روايات

رواية نسر القمر الفصل السادس عشر 16 بقلم آلاء الرحمن

موقع كتابك في سطور

رواية نسر القمر الفصل السادس عشر 16 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الجزء السادس عشر

رواية نسر القمر البارت السادس عشر

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة السادسة عشر

عدي بغضب :شوووفي يا بنت النااااس الي اوووله شررط اخرره نوور انا من البداايه دخلت البيت من باابه وقولتلك انا وضعي كده كده وانتي وافقتي عجبك كدده هحطك انا واهلي فووق دمااغنا غييير كدده كل وااحد يروووح في سكه
نوور بغضب اكبر :كل ده لاني عااايزه بيت لووحدي
عدي بصرراخ :ده لانك بدلتي رائيك وان ضروووفي ما تسمحش اشترري بيت دلوووقت
نوور باصررار :وانا عاااايزه بيت بدلت رائيي مش،هعيش في بيت عيله
عدي بغضب :يبقئ انتي كتبتي نهاااية علاقتنا يا نوور
نور بتوتر :يعني ايه
عدي :يعني انا من البدايه كنت واضح وشرحتلك وضعي وتقبلتيه مش هتيجي دلووقت بعد ما حددنا معاااد الفرح وتحطيني تحت الامر الووواقع
نور بدمووع :عدي ارجوووك افهمني
هنا جت مااامتها :في ايه يا ولاد صووتكم عاالي كدده ليه
عدي وهو بيلملم مفااتيحه وفوونه :خليها تشررحلك يا طنط وخبرووني بقراركم
عدي خررج ونور بتنده عليه
والدة نور:في ايه مالكم
نور عيطت بحضنها جاااامد
والدتها :حصل ايه يا بنتي اتكلمي
نور وهي بتمسح دموووعها :ما قبلش يجيبلي بيت لوووحدي يا ماااما
والدنتها:غلطااانه يا نور انتو من البدايه متفقين تعيشوا عند اهلوا ليه بتبدلي رائيك دلوووقت
نور :لاني مش هعيش مبسووطه يا ماما كل حاااجه هتكوون محسووبه عليا لا هعررف البس ولا اتكلم ولا اعمل حاااجه وهكوون محشووره في اوووضه
والدتها :ده حقك لكن المفروض الكلام كان من البدايه بالموضوع ده لكن دلووقت خلاص فررحكم قررب قووي
نور :انا ما كنتش اتووقع انه يتنرفز كدده انا كنت بكلمه بهدوء وبغييظ وبعدين من اوول حووار كده يقوولي كل حد يرووح لحااله وعجبني او ما عجبنيش هيعمل الي عاايزه دايقني قووي قووي بكلامه يا ماااما جسيته ممكن يستغني عني بسهوووله قووي
والدتها :يا بنتي اي حد مطررحه كااان هيعمل كدده لانه متفق معاااكي على كل حاااجه من البداايه
نور دخلت اووضتها ودمووعها علئ خدها
……………………….
عند نسر
وصل الشاااليه كاانت قمرر نااايمه حملها بررفق وفتح الباااب ودخل نيمها عالسرررير وخد شااااور لبس بجااامه بيتي ونززل المطبخ
نسر بضحكة مسخرره :بقى انا نسر يحصل فيا كدده ده انا عمرري ما دخلت مطبخ هههههه يالله كله يهوون لعيونك يا قمررر
وفعلا حضررلها حاااجه سرريعه تاااكلها وطلع فيها الاوووضه
عند قمر
فاقت كاان بطنها وااجعها ودمااغها مصدعه اثر المخدر
مع دخلة نسر البااب وبااايده صنية الاكل
نسر بابتسااامه :مساء الفل يا حبيبتي
قمر جت تقوووم
نسر حط الصنيه ورااحلها رجعها زي مااا كااانت وهو بيلمس وشها بصبااعه
خليكي زي ما انتي برنسيسه وانا هعملك كل الي انتي عااايززه هكووون عنيكي الي بتشووفي فيهم وايديكي الي بتلمسي فيهم الاسبووعين دوووول مش،عاااايزك تتحررركي ابدااا على شااان ولادنا ييجووا على خيييير
قمر بصدمه من برووده وعدم اهتمااامه وكأنه ما عملش حاااجه زقته
ابعد عني ابعد عني انت مجنووون لا يمكن تكوون طبيعي وبصرراخ انت فااااكر ان الي ببطني دلوول هيفضلووا انا مستحييييل اجيب منك عيال دلوووقت
نسر مسك درراعها وبص في عنيييها :انا ما بهزرش انا حبي لعنه يا قمر وغيووور لدررجة مستحيل تتوقعيها وانا قوولتلك الكلام ده قبل كدده ارررضي وعيشي يا قمررر لاني فعلا مجنووون زي ما بتقووولي وليس على المجنووون حرررج وانا بقيت مجنوون فيكي وبتحذيرر اووعي تفكررري تأذي عياالنا لاني هأذيكي جدا صدقيني
قمر بدموووع وبحة صووت :ابووووس ايدك ابعد عني انا بقييييت بخاااف منك بخاااف من هيئتك وحضروووك انا بترررعش لما بتبصلي تخيل وصلت معاااايا لفين
نسر مسك وشها بحنيه :صدقيني هنززع الخووف ده من قلبك لكن اديني فررصه وانا هكوون زي ما انتي عااايززه
قمر بدمووع :نسر ارجوووك
نسر مسح دمووعها :تعاالي كلي انتي ما كلتيش حاجه من الصبح
قمر راحت السررير :مليش نفس
نسر حملها وقعدها علئ حجرره :هتاااكلي
قمر بتأفف :هو بالعااافيه
نسر :_لو مش على شااانك على شااان عياالنا
قمر بمسخرره :بالله عليك ما تقوول عياالنا دي
نسر وهو بيقبل رقبتها باااغراء :امااال اقووول ايه هما مش عيااالنا
قمر بغضب خررجت عن شعوورها ببرووده ده :لا مش عياالنا عياالي لما يكوونوا بمزاجي
نسر قررب منها بغضب :ومززاجك ما جاااش على مزاااجي وخدتي منع حمل فاااضطرريت ازرع عيااالي في رحمك حتى لوو غصب عنك انا قوولتلك من البدااايه لو قولتيلي مش عاايزه عياال مش هتكلم لكن انك تستغفليني فيها مووتك دي فااهدي كدده وسيبينا نعيش زي العاالم
قمر قررربت منه بتهديد واتخلت عن خوووفها :اووول ما نرررجع انا هقووول لباابا كل حاااجه من البدااايه وهطلقني وهبعد عنك وعن قرررفك انا تعبت منك ومن حياااتك واسلوووبك والي ببطني دووول هينززلوا
نسر ما قدرش يتحكم بغضبه وميك وشها باااايد وحده بغضب
تعرررفي لو عملتي حاااجه للولاد اقسم بالله هدفنك حيه يا قمر وزقها
قمر بدموووع :ابعد عني وسيبني اشوووف حياااتي انا مش عااايززاك
نسر بتأثر قررب منها ومسح دموووعها واتكلم بحنيه :_انا عمررري منعتك عن حاااجه عمرري قولتلك لا
لا صح انتي الي حددتي علاقتي معاااكي تكون كده من البدايه كااان بامكاانك تاااخدي بااايدي بحنيتك ورقتك لكن انتي قبلتي بالوواقع سيينا ندي لبعض فرررصه واوعدك مش هتندمي عليها
قمر نزعت نفسها منه وراحت تنااام وهو اتنهد وحصلها حضنها من ظهرها ونااام
………………………..
عدا يوووومين
ونسر بيعااااامل قمر بحنيه وهي مصدرااله الوش الخشب وهو مش بيمل على امل انها تتقبله هو فعلا بقى مجنوون فيها بيحبها حب خااايف عليها منه
عند عدي
كانت نوور بقاالها يوومين بتحاااول تكلمه وهو قااافش
كاان واقف مع واحده زميلته
نوور جت عليه متعصبه :عدي عاايز اكلمك
عدي وهو بيبص للورق الي بااايده :مش،فااضي يا دكتووره بعدين نتكلم
وبص على الدكتوره ريناس :لازمه عمليه مستعجله خبروا بنك الدم بالعينااات وجيبوولي اوراقه
دكتوره رينااس :اوك يا دكتوور لكن انت ومين هتدخل العمليه
عدي بدون ما يبص لنوور :انا وانتي
نور دمعت عينيها للدرجاادي مش عااايز يشووفها ولا يشاركها بحاااجه دايما هو الي بيسعى تكوون اول وحده معااه في العمليه
نوور مسحت دمعتها ومشيت وعدي طنشها وراح مكتبه
بعد مدده نوور دحلت عليه بدوون ما تخببط
نور بغضب :واااخرررت الجناااان بتاااعك ده ايه ابه البرووود ده
عدي رجع بظهرره لوورا :نوور انا مصدع دلوووقت وعندي مليووون حاااجه فوووق دماااغي اخرررجي واقفلي البااب ورااااكي
نور بصرراخ :ليه كل ده لاني قولتلك عااايزه بيت لووووحدي ده حقي ولا انت بتلكك بس
عدي كاان تعباان فعلا ومش،قاادر يجااادل دلووقت بقااله يوومين بيفكرر وما بينااامش وغير كدده مش،بيغاادر المشفى العملياات كتيييره قوووي
عدي خد الاجهززه المستعجله ومشي وهي مصدوممه منه معقوول مش،بيحبني وكااان بيمثل ومسكت دمااغها باايدها لاتنين ياااا رب
………………………..
عند ابتسااام
ابتسااام :بدران انا قلقااانه على قمر انا حاااسه صووتها مش طبيعي وسفرتهم دي مش،طبيعيه واسبوووعين كمااان انا حاااسه ان في حاااجه ما تاااخدني ليها ارجوووك
بدران :ابتسااام بطلي قلقك الزااايد ده
ابتساام :انا ما بقلقش،على الفاضي يا بدرران بنتي فيها حاااجه صددقني
بدرران اتنهد :هشوووف بدر نرووحلهم
ابتسااام بغضب :بدر بدر بدر كل حاااجه بدر انا مش بقلل منه لكن انت جوووزي مش بدر كل حاااجه بتقرنها ببدر جووزت بنتي لانه بدر امر بكده وحيااتنا بتبووض لانه بدر امر بكدده كل حاجه بدر بدر انا مليش بحد انا عااايزه اطمن على بنتي
بدرران بغضب :ابتسااااااام اووعي تتكلمي كدده مرره تااانيه بدر اخووويا الكبير وفي مقااام ابوويا وياما وقف معااايا وساااندني وان رضيتي او لا بدر جزء مني فاااهمه وبنتك ماالها هااه مهي عايشه ومبسوووطه اهي ما نفضليش قلقاانه كددده وبعدين مع الحووار ده
ابتساااام بصتله بغضب ودخلت جووه وهي متجننه
بدران اتنهد واستغفر ربنا وقااام يتوووضا ويصلي
…………………………
عند نسر
كااان بيتررراسل مع الشرركات كاان بيشتغل من البيت مش عااايز يسيب قمر لحظه خااايف تعمل حاااجه في روووحها وبيحاااول معااها تديه فرررصه
قمر جت وهي بتااااكل سااندوش،باايدها :نسسسر
نسر كاان مرركز في الشغل ومش شاايفها ولا ساامعها فعلا
قمر بصووت اعلئ :نسسسر
نسر قااام عليها بلهفه :قووومتي من سرريرك ليه فيكي حاااجه عااايزه حاااجه ممنوووع تتحررركي
قمر 😏:ملييييت من قعدة السررررير
نسر :طيب اعملك ايه خرووج ممنوووع علئ ما يثبت الحمل
قمر اتنهدت تعبت من النقاااش،لكن مستغرربه لهفته بصت في عنيه :ليه عااايز عيااال مني وخااايف عليهم للدرجاااادي
نسر بأمل :لاني بحبك ونفسي اجيب عياالي منك انتي انتي وبس يا قمرر يمكن لما بتكلم بتفكريني بهزر انا فعلا بحبك ونفسي،تدي علاقتنا فرررصه اثبتلك فيها حبي ليكي
قمر :ولوو اديتك فررررصه تعمل كل الي عاااايزاه
نسر بلهفه ‘اي حااااجه تطلبيها
قمر بمغزى :مش عااايزه عيااال دلوووقت عااايز ندي علاقتنا فرررصه هديهااالك لكن من غيير عياال اقل ما فيها دلووووقت
نسر بغضب :ايه الي انتي بتقووليه ده هتنززلي ولادك على شااان عنااادك
قمر :قووولت ايه
نسر بغضب مسك درااعها :فيها مووتك صدقيني لو ولادي حصلهم حاااجه
قمر رفعت حاااجبها :ايه ولادي ولادي وعيااالي وليه متأكد انهم اكتر من واااحد
نسر بتوتر :احساااس مش،اكتررر
قمر :انت زرعتلي اكتر من عيل مش كدده
نسر :هاااه
قمر ضحكت بمسخرره قرربت منه :اوووعى تقووول بحبك دي لانك ما تعرررفش تحب الي يحب بيخاااف على حبيبه ازاااي تخاااطر فيا وتزرعلي اكتر من عيل ما خفتش،عليا ما خفتش،جسمي ما يستحملش انا بدعي دلوووقت ربنا ما يتمم الحمل ده عااارف ليه لاني مش،عااايزه يجيني ولاد قلوووبهم حجر زيك
قمر مشيت وهو باااص في أثرررها
قمر دخلت الاوووضه وكلمت لانا
