدر ‘طمني يا دكتور بناي فيها ايه
الدكتوور :هي ضغطها واطي ودمها ناازل جدا وده خطر على صحة الجنييين
الكل اتصدم
صقر :جنين ايه
الدكتوور :انتو ما تعرفووش انها حااامل دي داخله في التاالت
وووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى