رواية نسر القمر الفصل الخامس 5 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر الجزء الخامس
رواية نسر القمر البارت الخامس
رواية نسر القمر الحلقة الخامسة
نسسر :بعد اذنك اصحيها يا عمي دي مرراتي يعني
ابتسااام :لكن ما يصحش
بدر :سيبيه يا ام عدي دي مرراته خليها تاااخد عليه
بدرران :بس هي هتداايق
نسر قاام :عندي المووضووع ده ما تقلقووش ودخل بدوون ما يخبط وقفل البااب
كانت نااايمه لكن نص جسمها مكشوووف
نسسسر قررب منها وبلع ريقه من فررط المشااعر الي اجتاااحته
وقررب وهو بيمشي صبااعه على رجليها ومن رجليها لصدررها
قمرر فااااقت واتخضت ودااارت نفسها بالملااايه
ايه الي انت بتعمله هنا ومين سمحلك تدخل عليا بالشكل ده
نسرر برررغبه :صاااااروخ يا بنت الاااايه
قمر بغضب:اطلع برررا
نسسر غمززها :ما تيجي نتبسط،شوووويه بدل النكد الي عاااملاه في رووحك ده
قمر بغضب :بقوولك اطلع برررا ايه ما بتفهمش
نسر قررب منها وحاااصرها بااايديه زي النسر الي بيترربص لفريسته
ايه الجمااال الي انتي فيه ده وبص في عنييها انا ازاااي كنت سااايبك ومش شااايفك طوول الوووقت ده هههههههه تقريبا انتي الووحيده الي ما قربتتش ليكي في البلد كلها
قمر بقهر :ابعد عني انا بكرررهك انت ايه بتعمل الحرااام وبتفتخرر فيه
قمر زقته وقاااامت لكنه كااان الاسررع ومسك ايدها وشدها عليه وقبلها بنهم
قمر كااانت بتضررربه على صدرره جااامد لكنه زي الحييط ما بيتحرركش وملقتش طررريقه تبعده غيييير انها تعض شفااايفه
نسسسر :ااااه يا بنت العضااااضه
قمر بدمووع :اووعى تقررب مني بالهمجيييه دي مرره تاانيه الوسااخه دي تعملها مع القررف الي بتقااابلهن لكن وبغضب انا لا يا نسر لا مش هسمحلك تدمررني بالاسلووب الحقييير ده
نسر بملل :يباااااي عالرغي الفاااضي وام النكد لا باااين المكتووب من عنووانه
قمر مسحت دمووعها :انت ازااي بتقررب مني وانت مش،طااايقني هاااه
نسر قررب منها وبهمس عند ودااانها :وهو كل وااحده نمت معااها بحبها او بطيقها دنا بقررف منهم لكن تقدرري تعتبرريهم رغبه لمرره واحده وهيترموا بعد كدده
قمر بقهرر :انا مكتووبه على اسمك مش،وااحده من الشااارع انا بنت عمك انت ايه
نسر :هههههههه وانا ما قوولتش حااجه انتي بقى يا حلووه وكااان صبااعه بيلمس وشها الي بتحاااول تبعده عنه
انتي يا حلووه مش هتكووني رغبه لمرره واحده لا انتي بقى الي هتكووني متااحه ليا في اي وقت يعني تقدري تقوولي هتنوولي شررف غيييرك يتمناااه
قمر :اطلع برررا
نسر :يوومين وهتبقي معااايا في اووضه واحده هحاااول اتغااضى عن اسلووبك ده على ما نتجوووز وبااسها عالطاااير وخررج
بدر :فين خطيبتك
نسر :بتبدل هدوومها وهتخررج
بدراان بجديه :نسسسر دي اماااانه بررقبتك بطل القررف الي بتعمله وراااعي ربنا فيها
نسر :ما تخاافش يا عمي
بدر :تأكد يا بدرران اني هكووون دايما في ظهرها مهما حصل
ابتسااام :نسر قمر رقيقه قووي وخجووله قووي اوعى،تكسررها يا ابني
نسر بنفسه :بيحسسووني اني هتجووز الموناليززا
هنا خررجت قمر كااانت لابسه فستاااان ابيض طوويل ناااعم جددا بحزام اسوود من الوسط،بكم وفاارده شعرها
قمر بابتسااامه :صباااح الخييير يا جمااعه متجمعين عند النبي انشاء الله
الجميع :صبااح النور
بدر :ايه الجمااال ده يا بنتي
قمر :ده جمااال عينيك يا عمي فطررتوا ولا لسى
نسسر بخبث :بالنسباالي فطررت من شووويه صغييرين لكن واللهي لسى جووعان
ابتسااام :اعملي فطاار لخطيبك يا قمر
قمرر فهمت قصده
قمر بغيظ :اعملك فطار يا ابن عمي
نسر رفع حااجبه :ابن عمك حلووه دي لا يا حلووه جووزك دلووقت
قمر :اعملك فطاار يا جوزي
نسسر غمززها :لوو نفس الفطااار انا جاااهز جدا
قمر فتحت عينيها ايه الوقااحه الي هوو فيها دي
قمر اتنهدت :انا هعمل قهووه
وفعلا دخلت قمر تعمل قهووه وخررجت بعد مدده وفي ايده الصنيه وقدمتها ليهم وصلت لنسر
واتحااشت النضر لعنيه
اتفضل
نسرر بمراااوغه :دي هتبقى جميله جمااال
بدر :ايييه يا وااد انت طبيت ولا ايه
نسر :ههههه تصدق يا باابا اه انا صرراحه نفسي ابوووسك من بوووقك عالجووازه دي
بدر :ما تتلم يله
بدران :ربنا يهنيييكم
نسسر : ما تجووزونا النهااارده ينووبكم فيا ثووواب
بدر شك بأبنه
عدي وهو ناازل عن السلم :من يوومين ما كنتش عاايز تتجووز دلووقت جوزووني
نسر 😏:شررررف الدكتوور عدي
عدي قررب على والده ووالدته واخته وبااس دمااغهم وصبح عليهم
عدي :صبااح الخييير يا عمي
بدر :صبااح النور يا ابني ازيك
عدي :الحمدلله وبص لنسر ببرود ازيك يا عريس
نسر :احسن منك 😂😂😂
عدي بغييظ :انتو ازااي مستحملين رزالته دي
نسر :يا عم هما بيشوفووني على شاان يستحملووني انا يا مساافر يا خاررج مع صحاابي
بدر :وما بيرجعش حضررته غير لوش الفجرر احنا معتمدين انك تتلم بعد الجووواز
نسر بص لقمر :على حسب الجوواز حلو ولا وحش ولا ايه نظااامه بالضبط
قمر التززمت الصمت ووكلتها لرب العباااد
بدر :يالله كفااايه كلام عندنا مليووون حااجه نعملها يالله يا قمر
قمر :انا جااهزه يا عمي
عدي بغضب :جااهزه فين وحجااابك فين يا قمر
قمر بابتساامه على غيرت اخووها :هلبسه واخررج يا حبيبي مش هخررج بدوونه يعني
عدي :اهااا كويس
نسر كان مصدووم من علاقتهم لكن ما حبش يبين
خررجت قمر لابسه حجااابها
نسر مسك ايد قمرر تحت نظررات عدي الي هيتجنن
عدي :نسر ما تحتررم رووحك سيب ايدها
نسر رفع ايدها وايده :دي مكتوووبه على اسمي لوو تفتكر يعني باعتباار مرراتي
قمر حااولت تسحب ايدها منه
نسر ارجووووك
نسر شد علئ ايدها بغضب
بدران :اييه يا عدي دي مرراته دلووقت
عدي بصلهم بغضب وخررج المشفئ
بدر بص لنسر :اهدى يله مش كدده
نسر رفع حااجبه :انا هااخد قمر واسبقكم بعرربيتي
قمر :لا انا هرووح مع بااابا
نسر :لا يا حبيبتي هترووحي معااايا مفيش باابا من هنا وجي في نسر وبس
ابتسااام كاانت متاابعه الحووار بصمت
نسر شد قمر من ايدها وركبوا العربيه ومشيوا
قمر :احنا هنرووح فين
نسر :هخطفك
قمر بخووف :بقوولك رايحييين فين
نسر ركن العرربيه في حته فااضيه
نسر وقف العررربيه :بالله عليكي دوور الطيبه الخجووله ده ابعدي عنه لاني شاايف من عينتك كتييير قوووي اهدي كدده واتصررفي على طبيعتك
قمر :انت بتقوول ايه
نسر :بقوول انك تباااني على حقيقتك من البدايه وتبطلي دوور المسكنه ده احنا لاتنين مجبروين عالجوازه دي وزي ما انا عاايز حااجات منك انتي حقك تطلبي كل الي انتي عاايزاه مني وهلبيه وخلصت كدده
قمر حاااولت ما تبينش دمووعها رجعت بظهررها لوورا :حاااضر يا نسر
نسر :شااطره يا بيبي بتسمعي الكلااام
وشغل العربيه ومشي
وصلوا واختااروا الشبكه وكل وااحد رووح بيته
……………………
في الشرركه عند نسر
نسر كاان جوا مكتبه خبط الباااب
السكررتيره :نسر بيه في واحده بررا عاايزه تقاابل حضررتك
نسر بجديه :ليها معااد
السكرتيره :لا يا فندم
نسر :تااخد معااد واقاابلها بعددين
هنا دخلت رووز
روز :وانا مش عاايز تقاابلني
نسر بابتسااامه :اهلا يا رووز مش تقوولي انه انتي تعااالي يا حبيبتي
روز قعدت بزعل :انت بجد خطبت
نسرر :هههههه لحقت ريم نشررت الخبر
رووز بدمووع :طيب وانا
نسر :انتي ايه
رووز بدموع :انت عااررف اني بحببك
نسر :ههههه طب ما انا بحبك
روز :يعني ايه
نسر قااام وقررب منها وقفها وهوو بيررجع فيها لحد ما اتحشروا عند الحييطه
نسر وهو بيوزع قبله على وشها :يعني هنفضل حباايب وصحاااب حتى لوو اتجووزت الجووازه دي جووازت اهاالي يعني على شاان بابا ما يزعلش
روز بفررحه حااوطت ايديها رقبته :بجد
نسر خد شفاايفها بقبله شغوووفه وهي مشاااركااه مع دخلت صقر
صقر بغضب :ايه الي بيحصل هنا ده
نسر بعد عنها ببرود وهي اتحررجت جااامد
نسر قعد على،مكتبه :مش،تخبط يله بووضتلي الميتنج كاان مهم واللهيز
روز اتكسفت وجرريت
صقر بغضب :انت مجنووون يله دي بنت خاالتك دي
نسر ببرود :واحده جااايه مكتبي وبتقوولي بحبك وبمووت فيك وغمززه بذمتك اسيبها انا اولى من الغرريب بره ولا ايه
صقر :ايه الجنااان الي بتعمله بنفسك انت كده بتضيع نفسك
نسسر بمسخرره :امااانه يا شيخ تعملهم على غيرري الكلمتين دوول وبمغزا
ده انتا من يوومين كنت في الشقه اياااها على الاقل انا لسى ما اتجووزتش وبخووون
صقرر بغضب :نسسسر احترررم نفسك
نسر 😏:هي كلمة الحق تززعل دايما
صقر :انا لوو بلعب بديلي بلعب من بعيييد لبعييد ما بقرربش علئ الي من دمي فااهم يعني ابعد عن بناات العيله واعمل الي انت عااايزه افهم يا غبي رووز حاااطه امااال كبيره عليك
نسسر :ههههههه طيب ما تسيبها تبني امااال وانا اتمتع شووويه ما تقطعش برزق اخووك
صقر :اقسم بالله رزل وعيل والي اسمها قمر خساااره فيك دي لوو كملت معااك يوومين هزغرت
نسر :هههههههه تكمل ما تكملش كده كده كل واحد هيعيش حيااااته
صقر :انت حر انا هرووح آخد ريم عالدكتوور
نسر :ليه ماالها
صقر :دايما تعبااانه كنت شاااك انه حمل وطلع مفيش
نسسر :وايه الي جاابرك انت بقاالك خمس سنين بتستنى انها تحمل ومفيش فااايده ما تتجووز وتجيبلك سند
صقر :فكررت في الموضووع لكن مش عاايز اكسر بخااطرها الخلفه دي من ربنا
نسر :طيب وانت حقك انك تجييب الي يحمل اسمك ومن حقك تكوون اب
صقر اتنهد :مش عااارف خليها على ربنا
……………………………….
عدا يووومين
وجه معاااد الفرررح
قمررر كاااانت قمر فعلا بالررغم من خوووفها كااانت لابسه فستااان ابيض مرصع بالالماااس وبكم وحجاااب كاانت فعلا اسم على مسمى
كاان نسر بيستنااها بااسفل السلم
وبدران ماااسك ايددها وبيووصلها لعرريسها
نسسسر قررب منها وخدها من ايد عمه :مبروووك
قمر :الله يبارك فيك
نسر قررب من وداانها :فعلا اسم على مسمى ده احنا ليلتنا صباااحي النهااارده
قمر بصتله بدمعه متحجرره
قعدوا بالمكاان المخصص ليهم
والكل بيرررقص
ولانا وريم مشعللين الفررح وعدي بيبصلهم بنضررات بااارده لكن جوواته غضب الدنيا كلها
لانا تعبت من الرقص ووقفت على جنب
قررب عدي منها بغضب :احتررررمي رووووحك وما تتنططيش زي اي وااحده ملهااش حد يلمها لوو كانوا اخووانك مش سائلين فاانا رااجل وبسأل عن عرررضي فاااهمه اتررزعي وما تفررجيش العاالم علينا
لانا بصتله بصدمه ودمووع من كلااامه الجاااارح الي دايما بيسمعهوولها
لانا مسحت دمووعها :ملكش دعووه
وراحت لقمر وهي متجننه وما تعررفش ان قمرر فيها الي مكفيها
لانا :اخوووكي ده ملهوووش،دعووه فيا
قمر بتعب :لانا انا خااايفه وبترعش ومش،قااادره احل مشاااكلي بالله عليكي تفكك مني دلوووقت
هنا جه نسسسر :بتعملي ايه عند عرووستي يا بت
لانا 😏:على اساااس ده فررح ده انتو محسسني انتو رايحين عزا
نسسر :بنررريح للحرب الي هتحصل بعد الفرررح
قمر فتحت عينيها
لانا :يعني ايه
نسر :ههههه لانا اجرري من قدااامي
لانا نززلت
نسر بمراوغه :ما تيجي نعمل اي منظر تعاالي نررقص
قمر اتنهدت :الفررح كله رجااله وانا ما بررقصش قداام حد
نسسر :ههههههه اما نشوووف ابدااعتك لما تتقفل الاووضه علينا
قمر بدمووع مقهووره :نسسسر ابووس ايدك كفاايه تخووفني منك اكترر من كده
نسر بغضب :امسحي دموووعك دي العاالم بتتفررج انتي عااايزه العاالم تتكلم علينا
قمر مسحت دمووعها
هنا جت روووز
نسسسسر
نسر :هههههه يا بنت الاييه والله جيتي كنت عااارف اني مش،ههوون عليكي
رووز حضنته وبااسته على خده :وانا اقدر على بعدك
وبصت على قمر بتكلف :مبرووك
قمر اكتفت بابتساامه مصطنعه
ميس جت :نسسر خد عرووستك وانزلوا ارقصووا
نسر :ههه عرضت عليها يا مااما لكن المدام ما بتررقصش
رووز شدته:تعاالا انا هررقص معاااك
قمر كاانت مستغرربه جووهم وبتبصلهم بصدمه الفجر عندهم عااادي جدا وبيفتخروا فيه
ميس بغييظ :الناااس كدده هتااكل وشنا ايه هيقوولوا العرووس مغصووبه عالجوواز
قمر بهدوء :انا اسفه يا مرات عمي لكن انا ما بررقصش قدام رجااله وانا عرضت عليكم الحفله ما تكوونش مختلطه وانتو الي اصريتوا العكس
ميس بغضب:هي تحدي يعني
نسسر :بببس خلاص يا ماااما انسي وانهوا الحفله دي لاني تعبت معااكم خمس دقاايق وهااخدها وامشي
ميس بصتلهم بغضب ونززلت
فعلا بعد خمس دقاائق كاانت قمر مع نسسير بالعرربيه وبتترعش جااامد
نسر ضحك بمسخرره
بدران قررب منهم :خد باالك منها
نسر :ما تخااافش يا عمي
ابتساام بدمووع :خدي باالك من رووحك يا حبيبتي
قمر :ماااما انا انا
ابتساام :ما تخاافيش يا حبيبتي
نسر :عن اذنكم
وفعلا خددها ورااحوا القصر كان الكل مووجود بااركوولهم ونسسسر بكل جراءه حملها وطلع فيها اوووضته وهي مكسوووفه جدا
نسر :يالله تصبحوا على خييبر
وووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نسر القمر)