لانا :ازييييك يا عسل انتي واحشاااني جدا
قمر بتعب :الحمدلله بقوولك ايه
لانا :مال صووتك عااامل كدده ليه
قمر :_مفيش،حاااجه تعبااانه لانا اسمعيني كووويس ده طلب اخووووي
لانا :عنيا ليكي عااايزه ايه
قمر :عااايززك ترووحي لمااااما وتقنعيهم بطريقتك يجووولي هنا
لانا :هو انتي فين
قمر :انا بمصر لكن نسر مفهمكم اننا برا
لانا بصدمه :بتهززري ليه
قمر :بعدين اقووولك لانا ارجوووكي انا مليش،غيرك بعد ربنا عاايزك تروحي لماما وباابا وتفهميهم اني تعبااانه وتقوليلهم اننا رجعنا لكن محدش يعررف فبرركي حاااجه من عندك
لانا :اوك اوك مع اني مش،فاهمه حااااجه هلبس واروحلهم
فعلا لانا لبست وراحتلهم
لانا :ازييييك يا عسل
بدرران بابتساااامه :اهلا يا حبيبتي عامله ايه
لانا :كووويسه يا عني ازيك يا طنط
ابتسام :الحمدلله يا حبيبتي
لانا :هوو انا مش،فتاااانه لكن عاايزكم تروووحوا لقمر
ابتسااام :قمر قمر مالها فيها ايه
لانا :اهدي يا طنط ما فيهااش،حاااجه انا كنت بكلمها كااانت تعبااانه جدا ومش،مبينه وبتقوولي انك واحشااها
بدران :هي مع جووزها اكيييد مش،هنساافرلها
لانا :لا يا عموا هما رجعوا النهااارده لكن محدش،يعررف ومش،عاايزين يقولوا لحد لكن انا لما شفتها تعبااامه قوولت اخبرركم اكييد عااايزه مامتها جنبها
هتا دخل عدي واتصدم ان لانا عندهم لانا كااانت لابسه بنطلووون جينز ابيض على كوتشي اصفر وقميص بكم لكن مبين شوويه من بطنها وفااارده شعرررها
عدي :السلام عليكم
الجميع وعليكم السلام
عدي ببرود طاااغي على ملامحه لكن نااار شااعله جوواته من لبسها :ازيك يا لانا
لانا ببرود مشاابه :اهلا يا دكتووور وقااامت يالله اشووفكم بعدين يا عمي
بدرران :ما بدري يا بنتي
لانا بابتسااامه :بدري من عمرررك يا حبيبي
ابتسااام :وصل بنت عمك الباااب يا عدي
لانا وهي بتمشي :مفيش،دااعي يا مررات عمي سلام
عدي وصلها الباااب وبغضب مكتوووم :عاااجبك جسمك المكشوووف ده للي يسوا والي ما يسووواش،
لانا حبت تغيظه :ايوووه عاااجبني ولو مش،عاااجبك ما تبصش،وما تركزش،معاااايا
عدي شد على ايديه لدرررجة ان عررووقه دمه كااانت هتتفجر من الغضب
لانا بمسخرره :عن اذنك يا دكتووور
نزلت لانا تحت نظررراته الي هتتجنن
………………………ً……
عند نسر
دخل لقمر بعد مدده تكووون هديت خبط ودخل
نسر قعد قدااامها :اديني فرررصه انا بحبك
قمر _بنفاااذ صبر :ابعد عني انا مش طااايقه روووحي
نسر بغصب :وبعدين معاااكي ايه القرررف ده
هنا ضرررب الجرررس
نسر باستغرراب :مين هيجيلي دلوووقت محدش يعرررف اننا هنا
قمر اتوترت وبان عليها ونسر عررف انها كلمت حد
نسر بصووت يخووف :انتي قووولتي لحد اننا هنا
قمر بصتله ببروود :لا قوولت للانا بس
نسر شد على ايده بغضب :لوو حد جه هنا او قوولتي حاااجه هفررمك يا قمر
نززل نسر فتح واتصدم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى